Verslui palankesnis Reklamos įstatymas – ant Seimo stalo

Publikuota: 2015-05-04
Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo
„Verslo žinios“

Rytoj, gegužės 5 d. Seimo posėdyje numatytas Reklamos įstatymo pakeitimo projekto svarstymas. Pasak Ūkio ministerijos, siūlomi pakeitimai reikalingi verslui ir labai laukiami, nes pagerintų išorinės reklamos verslo aplinką bei sumažintų verslui finansinę ir administracinę naštą. Tarp pakeitimų – ir palankesnis valdininkų verdiktas dėl kitais įstatymais bandyto įteisinti ūkio subjekto privalomo paslaugų rašymo šalia prekės ženklo.

Ūkio ministerijos pateikiamuose siūlymuose  yra  patikslinama ir aiškiau apibrėžiama iškabos sąvoka, pagal kurią iškaba būtų laikoma ne tik ant buveinės pastato arba prekybos ar paslaugų teikimo vietoje pateikiamas ūkio subjekto pavadinimas (pvz., parduotuvė), parduodamų prekių ar teikiamų paslaugų pavadinimas (pvz. avalynė), bet ir prekių ženklas (pvz., „Lelija“, IKI, „Coffee Inn“), t.y. iškaboje galėtų būti pateikiamas tik įmonės prekių ženklas, nenurodant, kad tai kavinė, parduotuvė ar pan. (pvz. „Coffee Inn“, o ne kavinė „Coffee Inn“).Pasak Ūkio ministerijos, reikalavimas prie prekių ženklo nurodyti teikiamą paslaugą sukeltų verslui papildomą administracinę naštą, be to, būtų lengvai „apeinamas“, nes verslininkai, nenorėdami papildomų išlaidų dėl naujos iškabos rengimo (pvz. prie prekių ženklo įrašant žodį „kavinė“),  prekių ženklo pateikimą įvardytų kaip reklamą ir prašytų  leidimo reklamai, o ne iškabai  įrengti, nes  prekių ženklo, net jei jo žodinė dalis yra ne lietuvių kalba, viešas pateikimas, pvz., ant pastato sienos nėra draudžiamas.Marius Skarupskas, ūkio viceministras, VŽ teigia, jog šiandien galiojančiose nuostatose numatoma, jog iškabose yra privalu nurodyti, kokios paslaugos yra teikiamos.„Verslas šią problemą sprendžia skirtingai, besiremdamas atskirų savivaldybių geranoriškumu. Neretai reklamos vertintojai nusileidžia ir veiklos pavadinimą leidžia rašyti nebūtinai prie pačios prekių ženklo iškabos, o pavyzdžiui, ant durų ar kitoje matomoje vietoje.Verslas turi turėti pasirinkimą: jei jo prekės ženklas stiprus ir žinomas gi nebūtina šalia dirbtinai pabrėžti, jog tai yra rūbų parduotuvė. Gi į „Leliją“ neisime ieškoti maisto prekių, daugumai šis prekių ženklas – drabužių gamintojas“, – pabrėžia p. Skarupskas.Ūkio viceministras sutinka, jog tokie siūlymai kiek disonuoja su Valstybinės kalbos įstatymo nuostatomis, tačiau tai būtų pirmasis žingsnis, palengvinant verslininkų dalią.VŽ ne kartą rašė, jog verslininkai piktinasi Valstybinės kalbos konstitucinio įstatymo nuostatomis, kuriomis bandoma įteisinti prievolę iškabose įvardinti įmonės veiklą, t.y. būtinai nurodyti, kad tai yra restoranas, degalinė ar parduotuvė.

Kiti siūlymai – taip pat palankesni Ūkio ministerijos siūlymuose taip pat numatoma, kad daugiabučio gyventojų sutikimas nereikalingas, kai ant daugiabučiame name esančios parduotuvės, kirpyklos ir kt. patalpų išorinės sienos įrengiama iškaba, nes atidarant parduotuvę, kirpyklą ir pan. (t.y. keičiant daugiabučiame name esančių patalpų paskirtį) turi būti gautas daugiabučio gyventojų daugumos sutikimas, todėl reikalavimas įrengiant parduotuvės ar kirpyklos iškabą dar kartą gauti daugiabučio gyventojų  daugumos sutikimą yra perteklinis ir nepagrįstai didina verslui administracinę naštą.Taip pat Ūkio ministerija siūlo, kad leidimas įrengti išorinę reklamą būtų nereikalingas, kai išorinė reklama įrengiama po stogine, pvz., degalinėse, geležinkelio stotyse.Šis pakeitimas leistų sumažinti administracinę naštą verslui bei pašalinti verslo sąlygų skirtumus. Įrengiant reklamą parduotuvės viduje leidimas nereikalingas, tuo tarpu ūkio subjektai, kurie dėl verslo specifikos prekes parduoda ar paslaugos teikia po stogine (prekyba degalais, transporto paslaugos ir kt.) ir po stogine įrengia reklamą (pvz., degalų reklama degalinėje), patiria papildomų finansinių išlaidų ir laiko sąnaudų, susijusių su leidimo gavimu.Tarp siūlymų, ir verslininkų palankiai vertinamas, ilgesnis terminas iškaboms. Būtų nustatoma, kad leidimas įrengti iškabą išduodamas 10 m. terminui vietoj buvusių 5 m. Iškabos įrengimo vieta ir joje pateikiama informacija (reklamos davėjo pavadinimas, prekių ženklas ir kt.) paprastai nesikeičia eilę metų, todėl naujo leidimo gavimas tai pačiai iškabai kas 5 m. yra našta verslui, argumentuoja Ūkio ministerija.Vyriausybės pateiktam tokiam projektui, Seime jau pritarė Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių plėtros komitetas jau pritarė šiems pasiūlymams, tuo tarpu Ekonomikos komitetas siūlė projektą atmesti.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Kodėl neverta slėpti verslo istorijos

Laukinio kapitalizmo laikai, kai verslininkai paprasčiausiai bijodavo kalbėti apie savo pasiekimus, nes...

Gazelė
06:57
Naujas „Versace“ savininkas sudarė plėtros planą  Premium

Italijos mados milžinė „Versace“, dabar priklausanti JAV kontroliuojančiai bendrovei „Capri“, įgyvendina...

Prekyba
2020.01.27
„Iki“ plečia elektroninės prekybos geografiją

Nuo šiol per maisto pristatymo programėlę „LastMile“ produktus iš prekybos tinklo „Iki“ asortimento galės...

Prekyba
2020.01.27
„Outlet Park“ į išparduotuvių miestelio atnaujinimą investavo 23 mln. Eur Premium

Sostinės Šiaurės miestelio mikrorajone 20 ha teritorijoje išsidėstęs išparduotuvių centras „Outlet Park“ per...

Prekyba
2020.01.27
Dėmesys – „Tele2“ kalėdinei „bombai“, simpatijos – „Telios“ merginai Premium

Iš šiemečių kalėdinių lietuviškų reklamų galima išskirti tris aiškias lyderes: tai „Tele2“ klipas apie „La...

Rinkodara
2020.01.27
Šiaulių banko inovacijai – apdovanojimas už lauko reklamos sprendimą

Lietuvoje įgyvendintai Šiaulių banko inovacijai teko išskirtinis globalaus tinklo „JCDecaux“ apdovanojimas.

Rinkodara
2020.01.23
Konkurencijos taryba: daugiausia baudų už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2019 m. už Konkurencijos, Reklamos įstatymų ir Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų...

Prekyba
2020.01.23
Lietuvos paštas pasirašė naują reklamos paslaugų sutartį

Lietuvos paštas pasirinko naujus reklamos partnerius – 2 m. sutartis pasirašyta su kūrybine agentūra „Truth“.

Rinkodara
2020.01.23
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą 1

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 5

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 3

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau