„Apple“ susigrąžino vertingiausio prekės ženklo vardą

Publikuota: 2015-05-28
Nuotrauka: Reuters / Scanpix
„Verslo žinios“

„Apple“, aplenkusi „Google“, 2015 m. susigrąžino vertingiausio prekės ženklo pasaulyje, o labiausiai ūgtelėjusio per metus laurai atiteko „Facebook“. Vertinant pastarųjų dešimties metų vertingiausiųjų statistiką, matyti, jog Europos prekių ženklai stagnuoja, Kinijos – sparčiai stiebiasi, o JAV – išgyvena renesansą.

Tokias tendencijas brėžia WPP užsakymu atliktas pasaulinės rinkodaros tyrimų ir prekių ženklų vystymo bendrovės „Millward Brown“ tyrimas.„Apple“ vertingiausiu prekės ženklo titulu džiaugėsi 3 m. nuo 2011 m., tuo tarpu pernai ši technologijų milžinė pirmaujančias pozicijas buvo užleidusi „Google“.Tačiau per metus, skaičiuoja tyrėjai, „Apple“ prekės ženklo vertė šoktelėjo  67% iki 247 mlrd. USD ir ji 2015 m. vėl atsistojo ant pirmojo laiptelio.„Google“ vertė ūgtelėjo 9% iki 173,7 mlrd. USD, tačiau ji liko antroje pozicijoje. Toliau rikiuojasi „Microsoft“, 2015 m. aplenkusi IBM.Į pirmąjį penketuką šiemet įsiveržė „Visa“, išstūmusi greito maisto restoranų prekių ženklą „McDonald‘s“ į devintąją vietą.

„Apple“ istorija Kaip pažymi tyrėjai, nors „Apple“ išmanieji laikrodžiai ant bangos, varomoji šio prekės ženklo jėga ir sėkmė grindžiama „iPhone 6“.Doreenas Wangas, „Millward Brown‘s“ pasaulinių prekių ženklų grupės vadovas, komentuodamas naujausio tyrimo duomenis teigia, jog „Apple“ ir toliau savo kategorijoje žiba inovacijomis ir lyderiavimu bei kuria realią vertę savo vartotojams.„Ji tenkina žmonių racionalius ir emocinius poreikius, daro jų gyvenimus lengvesnius ir įdomesnius. Visi žino, kas yra "Apple“, šis prekės ženklas turi aiškias savo pozicijas ir nuostatas, tačiau nestovi vietoje, nuolat atnaujina savo prekės ženklo žinutę, ir tai daro prekės ženklą geidžiamu vartotojų“, – įsitikinęs p. Wangas.

Technologijų laikas Technologijų prekių ženklai ne tik karaliauja pirmajame penketuke, tačiau tai ir labiausiai augusi kategorija per metus, nuo 2014 m. pasistiepusi net 24%.Sparčiausiai, net 99% TOP100 augo socialinio tinklo „Facebook“ vertė, jis rikiuojasi 12 pozicijoje. Šis augimas yra sąlygotas sėkmingų įsigijų ir integracijos procesų kitų socialinių platfortmų, kaip antai „WhatsApp“ ar „Instagram“.Įdomu, jog pernykščiame saraše nebuvusi „Alibaba“, Kinijos e.komercijos milžinė, šiemet atsistojo ant 13 laiptelio ir aplenkė pasaulinę gigantę  „Amazon“.Tad e.komercijos milžinių „Alibaba“ ir „Amazon“, neturinčių jokių parduotuvių,  prekių ženklai šiandien vertesni nei tradicinės mažmenininkės „Walmart“, kuri jungia net 11.000 parduotuvių visame pasaulyje.

Kinijos spurtas Žvelgiant į TOP100 dešimties metų analizę, matyti, jog Europos prekių ženklai stagnuoja, Kinijos – sparčiai stiebiasi, o JAV – išgyvena renesansą.Kinijos prekių skaičius vertingiausių pasaulio prekių ženklų TOP 100 šiandien 14, kai tuo tarpu 2006 m. tebuvo vienas, o vertė išaugo daugiau 1000%. JAV prekių ženklų vertė per pastaruosius 10 m. išaugo 137%. Kai tuo tarpu Europoje gimę prekių ženklai tepasistiebė 31%, o TOP 100 jų tik 24 (2006 m. buvo 35).Kaip teigia tyrėjai, tai reiškia perėjimą iš vakarų į rytus ir dauguma ženklų, kuriuos kinietiški „išstūmė“ iš TOP 100 buvo europietiški.Tyrime buvo analizuojami didžiausi prekių ženklų maisto produktų ir gėrimų, technologijų, automobilių, mažmeninės prekybos, gėrimų, finansinių paslaugų ir prabangos prekių kategorijose.

Vertingiausių pasaulio prekės ženklo TOP25 Šaltinis: WPP, „Millward Brown“.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kauno „Žalgiris“ turi naują narį

Kauno „Žalgirio“ komanda nuo šiol turi virtualų asistentą „Žalgirietį“, kuris atsakinės į sirgalių „Facebook“...

Rinkodara
13:19
Pandemijos akivaizdoje Lietuvoje dominuoja fatalistai 3

„Kas bus, tas bus“, – toks gyventojų požiūris Lietuvoje yra dominuojantis koronaviruso kontekste, rodo...

Rinkodara
2020.10.24
„Samsono“ mėsos gaminių reklama galėjo klaidinti vartotoją 2

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė UAB „Samsonas“ skundą, kuriame buvo prašoma panaikinti...

Rinkodara
2020.10.22
Komunikacijos arkliukas Seimo rinkimuose: dėlioja pliusus ir minusus Premium 1

Po pirmojo turo ryškiausią šuolį vertinant matomumą žiniasklaidoje skaičiuoja Laisvės partijos atstovai, rodo...

Rinkodara
2020.10.22
Ryšių su visuomene agentūrų asociacija keičia pavadinimą

Ryšių su visuomene agentūrų asociacija (RSVA) plečia veiklos lauką, pakeitė pavadinimą ir tapo Komunikacijos...

Rinkodara
2020.10.22
Nauja realybė – kitokie renginiai arba niša viešbučiams Premium

Koronaviruso pandemija keičia renginius ir konferencijas, didžioji jų dalis persikėlė į internetą, tačiau...

Rinkodara
2020.10.21
Teismas paliko galioti vartotojų teises ginančios institucijos „Iki“ skirtą baudą 

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė pareiškėjos prekybos tinklą „Iki“ valdančios „Palink“...

Prekyba
2020.10.20
Prekybos sektoriaus TOP 1.000: aukščiausias pozicijas dalijasi didieji tinklai  Premium

Tūkstančiui didžiausių pagal pardavimus Lietuvos įmonių, kurių sąrašą kasmet sudaro „Verslo žinios“,...

Prekyba
2020.10.20
Susikirto interesai dėl „L’Occitane“ prekės ženklo Premium

Valstybinis patentų biuras atmetė UAB „Rubela“ prašymą ir tenkino Prancūzijos kosmetikos gamintojos...

Rinkodara
2020.10.20
Rugsėjį labiausiai Lietuvoje augo „Aboutyou.lt“, Estijoje – „Membershop.ee“ Premium 1

Pagal pritraukiamus klientų srautus Baltijos šalių e. komercijos platformų reitingo pirmas dešimtukas šį...

Prekyba
2020.10.19
„Nielsen“: vartojimo pokyčiai – ilgalaikiai

COVID-19 sukelta pandemija tiesiogiai palietė kas trečią namų ūkį visame pasaulyje.

Prekyba
2020.10.18
Tyrimas: Kalėdos šiemet bus kitokios

20% Lietuvos gyventojų teigia, kad dėl pandemijos šių metų Kalėdos kardinaliai skirsis nuo įprastų švenčių.

Prekyba
2020.10.17
Kuria nišinę agentūrą prabangos prekių ženklams 3

Veiklą Lietuvoje pradeda turinio rinkodaros agentūra „Talat studio“, teiksianti komunikacijos paslaugas...

Rinkodara
2020.10.16
Seimo rinkimų antrasis turas: stiprių veidų koziris Premium 1

Nors Seimo rinkimų pirmasis turas ir baigėsi konservatorių pergale, šiandien ir politikai, ir politologai...

Rinkodara
2020.10.15
LRT biudžetas kitąmet turėtų didėti beveik 7,5 mln. Eur

Nacionalinio transliuotojo LRT biudžetas kitąmet turėtų siekti 53,794 mln. Eur, tai beveik 7,5 mln. daugiau...

Rinkodara
2020.10.14
„Vilniaus vandenys“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bendrovei „Vilniaus vandenys“ ryšių su visuomene paslaugas teiks...

Rinkodara
2020.10.14
E. maisto pardavėjai raitojasi rankoves, bet sėkmė lydi ne visus Premium 1

Į viršų kylant sergančiųjų koronavirusu rodikliams, didesnį pirkėjų aktyvumą skaičiuoja ir prekybos tinklai...

Prekyba
2020.10.14
„Facebook“ draus Holokaustą neigiantį turinį

Socialinis tinklas „Facebook“ paskelbė drausiantis skelbti turinį, neigiantį Holokaustą ir iškreipiantį jo...

Rinkodara
2020.10.13
M. Katkus: šiuose rinkimuose įvyko kartų kaita politikoje Premium 30

Ateinančios beveik dvi savaitės partijoms, besivaržančioms dėl didesnio mandatų skaičiaus Seime, bus...

Rinkodara
2020.10.13
Globalus „Adform“ įrankis prisitaikys prie individualių verslo reklamos poreikių Verslo tribūna 1

Šį rudenį danų kapitalo programinės įrangos kūrėja „Adform“ reklamos rinką papildė nauja globalia...

Rinkodara
2020.10.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus