„Apple“ susigrąžino vertingiausio prekės ženklo vardą

Publikuota: 2015-05-28
Nuotrauka: Reuters / Scanpix
„Verslo žinios“

„Apple“, aplenkusi „Google“, 2015 m. susigrąžino vertingiausio prekės ženklo pasaulyje, o labiausiai ūgtelėjusio per metus laurai atiteko „Facebook“. Vertinant pastarųjų dešimties metų vertingiausiųjų statistiką, matyti, jog Europos prekių ženklai stagnuoja, Kinijos – sparčiai stiebiasi, o JAV – išgyvena renesansą.

Tokias tendencijas brėžia WPP užsakymu atliktas pasaulinės rinkodaros tyrimų ir prekių ženklų vystymo bendrovės „Millward Brown“ tyrimas.„Apple“ vertingiausiu prekės ženklo titulu džiaugėsi 3 m. nuo 2011 m., tuo tarpu pernai ši technologijų milžinė pirmaujančias pozicijas buvo užleidusi „Google“.Tačiau per metus, skaičiuoja tyrėjai, „Apple“ prekės ženklo vertė šoktelėjo  67% iki 247 mlrd. USD ir ji 2015 m. vėl atsistojo ant pirmojo laiptelio.„Google“ vertė ūgtelėjo 9% iki 173,7 mlrd. USD, tačiau ji liko antroje pozicijoje. Toliau rikiuojasi „Microsoft“, 2015 m. aplenkusi IBM.Į pirmąjį penketuką šiemet įsiveržė „Visa“, išstūmusi greito maisto restoranų prekių ženklą „McDonald‘s“ į devintąją vietą.

„Apple“ istorija Kaip pažymi tyrėjai, nors „Apple“ išmanieji laikrodžiai ant bangos, varomoji šio prekės ženklo jėga ir sėkmė grindžiama „iPhone 6“.Doreenas Wangas, „Millward Brown‘s“ pasaulinių prekių ženklų grupės vadovas, komentuodamas naujausio tyrimo duomenis teigia, jog „Apple“ ir toliau savo kategorijoje žiba inovacijomis ir lyderiavimu bei kuria realią vertę savo vartotojams.„Ji tenkina žmonių racionalius ir emocinius poreikius, daro jų gyvenimus lengvesnius ir įdomesnius. Visi žino, kas yra "Apple“, šis prekės ženklas turi aiškias savo pozicijas ir nuostatas, tačiau nestovi vietoje, nuolat atnaujina savo prekės ženklo žinutę, ir tai daro prekės ženklą geidžiamu vartotojų“, – įsitikinęs p. Wangas.

Technologijų laikas Technologijų prekių ženklai ne tik karaliauja pirmajame penketuke, tačiau tai ir labiausiai augusi kategorija per metus, nuo 2014 m. pasistiepusi net 24%.Sparčiausiai, net 99% TOP100 augo socialinio tinklo „Facebook“ vertė, jis rikiuojasi 12 pozicijoje. Šis augimas yra sąlygotas sėkmingų įsigijų ir integracijos procesų kitų socialinių platfortmų, kaip antai „WhatsApp“ ar „Instagram“.Įdomu, jog pernykščiame saraše nebuvusi „Alibaba“, Kinijos e.komercijos milžinė, šiemet atsistojo ant 13 laiptelio ir aplenkė pasaulinę gigantę  „Amazon“.Tad e.komercijos milžinių „Alibaba“ ir „Amazon“, neturinčių jokių parduotuvių,  prekių ženklai šiandien vertesni nei tradicinės mažmenininkės „Walmart“, kuri jungia net 11.000 parduotuvių visame pasaulyje.

Kinijos spurtas Žvelgiant į TOP100 dešimties metų analizę, matyti, jog Europos prekių ženklai stagnuoja, Kinijos – sparčiai stiebiasi, o JAV – išgyvena renesansą.Kinijos prekių skaičius vertingiausių pasaulio prekių ženklų TOP 100 šiandien 14, kai tuo tarpu 2006 m. tebuvo vienas, o vertė išaugo daugiau 1000%. JAV prekių ženklų vertė per pastaruosius 10 m. išaugo 137%. Kai tuo tarpu Europoje gimę prekių ženklai tepasistiebė 31%, o TOP 100 jų tik 24 (2006 m. buvo 35).Kaip teigia tyrėjai, tai reiškia perėjimą iš vakarų į rytus ir dauguma ženklų, kuriuos kinietiški „išstūmė“ iš TOP 100 buvo europietiški.Tyrime buvo analizuojami didžiausi prekių ženklų maisto produktų ir gėrimų, technologijų, automobilių, mažmeninės prekybos, gėrimų, finansinių paslaugų ir prabangos prekių kategorijose.

Vertingiausių pasaulio prekės ženklo TOP25 Šaltinis: WPP, „Millward Brown“.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15
Teismo verdiktas: „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ nubaustos pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas antradienį paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino...

Prekyba
2020.01.14
Seime užkirstas kelias valdančiųjų norui riboti informaciją apie kandidatus

Seimas pritarė socialdemokrato Juliaus Sabatausko siūlymams, kad „valstiečių“ parengtose rinkimų įstatymo...

Rinkodara
2020.01.14
„Modus Group“ energetikos verslą telkia po vienu prekės ženklu

Tarptautinė įmonių grupė „Modus Group“ atsinaujinančios energetikos veiklas telkia po vienu prekės ženklu...

Rinkodara
2020.01.14
Tarp dažniausių pažeidėjų – žaislų importuotojai ir platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų...

Prekyba
2020.01.13
„Rimi Baltic“ stabdo produkcijos pirkimą iš „Grigeo“ 15

Remdamasi Lietuvos teisėsaugos institucijų ir pačios „Grigeo“ patvirtinta informacija apie neteisėtus...

Prekyba
2020.01.13
Kalėdinėse reklamose – „Telia Lietuvos“ ir „Tele2“ dvikova Premium

Per kalėdinį periodą televizijos transliavo bemaž 7% daugiau reklamos sekundžių, 11% daugiau klipų.

Rinkodara
2020.01.13
Šalies komunikacija: kokios valstybės pernai labiausiai domėjosi Lietuva

Kasdien vidutiniškai Lietuvos vardas užsienio šalių interneto naujienų portaluose pasirodo 250 kartų, o...

Rinkodara
2020.01.13
„John Lewis“ vadovė traukiasi po prastos kalėdinės prekybos

Paula Nickolds, Didžiosios Britanijos prekybininkės „John Lewis“ vykdomoji direktorė, traukiasi po...

Prekyba
2020.01.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau