„Apple“ susigrąžino vertingiausio prekės ženklo vardą

Publikuota: 2015-05-28
Nuotrauka: Reuters / Scanpix
„Verslo žinios“

„Apple“, aplenkusi „Google“, 2015 m. susigrąžino vertingiausio prekės ženklo pasaulyje, o labiausiai ūgtelėjusio per metus laurai atiteko „Facebook“. Vertinant pastarųjų dešimties metų vertingiausiųjų statistiką, matyti, jog Europos prekių ženklai stagnuoja, Kinijos – sparčiai stiebiasi, o JAV – išgyvena renesansą.

Tokias tendencijas brėžia WPP užsakymu atliktas pasaulinės rinkodaros tyrimų ir prekių ženklų vystymo bendrovės „Millward Brown“ tyrimas.„Apple“ vertingiausiu prekės ženklo titulu džiaugėsi 3 m. nuo 2011 m., tuo tarpu pernai ši technologijų milžinė pirmaujančias pozicijas buvo užleidusi „Google“.Tačiau per metus, skaičiuoja tyrėjai, „Apple“ prekės ženklo vertė šoktelėjo  67% iki 247 mlrd. USD ir ji 2015 m. vėl atsistojo ant pirmojo laiptelio.„Google“ vertė ūgtelėjo 9% iki 173,7 mlrd. USD, tačiau ji liko antroje pozicijoje. Toliau rikiuojasi „Microsoft“, 2015 m. aplenkusi IBM.Į pirmąjį penketuką šiemet įsiveržė „Visa“, išstūmusi greito maisto restoranų prekių ženklą „McDonald‘s“ į devintąją vietą.

„Apple“ istorija Kaip pažymi tyrėjai, nors „Apple“ išmanieji laikrodžiai ant bangos, varomoji šio prekės ženklo jėga ir sėkmė grindžiama „iPhone 6“.Doreenas Wangas, „Millward Brown‘s“ pasaulinių prekių ženklų grupės vadovas, komentuodamas naujausio tyrimo duomenis teigia, jog „Apple“ ir toliau savo kategorijoje žiba inovacijomis ir lyderiavimu bei kuria realią vertę savo vartotojams.„Ji tenkina žmonių racionalius ir emocinius poreikius, daro jų gyvenimus lengvesnius ir įdomesnius. Visi žino, kas yra "Apple“, šis prekės ženklas turi aiškias savo pozicijas ir nuostatas, tačiau nestovi vietoje, nuolat atnaujina savo prekės ženklo žinutę, ir tai daro prekės ženklą geidžiamu vartotojų“, – įsitikinęs p. Wangas.

Technologijų laikas Technologijų prekių ženklai ne tik karaliauja pirmajame penketuke, tačiau tai ir labiausiai augusi kategorija per metus, nuo 2014 m. pasistiepusi net 24%.Sparčiausiai, net 99% TOP100 augo socialinio tinklo „Facebook“ vertė, jis rikiuojasi 12 pozicijoje. Šis augimas yra sąlygotas sėkmingų įsigijų ir integracijos procesų kitų socialinių platfortmų, kaip antai „WhatsApp“ ar „Instagram“.Įdomu, jog pernykščiame saraše nebuvusi „Alibaba“, Kinijos e.komercijos milžinė, šiemet atsistojo ant 13 laiptelio ir aplenkė pasaulinę gigantę  „Amazon“.Tad e.komercijos milžinių „Alibaba“ ir „Amazon“, neturinčių jokių parduotuvių,  prekių ženklai šiandien vertesni nei tradicinės mažmenininkės „Walmart“, kuri jungia net 11.000 parduotuvių visame pasaulyje.

Kinijos spurtas Žvelgiant į TOP100 dešimties metų analizę, matyti, jog Europos prekių ženklai stagnuoja, Kinijos – sparčiai stiebiasi, o JAV – išgyvena renesansą.Kinijos prekių skaičius vertingiausių pasaulio prekių ženklų TOP 100 šiandien 14, kai tuo tarpu 2006 m. tebuvo vienas, o vertė išaugo daugiau 1000%. JAV prekių ženklų vertė per pastaruosius 10 m. išaugo 137%. Kai tuo tarpu Europoje gimę prekių ženklai tepasistiebė 31%, o TOP 100 jų tik 24 (2006 m. buvo 35).Kaip teigia tyrėjai, tai reiškia perėjimą iš vakarų į rytus ir dauguma ženklų, kuriuos kinietiški „išstūmė“ iš TOP 100 buvo europietiški.Tyrime buvo analizuojami didžiausi prekių ženklų maisto produktų ir gėrimų, technologijų, automobilių, mažmeninės prekybos, gėrimų, finansinių paslaugų ir prabangos prekių kategorijose.

Vertingiausių pasaulio prekės ženklo TOP25 Šaltinis: WPP, „Millward Brown“.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Tyrimas: tik 8% jaučiasi užtikrintai rinkdami dovanas  

Dovanas išrinkti daugeliui analizės, paieškų ir eksperto vertas darbas, tuo tarpu gaunant jos dažniausiai...

Prekyba
2019.12.07
LRT – nauja R. Miliūtės laida 7

Rita Miliūtė į LRT televizijos eterį išleidžia naują laidą „Langas į valdžią“, kurią kurs naudodama viešai...

Rinkodara
2019.12.05
„Čepkelių nealkoholinė netrauktinė“ sujudino rinką, pradėti dar 4 tyrimai 4

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) šiandien viešai nagrinėjo „Vilniaus degtinės“...

Rinkodara
2019.12.05
„Idea Prima“ ir „Fabula“ grįžo su tarptautiniais apdovanojimais

Dvi Lietuvos komunikacijos agentūros iš didžiausio Europos ryšių su visuomene apdovanojimų konkurso „European...

Rinkodara
2019.12.02
L. Blaževičiūtė: keičiasi ne tik pagrindinis mūsų prekių ženklas Premium

„All Media Lithuania“, Lietuvoje valdanti TV3 televiziją, registruoja naują ir keičia pagrindinį savo prekių...

Rinkodara
2019.12.02
TV3 – su nauju prekės ženklu 3

„All Media Lithuania“, Lietuvoje valdanti TV3 televiziją, registruoja naują ir keičia pagrindinį savo prekės...

Rinkodara
2019.12.01
Sostinės gatvėse – ne tik šventinis traukinukas, bet ir IKEA autobusas

Nuo rytojaus sostinės gatvėmis kursuos IKEA Kalėdų autobusas, keleivius nemokamai vešiantis maršrutu nuo...

Rinkodara
2019.12.01
„Go Vilnius“ sostinę reklamuoja pasitelkusi „Tele2“ šventinę reklamą

Vilniaus miesto turizmo ir verslo plėtros agentūra „Go Vilnius“ į oficialią miesto komunikaciją įtraukė...

Rinkodara
2019.11.30
„Pigu.lt“: lankytojų srautas per juodąjį penktadienį išaugo 50%

UAB „Pigu“ valdomų e. parduotuvių rezultatai rodo, kad per dvi savaites iki šios dienos trukusį išpardavimą...

Prekyba
2019.11.29
E. parduotuvėms „Femina Clothes“ ir „Riešutaujam“ skirtos baudos

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba skyrė sankcijas MB „Riešutaujam“ ir UAB „Stirna“, valdančiai...

Prekyba
2019.11.29
„Google“ veiklą vėl skundžia dėl nesąžiningos konkurencijos

Daugiau nei 40 Europos prekybos paslaugų įmonių vėl meta šešėlį „Google“ valdančiai „Alphabet“ dėl...

Rinkodara
2019.11.29
Parduodamos viešbučio patalpos pavirto ne butais, o baudomis 3

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas atmetė bendrovių „NT partneriai“ bei „Karolinos turas“...

Rinkodara
2019.11.27
Adaptacija reklamose: svarbus ne laiko veiksnys, o aktuali žinutė Premium

Šiemetinė prekybos tinklo „Iki“ kalėdinė reklama – didžiausios prekybininkės akcininkės „Rewe“ 2017 m.

Rinkodara
2019.11.27
R. Berankio pergalė ginče su bendrove „Birštono mineraliniai vandenys“

Kauno apygardos teismas patenkino tenisininko Ričardo Berankio ieškinį ir priteisė jam iš bendrovės „Birštono...

Rinkodara
2019.11.26
„Iki“ su e. prekyba žengia į Kauną 2

Prekybos tinklas „Iki“, spalio viduryje pasiūlęs išbandyti elektroninę prekybą Vilniuje, šią naujovę pristato...

Prekyba
2019.11.26
Buvęs „Laisvės TV“ vadovas jungiasi prie „Delfi TV“ komandos

„Delfi TV“ plėtros vadovo pareigas nuo kitos savaitės pradeda eiti Mykolas Markauskas, neseniai pasitraukęs...

Rinkodara
2019.11.26
„Iki“ renkasi komunikacijos partnerius 1

Prekybos tinklas „Iki“ per šį gruodį tikisi išsirinkti ir žiniasklaidos planavimo, ir komunikacijos...

Rinkodara
2019.11.26
Akiratyje bus ir influencerių reklamos žymėjimas, ir skelbiamas turinys Premium

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba per artimiausias kelias savaites žada pristatyti ir patvirtinti...

Rinkodara
2019.11.26
„15min“ turi naują rinkodaros vadovę

Nuo šiandien naujienų portalo „15min“ rinkodarai pradeda vadovauti ryšių su visuomene ir rinkodaros...

Rinkodara
2019.11.25
Emociškai Lietuva patraukliausia – Lenkijai ir Vokietijai 4

Tik 28% užsieniečių žino apie Lietuvą daugiau nei jos pavadinimas ir geografinė vieta. Lietuva vertinama...

Rinkodara
2019.11.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau