Tikslins „nubrauktų“ kainų reklamos nuostatas

Publikuota: 2015-05-21
Atnaujinta 2015-06-22 13:37
Nuotrauka: Juditos Grigelytės
„Verslo žinios“

Konkurencijos taryba parengė ir viešai konsultacijai pateikė „Rekomendacijų dėl kainų palyginimo reklamose“ projektą. Pasiūlymus rinkos dalyviai gali teikti iki birželio 3 d.

Erika Lukšė, Konkurencijos tarybos Nesąžiningos komercinės veiklos tyrimo skyriaus vedėja teigia, jog šiuo metu galiojantys teisės aktai nedetalizuoja specialių reikalavimų reklamose nurodomiems kainų palyginimams.Taip pat nėra ir jokių rekomendacijų, kaip tuos palyginimus reklamose teikti, kad vartotojai nebūtų klaidinami.„Tuo tarpu užsienio šalyse, tarkime Jungtinėje Karalystėje, tokios rekomendacijos nėra naujiena. Tad rengiame tokias rekomendacijas bei nuostatas ir mes. Tikimės, jog tokios rekomendacijos atneš daugiau aiškumo“, – kalba p. Lukšė.

Skirtingi atvejai Pasak p. Lukšės, Konkurencijos taryba vykdydama klaidinančios ir neleidžiamos lyginamosios reklamos priežiūrą yra susidūrusi su skirtingais atvejais.Pavyzdžiui, nagrinėjant parduotuvių tinklo „Techasas“ reklamas, Konkurencijos tarybos specialistai aiškinosi, kas slypi po žymeniu „RRK“, kuris buvo nurodomas šalia prekės perbrauktos kainos. Tyrimo metu paaiškėjo, jog RRK dydžiai nebuvo pagrįsti objektyviais faktiniais duomenimis, t. y. gamintojų ar tiekėjų rekomendacijomis bei pakankamai aktualia ir vyraujančias kainas rinkoje atspindinčia informacija.Panašią situaciją Taryba nagrinėjo ir dėl UAB „Pigu“ reklamų atitikties Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo reikalavimams.„Šiuo atveju aiškinomės, ar „Pigu“ lygindama aktualią konkrečios prekės kainą su anksčiau šiame tinklapyje taikyta kaina pateikė teisingą informaciją apie vartotojų gaunamą naudą“, – kalba p. Lukšė.Atlikus tyrimą Konkurencijos taryba konstatavo, jog UAB „Pigu“ reklaminiuose savo prekių pasiūlymuose vartotojams nurodžiusi ne realią, bet imitacinę, pačios bendrovės dirbtinai padidintą naudą vartotojams, skleidė klaidinančias reklamas.Tokią išvadą Konkurencijos taryba darė atsižvelgusi į tai, kad UAB „Pigu“ prekių pasiūlymų naudą rodė greta prekės pardavimo kainos pateikdama didesnę nubrauktą palyginamąją kainą, kurią taikė seniai ir santykinai trumpai, palyginus su laikotarpiu, kuriuo taikytos mažesnės kainos, ar kuri buvo nepagrįsta.

Dažniausios klaidos „Apibendrinant mūsų praktiką galėtume išskirti tokias reklamos davėjų klaidas: vartotojams nėra paaiškinama, ką nubraukta kaina reiškia. Kartais verslas paaiškina, tačiau neaiškiai, dviprasmiškai. Arba iš nubrauktos kainos paaiškinimo vartotojas gali suprasti, kad tai reklamos davėjo anksčiau taikyta kaina, tačiau paaiškėja, kad tai konkurentų kainos, ar „rekomenduojamos mažmeninės kainos“, – vardina p. Lukšė.Tarp pasitaikančių klaidų ir aktualių kainų lyginimas su seniai ar santykinai trumpai taikytomis kainomis. Taip pat kartais verslas argumentuoja, kad tai „rinkos kaina“, tačiau pateikia vieno konkurento ar vos kelių konkurentų užfiksuotus duomenis ir pagal tai apskaičiuotas kainas.2014 m. už palyginamosios kainų klaidinančios reklamos skleidimą buvo bausta „Cherry Media LT“, šiemet  – „Pigu“.Per 2014 m. Konkurencijos taryba išsiuntė 42 įspėjimus reklamos užsakovams už galimai klaidinančias reklamas, kurios susijusios su kainomis, nuolaidomis.Per 4 šių metų mėnesius dėl galimai neteisingų palyginamųjų kainų reklamų buvo įspėti 7 reklamų užsakovai.

Pritaria iniciatyvai Liudas Karnickas, advokatų kontoros „Cobalt“ vyresnysis teisininkas teigia, jog tokia Konkurencijos tarybos iniciatyva paaiškinti „nubrauktų“ kainų reklamų vertinimą sveikintina ir savalaikė.„Iki šiol tarybos pozicija dėl praktikos naudoti nubrauktą kainą, bet jos vartotojui nepaaiškinti, nebuvo aiški. Nors tokia reklamos praktika neatitiko griežto tarybos precedento reklamas su nepaaiškinta nubraukta kaina traktuoti kaip galinčias klaidinti, tačiau, regis, būtent tokia visuotinė praktika buvo toleruojama. Pasirodžius tokioms rekomendacijai, aiškumo dėl tarybos pozicijos bus daugiau“, - kalba p. Karnickas.Pasak advokato, projekte kol kas nedetalizuota, kokia kaina laikoma „aktualiausia“ parenkant nubrauktą kainą.„Tai gali kelti keblumų prekybininkams, kurie vieną mėnesį taikytą kainą kitą mėnesį padidins, o trečią mėnesį nuspręs skelbti akciją. Jei nubraukta kaina bus pasirenkama paskutinį (aktualiausią) mėnesį taikyta kaina, kuri bus aukštesnė nei pirmą mėnesį taikyta kaina, ar tai bus laikoma palyginimu su „aktualiausia“ kaina? – klausia p. Karnickas.Prekybos centrams, dažnai pasitelkiantiems „iki – x%“ reklamos modelį, bus naudingas paaiškinimas, kad maksimali nuolaida būtų taikoma bent 10% akcijos prekių.„Iki šiol praktika šiuo klausimu nebuvo nuosekli. Tarybos nuomonė dėl tokios reklamos, kai joje papildomai nenurodyti produktai, taip pat būtų reikalinga ir įneštų aiškumo. O gal sekdama savo ankstesne praktika taryba laikys, jog tokiu atveju nuolaida taikoma visoms prekėms parduotuvėje, prekybos centre“, – svarsto p. Karnickas.

Pasiūlymams kelios savaitės Savo pasiūlymus rinkos dalyviai gali teikti iki birželio 3 d.Viktorija Urbonavičiūtė, Konkurentcijos tarybos Komunikacijos skyriaus vedėja , tikisi, kad bendromis Konkurencijos tarybos, vartotojų ir verslo bendruomenės pastangomis parengtos Rekomendacijos, visiems suteiks daugiau aiškumo“, – kalba p. Urbonavičiūtė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pasitikėjimo kūrimas. Dažnai ignoruojama dalis

Aš nepasitikiu tavimi – tu manimi. Darbdavys nepasitiki darbuotoju, darbuotojas – darbdaviu. Valstybė...

Rinkodara
15:04
„Walmart“ su „Amazon“ susikaus dar vienoje srityje

JAV mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“, konkuruojanti su „Amazon“ įvairiausiose segmentuose nuo e. knygų...

Rinkodara
10:21
Ką reikėtų žinoti dirbant su socialinių tinklų žvaigždėmis 3

Pasak „Google“ paieškos sistemos duomenų, nuo 2015 m. nuolat didėjo visuomenės susidomėjimas nuomonės...

Rinkodara
2018.07.21
„Tele2“ pasirinko dar vienus reklamos partnerius 4

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pradeda bendradarbiauti su dar viena reklamos agentūra – nuo šiol...

Rinkodara
2018.07.20
„Telia“ perka „Bonnier“ televizijos padalinį

Telekomunikacijų grupė „Telia Company“ iš Švedijos žiniasklaidos koncerno „Bonnier“ perka „Bonnier...

Rinkodara
2018.07.20
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas: skundų daugėja

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba per pirmąjį šių metų pusmetį gavo 137 skundus, dar 8 tyrimai pradėti...

Rinkodara
2018.07.19
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
2018.07.18
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 3

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 11

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau