Penkios kertinės ateities rinkodaros tendencijos

Publikuota: 2015-05-31
Atnaujinta 2015-06-22 14:22
 

Laukiama, kad investicijos į mobiliąją reklamą nuo beveik 69 mlrd. USD šiemet ūgtels iki 100 mlrd. USD kitąmet ir aplenks sumas, kurias verslas skiria internetinei reklamai vartotojų kompiuteriuose.

Nors prieš trejus metus mobilioji reklama tesudarė mažiau nei 2% pasaulinės reklamos išlaidų, jos dalis šiemet, tikėtina, sieks jau 12%, skaičiuoja interneto rinkodaros tyrimų bendrovė „eMarketer“.Labiausiai šį procesą skatina besikeičiantys vartotojai – tai yra pagrindinis pokyčių veiksnys. Praėjus aštuoneriems metams po „Apple“ revoliucijos ir pristatyto „iPhone“, šiandien daugiau nei 2 mlrd. žmonių pasaulyje turi išmaniuosius telefonus. Benediktas Evansas, Silicio slėnio rizikos kapitalo įmonės „Andreessen Horowitz“ atstovas, teigia, kad iki 2020 m. keturi iš penkių suaugusiųjų savo rankose turės išmaniuosius telefonus.Tiesa, iki šiol mobiliosios reklamos grietinėlę nusigriebia „Google“ ir „Facebook“. Abu šie interneto milžinai labai greitai pajuto, kad mobilioji reklama, taip pat teikiamos papildomos paslaugos išmaniesiems, yra augimo variklis. 2014 m., „eMarketer“ duomenimis, jos jau atsiriekė 55% visų mobiliosios reklamos investicijų.Vis dėlto rinkodaros ekspertai sako, kad abiejų šių bendrovių dominavimas mobiliosios reklamos platformoje menks, nes konkuruojantys žiniasklaidos koncernai ir technologijų grupės taip pat imasi novatoriškesnių rinkodaros sprendimų. Rinkodaros ekspertai išskiria penkias šiandien vis didesnį pagreitį įgaunančias tendencijas, kurios artimiausioje ateityje tik stiprės.

Viskas automatizuota Viena svarbiausių tendencijų – programuojamasis reklamos pirkimas, atsižvelgiant į vartotojų elgesį internete, kai prekių ženklai ir žiniasklaidos planuotojai perka ir parduoda reklamos laiką, pasitelkę automatizuotus procesus. Ši tendencija neabejotinai persikels į išmaniuosius telefonus.Jamesas Hiltonas, rinkodaros agentūros „M&C Saatchi Mobile“ vadovas, skaičiuoja, kad dabar bemaž penktadalį mobiliosios reklamos parduodama anksčiau minėtu būdu, nors prieš metus šis rodiklis tesiekė 5%.Tokios reklamos šalininkai visada pabrėžia, kad šis reklamos pardavimo būdas yra gerokai efektyvesnis nei tradicinis, klasikinis pardavimas, o reklamą taip pat galima nukreipti gerokai tiksliau, atsižvelgiant į vartotojų poreikius ir charakteristikas.

Kūrybiškumo korta Tradiciškai mobiliosios reklamos formatai būdavo paprasti ir statiški, kaip kad reklama „Google“ paieškos sistemoje ar standartinės reklamjuostės. Tačiau reklamos užsakovai vis dažniau šiandien pasitelkia kūrybiškesnius ir įdomesnius reklamos sprendimus, įskaitant vaizdo klipus. Kartu, žinoma, plečiasi ir galimybės, nes tobulėja išmaniosios technologijos, didėja interneto sparta, diegiamos 3G, 4G bevielės technologijos.Dar visai neseniai dauguma reklamos užsakovų labiausiai laukė tiesioginės vartotojo reakcijos – paspaudimo ant reklamjuostės. Reklamos agentūrų vadovai tikisi, kad ateityje didės reklamos formatų spektras ir tai paskatins prekių ženklus drąsiau investuoti, rinktis čia įvaizdinę komunikaciją.

Svarbiausia – vieta Išmanieji telefonai reklamos užsakovams sufleruoja ir suteikia gerokai daugiau duomenų apie vartotoją nei bet kokia kita medijų forma, tame tarpe ir vietos nustatymą vos keliolikos metrų tikslumu. Savo ruožtu verslas vis dažniau ir dažniau pasitelkia šias atsivėrusias naujas technologijas ir reklamą mobiliosiose platformose nukreipia į tikslinę auditoriją, esančią tam tikroje vietoje.Pavyzdžiui, „Walmart“, JAV mažmeninės prekybos gigantas, dažnai pasitelkia šį būdą – vartotojams siunčia nuolaidų pasiūlymus tada, kai šie yra tuo metu netoliese.Kai kurie mažmenininkai potencialius pirkėjus bando pasiekti jų išmaniuosiuose telefonuose pasitelkdami „Bluetooth“. Prekybininkai gali vos ne tą pačią sekundę pirkėjams, praeinantiems pro tam tikras parduotuvės lentynas, išsiųsti specialius viliojančius pasiūlymus.

Išmaniųjų laikrodžių valanda Išmanaus „Apple“ laikrodžio pristatymas sukėlė didelį sujudimą mobiliosios reklamos pramonėje. Lygiai taip pat kaip ir „Apple“, pristačiusi savo „iPhone“ ir „iPad“ ir nurungusi konkurentus šiuose segmentuose, daugelis tikisi, kad tą patį pamatysime ir nešiojamųjų prietaisų rinkoje.Tyrimų bendrovė „Forrester Research“ prognozuoja, kad „Apple“ išmaniųjų laikrodžių per pirmuosius metus bus parduota daugiau nei 10 mln., ir tai yra daugiau nei visų kitų gamintojų ant riešo dėvimų prietaisų buvo parduota iki šiol kartu sudėjus, įskaitant „Nike‘s FuelBand“, „Samsung‘s Gear“ ir kt.Tačiau nedaug reklamos ekspertų tikisi, kad išmanieji laikrodžiai, kurių ekrano dydis viso labo tėra kaip didelis pašto ženklas, bus tinkama vieta ir būdas bendrauti su vartotojais. Daug įdomesnių galimybių suteikia išmaniuosiuose laikrodžiuose esančios programėlės ir jų duomenys, remiantis jais reklamą galima nukreipti į telefonus.

Technologijų sąjunga Ateities internetinės rinkodaros šventasis Gralis – tikslinis reklamos nukreipimas į vartotojų naudojamus skirtingus įrenginius. Tai yra gebėjimas su ta pačia reklamine kampanija sekti savo vartotoją, kuris vienu metu naršo personaliniame kompiuteryje, vėliau į rankas ima išmanųjį telefoną ir atvirkščiai.Prekių ženklai iki šiol ne visada galėdavo matyti vientisą paveikslą, kaip vartotojai „keliauja“ per skirtingus įrenginius, ir rengiant ataskaitas, vis dar dažnai būdavo koncentruojamasi tik į kompiuterius.Kuo toliau, tuo labiau tos ribos tarp kompiuterių ir mažųjų įrenginių trinamos, o „Google“ ir „Facebook“ yra iš šios transformacijos priešakyje, suteikdamos prekių ženklams galimybes pasiekti vartotojus mobiliosiose platformose, pasitelkiant kompiuterių naršymo duomenis, ir atvirkščiai.Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ gegužės 23 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pasitikėjimo kūrimas. Dažnai ignoruojama dalis

Aš nepasitikiu tavimi – tu manimi. Darbdavys nepasitiki darbuotoju, darbuotojas – darbdaviu. Valstybė...

Rinkodara
15:04
„Walmart“ su „Amazon“ susikaus dar vienoje srityje

JAV mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“, konkuruojanti su „Amazon“ įvairiausiose segmentuose nuo e. knygų...

Rinkodara
10:21
Ką reikėtų žinoti dirbant su socialinių tinklų žvaigždėmis 3

Pasak „Google“ paieškos sistemos duomenų, nuo 2015 m. nuolat didėjo visuomenės susidomėjimas nuomonės...

Rinkodara
2018.07.21
„Tele2“ pasirinko dar vienus reklamos partnerius 4

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pradeda bendradarbiauti su dar viena reklamos agentūra – nuo šiol...

Rinkodara
2018.07.20
„Telia“ perka „Bonnier“ televizijos padalinį

Telekomunikacijų grupė „Telia Company“ iš Švedijos žiniasklaidos koncerno „Bonnier“ perka „Bonnier...

Rinkodara
2018.07.20
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas: skundų daugėja

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba per pirmąjį šių metų pusmetį gavo 137 skundus, dar 8 tyrimai pradėti...

Rinkodara
2018.07.19
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
2018.07.18
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 3

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 11

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau