Penkios kertinės ateities rinkodaros tendencijos

Publikuota: 2015-05-31
 

Laukiama, kad investicijos į mobiliąją reklamą nuo beveik 69 mlrd. USD šiemet ūgtels iki 100 mlrd. USD kitąmet ir aplenks sumas, kurias verslas skiria internetinei reklamai vartotojų kompiuteriuose.

Nors prieš trejus metus mobilioji reklama tesudarė mažiau nei 2% pasaulinės reklamos išlaidų, jos dalis šiemet, tikėtina, sieks jau 12%, skaičiuoja interneto rinkodaros tyrimų bendrovė „eMarketer“.Labiausiai šį procesą skatina besikeičiantys vartotojai – tai yra pagrindinis pokyčių veiksnys. Praėjus aštuoneriems metams po „Apple“ revoliucijos ir pristatyto „iPhone“, šiandien daugiau nei 2 mlrd. žmonių pasaulyje turi išmaniuosius telefonus. Benediktas Evansas, Silicio slėnio rizikos kapitalo įmonės „Andreessen Horowitz“ atstovas, teigia, kad iki 2020 m. keturi iš penkių suaugusiųjų savo rankose turės išmaniuosius telefonus.Tiesa, iki šiol mobiliosios reklamos grietinėlę nusigriebia „Google“ ir „Facebook“. Abu šie interneto milžinai labai greitai pajuto, kad mobilioji reklama, taip pat teikiamos papildomos paslaugos išmaniesiems, yra augimo variklis. 2014 m., „eMarketer“ duomenimis, jos jau atsiriekė 55% visų mobiliosios reklamos investicijų.Vis dėlto rinkodaros ekspertai sako, kad abiejų šių bendrovių dominavimas mobiliosios reklamos platformoje menks, nes konkuruojantys žiniasklaidos koncernai ir technologijų grupės taip pat imasi novatoriškesnių rinkodaros sprendimų. Rinkodaros ekspertai išskiria penkias šiandien vis didesnį pagreitį įgaunančias tendencijas, kurios artimiausioje ateityje tik stiprės.

Viskas automatizuota Viena svarbiausių tendencijų – programuojamasis reklamos pirkimas, atsižvelgiant į vartotojų elgesį internete, kai prekių ženklai ir žiniasklaidos planuotojai perka ir parduoda reklamos laiką, pasitelkę automatizuotus procesus. Ši tendencija neabejotinai persikels į išmaniuosius telefonus.Jamesas Hiltonas, rinkodaros agentūros „M&C Saatchi Mobile“ vadovas, skaičiuoja, kad dabar bemaž penktadalį mobiliosios reklamos parduodama anksčiau minėtu būdu, nors prieš metus šis rodiklis tesiekė 5%.Tokios reklamos šalininkai visada pabrėžia, kad šis reklamos pardavimo būdas yra gerokai efektyvesnis nei tradicinis, klasikinis pardavimas, o reklamą taip pat galima nukreipti gerokai tiksliau, atsižvelgiant į vartotojų poreikius ir charakteristikas.

Kūrybiškumo korta Tradiciškai mobiliosios reklamos formatai būdavo paprasti ir statiški, kaip kad reklama „Google“ paieškos sistemoje ar standartinės reklamjuostės. Tačiau reklamos užsakovai vis dažniau šiandien pasitelkia kūrybiškesnius ir įdomesnius reklamos sprendimus, įskaitant vaizdo klipus. Kartu, žinoma, plečiasi ir galimybės, nes tobulėja išmaniosios technologijos, didėja interneto sparta, diegiamos 3G, 4G bevielės technologijos.Dar visai neseniai dauguma reklamos užsakovų labiausiai laukė tiesioginės vartotojo reakcijos – paspaudimo ant reklamjuostės. Reklamos agentūrų vadovai tikisi, kad ateityje didės reklamos formatų spektras ir tai paskatins prekių ženklus drąsiau investuoti, rinktis čia įvaizdinę komunikaciją.

Svarbiausia – vieta Išmanieji telefonai reklamos užsakovams sufleruoja ir suteikia gerokai daugiau duomenų apie vartotoją nei bet kokia kita medijų forma, tame tarpe ir vietos nustatymą vos keliolikos metrų tikslumu. Savo ruožtu verslas vis dažniau ir dažniau pasitelkia šias atsivėrusias naujas technologijas ir reklamą mobiliosiose platformose nukreipia į tikslinę auditoriją, esančią tam tikroje vietoje.Pavyzdžiui, „Walmart“, JAV mažmeninės prekybos gigantas, dažnai pasitelkia šį būdą – vartotojams siunčia nuolaidų pasiūlymus tada, kai šie yra tuo metu netoliese.Kai kurie mažmenininkai potencialius pirkėjus bando pasiekti jų išmaniuosiuose telefonuose pasitelkdami „Bluetooth“. Prekybininkai gali vos ne tą pačią sekundę pirkėjams, praeinantiems pro tam tikras parduotuvės lentynas, išsiųsti specialius viliojančius pasiūlymus.

Išmaniųjų laikrodžių valanda Išmanaus „Apple“ laikrodžio pristatymas sukėlė didelį sujudimą mobiliosios reklamos pramonėje. Lygiai taip pat kaip ir „Apple“, pristačiusi savo „iPhone“ ir „iPad“ ir nurungusi konkurentus šiuose segmentuose, daugelis tikisi, kad tą patį pamatysime ir nešiojamųjų prietaisų rinkoje.Tyrimų bendrovė „Forrester Research“ prognozuoja, kad „Apple“ išmaniųjų laikrodžių per pirmuosius metus bus parduota daugiau nei 10 mln., ir tai yra daugiau nei visų kitų gamintojų ant riešo dėvimų prietaisų buvo parduota iki šiol kartu sudėjus, įskaitant „Nike‘s FuelBand“, „Samsung‘s Gear“ ir kt.Tačiau nedaug reklamos ekspertų tikisi, kad išmanieji laikrodžiai, kurių ekrano dydis viso labo tėra kaip didelis pašto ženklas, bus tinkama vieta ir būdas bendrauti su vartotojais. Daug įdomesnių galimybių suteikia išmaniuosiuose laikrodžiuose esančios programėlės ir jų duomenys, remiantis jais reklamą galima nukreipti į telefonus.

Technologijų sąjunga Ateities internetinės rinkodaros šventasis Gralis – tikslinis reklamos nukreipimas į vartotojų naudojamus skirtingus įrenginius. Tai yra gebėjimas su ta pačia reklamine kampanija sekti savo vartotoją, kuris vienu metu naršo personaliniame kompiuteryje, vėliau į rankas ima išmanųjį telefoną ir atvirkščiai.Prekių ženklai iki šiol ne visada galėdavo matyti vientisą paveikslą, kaip vartotojai „keliauja“ per skirtingus įrenginius, ir rengiant ataskaitas, vis dar dažnai būdavo koncentruojamasi tik į kompiuterius.Kuo toliau, tuo labiau tos ribos tarp kompiuterių ir mažųjų įrenginių trinamos, o „Google“ ir „Facebook“ yra iš šios transformacijos priešakyje, suteikdamos prekių ženklams galimybes pasiekti vartotojus mobiliosiose platformose, pasitelkiant kompiuterių naršymo duomenis, ir atvirkščiai.Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ gegužės 23 d.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
J. Razmus: strategijos socialiniuose tinkluose ne visada reikia Premium

Prekės ženklai augina investicijas ir partnerystes su nuomonės formuotojais socialiniuose tinkluose ir...

Rinkodara
2020.01.28
„Media4change“ organizacija apdovanos etišką žiniasklaidą

Tarptautinės programos „Media4change“, siekiančios skatinti atsakingą ir etišką žurnalistiką, iniciatoriai,...

Rinkodara
2020.01.28
Kodėl neverta slėpti verslo istorijos

Laukinio kapitalizmo laikai, kai verslininkai paprasčiausiai bijodavo kalbėti apie savo pasiekimus, nes...

Gazelė
2020.01.28
Naujas „Versace“ savininkas sudarė plėtros planą  Premium

Italijos mados milžinė „Versace“, dabar priklausanti JAV kontroliuojančiai bendrovei „Capri“, įgyvendina...

Prekyba
2020.01.27
„Iki“ plečia elektroninės prekybos geografiją

Nuo šiol per maisto pristatymo programėlę „LastMile“ produktus iš prekybos tinklo „Iki“ asortimento galės...

Prekyba
2020.01.27
„Ogmios miestas“ į išparduotuvių miestelio atnaujinimą investavo 23 mln. Eur Premium

Sostinės Šiaurės miestelio mikrorajone 20 ha teritorijoje išsidėstęs išparduotuvių centras „Outlet Park“ per...

Prekyba
2020.01.27
Dėmesys – „Tele2“ kalėdinei „bombai“, simpatijos – „Telios“ merginai Premium

Iš šiemečių kalėdinių lietuviškų reklamų galima išskirti tris aiškias lyderes: tai „Tele2“ klipas apie „La...

Rinkodara
2020.01.27
Šiaulių banko inovacijai – apdovanojimas už lauko reklamos sprendimą

Lietuvoje įgyvendintai Šiaulių banko inovacijai teko išskirtinis globalaus tinklo „JCDecaux“ apdovanojimas.

Rinkodara
2020.01.23
Konkurencijos taryba: daugiausia baudų už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2019 m. už Konkurencijos, Reklamos įstatymų ir Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų...

Prekyba
2020.01.23
Lietuvos paštas pasirašė naują reklamos paslaugų sutartį

Lietuvos paštas pasirinko naujus reklamos partnerius – 2 m. sutartis pasirašyta su kūrybine agentūra „Truth“.

Rinkodara
2020.01.23
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą 1

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 5

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 3

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau