Mobiliojo ryšio operatoriai ruošia savo „Adblock“

Publikuota: 2015-05-18
Atnaujinta 2015-06-22 13:36
Nuotrauka: Reuters/Scanpix
„Verslo žinios“

Keli Europos mobiliojo ryšio operatoriai savo tinkluose ruošiasi blokuoti internetinę reklamą, tokiu būdu stodami į priešpriešą su tokiomis gigantėmis kaip „Google“ „AOL“ ir „Yahoo“, susižerenčiomis visą naudą.

Vienas Europos ryšio operatorius „Financial Times“ patvirtino, kad savo tinkle jau instaliavo blokavimo įrangą ir planuoja ją paleisti iki 2015-ųjų pabaigos. Ši sistema pašalina reklamas tiek internetiniuose puslapiuose, tiek išmaniųjų telefonų programėlėse, tačiau neturi galios pasiekti turinio socialiniuose tinkluose.Daugelis telekomunikacijų įmonių piktinasi, kad skaitmeninės žiniasklaidos kompanijos, naudodamosis jų tinklais, bet nieko neinvestuodamos, susižeria visas pajamas.Kompanijos vadovas, nenorėjęs atskleisti savo pavardės, sakė, kad kartu su juo reklamas ruošiasi blokuoti dar keletas operatorių. Jo žodžiais, taikymasis į milžinę „Google“ gali tapti bomba – tiek teigiama, tiek neigiama prasmėmis. Mobilieji operatoriai susidurtų ir su teisės, ir su viešųjų ryšių iššūkiais, mat pagal ES ir JAV tinklo neutraulumo taisykles telekomunikacijų kompanijos visiems privalo užtikrinti vienodą duomenų srautų perdavimą.Tačiau, pašnekovo giliu įsitikinimu, net vienos valandos per dieną ar visos dienos blokuotos reklamos milžines atvestų prie derybų stalo.Tuo metu pati „Google“ atsakyme britų leidiniui sako, kad telekomunikacijų kompanijoms tokių veiksmų imtis būtų neprotinga: „Žmonės moka už mobilųjį internetą, kad galėtų pasiekti jiems reikiamas programėles, video medžiagą, el. paštą ir t.t. Dauguma šių paslaugų yra finansuojamos pajamomis iš reklamos. „Google“ ir kitos kompanijos į šias paslaugas ir joms reikalingą infrastruktūrą investuoja didelius pinigus.“Reklamų blokavimas mobiliajame turinyje būtų šis tas naujo ir, matyt, greitai sulauktų žmonių susidomėjimo – kompiuteriuose tokią programinę įrangą kaip, pavyzdžiui, „Adblock Plus“ naudoja 140 mln. pasaulio gyventojų, arba 5% visos internautų populiacijos.Tai gali būti gana skaudus smūgis verslui, kuris visame pasaulyje šiais metais reklamai mobiliuosiuose įrenginiuose išleis 69 mlrd. USD – trigubai daugiau nei per pastaruosius dvejus metus, rodo „eMarketer“ duomenys.

Už idėjos stovi turtingiausias Azijos žmogus Reklamų blokavimo mobiliuosiuose tinkluose idėja realizuota pradedančiosios Izraelio įmonės „Shine“, kurios dalis priklauso fondui „Horizon Ventures“, valdomo turtingiausio Azijos žmogaus Li Ka-shing. Jis taip pat kontroliuoja „Hutchison Whampoa“ – vieną didžiausių telekomunikacijų kompanijų pasaulyje.VŽ rašė, kad „Hutchison Whampoa“ pradėjo derybas su Rusijos „Vimpelcom“ dėl galimybės Italijoje sujungti savo mobiliojo ryšio tiekėją „Three“ su rusų „Wind“. Susijungusios kompanijos galėtų šoktelėti į antrą poziciją šalyje.„Dešimtys milijonų mobiliojo ryšio vartotojų visame pasaulyje jau šių metų pabaigoje nebematys reklamos, – sako Roi Carthy, „Shine“ rinkodaros vadovas. – Tai gali supurtyti reklamos pramonę.“ Izraelio įmonė teigė bendradarbiaujanti su keliais operatoriais, kurių vienas turi 40 mln. klientų.

Pavyzdžių jau būta 2013 m. Prancūzijos interneto tiekėjas „Free“, priklausantis „Iliad“, rinkoje sukėlė audringas diskusijas, kai naudojantis numatytaisiais nustatymais sudarė galimybę savo klientams blokuoti visas reklamas. Tačiau iniciatyva, spaudžiant socialistų vyriausybei, nutrūko tą pačią savaitę.O ir gigantų įspraudimas į kampą nebūtų pirmasis istorijoje. Vasarį buvo pranešta apie tai, kad „Google“, „Microsoft“ ir „Amazon“ sumokėjo „Adblock Plus“, kad sistema „užsimerktų“ prieš kai kurias reklamas. Tuo pat metu „Google“ nieko negali padaryti dėl to, kad nemokami blokavimo plėtiniai jos naršyklėje „Chrome“ yra vieni populiariausių.Ponas Carthy tiki, kad galimybė blokuoti reklamdavių turinį yra vartotojų teisė, nors ji ir kelia grėsmę verslui: „Internetinė reklama nebevaldoma ir teršia vartotojų patirtį. Iššokantys vaizdai, automatiškai groti pradedantys video ir t.t. gali „suvalgyti“ nuo 10% iki 50% kliento mobiliojo interneto duomenų.“

Lietuviai stebės Lietuvos mobiliojo ryšio operatoriai kolegų iš užsienio idėją vertina atsargiai. „Bitė“ ruošiasi stebėti jų patirtį ir pagal tai planuoti galimus veiksmus.„Užsienio teleoperatorių praktiką vertinsime analizuodami tiek klientų poreikius, tiek teisinius aspektus. Pasisakome už tai, kad kiekvienas klientas individualiai galėtų rinktis, ar pageidauja matyti reklamą, ar atsisako jos“, – atsiųstame atsakyme VŽ teigia bendrovė.Tuo metu „Omnitel“ teigia suprantanti interneto neutralumo principo svarbą, tačiau mano, kad „tinklo valdymas yra jį įkūrusio ir jo infrastruktūrą prižiūrinčio ir vystančio operatoriaus išimtinė teisė“.„Tele2“ šiuo klausimu pasisakyti negalėjo.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Skelbiamas legendinės kavinės „Rotonda“ nuomos konkursas 1

Vilniaus Gedimino kalno papėdėje kadaise veikusios kavinės-ledainės „Rotonda“ patalpos išnuomojamos viešojo...

DKV plečia aptarnavimo tinklą Italijoje ir Šveicarijoje

Bendrovė „DKV Euro Service“ išplėtė savo aptarnavimo tinklą Italijoje ir Šveicarijoje. Tinklą, kuriame galima...

Po tyrimų Marijampolėje vėl galima gerti vandenį 1

Po Marijampolėje atliktų vandens tyrimų nustatyta, kad jis saugus vartoti, penktadienį paskelbė vietinė...

Ukmergės autoservisas: kuo mažiau gyventojų, tuo daugiau paslaugų reikia siūlyti Premium

Daugiausia uždirba tie autoservisai, kurie turi didesnį nuolatinių klientų būrį. Vis dėlto konkurencija...

Transportas
2018.07.20
„Starbucks“ ir „McDonald‘s“ skelbia konkursą ir žada solidų atlygį – dalyvauti gali kiekvienas

Du gigantai – „Starbucks“ ir McDonald‘s, suvienijo jėgas kovai su plastiko atliekomis – iki 2021 m.

Pramonė
2018.07.19
Dėl užteršto vandens atsistatydino „Sūduvos vandenų“ direktorius 1

Po antro incidento dėl užteršto geriamojo vandens Marijampolėje iš pareigų traukiasi bendrovės „Sūduvos...

„Eugestos“ ir „Forto“ restoranų valdytoja pernai uždirbo 3,4 mln. Eur pelno

Didmeninės prekybos bendrovę „Eugesta“ bei restoranų grupę „Fortas“ valdanti verslininko Kęstučio Stabingio...

„Ecoservice“ įgijo „Marijampolės švaros“ kontrolę

Atliekų tvarkymo bendrovė „Ecoservice“ įsigijo 66,31% komunalinių paslaugų, antrinių žaliavų bei aplinkos...

„Workland“ planuoja tolesnę plėtrą Vilniuje, investuos 1,5 mln. Eur

Estijos biurų nuomos paslaugų bendrovė „Workland Group“ šį rudenį atidarys jau antrą savo centrą Vilniuje, o...

Statyba ir NT
2018.07.18
TOP 1000: pirmuoju smuiku grojo prekyba ir pramonė Premium 4

„Verslo žinių“ kasmet sudaromo didžiausio Lietuvos bendrovių TOP 1000 viršūnėje – didmeninės ir mažmeninės...

Pramonė
2018.07.18
„Nordea“ padalinį senamiestyje keičia bendradarbystės erdvė, restoranas ir parduotuvė 1

Vilniaus senamiestyje, Didžiosios ir Savičiaus gatvių sankirtoje, kuriasi bendradarbystės erdvė „Workland“,...

Statyba ir NT
2018.07.17
Kauniečiai dėl krematoriumo neapsisprendė 3

Savaitę trukusi apklausa dėl galimybės Kauno miesto teritorijoje statyti krematoriumą apčiuopiamų rezultatų...

Laisvalaikis
2018.07.16
Eurokomisija liepė „Airbnb“ teikti vartotojams tikrąsias kainas 6

Apgyvendinimo paslaugų įsigijimo tarpininkavimo paslaugas teikianti interneto platforma „Airbnb“ privalo...

Verslo aplinka
2018.07.16
Atnaujinta Vilniaus „Akropolio“ Ledo arena

Vilniaus „Akropolyje“ atnaujinta 1.200 kv.m. dydžio Ledo arena. Užliejus naują ledą, permontavus bortus ir...

Ant prekystalio – dvi pelningai veikiančios Tauragės įmonės 8

Savivaldybei priklausančių UAB „Dunokai“ (56,14%) ir Tauragės butų ūkio (100%) akcijos, kurių bendra pradinė...

Rinkos
2018.07.16
„Novaturas“ birželį pardavimus didino 26%

Birželį kelionių organizatoriaus pardavimai siekė  21,7 mln. Eur ir buvo 26% didesni nei 2017 m. birželio...

Rinkos
2018.07.16
Paštomatų pavyzdį pritaiko drabužių valymo versle 1

UAB „Valykla.lt“ plečia drabužių valymo spintų verslo centruose tinklą. Šiuo metu veikia 6, tariamasi dėl...

Futbolo įtaka: daugiau uždirbo lažybų punktai, prekybininkai ir kavinės 2

Sekmadienį pasibaigiantis pasaulio futbolo čempionatas į šalies lažybų punktus pritraukė rekordinį skaičių...

Dainų šventės organizatoriai rengia pretenziją maitinimo tiekėjams 1

Dainų šventės organizatoriai dėl nekokybiško maitinimo Dainų šventės metu rengia tiekėjams pretenziją.

Jaunasis Metų CEO Artūras Salda: kaip sukurti „sanatoriją 2.0“ Premium 14

Druskininkų ir Birštono „Eglės“ sanatorijų vadovas Artūras Salda „Verslo žinių“ ir „Luminor“ banko...

Verslo klasė
2018.07.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau