Kaikaris: Vakarų Europoje mūsų prisibijo

Publikuota: 2015-05-15
Atnaujinta 2015-06-22 14:22
Vytautas Kaikaris, skrydžių bendrovės „Small Planet Airlines“ generalinis direktorius ir akcininkas.
Vytautas Kaikaris, skrydžių bendrovės „Small Planet Airlines“ generalinis direktorius ir akcininkas. Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo („Verslo žinios“)
„Verslo žinios“

Prieš dvejus metus iš Gedimino Žiemelio bendrovės atostogų skrydžių UAB „Small Planet Airlines“ įsigijusi vadovų komanda kompaniją pakėlė ant kojų. Praėjusiais metais oro linijos uždirbo daugiausiai pelno per veiklos istoriją, sustiprino savo pozicijas Vakarų Europos bei Azijos rinkose.

Pasak bendrovės akcininko ir vadovo Vytauto Kaikario, praėjusiais metais „Small Planet Airlines“ koncentravosi ne į plėtrą, o kokybės užtikrinimą jau užimtose rinkose. Jo žodžiais, Vakaruose kompanijų iš Rytų Europos prisibijoma, todėl joms reikia stengtis dvigubai.„Vakarų Europoje jaučiamas didelis nusistatymas prieš Rytų europiečius. Manau, taip yra todėl, kad mūsų prisibijo – ateiname su mažesniais kaštais. Be to, pažiūrėkite, koks yra mūsų augimas – kas dvejus metus augame dvigubai. Daug greičiau nei pati rinka. Vadinasi, plečiamės kitų sąskaita. Plečiamės, nes matome, kad ten yra aptingusių žaidėjų“, – interviu VŽ pasakoja p. Kaikairis.

Kaip pavyko pagerinti pelno rodiklius? Nekartojome anksčiau padarytų klaidų. Be abejo, prisidėjo ir tai, kad dabar žiemą turime daugiau darbo perkelinėdami lėktuvus į Aziją. Taip pat keitėme lėktuvų parką – nebeliko senų „Boeing“, kuriuos turėjome nuo 2009 m. Juos pakeitėme talpesniais „Airbus“ orlaiviais.Kritusios degalų kainos mums įtakos nepadarė – visą mažesnio kuro sanaudų naudą pajuto kelionių organizatoriai, kadangi mūsų kontraktuose kuro svyravimų riziką prisiima jie.Praėjusius metus vadiname stabilizacijos metais, kai nesiekėme didinti klientų skaičiaus ar užimti naujų rinkų, o koncentravomės ties tuo, ką turime, ir stengėmės tą padaryti kuo geriau.Apyvarta kilo pakankamai nedaug, o pelnas išaugo keleriopai. Viskas dėl to, kad projektus įvykdėme efektyviau, mažesniais kaštais. Mūsų pelningumas dabar yra 5,4%, kai tuo metu pasaulio mastu 2014 m. vidutinis pelningumas siekė kiek daugiau nei 2%. Vis dar yra daug kompanijų, kurios skaičiuoja nuostolius. Tad mes bendrame kontekste atrodome neblogai. Aišku, didžiosios kompanijos pasiekia dviženkles maržas. Tokių yra labai nedaug, bet mes stengiamės į jas lygiuotis.

Užsiminėte apie klaidas. Kokios jos? Išmokome turėti rezervą. Mūsų strategija  – turėti rezervinį orlaivį – sprendimas, atėjęs iš skaudžių pamokų. Anksčiau tokio orlaivio neturėjimas reiškė, kad, jeigu lėktuvas vėluoja, turime brangiai samdyti kitas aviakompanijas. Tam išleisdavome labai daug pinigų. Todėl 2014 m. nusprendėme turėti rezervinį lėktuvą, o šiais metais jau turime du.  Išaugome iki tokio dydžio, kad galime sau tai leisti.Taip pat sugebėjome padidinti vidutinį skraidymo laiką. Mūsų orlaiviai kas mėnesį priskraido vis daugiau ir daugiau.infogr.am::infogram_0_small_planet_airlines_apyvarta_ir_pelnasKaip sekasi užsienio rinkose? Kur sukoncentruotas didžiausias Jūsų dėmesys?Daugiau nei pusę visų savo pajamų gauname Lenkijoje (54–55%). Ji mums – svarbiausia rinka. Vertinant jau šiuos metus, ten paaugome stipriausiai. Tačiau nesiekiame, kad Lenkija visiškai dominuotų, stengiamės, kad būtų ir kitos rinkos, kurios galėtų atsverti.Lenkijoje šiuo metu skraido 8 orlaiviai, Jungtinėje Karalystėje (JK) – 3, Lietuvoje – 2.

Žiemai persikeliate į Aziją, Tailande įsteigėte savą įmonę. Kiek Jums svarbi ši rinka? Azija pajamų atžvilgiu vis dar nedidelė, tačiau svarbi. Anksčiau šių pajamų visai neturėjome – lėktuvai žiemą stovėdavo. Tad pajamos, kai sugebame žiemą juos įdarbinti, mums labai svarbios. Per kelerius metus iš Azijos planuojame gauti ketvirtadalį pajamų.Pradėjome nuo Butano. Kad jau buvome Azijoje, nusprendėme pasinaudoti proga ieškodami galimybių aplinkinėse šalyse. Taip užmezgėme santykius Kambodžoje. Su ja bendradarbiavome šią žiemą. Ten skraidė 3 mūsų lėktuvai, kurie šiuo metu jau sugrįžę į Europą. Tikimės, kad Kambodža bus ta rinka, kur žiemą lėktyvus perkelinėsime nuolat.Dar dirbame su Tailandu. Ten nuėjome kitu keliu – neieškojome partnerių, o įkūrėme savo kompaniją. Įmonė jau sukurta, yra biuras, žmonės. Dirbame ties licencijavimu ir sertifikavimu.Šiuo metu Tailando aviacijos situacija – su klaustuku. Po eilinio audito Tailando aviacijos administracijoje iš jos buvo pareikalauta pasiaiškinimų. Pagrindiniai dalykai buvo susiję su žmonių skaičiumi: aviacija smarkiai išaugo, o reguliatorius liko pakankamai mažas. Remiantis šiuo auditu, keletas šalių į tai sureagavo smarkiai. Šios valstybės Tailandui turizmo prasme yra labai svarbios, pavyzdžiui, Kinija, Pietų Korėja. Jos pritaikė trumpalaikius ribojimus, nustatė, kiek tailandietiškos kompanijos gali ten skraidyti.

Bet plėtros neatsisakote? Jokiu būdu, esu tik dar labiau nusiteikęs. Kai atsiranda kliūčių, iššūkis tampa įdomesnis. Be to, dėl to apsivalys silpnesni žaidėjai. Jei jų nebeliks, rinka mums taps patrauklesnė. Nėra to blogo, kas neišeitų į gera.Kai iškilo šie nesklandumai, mes šiek tiek pristabdėme sertifikavimo procesą ir laukiame, kaip šie reikalai išsispręs. Visiems aišku, kad Tailandas, ypač priklausantis nuo turizmo, tuos dalykus sutvarkys.

Kokie planai 2015-iesiems? Šiais metais pasakėme: gerai – suvaldėme operacijas, o dabar darome augimo žingsnius, dairomės į naujas rinkas, papildomus orlaivius, naujus klientus. Tai – šių metų linija, esame augimo stadijoje.

Kaip sekasi Jungtinėje Karalystėje? Ten pradėjome skraidyti maždaug 2010–2011 m. Buvo pakankamai sudėtinga. Kelerius metus skraidėme tik su vienu lėktuvu. Galbūt augame ne taip stipriai kaip Lenkijoje, bet augame.Britų „The Telegraph“ „Small Planet Airlines“ įvardijo kaip vieną daugiausiai nusiskundimų sulaukusių kompanijų. JK civilinės aviacijos reguliuotojo duomenys rodo, kad 2014-ųjų vasaros sezonu metu buvo sulaukta 175 skundų: 1.805 vienam milijonui keleivių. Kodėl taip nutiko?
Šiuo atveju buvo paimti mūsų pervežtų keleivių JK skaičiai – šiek tiek daugiau nei 100.000 per sezoną. Ir jie prilyginami kompanijoms, kurios tų pervežimų turi daug daugiau. 175 – mažas skaičius. Lėktuve būna apie 180 keleivių  – užtenka vieno užlaikyto reiso, kad jie pateiktų tokį skaičių. Ir tai sugriovė statistiką. Jeigu realiai būtų pervežta milijonas keleivių, šis skaičius prasiskiestų. Aišku, matematiškai jie viską paskaičiavo teisingai.Manome, kad šiuo atveju su mumis buvo pasielgta nelabai sąžiningai. Paimtas Rytų Europos vežėjas, kuris JK daro tam tikrus žingsnius ir atiminėja rinkos dalį iš vietinių žaidėjų.

Manote, kad tai gali būti susiję su tuo, kad esate Rytų Europos oro linijos? Vakarų Europoje jaučiamas didelis nusistatymas prieš Rytų europiečius. Manau, taip yra todėl, kad mūsų prisibijo – ateiname su mažesniais kaštais. Be to, pažiūrėkite, koks yra mūsų augimas, – kas dvejus metus augame dvigubai. Daug greičiau nei pati rinka. Vadinasi, mes plečiamės kitų sąskaita.Tie, iš ko atiminėjame, nerimauja. Todėl stengiasi gintis. O gynybos mechanizmai yra labai įvairūs. Visur, kur einame, – ar į Prancūziją, JK, Norvegiją – konkurentai baiminasi ir siunčia inspektorius, kurie daug dažniau tikrina lėktuvus. Visada viskas būna tvarkoje, tačiau padidintas dėmesys jaučiamas.Nesame išskirtiniai ar vieninteliai, besiplečiantys sparčiai. Lenkijoje yra „Enter Air“, Čekijoje – „Travel Service“. Faktiškai esame tokios trys Rytų ir Centrinės Europos kompanijos, kurios per kokius penkerius metus smarkiai išsiplėtė Vakaruose. Vietiniai žaidėjai į mus žiūri su nerimu ir laukia, ką mes čia padarysim.Rytų europiečiams Vakarų Europoje reikia stengtis dvigubai. Tačiau mes vis tiek plečiamės, nes matome, kad ten yra aptingusių žaidėjų.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Tonbo Imaging“ užmojis – inovacinė autonominė transporto sistema

Indijos „Tonbo Imaging“, Lietuvoje įsteigusi antrinę įmonę UAB „Tonbo Imaging“, pasirašė su Lietuvos verslo...

Pramonė
13:10
Pakartotiniame „Linavos“ kongrese ­– prezidento nušalinimo klausimas ir neįprastas narių aktyvumas

Šiandien Vilniuje, „Radisson Blu Hotel Lietuva“ viešbutyje vykstančiame Nacionalinės vežėjų asociacijos...

Transportas
12:22
„CityBee“ plečiasi į Latviją ir Estiją 5

Rudenį pradėjusi veiklą Lenkijoje, lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ plėtojama...

Transportas
10:12
Plėtoti nereikia sustoti Rėmėjo turinys 3

Vienintelis Lietuvos jūrų uostas yra svarbi energetikos sistemos dalis, SGD bei naftos terminalai, elektros...

Transportas
06:00
„Wizz Air“ ir „Ryanair“ skelbia apie pasiekimus Lietuvoje

„Wizz Air“ skelbia apie Vilniaus uoste pasitiktą 7-milijoninę šios bendrovės keleivę Lietuvoje, o „Ryanair”...

Transportas
2018.12.11
„Lietuvos pašto“ logistikos centro statybai – 17,5 mln. Eur NIB paskola

Šiaurės investicijų bankas (Nordic Investment Bank, NIB) ir Lietuvos paštas (LP) pasirašė 10 m. trukmės 17,5...

Transportas
2018.12.11
R. Masiulis: korumpuotos sritys yra silpnos sritys 22

Šiandien Švietimo ir mokslo ministerijoje (ŠMM) surengtame posėdyje Rokas Masiulis, susisiekimo ministras ir...

Transportas
2018.12.11
Per Lietuvą pravažiavo 100-asis traukinys iš Kinijos 7

Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ šiemet praneša apie per Lietuvą gabenamų kiniškų krovinių proveržį.

Transportas
2018.12.11
Britų „Inchcape“ kreipėsi į Konkurencijos tarybą leidimo įsigyti „Krasta Auto“ 3

Jungtinės Karalystės automobilių prekybos ir remonto grupė „Inchcape“, Lietuvoje turinti antrinę įmonę...

Rinkos
2018.12.11
Kelio Šilutė-Rusnė rekonstrukcijoje – 6,8 mln. Eur vertės konkursas 5

Kelio Šilutė-Rusnė rekonstrukcijos ir estakados statybos projekte paskelbtas dar vienas konkursas – jis...

Statyba ir NT
2018.12.10
Teismas: „Fimos“ pasiūlymas greičio matuoklių konkurse neatitiko reikalavimų

Vilnius, gruodžio 10 d. (BNS). Policijos departamentas pagrįstai atmetė inžinerinių sprendimų bendrovės...

Transportas
2018.12.10
Pateikti kaltinimai pratęsia C. Ghosno sulaikymo terminą

Tokijo prokurorai pirmadienį pateikė kaltinimus Carlosui Ghosnui, buvusiam „Nissan“ vadovui, su pastaruoju...

Transportas
2018.12.10
Konteinerių krova Klaipėdos uoste muša rekordus

Abi Klaipėdos uosto konteinerių krovos bendrovės – Klaipėdos konteinerių terminalas ir „Klaipėdos Smeltė“ –...

Transportas
2018.12.10
Trys investicijų į šalies transporto infrastruktūrą varikliai 3

Vilniaus ir Kauno oro uostų atnaujinimas, o gal net ir naujas oro uostas. Projektų „Via Baltica“ ir „Rail...

Transportas
2018.12.10
Protestai Prancūzijoje: susidūrimuose sužeisti 55 žmonės 35

Geltonųjų liemenių protestai Prancūzijoje šį savaitgalį – mažesni, nei anksčiau. Iš 31.000 protestuotojų...

Verslo aplinka
2018.12.08
„Linavos“ generalinis sekretorius: nesąžiningi vežėjai daro žalą sąžiningiems 3

Vakar Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai (FNTT) paskelbus apie įspūdingai didelį nustatytų transporto...

Transportas
2018.12.07
Pasieniečiai už 0,43 mln. Eur įsigijo naujų priemonių kontroliuoti tranzitą į Karaliaučių 1

Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT) atnaujino įrangą kontroliuoti tranzitą į Karaliaučiaus sritį...

Transportas
2018.12.07
„Small Planet Airlines“ pateikė paraišką bankrotui 20

Lietuvoje registruota, svarbiausioji „Small Planet Airlines“ (SPA) grupės bendrovė ketvirtadienį Vilniaus...

Transportas
2018.12.07
Tarp ES oro uostų Vilnius 2017 m. užėmė 95 vietą 3

Vilniaus oro uostas, keleivių srautą 2017-aisiais sumažinęs 1,4% iki 3,8 mln., pagal jų skaičių buvo 95-as...

Transportas
2018.12.07
Dėl „Skinest“ skundo – kreipimasis į Konstitucinį Teismą

Konstitucinio Teismo (KT) prašoma išvados, kuris teismas turi nagrinėti Lietuvos Vyriausybės sprendimų,...

Transportas
2018.12.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau