Elektrinis „Kia Soul“: toliau nuvažiuoja tik „Tesla“

Publikuota: 2015-04-30
„Verslo žinios“

Kai kuo taupesnių automobilių ieškantiems žmonėms pasiūloma įsigyti elektromobilį, šie, užmetę akį į jo kainą ir peržvelgę įrangos sąrašą, neretai raukia nosį. Elektra varoma transporto priemonė neretai penktadaliu brangesnė nei įprasta, turinti tą pačią įrangą.

Ne taip dažnai naujo automobilio pirkėjai linkę skaičiuoti kelerius metus į priekį, kiek kainuos elektrinio automobilio išlaikymas, ir kiek – įprasto. Gerokai dažniau suma, skirianti elektrinį automobilį nuo įprasto, skiriama papildomai širdį džiuginančiai įrangai.Pietų Korėjos „Kia“ į Baltijos šalis atvežusi elektrinį „Soul“ modelį griebėsi atvirkščios taktikos – elektromobilis parduodamas tik pačios geriausios komplektacijos. Kitaip tariant, jame nebus jokių medžiaginių sėdynių ar pigaus plastiko, primenančio perdirbtus prekybos centrų maišelius pirkiniams. Panašu, kad sprendimas pasiteisina, mat, sako pardavėjai Lietuvoje, eilės gamykloje tokios, kad užsakę „Soul“ šią akimirką lauktumėte kone metus, kol jį gausite.Dar įdomesnė detalė lyginant kainas. Elektromobilio įrangą „perkėlus“ į įprastą „Kia Soul“, dyzelinu varomo modelio su automatine pavarų dėže kaina išauga 20%. Panaši tendencija, tikina „Kia“ pardavėjai, matyti ir vertinant konkurentus, tokius kaip „Nissan Leaf“ ar „Renault Zoe“, kuriems pridėjus tą pačią įrangą, kurią turi „Soul“, kaina labai išauga.

Elektra – 200 km

Pietų Korėjos inžinieriai didžiuojasi, kad jų sukurtas elektromobilis ne tik stilingas ir išlaikęs įprasto „Soul“ dvasią, bet ir gali įveikti vieną didžiausių atstumų rinkoje. Viena įkrova, skelbia gamintojas, elektrinis „Kia Soul“ įveikia 212 km. Toliausiai nuvažiuojančio elektromobilio karūnos „Teslai“ korėjiečiai nenuėmė, tačiau dauguma rinkoje esančių elektromobilių šiandien nuvažiuoja 100-160 km.Pasakyti, ar tai visiška tiesa, sunku, mat kol kas elektra važiuojantį „Kia Soul“ bandyti teko labai trumpai. Žvelgiant į prietaisų skydelyje rodomus kilometrus, kuriuos esą dar pavyks įveikti šiuo elektromobiliu, panašu, jog baterija šiame automobilyje senka itin lėtai. Didelės įtakos baterijos limito mažėjimui neturi ir tai, kiek dažnai važiuodami pagreitėjate, bet, savaime aišku, kelionė ramesniu tempu kilometrus tirpdo lėčiau.„Kia“ pasirūpino ir tuo, kad vairuotojas, važiuodamas vienas, galėtų taupyti automobilio resursus. Prietaisų skydelyje yra mygtukas „Driver only“, kurį nuspaudus automobilis „rūpinasi“ tik vairuotoju: šildoma, vėdinama ir t.t. tik vairuotojo sėdynė.

Namie – per 14 valandų

Automobilis turi 27 kWh talpos bateriją, o elektros variklis generuoja 111 AG ir 285 Nm. Elektrinį „Kia Soul“ įkraunant greitos įkrovos stotelėje, krovimas užtruks 33 min., skelbia gamintojas. Kraunant elektromobilį „Type 2“ tipo stotelėje baterija būtų įkrauta per 5 valandas, prisijungus prie 10 amperų (A) namų tinklo baterijai įkrauti reikėtų 14 valandų, jei galia siektų 8A – 18 valandų.Per automobilio priekyje esančias groteles įkraunamas „Soul“ indikatorių, rodantį, kiek įkrautas elementas, turi iš karto greta priekinio stiklo.111 AG galios elektros variklis beveik 2 tonas sveriantį automobiliui įsibėgėti iki 100 km/h leidžia per 11,2 sek., o maksimalus išvystomas greitis – 145 km/h.

Rūpinasi ekologija

Bene labiausiai elektrinio „Soul“ kūrėjai didžiuojasi aplinkai draugiškomis ir ekologiškomis medžiagomis automobilyje. Pavyzdžiui, detales, kurioms gaminti įprastai naudojami naftos produktai, „Kia“ pakeitė medžiagomis, gautomis perdirbus cukranendres ir kukurūzus.Panašių bandymų yra darę ir kiti automobilių gamintojai, tačiau ne vieno bandymai automobilio salone „apgyvendinti“ ekologišką plastiką neįtiko pirkėjams – detalės atrodė pigiai ir nepatvariai. „Kia“, panašu, dėl šito rūpesčių neturi.Ekologijos principų neatsisakyta ir automobilį dažant – „Soul“ naudoti vandens pagrindo dažai.

Teks luktelėti

Visgi labai greitai pirmasis visame pasaulyje parduodamas „Kia“ elektromobilis į Lietuvos gatves neišriedės. Kanadoje tapęs „Metų žaliausiu automobiliu“, Norvegijoje išrinktas „Metų automobiliu“ elektromobilis itin laukiamas pirkėjų.„Kia“ atstovai Lietuvoje neslepia, kad klientai privalės būti kantrūs. Baltijos šalyse šiemet planuojama gauti vos 12–15 elektrinių „Kia Soul“.Lietuvoje elektromobilis kainuos 29.990 Eur.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Ketvirtoji „Octavia” – dienos šviesoje 3

Pristatytas populiariausio Čekijos gamintojo modelio įpėdinis dar vienu žingsniu artėja prie „premium“...

Automobiliai
2019.11.12
Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
„Jaguar“: po nauju žvėries kailiu plaka ta pati širdis Verslo tribūna

Miesto visureigis – toks yra naujasis „jaguaro“ pavidalas. Tiems, kas mano, kad kartu su elegantiško sedano...

Verslo aplinka
2019.11.11
Buvęs „Daimler“ vadovas: dievinu E. Muską, bet „Tesla“ vokiečių neaplenks 7

Elonas Muskas populiarindamas elektromobilius padarė milžinišką darbą, tačiau Vokietijos automobilių...

Automobiliai
2019.11.09
Įkrovos tinklo plėtra: viena jungtis – keturiems elektromobiliams Premium 10

Kitais metais elektromobilių įkrovimo stotelių tinklas turėtų viršyti paklausą, o viena vieša įkrovimo...

Mažiausiems automobiliams gamintojai mato vis mažiau perspektyvų Europoje Premium

Vis daugiau automobilių gamintojų Europoje svarsto trauktis iš pačių mažiausių modelių segmento. Taip elgtis...

Automobiliai
2019.11.06
Naujas pasiūlymas apmokestinti automobilius: poveikis vėl kelia abejones Premium

Pateiktas įstatymo projektas galėtų pakeisti praėjusį mėnesį atmestą Transporto priemonių taršos mokesčio...

Automobiliai
2019.11.06
„Peugeot“ Šiauliuose atstovai jau įrenginėja elektromobilių įkrovimo stoteles Premium 1

Nors „Peugeot“ elektromobiliai į Lietuvą atkeliaus tik po kelių mėnesių, Šiauliuose veikianti gamintojos...

Gazelė
2019.11.06
46,5% rinkos sudarantis reeksportas maskuoja augančią vidinę automobilių paklausą Premium

Per 10 šių metų mėnesių prekyba naujais automobiliais augo 41,7%, o, reeksporto mastui siekiant beveik pusę...

Automobiliai
2019.11.05
„Lietuvos metų automobilis 2020“: daugiau miesto visureigių ir mažiau dyzelių 

Tradiciniame konkurse dalyvauja 38 automobiliai, kurių specifika ir formatas perteikia besikeičiančius rinkos...

Automobiliai
2019.10.28
„Defender“: prabanga vietoj principų Premium 1

Rudeninėje Frankfurto automobilių parodoje pristatytas naujasis „Land Rover Defender“ neatpažįstamai...

Verslo klasė
2019.10.27
VŽ bando: ekstremalas „Megane R.S. 300 Trophy“ Premium

„Renault“ sportinių modelių gamybos padalinys „Renault Sport“ (R.S.) sugeba įtikinti net į prancūziškus...

Automobiliai
2019.10.27
Mažiausias BMW „Gran Coupe“ pasiruošė debiutui

BMW pristatė naują 2-os serijos „Gran Coupe“ modelį. Rinkoje jis užpildys iki šiol BMW neišnaudotą nišą ir...

Automobiliai
2019.10.27
Ketvirtosios kartos „Toyota Yaris“

Naujasis modelis bus gaminamas naudojant naują platformą ir specialiai sukurtą 3 cilindrų hibridinės pavaros...

Automobiliai
2019.10.26
Naujoji „Škoda Octavia“ atkartos flagmano „Superb“ stilių

Koncernui „Volkswagen“ priklausantis Čekijos gamintojas „Škoda“ rengiasi pristatyti savo perkamiausio...

Automobiliai
2019.10.26
Didžiausi dyzelinių automobilių mėgėjai Europoje – prancūzai ir lietuviai

Dyzelinu varomus automobilius Europoje dažniausiai renkasi prancūzai ir lietuviai, benzinu – Kipro...

Naujasis „Volkswagen Golf“ debiutuoja pasibalnojęs išmaniąsias technologijas

„Volkswagen AG“ pristatė aštuntosios kartos kompaktinį hečbeką „Golf“. Automobilyje panaudotos skaitmeninės...

Automobiliai
2019.10.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau