Spyglius pametęs „CITROEN C4 Cactus“

Publikuota: 2015-03-15
Atnaujinta 2015-05-29 12:52
Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo („Verslo žinios“)
„Verslo žinios“

Kai į rinką nuo konvejerio išrieda ekstravagantiškas automobilis, konservatyviausi vairuotojai tuoj pat ima purtyti galvas – esą niekas tokio modelio nepirks. Tai trunka tol, kol atsiranda pirmieji drąsuoliai, įtikėję automobilių gamintojo įdirbiu.

„Citroen C4 Cactus“ dar nė nepagamintas imtas pravardžiuoti įvairiais gėlių vardais, o kai „Cactus“ išleido, automobilio dizainą imta lyginti su japoniškų komiksų herojais. Galiausiai atėjusi į modelio pristatymą praėjusių metų pabaigoje iš vieno kolegos išgirdau, girdi, „ryškios salotinės spalvos „Cactus“ važinėja jau pusė Lenkijos.“Sunku patikėti, kad tokius pat ryškius „Cactus“ rinksis ir Lietuvoje. Pirmąjį modelį įsigijęs Lietuvoje gyvenantis užsienietis, pasak pardavėjų, pasirinko prislopintą bronzos spalvą. Man bandyti tekęs automobilis taip pat nebuvo tas, kurio kėbulo spalva klykia „pažiūrėkite į mane!“„Baltas perlas“, – kėbulo spalvą paduodamas raktelius pabrėžė pardavimo vadybininkas.

Naujos idėjos

Daugiausia dėmesio sulaukia automobilio buferio kampų ir šonų apsauga „Airbump“. „Citroen“ pasistengė išspręsti dažniausią Vidurio ir Pietų Europos šalių bėdą, mat statydami automobilius į ankštus tarpelius karšto kraujo europiečiai nesibaido brūkštelėti šonų ir kampų į kitus automobilius, šaligatvių bortelius. Ankštose mašinų aikštelėse transporto priemonės šonai netrunka sulaukti žymių nuo greta sustojusių ir neatsargiai duris darinėjančių stovėjimo vietos kaimynų.Minkštos plastmasės „lopai“ saugo buferių kampus. Šia vieta įsirėmus į kliūtį, plastmasė įlinktų, o pavažiavus atgal – vėl atsitiestų. Šonuose esančios „oro pagalvėlės“ sugeria greta sustojusio automobilio neatsargiai daromų durų smūgį.Palyginti su kitais miesto visureigiais, įdomiai atrodo „Cactus“ interjeras. Pavyzdžiui, vietoj standartinių durų rankenų viduje prancūzai sumontavo rankenas, panašias į lagamino ar krepšio.Keleivio priekinė saugos pagalvė perkelta į automobilio lubas. Dėl to dizaineriai galėjo sukurti itin talpią daiktadėžę. Tiesa, perkelti teko ne tik saugos pagalvę. Greičiausiai dėl daiktadėžės greta nebetilpo ventiliavimo anga, tad jos toje vietoje atsisakyta apskritai, o didesnė, skirta keleiviui, įrengta priekinio skydelio centre.

Valdymas – ekrane

Nemažai naujovių „Citroen“ įnešė automobilio valdymo srityje. Vietoj paprastos automatinės pavarų dėžės prancūzai montuoja robotines, o šioms važiavimo kryptys – atbulomis, į priekį, ar stovėti – nurodomos ne keičiant pavarų svirties poziciją, o spaudžiant mygtukus prietaisų skydelyje. Tiesa, tokia pavarų dėžė dizaineriams leido sukurti vientisą priekinę sėdynę – tarsi sofą. Vis dėlto pagyrų vadinamajai robotinei pavarų dėžei girdėti neteko – perjungdama pavarą ši gaudžia, spyriojasi, trūkčioja.Prancūzai atsisakė daugumos mygtukų salone. Liko vos keli: langų atidarymo, galinio lango šildymo, avarinio stovėjimo, taip pat – centrinio užrakto ir dar pora. Norint daugiau valdymo parinkčių, tenka spaudyti mygtukus skystųjų kristalų ekrane. Tai kiek nepatogu vairuojant, mat vis tenka mesti akį į ekraną. Panašus skaitmeninis ekranas įrengtas ir vietoj įprasto spidometro bei odometro.

Trūksta veržlumo

„Citroen C4 Cactus“ gamybai naudota „Citroen C4“ modelio platforma. Ši staigmenų nepateikia: automobilio važiuoklė minkšta, sklandžiai įveikia kelio nelygumus, „Cactus“ nesiūbuoja ir nelinguoja lyg blaškomas vėjo, grakščiai įveikia posūkius.Mechaninės pavarų dėžės pavaros erzinamai ilgos – bent jau važinėjant mieste. Pavyzdžiui, įsibėgėjus iki 60 km/h ir panorus įjungti penktąją pavarą, automobilis trūkčiodamas praneš, kad variklio sūkiai tapo per maži, teks grįžti į ketvirtąją.Žvelgiant į neįprasto dizaino visureigį norisi daugiau dinamikos. „Cactus“ pavadinimas sufleruoja, kad čia turėtų būti „spygliukų“. Vis dėlto kol kas siūloma variklių gama – 1,2 l darbinio tūrio benzininis ir 1,6 l darbinio tūrio dyzelinis – nėra tie, kuriuos rinktųsi aštresnių pojūčių prie vairo pasiilgę vairuotojai. Gamintojas puse lūpų užsimena, kad dinamiškesnių ir galingesnių variklių bus, tada, matyt, išryškės ir „Cactus“ spygliai.Techniniai duomenys:

  • Ilgis (mm) 4.157
  • Plotis (mm) 1.729
  • Aukštis (mm) 1.480
  • Svoris (kg) 1.240
  • Bagažinės talpa (l) 358
  • Variklis (l, kW/AG) 1,6, 73/100
  • Maksimalus sukimo momentas (Nm) 254
  • Įsibėgėjimas iki 100 km/h (sek) 10,7
  • Vidutinės degalų sąnaudos (l/100 km) 3,4
  • Pradinė kaina (Eur) 13.800
Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ kovo 6 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Temos:
„Tesla“ toliau atidėlioja pažadų vykdymo terminus 6

Laikui bėgant, naujų modelių pristatymo metu Elono Musko, gamintojo įkūrėjo, žarstomi pažadai pradėti jų...

Transportas
2018.12.05
„Volkswagen“: tai bus paskutinė vidaus degimo variklių karta 25

Didžiausias pasaulyje automobilių gamintojas pranešė apie planuojamą vidaus variklių eros pabaigą.

Transportas
2018.12.05
Britų „Inchcape“ ir „Modus Group“ susitarė dėl „Krasta Auto“ pirkimo-pardavimo 11

Didžiosios Britanijos automobilių prekybos ir remonto grupė „Inchcape“, Lietuvoje turinti antrinę įmonę...

Transportas
2018.12.03
Naujų lengvųjų automobilių rinka šiemet – ketvirtadaliu didesnė 2

Šių metų sausį–lapkritį Lietuvoje iš viso įregistruoti 33.197 nauji lengvieji automobiliai – 24% daugiau nei...

Transportas
2018.12.03
Kiek kainuoja automobilis 22

Automobilio galia yra tiesiogiai proporcinga jo savininko ryžtui mokėti pinigus – sykį pastebėjo britų...

Transportas
2018.12.02
VŽ bando Lietuvos metų automobilį „Peugeot 508“ 5

Antrosios kartos „Peugeot 508“, dar nepasiekęs Lietuvos rinkos, čia jau sulaukė įvertinimo, pelnydamas „Metų...

Transportas
2018.12.01
„Renault-Nissan-Mitsubishi“ vadovai susitarė dėl bendro valdymo

Praėjusią savaitę Japonijos policijai sulaikius Carlosą Ghosną, šio aljanso vadovą, daug nerimo sukėlė...

Transportas
2018.11.30
„Lietuvos metų automobilio 2019“ konkurse triumfavo naujasis „Peugeot 508“ 3

Geriausio Lietuvos automobilio laurai po keliolikos metų pertraukos vėl atiteko prancūziškam modeliui.

Transportas
2018.11.30
C. Ghosnui pateikti pirmieji kaltinimai 1

Jo valdyti automobilių gamintojai pranešė atšaukiantys praėjusios savaitės pradžioje sulaikyto vadovo...

Transportas
2018.11.27
Vilniuje projektuojamas „Bentley“ automobilių salonas Premium 16

Planuojama Vilniuje, Naujininkuose, esančio „Porsche“ automobilių centro plėtra, po kurios šalia esamo centro...

Transportas
2018.11.27
Dubajaus policija sės ant skraidančių motociklų 3

Dubajaus policijos pareigūnai mokosi valdyti sklendžiančius motociklus. Jeigu planas pasiteisins, didžiausio...

Laisvalaikis
2018.11.25
Paskelbti „Lietuvos metų automobilio 2019“ finalininkai 15

Trečiadienį 33 konkurse dalyvaujantys automobiliai išsirikiavo Trakų pilies kieme – čia buvo paskelbti į...

Transportas
2018.11.21
„Švaros broliai“ į tunelinę plovyklą Klaipėdoje investuoja 2,5 mln. Eur 2

Automobilių plovimo bei patalpų valymo paslaugas teikianti bendrovė „Švaros broliai“ žengia į Klaipėdą –...

Vilniuje parodytas būsimasis rinkos naujokas „Lexus ES“ 5

Į sostinėje esantį MO muziejų trumpam atvežtas vienas populiariausių „Lexus“ modelių – ES, kuris kitais...

Transportas
2018.11.19
Sulaikytas „Renault-Nissan-Mitsubishi“ vadovas C. Ghosnas 1

„Nissan“ pranešė apie savo ketinimus atleisti šio gamintojo valdybos pirmininką Karlosą Ghosną, atsiradus...

Transportas
2018.11.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau