„Švyturys-Utenos alus“: augino šilta vasara ir akcijų gausa

Publikuota: 2015-03-03
Atnaujinta 2015-05-29 12:22
Nuotrauka: Algimanto Kalvaičio („Verslo žinios“)
„Verslo žinios“

Praėjusiais metais UAB  „Švyturys-Utenos alus“ (ŠUA) eksportą didino sparčiausiai per visą įmonės istoriją, be to, kilo apyvarta. Tačiau tai neišgelbėjo nuo sumažėjusio pelno.

ŠUA apyvartą pernai padidino 4%, iki 142,01 mln. Eur. Įmonė pardavė 185,06 mln. l alaus – 6,8% daugiau nei 2013 m.„Pernai vartotojai atsigręžė į premium – aukščiausios kokybės alaus – segmentą, kuriame puikiai pasirodė didieji mūsų prekės ženklai „Švyturys“ ir „Utenos“. Išaugo ir eksportas, jį per dvejus metus padvigubinome“, – sakė Rolandas Viršilas, ŠUA generalinis direktorius.Tiesa, įmonės pelnas pernai nežymiai sumažėjo. 2014 m. įmonė uždirbo 10.3 mln. Eur grynojo pelno, 2013 m. – 10,39 mln. Eur. Anot vadovo, pelno didinti neleido brangstančios žaliavos, augę kaštai.Tuo metu įmonės gaminamų gėrimų eksportas augo 39%, iki  49,45 mln. l. Anot p. Viršilo,  tai – didžiausias eksporto augimas per visą įmonės istoriją.

Rinka kilo

Pasak p. Viršilo, visa šalies alaus rinka 2014 m. grįžo į augimo kelią po dvejų metų iš eilės smukimo. „Nielsen“ duomenimis, ji didėjo 5,3%. „Ją kėlė geras vasaros sezono oras ir didelė kainų akcijų gausa“, – komentavo p. Viršilas.Anot jo, bendrovei pernai pavyko išlaikyti lyderės pozicijas Lietuvos alaus rinkoje beveik nepakitusias – įmonės rinkos dalis pernai siekė 40,6%, užpernai ji buvo 40,7%. „Nepaisant aršios konkurencijos, „Švyturio“ ir „Utenos“ alaus prekės ženklai ir toliau užima pirmas dvi perkamiausiųjų pozicijas, tai rodo „Nielsen“ duomenys“, – teigė p. Viršilas.

Mažesnių prekybininkų spurtas

Pernai labiausiai augusi alaus tara buvo skardinės, jos mažino stiklo dalį rinkoje. 2014 m. skrdinės sudarė 36,7% visos alaus rinkos (2013 m. – 33,1%), stiklinių butelių pardavimai sumažėjo iki 18,4% (23,2% – 2013 m.), nežymiai paaugo PET pakuotė – 44,9% (43,7% – 2013 m.).„Analizuojant alaus rinką matyti, jog jos augimo variklis – ne didieji tinklai, o mažos, bet augančios parduotuvės: jose per metus fiksuotas 17,5% pardavimų augimas“, – atkreipia dėmesį Aušra Vasiljevienė, „Švyturio-Utenos alaus“ pardavimų direktorė.Ir paantrina p. Viršilo aukščiau išsakytam pastebėjimui, kad augant vartotojų perkamajai galiai, pernai toliau augo premium alaus paklausa. Iš tiesų, „Nielsen“ duomenimis, 2014 m. alaus pardavimai pagal segmentus rikiavosi taip: 25,3% Premium segmentas, 35,9% Mainstream ir 38,9% teko Economy segmentui.„Apskritai, 2014 metais galima išskirti kelias tendencijas – vėl augančius nealkoholinio alaus pardavimus (per metus jie į viršų pakilo 12,8%) ir stipriai kylančią craft alaus kategoriją (15,7% augimas per metus). Matyti, jog vartotojai ieško įdomių, netradicinių alaus rūšių. Tai pastebime ir pagal savo „Raudonų plytų dirbtuvių“ alaus pardavimus“, – mano p. Vasiljevienė.

Prognozės 2015-iesiems

Šiemet ŠUA vadovas prognozuoja šalies alaus rinką augsiant 1,2% „Daugiau augti neleis nuo kovo 1 d. padidėjęs akcizas, dėl kurio alaus butelis brangs 2-3 eurocentus. Tačiau situaciją gali pakeisti prekybos tinklų vykdoma kainų mažinimo politika“, – teigia p. Viršilas.Jis mini įdomias sausio tendencijas: „Šiemet sausį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų mėnesiu, alaus rinka augo labai smarkiai, 8,1%. Taigi, kol kas rinka auga daugiau nei tikėtasi. Priežastis – šilta žiema ir prekybininkų kainų karai. Žemos kainos skatina vartojimą“, – pastebi p. Viršilas.ŠUA apyvartą 2015 m. planuoja augsiant apie 5%. „Norime padidinti alaus eksportą, taip pat turime ambicijų kitose gėrimų kategorijose“, – tikslus dėlioja p. Viršilas.

Kas kilo, kas smuko

ŠUA vadovai pasakoja, kad kitų gėrimų rinkos (ne alaus) pernai vystėsi nevienodai. Karšta vasara ir šiltas ruduo 2014 m. buvo palankūs ir stipriai augino vandens bei giros rinkas, o pakelti akcizų tarifai tiesiog nušlavė sidro ir alkoholinių kokteilių kategorijas.Iš tiesų, „Nielsen“ duomenimis, vandens rinka pernai augo beveik 7,6%, o giros – 5%. Sidro smuko 14,7%, alkoholinių kokteilių – 23,6%.Nors sidro vartojimas dėl augančių akcizų traukiasi, tačiau premium produktų paklausa auga ir toliau – 2014 m. segmentas sudarė 11,7%.Pasak ŠUA vadovų, „Švyturys-Utenos alus“ pernai, nepaisant bendro nuosmukio, dar labiau įtvirtino savo lyderystę sidro rinkoje - augo 3,6 proc. punkto, o metų gale perkopė ir 40% ribą. Viena to priežasčių – toliau nuosekliai augantis „Somersby“ populiarumas, bei sėkmingas naujo obuolių skonio paleidimas į rinką gruodį. Pernai gruodį „Somersby“ prekės ženklo užimama sidro rinkos vertė buvo 11,1%“, – komentuoja p. Viršilas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Startuolis „Fidens“ ima bendradarbiauti su italų farmacijos milžine „Zambon“

Verslo akceleravimo programą „Open Accelerator“ Milane (Italijoje) baigęs Kauno medicinos technologijų...

Technologijos
2018.12.14
Šiauliuose autobusų bilietai parduodami terminale

Šiaulių keleivių vežimo UAB „Busturas“ Šiaulių autobusų stotyje įrengė savitarnos terminalą. Jame visą parą...

Transportas
2018.12.14
„Virgin Galactic“ dar žingsniu priartėjo prie kosminio turizmo

Verslininko Richardo Bransono įkurta bendrovė „Virgin Galactic“ šią savaitę sėkmingai atliko ilgiausią savo...

Technologijos
2018.12.14
Po tragiško incidento „Vakarų laivų gamykloje“ – ir aplinkosaugininkų tyrimas

Ketvirtadienio rytą Klaipėdos uoste ties koncerno „Vakarų laivų gamykla“ krantine įvykus tragiškam...

Transportas
2018.12.14
Etiketės „aš ekologiškas“ nebeužtenka: Lietuvos gamintojai stiprūs sukurti, bet turi pramokti vystyti Premium

Palyginti su Latvija ir Esti­ja, Lietuva eksportuoja di­džiau­sią dalį – 45% – ekologiškų produktų. Mūsiškių...

Agroverslas
2018.12.14
Pieno supirkimo kainos toliau auga

Lapkričio mėnesį vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina buvo 316,3 Eur už t. - 2,9% daugiau nei spalį, kai...

Agroverslas
2018.12.14
„Lords LB“ atsisako plano Šv. Jokūbo ligoninės teritorijoje plėtoti biurus 5

Investicijų valdymo įmonės „Lords LB Asset Management“ bendrovė „Orkela“ buvusios Šv. Jokūbo ligoninės...

Statyba ir NT
2018.12.14
„TransferGo“ pritraukė 17,5 mln. USD 4

Lietuvių piniginių perlaidų startuolis „TransferGo“ užbaigė B serijos investicijų pritraukimo etapą ir...

Rinkos
2018.12.14
Europos lyderiai pritaria ES kovai su melagingomis naujienomis 2

Europos Vadovų Taryba (EVT) pritarė ES kovos su dezinformacija veiksmų planui ir paragino jį vykdyti, kad...

Verslo aplinka
2018.12.14
EP pritarė siūlymui apmokestinti JAV technologijų milžines

Europos Parlamentas (EP) nubalsavo už tai, kad „Facebook“, „Google“, „Netflix“ ir panašioms įmonėms ES mastu...

Technologijos
2018.12.14
Lietuvos bankų pelnas šiemet išaugo 55% 8

Lietuvoje veikiantys bankai ir užsienio bankų filialai per devynis šių metų mėnesius uždirbo 275,4 mln. Eur...

Finansai
2018.12.14
„Yazaki“ planuoja 22% didesnę apyvartą

Automobilių elektros instaliacijos laidų rinkinių gamintoja „Yazaki Wiring Technologies Lietuva“ pardavimo...

Pramonė
2018.12.14
Investuotojams tepardavė 0,8% siūlytų „INVL Baltic Real Estate“ akcijų 3

Turto valdymo grupė „Invalda INVL“ investuotojams pardavė 22.465 investicijų į NT bendrovės „INVL Baltic Real...

Rinkos
2018.12.14
„Dalinuosi.lt“ keliasi į „Topo centro“ parduotuves 1

„Dalinuosi.lt" daiktų nuomos platforma pasipildė ir kai kuriomis „Topo centro“ prekėmis. Nuo šios savaitės...

Šiauliečiai, nutarę kosmetika prekiauti „rimčiau“, įsiprašė pasimokyti į „Amazon“ Premium 1

E. komercijoje yra aibė tiek pirkėjui, tiek pardavėjui procesus palengvinančių sprendimų, kuriuos būtų galima...

Lietuvos banko vadovas: būsto paskolos brangsta sparčiau nei Švedijoje 13

Centrinis bankas pastebėjo būsto paskolų maržų didėjimą Lietuvoje, kuris yra net spartesnis nei Švedijoje, ir...

Rinkos
2018.12.14
Preliminari koncertų salės ant Tauro kalno kaina – 47 mln. Eur 4

Vietoje Profsąjungų rūmų ant sostinės Tauro kalno planuojama statyti nacionalinė koncertų salė kainuos...

Statyba ir NT
2018.12.14
„Pigu“ naujus terminalus įrengė „Rimi“ parduotuvėse

Sparčiai besiplečianti elektroninė parduotuvė „Pigu“ pasiūlė naują prekių atsiėmimo būdą – „Pigu“ terminalus.

Lietuvių kuriamas sprendimas sutrumpins PVM susigrąžinimą iki kelių minučių Premium

Iš JAV ar Azijos į ES valstybes atvykę turistai čia išleidžia vis daugiau pinigų, tačiau kad galėtų...

„Lietuvos energijos“ NT aukcione – 16 mln. Eur rezultatas

„Lietuvos energijos“ antrinės bendrovės  „NT Valdos“ nekilnojamojo turto (NT) aukcione už 16 mln. Eur (su...

Energetika
2018.12.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau