„Small Planet Airlines“ unikalus verslo planas: lėktuvus žiemą kelti į kitą žemyną

Nors aviakompanijų grynojo pelno marža visame pasaulyje 0%, lietuviškai atostogų skrydžių kompanijai Small Planet Airlines pavyksta veikti sėkmingai. Tą leido padaryti unikalus verslo planas, Verslo žinių organizuojamoje Verslo valdymas 2015 konferencijoje tikina Small Planet Airlines vadovas Vytautas Kaikaris.
Prieš šešerius metus įkurta bendrovė veiklą pradėjo turėdama 2 senus lėktuvus, šiandien kompanijos aviaparke 18 orlaivių, kuriuos skrydžiams nuolatos užsako apie 30 klientų. Ponas Kaikaris pabrėžia, kad toks orlaivių skaičius labai didelis, mat net geriausiais laikais Lietuvos avialinijos turėjo mažiau. Kartu sėkmę liudija ir pelninga veikla, ką oro linijų versle pasiekti sunku.
Mokėsi plėsdamiesi
Apimtis skrydžių, pajamų, klientų dvigubiname kone kas dvejus metus, konstatuoja p. Kaikaris.Plėtrą Small Planet Airlines pradėjo žengdama į Estiją, kur sekė paskui savo klientus. Vienam klientui pasitraukus paaiškėjo, kad kaimyninės šalies rinka kompanijai per maža, teko trauktis ir ieškoti didesnės rinkos.Ten išmokome, kad reikia diversifikuoti riziką, pastebi Verslo žinių konferencijoje Lietuvos verslo valdymas pranešimą skaitęs p. Kaikaris.Didesnė rinka, į kurią žengė Lietuvos bendrovė, buvo Lenkija. Ten, sako skrydžių bendrovės vadovas, veiklos pradžia buvo ganėtinai sudėtinga, nors rinka veiklai itin gera.Išjudėjome todėl, kad surinkome gerą kompaniją ir pasisamdėme stiprų vietinį specialistą. Pavyko išaugti iki tiek, kad Lenkija tapo didžiausia mūsų rinka šią vasarą ten skraidysime su 9 mūsų lėktuvais, džiaugiasi Small Planet Airlines vadovas ir atvirauja. Dar viena pamoka, kurią supratome užsienio rinkose reikia stiprių vietinių specialistų.Suplanavę plėtrą į kitas didžiausias Europos rinkas Small Planet Airlines kiek nudegė sparnus. Pavyzdžiui, Italijoje, pasakoja p. Kaikaris, kilo pačių įvairiausių problemų pradedant teismais, baigiant darbuotojais. Italijoje apimtis teko mažinti. Į Prancūziją taip pat buvo žengta vos vienam sezonui. Didžiojoje Britanijoje per kelerius metus pavyko užtikrinti skrydžių trims lėktuvams, o daugiausia dėmesio dabar skiriama Vokietijai.
Perkelia per žemyną
Didžiausia problema, su kuria teko susidurti skrydžių bendrovei sezoniškumas.Jeigu vasarą visi mūsų lėktuvai nuolatos ore, žiemą pusė mūsų parko stovi be darbo. Tai sudėtingas laikotarpis. Ką padarėme? Ėmėme analizuoti regionus, kuriuose sezoniškumas atvirkščias nei Europoje, sako p. Kaikaris.2013 m. Small Planet Airlines 7 mėnesius skraidė Butane, tais pačiais metais dairytasi ir toliau, buvo pasirašyta sutartis su Kambodža, kurioje nuolat skraido trys Small Planet Airlines orlaiviai. Netrukus kompanija žada su skrydžiais startuoti ir Tailande.Kitaip tariant, lėktuvus, likusius be darbo žiemą, perkėlėme į kitą žemyną, į Aziją. To pasaulyje nedaro daugiau niekas, sako p. Kaikaris. Čia, matyt, lietuvių bruožas: kai mums sako neįmanoma, mums tampa tik įdomiau.Anot jo, kalbėti apie pamokas, išmoktas Azijoje, dar anksti, tačiau darbą ten, anot p. Kaikario, lengvina tai, kad Small Planet Airlines europiečių bendrovė.Jeigu vakariečiams tenka įrodinėti, kad Rytų europiečiai yra ne prastesni ir gerai dirba, Azijoje mes visi esame europiečiai ir tai savaime tampa kokybės standartu ir padeda parduoti, aiškina aviakompanijos vadovas.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Vadyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti