Originalumą į rėmus įspraudžia formalūs metiniai tikslai

Publikuota: 2015-03-20
Atnaujinta 2015-05-29 12:11
Birutė Kalanovaitė, „Panorama LT“ generalinė direktorė.
Birutė Kalanovaitė, „Panorama LT“ generalinė direktorė. Nuotrauka: Herkaus Milaševičiaus („Verslo žinios“)
„Verslo žinios“

Lietuviškieji prekių ženklai dar jauni, patyrę vos vieną kitą krizę ar vos keletą atsinaujinimo etapų, tad erdvės, kur augti, yra. Iš kitos pusės, Lietuvoje verslai dažnai yra priversti elgtis pragmatiškai, o kūrybinį polėkį apriboja rinkos iššūkiai ar formaliai iškelti metiniai verslo tikslai.

Taip VŽ interviu apie prekių ženklų svarbą kalba Ieva Bieliūnaitė-Jankauskienė, prekybos centro „Panorama“ rinkodaros vadovė bei konkurso „Metų prekės ženklas 2015“ komisijos narė ir  Birutė Kalanovaitė, „Panorama“ generalinė direktorė.Pokalbį prie kvapnios kavos puodelio pradedame su p. Bieliūnaite-Jankauskiene.Pasak jos, šiandien sukurti prekės ženklą tapo daug lengviau nei prieš 10 ar 15 m. Lietuvoje kasdien išdygsta eilė naujų prekių ženklų ir jų „dauginimąsi“ kiekvieną dieną galima stebėti feisbuke.Prekės ženklo kūrybiškumas yra labai sveikintinas, tačiau ta prekės ženklų gausa diktuoja tam tikrą paviršutiniškumą, o neturėdamas gylio prekės ženklas yra tarsi be stuburo, labai trapus.Didžiausia rizika prekės ženklui yra bandyti įtikti visiems. Tuomet prekės ženklas netenka išskirtinumo, charakterio, charizmos ir būna pasmerktas tiesiog nublankti stipresnių ir ryškesnių analogų kontekste.

Kokį indėlį, kuriant prekių ženklą, jo strategiją turi patirtis, nuojauta, o kokį tyrimai, rinkos analizė ir statistiniai duomenys?

Sėkmė rinkodaros srityje yra labai susijusi su empatija, kurios išmokti ar apskaičiuoti ne visuomet išeina. Prekės ženklą „sukalti“ galima labai mechaniškai naudojantis bet kuria prekės ženklo formavimo teorija, kurių dabar yra begalės. Ir yra tikimybė, kad tai suveiks, ir ženklas taps sėkmingu.Nepaisant to, esu įsitikinusi, kad kai tarp prekės ženklo ir vartotojų yra jaučiama empatija, juos lydi didesnė sėkmė. Ne viską galima apsakyti ar aprašyti, kai ką galima tik išjausti.Ne be reikalo daugelis tarptautinių prekės ženklų savo darbuotojus, kaip prekės ženklo ambasadorius atsirinkinėja ne pagal darbuotojo išsilavinimą ar patirtį, o pagal atstovaujamas vertybes, charakterį, gyvenimo būdą.

Kaip prekių ženklams bendrauti su šiandieniniais, pasikeitusiais, nuolat „prisijungusiais“ vartotojais?

Nuoširdžiai, konkrečiai ir greitai. Laiko dimensija tapo ypač svarbi, tad greitį norėčiau pabrėžti, o naudojamos komunikavimo priemonės – tik taktikos ir technikos klausimas.

Koks pasaulinis prekės ženklas yra sėkmingo prekės ženklo pavyzdys?

Didelę pagarbą kelia brandūs tarptautiniai prekiniai ženklai, kurie ne tik sugebėjo sukurti didelę vertę ir prisitaikyti prie nuolat besikeičiančio pasaulio, bet ir atstovauja stiprias vertybes, turi aiškią verslo filosofiją, skleidžia tam tikrą ideologiją, diktuoja tam tikrą gyvenimo būdą ir nuolat tobulėja. Tarp tokių ir „Apple“, ir  IKEA.Kita vertus, labai įdomios yra ir naujos koncepcijos: pavyzdžiui aprangos srityje įspūdingą ir greitą proveržį padaręs „The Kooples“ prekės ženklas, sugebėjęs įžvelgti nišą, sudominti ir sukurti vertę net iš pažiūros perpildytoje drabužių rinkoje.

Koks lietuviškas prekės ženklas yra sėkmingo prekės ženklo etalonas?

Lietuvoje prekės ženklai kol kas dar jauni ir trapūs, tačiau turintys didelį potencialą (ypač maisto, gėrimų, kosmetikos, tekstilės pramonėje). Iš kitos pusės, matome vis drąsesnius ir tvirtesnius kuriamus naujus projektus, kylančias ir įgyvendinamas įdomias idėjas.Labai smalsu bus stebėti, kaip bus plėtojamas „LRT“ prekės ženklas, nes jis turi ypač didelį potencialą.

Kokie yra svarbiausi aspektai, etapai kuriant prekės ženklą? Ko svarbu nepražiopsoti?

Visų pirma pagarba. Pagarba tiek vartotojui, tiek savo istorijai. Be pagarbos, vartotojų meilę užsitarnauti bus sunku, nebent pavyks sukelti trumpalaikį susižavėjimą.Kitas aspektas – išskirtinumas. Kaip bebūtų banalu, jei prekės ženklas neturės jėgos ir charizmos, jei jis nebus išskirtinis (savo teikiama nauda, siūloma verte, transliuojama emocija ir specifiniu komunikacijos tonu, atstovaujamomis vertybėmis ar išskirtine išvaizda), vargu, ar jį lydės sėkmė.Vartotojai pasitiki nuosekliais prekės ženklais, kurie laikosi savo atstovaujamų vertybių, savo stiliaus, turi charakterį ir tam tikrą vieningą komunikacijos toną. Vartotojai neatleidžia veidmainiškumo, tad privalu, kad išsakytus žodžius ir duotus pažadus lydėtų atitinkami veiksmai.Ne mažiau svarbu prekių ženklams ir įsiklausymas. Svarbu ne tiek įsiklausyti į tai, ko nori vartotojas šiandien, svarbu pajusti rinkos pulsą ir išgirsti tai, kas bus svarbu rytoj. Ir, žinoma, neužmigti ant sėkmės laurų.Birutė Kalanovaitė, „Panoramos“ generalinė direktorė, priduria, jog lojalumą prekių ženklams lemia kompleksiškas veiksnių derinys – nuo produkto ar paslaugos kokybės iki garantinio aptarnavimo patirties. Kiekviena patirtis su prekės ženklu susideda iš atskirų etapų, tad svarbu stebėti ar kiekvienas etapas yra gerai išnaudojamas.Kalbant paprastai, prekės ženklo vertę nustato vartotojai – balsuodami savo pinigine, pakartotinai ir reguliariai, ne vienerius metus iš eilės.

Link ko krypsta prekių ženklų kūrimo strategijos?

Lietuvoje verslai dažnai yra priversti elgtis pragmatiškai, o kūrybinį polėkį apriboja rinkos iššūkiai ar formaliai iškelti metiniai verslo tikslai. Užtikrintas ROI dažniausiai yra viskas, o rizika menkai toleruojama. Ne visi verslai žiūri į ilgalaikę perspektyvą ir tai akivaizdžiai matyti vertinant jų prekės ženklų gyvavimą.Lietuviškieji prekių ženklai dar yra jauni, patyrę vos vieną kitą krizę ar vos keletą atsinaujinimo (ang. rebranding) etapų. Drąsių ir išties išskirtinių prekės ženklų masinėje rinkoje nėra daug, tad erdvės pasireikšti ir išsiskirti apstu.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Rezervacijų nišą užpildė „Treatwell“ ir „Pasiutus lapė“ Premium 3

Internetinės registracijos ir salono valdymo sistemas kirpykloms, grožio salonams, SPA įstaigoms teikiančios...

Prekyba
2019.09.18
„Vilniaus duona“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Strateginės komunikacijos agentūra „Adverum“ ir UAB „Vilniaus duona“ pasirašė komunikacijos paslaugų teikimo...

Rinkodara
2019.09.18
Po konkurentų šūvio reklamose „Cbet“ valdytoja registruoja prekės ženklus Premium 6

Lošimų bendrovė „Tete-a-tete kazino“, valdanti prekės ženklą „Cbet“, pateikė registruoti daugiau nei 10...

Rinkodara
2019.09.17
„airBaltic“ rinkodaros šūvis: Baltijos šalių vėliavomis nuspalvinti lėktuvai 19

Šiandien „Vilniaus“ vardu pavadintas ir Lietuvos vėliavos spalvomis nudažytas oro linijų bendrovė „airBaltic“...

Rinkodara
2019.09.16
„Moneta International“ pakeitė pavadinimą 3

Mokėjimo paslaugas teikianti tarptautinė bendrovė „Moneta International“ nuo rugsėjo 10 d. veikia nauju...

Rinkodara
2019.09.16
„Laisvės TV“: esame atradę teisingą balansą 5

Internetinės televizijos „Laisvės TV“ valdytojai, pradėdami ketvirtus veiklos metus, džiaugiasi užsimezgusiu...

Rinkodara
2019.09.15
Teismas: tyrimas dėl „Neste“ degalų reklamos nutrauktas teisėtai 3

Konkurencijos taryba pagrįstai nutraukė tyrimą dėl Suomijos kapitalo degalinių tinklo „Neste Lietuva“ degalų...

Rinkodara
2019.09.13
Prekybos milžinė „Spar“ žvalgosi į Lietuvą 24

Olandijos mažmenininkė „Spar International“ Lietuvoje pateikė registruoti du prekės ženklus „Eurospar“ ir...

Prekyba
2019.09.13
M. Cilcius: nesusijungus „Rimi“ ir „Iki“ vartotojai yra laimingesni Premium 7

Marijus Cilcius, didmeninės prekybos bendrovės „Mineraliniai vandenys“ generalinis direktorius, taip pat...

Prekyba
2019.09.13
„Litgrid“ skelbtą konkursą laimėjo „Adverum“ 4

Elektros tinklų sinchronizavimo su Europa projekte elektros perdavimo bendrovę „Litgrid“ už 48.400 Eur...

Rinkodara
2019.09.13
„Google“ Prancūzijoje skirta beveik 1 mlrd. Eur bauda 14

Technologijų milžinei „Google“ Prancūzija skyrė beveik 1 mlrd. Eur baudą, kad būtų nutrauktas kelerius metus...

Rinkodara
2019.09.13
Latvijos „Dienas Bizness“ tampa savaitraščiu 4

Vienas iš seniausių Latvijos laikraščių „Dienas Bizness“ nebebus spausdinamas darbo dienomis – tampa...

Rinkodara
2019.09.13
Sostinės „Ryto“ arena vadinsis nauju vardu 3

Vilniaus „Ryto“ krepšininkai šiame Lietuvos krepšinio lygos ir Karaliaus Mindaugo taurės sezone varžovus...

Rinkodara
2019.09.12
„Magnusson“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Advokatų bendrija „Magnusson“ išsirinko naujus komunikacijos partnerius Lietuvoje – agentūrą „Idea prima“,...

Rinkodara
2019.09.12
Užsienio žiniasklaida: Vilnius talentingai realizavo Ronaldo perdavimą 3

Cristiano Ronaldo vizito Vilniuje proga sukurta reklamos kampanija jau tapo virusine. Pradėjusi plisti...

Rinkodara
2019.09.11
„Apple“ smūgis „Netflix“ ir „Disney“ 12

Geidžiamiausiame „Apple“ gerbėjų vakarėlyje – technologijų milžinės tradiciniame metiniame renginyje buvo...

Rinkodara
2019.09.11
Kampanija, skirta C. Ronaldo, buvo daugiau svajonė nei pamatuotas siekis 14

Vilniaus miesto turizmo ir verslo plėtros agentūra „Go Vilnius“ kartu su sostinės meru ir menininke Jolita...

Rinkodara
2019.09.11
Pasaulio krepšinio čempionatas spėjo sutraukti 1,3 mln. žiūrovų

Lietuvių rinktinės rungtynes šiame Pasaulio krepšinio čempionate stebėjo 1,3 mln. šalies gyventojų, rodo...

Rinkodara
2019.09.10
Startavo „Ignitis“, naujojo „Lietuvos energijos“ vardo, komunikacijos kampanija 17

Prasidėjo „Lietuvos energijos“ įmonių prekės ženklo atnaujinimo reklaminė kampanija – energetikos bendrovė...

Rinkodara
2019.09.10
Rungsis geriausi Baltijos šalių pakuotės dizaino darbai

Lietuvos grafinio dizaino asociacija LGDA produktų pakuočių kūrėjus ir užsakovus kviečia teikti paraiškas jau...

Rinkodara
2019.09.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau