Sukilo prieš kalbas apie dyzelinių automobilių išvarymą iš miestų

Publikuota: 2015-03-16
„Verslo žinios“

BMW, „Ford“, „Jaguar Land Rover“ koncernai, priklausantys variklių gamintojus ir pardavėjus vienijančiai asociacijai „Society of Motors Manufacturers and Traders“, pasmerkė pradėtą puolimą prieš dyzelinius automobilius.

Anot automobilių pramonės atstovų, informacija, apie esą daromą dyzelinu varomų automobilių žalą pateikiama klaidinančiai. Toks pareiškimas susijęs su praėjusių metų gruodį paskelbtu Paryžiaus mero pranešimu, kad dyzeliniai automobiliai iki 2020 m. išnyks iš Prancūzijos sostinės gatvių.„Šiuolaikiniai dyzeliniai varikliai yra švaresni nei kada nors anksčiau – gamintojai investavo milijardus, kad oras taptų švaresnis, – pabrėžia Mike‘as Hawesas, „Society of Motors Manufacturers and Traders“ (SMMT) vykdomasis direktorius. – Draudimai ir padidinti stovėjimo mokesčiai miestuose tokiems automobiliams neturi jokios prasmės žvelgiant iš aplinkosauginės perspektyvos.“Vis dėlto Gavinas Thomsonas, už švarų orą kovojančios „Healthy Air Campaign“ atstovas, tikina, kad valdžia privalo reaguoti įvairiais lygmenimis ir apsaugoti gyventojų sveikatą bei sumažinti dyzelinių automobilių skaičių miestuose.„Turėtų atsirasti parama renkantis kitokio tipo keliones, taip pat mažos taršos zonos, imtasi kitų priemonių“, – tikina jis.

Ribojo ne tuos teršalus

Europos automobilių gamintojai baiminasi, kad pirkėjai atgręš nugaras dyzelinu varomiems automobiliams. Anot analitikų, praėjusius du dešimtmečius automobilių gamintojai investavo į technologijas, dyzelinius variklius gaminančias gamyklas, kad šie į atmosferą išmestų mažiau anglies dioksido.Vis dėlto likusi pasaulio dalis, pavyzdžiui, JAV, nesekė Europos automobilių gamintojų pavyzdžiu. Tad, svarsto analitikai, galbūt didieji Europos gamintojai, tokie kaip „Peugeot“, BMW, „Daimler“, padarė klaidą ir diegėsi ne tas technologijas, kurių reikėjo iš tiesų, rašo BBC.Praeityje europiečiai buvo skatinami pirkti dyzelinius automobilius, mat šie taupesni nei benzininiai, be to, į atmosferą išmeta mažiau anglies dioksido – didžiausio globalaus klimato atšilimo kaltininko.Tačiau dyzelinu varomi automobiliai į atmosferą išmeta daugiau azoto oksidų nei benzininiai automobiliai. Įrodyta, kad azoto oksidai neretai tampa sveikatos sutrikimų, tokių kaip kvėpavimo takų uždegimai, plaučių funkcijos susilpnėjimas, astmos simptomų paūmėjimas, priežastimi.SMMT atkreipia dėmesį, kad naujausias taršos standartas, „Euro 6“, privalomas visiems automobiliams, kurie bus parduoti nuo 2015 m. rugsėjo 1 d., numato ir drastišką į atmosferą išmetamų azoto oksidų kiekio sumažinimą. Vis dėlto Didžiojoje Britanijoje vykdyta gyventojų apklausa rodo, kad 87% britų nežino nieko apie emisijų reguliavimą ir mano, kad automboiliai yra didžiausias oro taršos šaltinis. Kartu ta pati apklausa rodo, kad bene trys ketvirtadaliai britų yra prieš apribojimus, skirtus netaršius dyzelinius variklius turintiems automobiliams.

Ragina įvesti mokesčius

2014 m. gruodį britų organizacija „Aplinkos audito komitetas“ pabrėžė, kad per didelė oro tarša sukėlė visuomenės sveikatos krizę, o dyzelinu varomi automobiliai yra pagrindinis miestų užterštumo šaltinis.Organizacijos nariai paragino Didžiosios Britanijos vyriausybę įsteigti kompensacijų sistemą britams, senus dyzelinius automobilius iškeisiantiems į naujesnius, arba peržiūrėti nacionalinį automobilių registrą ir labiausiai teršiančias transporto priemones „išmesti“ iš jo.Kalbos rado atgarsį ir jau šią vasarą Londono meras Borisas Johnsonas norėtų pristatyti planus įrengti itin mažos taršos zonas, į kurias dyzelinius automobilius vairuojantys britai galėtų įvažiuoti sumokėję papildomus 10 GBP (13,98 Eur). Dar tiek pat Londone vairuotojai moka kaip „grūsčių“ mokestį.Žinoma, pabrėžiama, kad naujausi, „Euro 6“ taršos standartą atitinkantys automobiliai nuo šio mokesčio būtų atleisti.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau