Vaizdo turinys – vis labiau geidžiamas

Publikuota: 2015-03-11
Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo
„Verslo žinios“

Lietuvos bendrovių susidomėjimas reklama „YouTube“ turėtų dar labiau išaugti – rinkodaros specialistai vienbalsiai tarp svarbiausių šiemečių tendencijų įvardina vaizdo turinio poreikio svarbą įmonių rinkodaroje ir komunikacijoje.

Gytis Labašauskas, skaitmeninės agentūros „iProspect“, priklausančios „Dentsu Aegis“ tinklui, Lietuvoje dar valdančio „Carat“, „Vizeum“ komunikacijos ir žiniasklaidos planavimo bendroves, kūrybos vadovas, iš ryškiausių šiemetinių tendencijų skaitmeninėje erdvėje išskiria rimtesnius lietuviškųjų prekių ženklų žingsnius į „Youtube“, vaizdo turinio komunikacijos gausėjimą visuose kanaluose ir realaus laiko aukcionų principu perkamos reklamos internete mastų augimą.„Matome reklamos „YouTube“ augimą. Kita vertus, dar neišnaudotos erdvės – jei visi didieji reklamos užsakovai suvoktų šio kanalo vertę, prieš kiekvieną vaizdo klipą matytume reklamą, kaip yra Didžiojoje Britanijoje ar Ispanijoje“, – šypsosi p. Labašauskas.

Neutralizuoja kainų augimą

Pasak p. Labašausko, brangstant vietinei žiniasklaidos skaitmeninei erdvei klientams, dėliojant jų rinkodaros strategiją, stengiamasi tą kainų kilimą kompensuoti jų reklama tarptautinėse platformose: „Youtube“, „Facebook“, „Google“, t. y. pasitelkti ne vien vietinius medijų kanalus.„Dar vienas tarptautinių dalyvių pliusas – dalį parodymų prekių ženklai sąlyginai „gauna“ nemokamai, o moka tik už realius vartotojų veiksmus, paspaudimus, peržiūrą ir pan.“, – primena jis ir pateikia prieš kurį laiką daryto naujo viskio prekių ženklo kampaniją.„Vietoj vieno didelio vaizdo klipo sukūrėme 30 trumpučių, kurių dizainas buvo identiškas, skyrėsi tik keletas elementų, kurie keitė klipo esmę, o rezultatai – įspūdingi.Gaunamos ataskaitos leidžia pažiūrėti, už ką yra sumokėta, kiek prekių ženklas „gavo“ nemokamos medijos, kitaip tariant, kiek žmonių pažiūrėjo bent dalį ir vėliau praleido reklamą, už kurią prekių ženklas nemoka. Tuo atveju vadinamosios nemokamos medijos trukmė buvo daugiau kaip 100%, palyginti su tuo, ką klientas mokėjo“, – atskleidžia p. Labašauskas.Prielaidą, kad kurti vaizdo turinį yra brangus malonumas, jis vadina mažos rinkos sindromu.„YouTube“, „Facebook“ nereikia brangaus klipo, tai nėra televizijos reklama, kur šalia jos esantis turinys tarsi primygtinai reikalauja to paties. Socialinėje erdvėje dažnai užtenka vien įdomios žinutės, juokingo klipo. Ir tarptautiniai prekių ženklai nesibaido paprastesnio montažo, filmavimo“, – aiškina p. Labašauskas. „iProspect“ skaičiuoja, kad kai kurių klientų biudžetas, skiriamas „YouTube“, perkopia 10% viso skaitmeniniams kanalams skiriamų investicijų.„Ta riba šiemet augs iki 15–20%. Nemenka dalis klientų pernai čia žengė pirmuosius žingsnius, testavo skirtingas kampanijas ir šiemet ketina grįžti“, – kalba p. Labašauskas.

Dvigubėjo

Tadas Kupscys, žiniasklaidos planavimo „Omnicom Media Group“ Skaitmeninio padalinio „Resolution Media“ vadovas, skaičiuoja, kad 2014 m. jų klientų investicijos į vaizdo reklamą internete buvo beveik dvigubai didesnės.„Labiausiai prie to prisidėjo ir nuo 2014 m. pavasario lietuvišką reklamą įsileidęs „YouTube“ kanalas. Ir šiemet prognozuojame vaizdo komunikacijos augimą – apie 20% šuolį vietinėse vaizdo turinio platformose, o „YouTube“ kanale investicijos gali ir padvigubėti“, – prognozuoja p. Kupscys. Jis skaičiuoja, kad tarp „Resolution Media“ klientų šiemet investicijos į „YouTube“ turėtų sudaryti apie 30% visų vaizdo komunikacijos išlaidų internete, likusią dalį dalysis „TV3Play“, „LNKGo“, „DelfiTV“, „LrytasTV“ ir kiti mažesnieji rinkos dalyviai.VŽ rašė, kad reklamos užsakovai už reklamą „YouTube“ moka tik vartotojui nusprendus peržiūrėti visą reklamą (arba 30 sek., jei reklama ilgesnė). Be to, vartotojas po 5 sekundžių gali praleisti reklamą, o reklamos užsakovui tuomet ji nekainuoja. Skaičiuojama, kad Lietuvoje 21% vartotojų sąmoningai peržiūri visą reklamą, tad reklamos užsakovai paprastai moka už vieną iš penkių reklamos klipų parodymų.

Kova su vietos svetainėmis

Marius Marčenkovas, „Dentsu Aegis“ žiniasklaidos direktorius, priduria, jog tam, kad lietuviški vaizdo puslapiai galėtų pretenduoti į didesnius užsakymus ir biudžetus, jiems būtina didinti auditorijos pasiekiamumą. Savaitinis „YouTube“ auditorijos pasiekiamumas skaičiuojant visus Lietuvos interneto vartotojų yra maždaug 60%.„Tuo tarpu matuojamų „Gemius Stream“ lietuviškų video platformų („TV3Play“, „LNKGo“ ir“ lrt.lt“) kartu savaitinis auditorijos pasiekiamumas yra tik maždaug 11%. Tad skirtumas – akivaizdus. Tačiau nepaisant šiandieninės statistikos, jų augimo potencialas – nemenkas. Tikėtina, jų lankytojų skaičius augs dėl unikalaus turinio, laidų, filmų, gyvų sporto, kultūros renginių transliacijų“, – kalba p. Marčenkovas.Laura Blaževičiūtė, TV3 generalinė direktorė, pabrėžia, kad „YouTube“, „Google“ – tarptautinės milžinės, jos auga kartais, yra itin aktyvios ir daro didžiulę įtaką rinkai, reklamos kainoms.„Tačiau ir mes matome didžiulį potencialą augančiame interneto segmente, tad čia kuriame vis daugiau projektų. Pavyzdžiui, vaizdo žinių portalas žinios.lt, visas naujienas pateikiantis vaizdu, nuo pat pradžių augo, televizija internete „TV3Play“ taip pat pritraukia vis daugiau lankytojų.Vaizdo peržiūrų skaičius čia 2014 m., palyginti su 2013 m., ūgtelėjo 20%. Be to, vis dažniau vaizdo turinį televizijos internete vartotojai žiūri per mobiliuosius įrenginius, atitinkamai augimas čia siekė net 380%“, – skaičiuoja p. Blaževičiūtė.

Su naujienomis – kovą

Sparčiai Lietuvoje augantis „YouTube“ kovą žada nemenkų permainų.„Dar anksti tai detalizuoti, tačiau numatytas apčiuopiamas atnaujinimas susijęs su „Youtube“ Baltijos šalyse, bus naujovių ir prekių ženklams, ir turinio kūrėjams“, – nedetalizuodamas pabrėžia Vytautas Kubilius, Baltijos šalių „Google“ verslo plėtros vadovas.Jis pabrėžia, jog mato daugiau kokybiškų ir kūrybiškai įdomių reklamų pavyzdžių. „Tiek klientų, tiek agentūrų sukurtų kampanijų rezultatai nuosekliai auga. Tai rodo, kad reklamos užsakovai po truputį perpranta platformos subtilybes, įgunda geriau išnaudoti technines „YouTube“ platformos galimybes ir supranta, kaip efektyviau patraukti lankytojų dėmesį“, – kalba p. Kubilius.Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Griauna mitą, kad automobilių nuoma – brangi Verslo tribūna

Naudotų automobilių prekybos svetainė „Choosemycar“ paskelbė atlikusi tyrimą, kiek kainuoja automobilių nuoma...

„TechChill“: žaliosios technologijos – ant bangos Premium

Kasmetės Rygoje vasarį vykstančios startuolių konferencijos „TechChill“ prisistatymo investuotojams konkurso...

Teismas pasisakė dėl „Amber Food“ išvarymo iš Vilniaus oro uosto Premium

Restoranų kare dėl sostinės oro vartų – naujas etapas, atnešęs bent jau laikiną palengvėjimą maitinimo...

Paslaugos
05:45
Jaunosios kartos mokslininkas: šaltųjų atomų fizika – nuo „maglev“ traukinių iki kvantinių kompiuterių Premium

„Verslo žinios“ kalbasi su Ianu B. Spielmanu, jaunosios kartos JAV fiziku, neseniai tapusiu Vilniaus...

Technologijos
2020.02.27
Rusijos turizmo operatoriai sustabdė kelionių į Italiją pardavimą

Rusijos kelionių organizatoriai sustabdė kelionių į Italiją pardavimą po to, kai tą padaryti rekomendavo už...

Paslaugos
2020.02.27
Autobusų vežėjai nebeįleidžia į Rusiją važiuojančių Kinijos piliečių

Vežėjai autobusais „Lux Express“ ir „Ecolines“, gabenantys keleivius tarp Rusijos Federacijos, Suomijos ir...

Paslaugos
2020.02.27
Smulkiojo verslo scenarijus: kebabai – gerai, picerija - geriau Premium

Net ir nedideliame mieste maitinimo paslaugos reikalingos, ypač jei nepabijoma laužyti stereotipų. Neseniai...

Gazelė
2020.02.27
Viešbučiai ir restoranai prieš virusą ginkluojasi dezinfekciniu skysčiu, ministerija žada rekomendacijas Premium 1

Europoje plintant koronavirusui, Lietuvos viešbučiai ir restoranai imasi priemonių apsaugoti nuo užkrato...

Paslaugos
2020.02.27
„Penkis kontinentus“ maitina atsinaujinantys Rytai 2

Technologijų įmonių grupės „Penki kontinentai“ pajamos pernai, palyginti su 2018 m., išaugo daugiau nei 50%...

Technologijos
2020.02.27
Pastatų skaitmenizavimas: metas raškyti vaisius Verslo tribūna

Skaitmenizavimas ir daiktų internetas iš pagrindų keičia požiūrį į pastatų valdymą – šis tampa kur kas...

CITYSERVICE
2020.02.27
Daryti gera išgali ir smulkieji, bet jei tikimasi naudos – geriau nė nepradėti Premium

Verslo socialinė atsakomybė, teikiama labdara iš didžiųjų verslo lyderių leidžiasi ir plinta po smulkesnes,...

Gazelė
2020.02.27
„Ubitela“ pasiūlė draudimo kainą nustatyti pagal vairavimo stilių Premium 5

Lietuvoje startuoja vairuotojų privalomojo draudimo, apskaičiuojamo pagal vairavimo stilių, paslauga. Ją,...

Paslaugos
2020.02.27
Italijoje dėl koronaviruso turistai atšaukė apie 70% rezervacijų 10

Baimindamiesi užsikrėsti koronavirusu, užsienio turistai Italijoje atšaukė apie 70% užsakymų, rašo laikraštis...

Paslaugos
2020.02.26
„Amazon“ evoliucija: didesni formatai ir automatizuotas prekių surinkimas  Premium

JAV elektroninės komercijos milžinė „Amazon“, besididžiuojanti naujausiomis technologijomis savo sandėliuose...

Prekyba
2020.02.26
Estų ir latvių pavyti vis dar nepavyksta Premium

Nors Lietuvoje 2019 m. užsienio turistų srautas augo sparčiausiai iš visų Baltijos šalių, mes ir toliau...

Paslaugos
2020.02.26
Ūkininkai receptus dalija ir restorano svečiams, ir pirkėjams

Namų restoranas greta ūkio – pridėtinė vertė visam šeimos verslui, taip pat – vieta realizuoti ekologiniame...

Gazelė
2020.02.26
Tailandas ir Vietnamas dėl koronaviruso jau prarado iki 60% užsienio turistų

Dėl koronaviruso epidemijos užsienio turistų srautai į Tailandą ir Vietnamą krito perpus, praneša vietos...

Paslaugos
2020.02.26
Lietuvoje įkurta transporto inovacijų „smėlio dėžė“  1

Antradienį oficialiai atidaryta transporto inovacijų platforma (angl. sandbox), į kurią patekę startuoliai...

Dėl koronavirusio protrūkio URM rekomenduoja nevykti į kelis Pietų Korėjos miestus

Dėl koronavirusio protrūkio Užsienio reikalų minisiterija (URM) Lietuvos piliečiams rekomenduoja laikinai...

Verslo aplinka
2020.02.26
Vakarų Lietuvos startuoliai pasitelkia pasaulines IT tendencijas Verslo tribūna

Jaunus verslus dominančios sferos atspindi globalias tendencijas ir liudija, kad startuoliai savo energiją...

Paslaugos
2020.02.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau