„Facebook" auditorija sensta ir tampa lėtesnė

Publikuota: 2015-02-22
„Verslo žinios“

Prie feisbuko prisijungia daugiau vyresnio amžiaus žmonių, o jaunimo dalis ir aktyvumas čia mažėja. Vyresni šio tinklo nariai yra ne tokie aktyvūs, turi kitokių poreikių nei jaunimas, todėl prekių ženklams metas peržiūrėti komunikaciją šiame tinkle.

Darius Rinkūnas, TNS LT Media departamento projektų vadovas, skaičiuoja, kad per pastaruosius šešerius metus socialinių tinklų auditorija Lietuvoje išaugo daugiau kaip 20%, tad pernai daugiau nei tris ketvirtadalius interneto vartotojų buvo galima pasiekti per socialinius tinklus.„Didžiausius pokyčius Lietuvoje matome per pastaruosius kelerius metus: gerokai ūgtelėjo vartotojų dalis, kuri socialiniais tinklais naudojasi bent kartą per savaitę, t. y. didėja vartotojų įsitraukimo, aktyvumo duomenys. Kitas svarbus aspektas, kad į socialinius tinklus įsitraukia vis daugiau vyresnio amžiaus internautų“, – Vilniaus konferencijų centro surengtame seminare „Integruok! Rinkodaros komunikacija 2015“ apie socialinių tinklų rinkodarą kalbėjo p. Rinkūnas.2012 m. apie 60% visos socialinių tinklų savaitinės auditorijos sudarė interneto vartotojai iki 29 metų, o 2014 m. ši dalis sumažėjo iki 51%, nors šioje amžiaus grupėje socialiniais tinklais naudojasi beveik visi ir jų besirenkamų platformų skaičius tik didėja. Jaunimas vis dažniau neria į naujus vandenis: „Spotify“ ar „Snapchat“.„Akivaizdu, kad socialinių tinklų auditorija, taip pat ir feisbuko, labiausiai plėsis dėl vyresnio amžiaus interneto vartotojų, ypač 30–49 metų žmonių“, – neabejoja p. Rinkūnas.

Vyresniųjų iššūkiai

TNS LT Lietuvoje fiksuoja ir kintančią turinio kūrėjų socialiniuose tinkluose struktūrą. Aktyvių socialinio turinio kūrėjų (inicijuojančių diskusijas, dalyvaujančių jose, besidalijančių nuorodomis ir t. t.) 2012 m. buvo 56% visų socialinių tinklų vartotojų, o pernai ši dalis sumenko iki 50%.„Mažesnis jaunesnės auditorijos aktyvumas feisbuke signalizuoja ir besitraukiančią socialinių tinklų bendrosios auditorijos turinio kūrėjų dalį“, – kalba p. Rinkūnas. Tad jaunimo migracija į kitus socialinius tinklus ir mažesnis aktyvumas feisbuke prekių ženklams tampa nauju iššūkiu.„Pirmiausia pasyviuosius socialinių tinklų vartotojus pasiekti sunkiau, nes čia jis praleidžia dvigubai mažiau laiko nei aktyvieji (atitinkamai 26 minutės ir 53 minutės). Taigi prekių ženklams reikia nutaikyti laiką, kada pasyvusis vartotojas yra prisijungęs. Antraip žinutė tikslo nepasieks“, – kalba p. Rinkūnas.Kita vertus, net ir pasiekus tą pasyvųjį vartotoją nereikėtų labai džiaugtis – daug mažiau tikėtina, kad jis, pamatęs prekių ženklo žinutę, imsis veiksmų – dalysis ar spaus mygtuką „Patinka“. Tokios tendencijos pastebimos visame pasaulyje.„Vis daugiau vartotojų socialiniuose tinkluose tiesiog naršo, bendrauja, leidžia laisvalaikį ar ieško naujienų beveik nieko nekomentuodami ir nesidalydami“, – kalba p. Rinkūnas.

Kalbėti kitaip

Atsižvelgiant į vyresnės auditorijos pomėgius, derėtų koreguoti ir komunikacijos toną. „Bandant pasiekti vyresnę auditoriją vis svarbesnė tampa aktuali, naudinga informacija, o ne pramogos. Tad dažniau derėtų pasitelkti aktualias žinutes, o ne vien linksmas, juokingas istorijas“, – pataria p. Rinkūnas.Arijus Žakas, socialinių tinklų rinkodaros agentūros „Socialus marketingas“ direktorius, taip pat pritaria, kad vyresnės auditorijos dalis iš tiesų auga.„Tai verslui signalizuoja, kad feisbuke yra visi – tiek jauni, tiek vyresni, ir prekių ženklai turėtų tik džiaugtis, nes dar ne taip senai buvo kalbama, kad socialiniuose tinkluose yra tik vaikai. Tad su tam tikrais iššūkiais šios tendencijos suteikia ir potencialių galimybių prekių ženklams“, – neabejoja p. Žakas. Jis sutinka, kad vyresnė auditorija yra pasyvesnė, linkusi į konservatyvumą, mėgsta patikrintus ir išbandytus produktus.

Matuoti ir vertinti

Robertas Šapalas, rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ rinkodaros vadovas, pabrėžia, kad pagrindines taisykles – kada, kaip dažnai ir kokias žinutes skelbti socialiniuose tinkluose – verslas jau išmoko ir kasmet vis didesnė rinkodaros biudžeto eilutė atitenka komunikacijai.„Šiandien, norint čia sėkmingai konkuruoti ir bent per milimetrą išsiveržti nuožmiose verslo lenktynėse, reikia greičio ir kūrybinio mąstymo, o geriausias pagalbininkas čia – e. priemonės“, – kalba p. Šapalas.Lietuvoje dažniausiai verslas komunikaciją matuoja pasitelkdamas paties socialinio tinklo pateikiamą puslapio statistiką.„Jame prekių ženklai gali stebėti savo rezultatus, tačiau čia nepamatysite konkurentų žingsnių. Konkurencija šiandien didžiulė ir gebėjimas greitai komunikuoti su vartotojais yra ypač svarbi sėkmingo verslo dalis. Yra daug nemokamų e. priemonių (kai kurios jų pateiktos lentelėje – VŽ), kurios leidžia stebėti, ką ir kada vartotojai kalba apie jus ar konkurentus, ir operatyviai reaguoti į tai“, – dėsto p. Šapalas.Pavyzdžiui, „Web Mention“ – pasirinkus sau aktualius raktažodžius, į e. paštą galima gauti pranešimus, kai pasirodo žinučių, susijusių su tam tikra tema užsienio ar Lietuvos portaluose, tinklaraščiuose, socialiniuose tinkluose.„Daugelio tokių priemonių paprasčiausios versijos dažniausiai nemokamos ir su tais duomenimis galima nemažai nuveikti. Pavyzdžiui, „Hilton Suggest“ per paieškos sistemas neretai ieško vartotojų, kurie internete dalijasi būsimų kelionių maršrutais, ir šis prekių ženklas taip pat įsilieja į diskusiją su savo žinia, informuoja, ką galima aplankyti viename ar kitame mieste, net tiesiogiai savęs nereklamuodamas“, – komunikacijos pavyzdį pateikia p. Šapalas.Didžiausios tarptautinės bendrovės dažnai netgi turi atskirus padalinius, kur TV ekranuose yra nuolat stebima situacija, kokios diskusijos realiuoju laiku vyksta su rūpimais prekės ženklais.„Žinoma, tai brangus malonumas, – sutinka p. Šapalas. – Tuo tarpu Lietuvoje tik nedaugelis įmonių turi žmones, kurie visą savo laiką skiria tik socialiniams tinklams, žino, kaip tikrai reikia dirbti su jais, kaip analizuoti gautus duomenis. Socialinio tinklo priežiūra, kaip ir 24 val. „prisijungę“ vartotojai šiandien – turi vykti ištisą parą“.Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Šiaulių banko inovacijai – apdovanojimas už lauko reklamos sprendimą

Lietuvoje įgyvendintai Šiaulių banko inovacijai teko išskirtinis globalaus tinklo „JCDecaux“ apdovanojimas.

Rinkodara
13:17
Konkurencijos taryba: daugiausia baudų už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2019 m. už Konkurencijos, Reklamos įstatymų ir Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų...

Prekyba
11:04
Lietuvos paštas pasirašė naują reklamos paslaugų sutartį

Lietuvos paštas pasirinko naujus reklamos partnerius – 2 m. sutartis pasirašyta su kūrybine agentūra „Truth“.

Rinkodara
09:05
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą 1

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 5

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 3

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau