„Maxima LT“ paskelbė kainų karą: išliks stipriausi

Publikuota: 2015-02-10
svg svg
Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo („Verslo žinios“)
„Verslo žinios“

Pagrindinių šalies rinkos tyrimų bendrovių duomenimis, ne tik „Maximos LT“, bet ir beveik visų kitų stambesnių prekybos tinklų rinkos dalis šiek tiek susitraukusi daugiausia dėl populiarėjančių specializuotų nedidelių parduotuvėlių, butikų, turgaviečių.„Mes, kaip rinkos lyderis, analizuojame ir savo veiklą, ir apskritai stebime, kas vyksta rinkose. Regime tam tikrus neraminančius pokyčius: pastaraisiais metais „Maximos LT“ rinkos dalis Lietuvoje šiek tiek susitraukė, sumažėjo vartotojų apsipirkimų skaičius. Apyvarta auga, bet norėtumėme, kad augtų ženkliau. Mūsų veikla užsiimantys prekybininkai pernai atidarė 30.000 kv m. naujo prekybinio ploto, tuo metu „Maxima LT“ tik 4.000 kv. m. Šie rodikliai mums signalizuoja, kad konkurencija ypatingai stipri, todėl ėmėmės kardinalių kainodaros pokyčių", – sprendimą grindžia Žydrūnas Valkeris,  „Maximos LT“ generalinis direktorius.Bendrovė suskaičiavo, kad paprastas vartotojas, kuris „Maximos“ parduotuvėje apsiperka kartą per savaitę ir turi įprastą krepšelį, per mėnesį sutaupys virs 35 Eur, per metus – 400 Eur. „Tad galės leisti sau daugiau kitoms reikmėms“, – žada p. Valkeris ir priduria, kad atpigintos prekės, kol kas iš viso apie 1.000, sudaro praktiškai ketvirtadalį visos bendrovės metinės apyvartos, maždaug 350 mln. Eur.„Ir tai tik pradžia, – atskleidžia „Maximos LT“ vadovas. – Šiuo metu jau planuojame kitus etapus, o metus planuojame baigti savo parduotuvėse atpiginę 2.000 prekių“.Apie tai, kaip į kainų karą reaguoja konkurentai, skaitykite ČIA.

Pirmasis kartas Lietuvai Vos dvidešimt penkerius laisvos rinkos metus skaičiuojanti Lietuva tokio masto kainų karą išgyvens pirmą kartą. Tuo metu gilias prekybos tradicijas puoselėjančiose Vakarų Europos šalyse panašūs ginklų žvanginimai – kaip VŽ ką tik aprašytas Didžiosios Britanijos mažmeninės prekybos lyderės „Tesco“ ar Nyderlandų „Albert Heijn“ – kaskart sudrebina susijusius sektorius, bet niekieno nebestebina.Norint suprasti, ką reiškia toks kainų karas, kokį antradienio ryte pradėjo „Maxima LT“, VŽ kalbinti britų ir olandų ekonomistai bei mažmeninės prekybos ekspertai siūlo pasižiūrėti, kas nutiko 2003-2013 m. Nyderlanduose:Didžiausias olandų mažmeninės prekybos tinklas „Albert Heijn“ (metinė apyvarta vidutiniškai sudaro 11 mlrd. Eur per metus) šio tūkstantmečio pradžioje turėjo rūpesčių dėl prastos, nepalankių kainų tinklo reputacijos. Gyvenimą dar labiau apsunkino vadinamųjų sunkiasvorių mažiausių kainų (angl. hard disounters) prekybos tinklų „Lidl“ ir „Aldi“ pasirodymas bei vis labiau prastėjanti ekonominė situacija.Kelerius metus praradinėjęs rinkos dalį, 2003 m. „Albert Heijn“ pakilo į kainų karą: staiga, per vieną naktį savo pelno maržos sąskaita nurėžė daugiau nei 1.000 svarbiausių kasdieninių prekių kainas. Nors ši operacija buvo suplanuota ir atlikta iki paskutinės minutės išlaikant veiksmus visiškoje paslaptyje, per dvi kitas dienas visi pagrindiniai „Albert Heijn“ konkurentai padarė tą patį. Per visą šalį nuvilnijęs kainų karas, lėmęs staigų maisto produktų kainų kritimą 8.2%, Nyderlandams nulėmė žemiausią infliacijos lygį per 15 metų. Olandų mažmeninės prekybos sektorius per vienerius metus neteko 900 mln. Eur pridėtinės vertės. Darbo neteko daugiau nei 30 tūkst. žmonių, daugiausia vidutiniame ir smulkiajameprekybos bei pramonės versle, mat jo gretos liko negailestingai praretintos.Tiesa, kaip pastebi VŽ konsultavęs Patrick Reinmoeller, olandų ekonomistas ir mažmeninės prekybos specialistas, ilgalaikiu periodu kainų karo pasekmės 17 mln. gyventojų turintiems Nyderlandams buvo labiau teigiamos nei neigiamos: žemesnės kvalifikacijos reikalaujančios darbo vietos žlugusiose –daugiausia šeimyninio verslo ir silpnesnių vidutinio segmento prekybos tinklų – parduotuvėse buvo nesunkiai pakeistos į tokių pat įgūdžių reikalingas tame pačiame arba kituose sektoriuose. O Nyderlandų mažmeninės prekybos sektorius iki šiol yra vienas konkurencingiausių ir stipriausių Europoje.Aprašyto karo rezultatus galima laikyti apibendrinančiais, nes olandų mažmeninės prekybos maisto produktais sektorius pagal kelis pagrindinius rodiklius (pavyzdžiui, kainų elastingumą) atspindi daugumą Vakarų rinkų. Todėl šio karo istorija gali būti vertinga pamoka panašioje situacijoje atsidūrusiems kitų šalių mažmenininkams, pastebi p. Reinmoeller.Pasak jo, kalbant apie situaciją Lietuvoje, bent kol kas neabejotina viena: savo konkurencingumą sustiprinti siekianti „Maxima LT“ kartu patikrins ir visų šios rinkos dalyvių bei su ja tiekimo grandine susijusių verslų konkurencingumą.

Kad ir kaip būtų, net ir toks milžiniškas kainų karas, koks antradienio rytą pradėtas Lietuvoje, šalies mažmeninės prekybos rinkai bei su ja susijusiems pramonės, transporto ir logistikos ir kt. sektoriams, smulkiajam ir vidutiniam verslui reiškia ne tik grėsmę, bet ir atsiveriančias naujas galimybes. Kaip jas išnaudoti – skaitykite šiandien dienraštyje „Verslo žinios“ arba rubrikoje „VŽ Premium“.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujo viaduko sulaukusi Kauno LEZ tikisi naujų logistikos sektoriaus investicijų  1

Laisvosios ekonomikos zonos valdymo bendrovės vadovas tvirtina nejaučiantis neigiamo pandemijos poveikio ir...

„Lietuvos geležinkeliai“ siekia prisiteisti 60.000 Eur už netinkamą turto vertinimą 2

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ iš turto vertinimo įmonės „Giantus vertinimas“ (buvusi „Capital...

Lietuvos oro uostai skelbia apie keleivių srauto ir krypčių atsigavimą 

Liepos mėnesio aviacijos statistikos duomenys rodo, kad šalyje keleivių srauto atsistatymas vyksta kiek...

„Kamineros grupės“ pajamos sumenko, bet pelnas dvigubėjo

Ekspedijavimo, krovos ir kitą veiklą vykdančių įmonių grupė „Kamineros grupė“ praėjusiais metais uždirbo...

Augant susirgimų nuo koronaviruso skaičiui, „DPD Lietuva“ supaprastino siuntų atsiėmimo procesą Verslo tribūna

Susirgimų nuo koronaviruso (2019-nCoV) skaičiui visuomenėje ir vėl augant, Vyriausybė pakartotinai stiprina...

Paslaugos
2020.08.11
„Lietuvos geležinkeliai“ krinta, bet ne taip skaudžiai, kaip kitos Europos bendrovės Premium 9

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) pajamos pirmąjį šių metų pusmetį susitraukė kiek daugiau nei...

„LTG Link“ stabdo reisus į Baltstogę 1

Lietuvai įvedus privalomą saviizoliaciją iš Lenkijos grįžusiems žmonėms, laikinai stabdomi keleivinių...

„Oro navigacija“: atsigavimas bus ilgas ir nelengvas

Liepą skrydžių skaičius Lietuvos oro erdvėje buvo 64% mažesnis nei prieš metus. Valstybės įmonė „Oro...

Investuotojams JAV biržose – dar vieno elektromobilių gamintojo akcijos 2

„Tesla“ konkurentu pristatomas kinų elektromobilių startuolis „Xpeng Motors“ susiruošė pirminiam viešam...

Rinkos
2020.08.10
Milijono mylių baterijos: ne taip „žalia“, kaip atrodo Premium 11

Baterijos yra brangiausi elektromobilių komponentai, sudarantys apie 30% visos jų kainos. Kartu tai...

Automobiliai
2020.08.10
Naujas burtažodis keičia pakuočių gamybos taisykles Premium

Pakuočių gamintojai taikosi prie naujų tendencijų – madas diktuoja ne tik besiplečianti elektroninė prekyba,...

Pramonė
2020.08.10
Dyzelinių automobilių populiarumas Europoje sparčiai mažėja 1

Dyzelinu varomų naujų automobilių dalis Europoje susitraukė nuo beveik 50% 2016-aisiais iki 30% praėjusiais...

Automobiliai
2020.08.09
VŽ bando: „Superb iV“ – pirmasis „Škodos“ hibridas Premium

Genamas Europos Sąjungos keliamų reikalavimų mažinti automobilių taršą, Čekijos automobilių gamintojas...

Automobiliai
2020.08.09
„Uber“ ketvirčio nuostolis – 1,8 mlrd. USD 1

„Uber“ 2020 m. antrąjį ketvirtį patyrė apie 1,8 mlrd. USD nuostolių, pagrindinė jų priežastis – dėl karantino...

Finansai
2020.08.08
Pakuočių gamintoja „Vilpak“ investuoja 3 mln. Eur į nuosavą sandėlį

„Amerikietiški kalneliai“ — taip Mindaugas Mizaras, pakuotes gaminančios UAB „Vilpak“ bendrasavininkas,...

Pramonė
2020.08.08
Susisiekimo ministerija imasi laivybos Nemune gaivinimo

Motyvuodama siekiu atnaujinti keleivinę ir krovininę laivybą Nemunu, Susisiekimo ministerija paskelbė...

„Klasco“ ir „Bega“ tikina, kad amonio trąšos Klaipėdos uoste kraunamos saugiai 5

Galingą sprogimą Beiruto uoste, kaip manoma, sukėlus jame saugotai amonio salietrai, amonio trąšas Klaipėdos...

Krova Ventspilio uoste šiemet mažėjo 41,5% 

Antras Latvijoje pagal krovos apimtis Ventspilio uostas, pranešė per septynis šių metų mėnesius perkrovęs...

Estijos naujų automobilių rinka atsigauna po pandemijos 

Praėjusį mėnesį šalies naujų automobilių rinka, palyginti su 2019-ųjų liepa, mažėjo 17,2%, tačiau palyginti...

LOT atnaujina skrydžius į Londono Sitį

Oro bendrovė „LOT Polish Airlines“ nuo rugpjūčio 31 d. atnaujina skrydžius iš Vilniaus ir Londono Sičio oro...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus