Europos skrydžių kompanijų pelnus pasigviešia arabai ir pigieji

Publikuota: 2014-08-09
Atnaujinta 2015-05-29 16:48
Nuotrauka: Jasper Juinen („Bloomberg“)
„Verslo žinios“

Didėjanti konkurencija iš žemų sąnaudų ir Persijos įlankos šalių skraidintojų, pertekliniai pajėgumai, maža paklausa kroviniams verčia didžiausias Europos skrydžių kompanijas mažinti pelno prognozes, o tai siunčia rimtą perspėjimo signalą investuojantiems į aviacijos bendrovių akcijas.

Prancūzijos–Nyderlandų skrydžių kompanija „Air France-KLM“ liepos viduryje reikšmingai, 12%, sumažino pelno prognozę 2014 m. ir dabar tikisi uždirbti 2,2-2,3 mlrd. EUR pelno prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją (EBITDA). Pasikeitęs antros didžiausios Europos skrydžių bendrovės požiūris į realybę nepatiko ne tik šios kompanijos akcininkams, kurie iš karto po naujienų numušė „Air France-KLM“ akcijų kainą 5%. Tarp labiausiai kritusių buvo „British Airways“ ir „Iberia“ savininkės „International Consolidated Airlines“ ir „EasyJet“ akcijos, atitinkamai 3,8% ir 2,9%.Pelno prognozę šiems metams taip pat prikirpo Airijos skrydžių kompanija „Aer Lingus“. „Air France-KLM“ apie prastesnes perspektyvas įspėjo įkandin Vokietijos skraidintojos „Lufthansa“, kuri birželį paskelbė šiemet besitikinti uždirbti 1 mlrd. EUR veiklos pelno, vietoje anksčiau prognozuotų 1,3-1,5 mlrd. EUR. Abi kompanijos nurodo, kad viena pagrindinių priežasčių tikėtis mažesnio pelno yra sektoriuje, ypač tolimų maršrutų, susiformavę pertekliniai gabenimo pajėgumai.„Birželio skrydžių duomenys ir bilietų užsakymai liepos–rugpjūčio skrydžiams vis dėlto atspindi perteklinius pajėgumus tam tikruose tolimųjų skrydžių maršrutuose, daugiausiai Šiaurės Amerikos ir Azijos kryptimis, ir dėl to daro poveikį pelningumui“, – pristatydama birželio skraidintų keleivių ir krovinių skaičius, pranešė „Air France-KLM“. Kartu prie rūpesčių kompanija nurodė ir silpną paklausą krovinių gabenimams ir problemas Venesueloje, kur nesutariama su vietos valdžia dėl valiutų.„Air France-KLM“ ir kitų čia skraidančių didžiųjų kompanijų pajamos yra kone įšaldytos šioje šalyje, nes Karakasas reikalauja bilietus parduoti vietine valiuta, o gautų pajamų susigrąžinimas namo yra apsunkintas dėl Venesueloje įvestų kapitalo judėjimo apribojimų.

Mažins pajėgumus

Dėl menko krovinių skraidinimo – birželį lėktuvų užpildymas smuko 1,6 procentinio punkto, palyginti su praėjusių metų birželiu, iki 60,7% – svarstoma, kaip rodo CNBC televizijos nugirsti gandai, parduoti „Air France-KLM“ krovinių gabenimo padalinį „Martinair“.„Lufthansa“, irgi nurodanti, kad patiria nuostolių dėl tuščių sėdynių transatlantiniuose skrydžiuose, ruošiasi mažinti pajėgumus.„Mes reikšmingai sumažinsime pajėgumus žiemos periodu“, – kiek anksčiau bendrovės pranešime žadėjo Simone Menne, grupės finansų ir paslaugų direktorė.

Nesąžininga konkurencija

Ponia Menne birželį atkreipė dėmesį į didžiausią rūpestį kompanijai keliančią Persijos įlankos šalių įtaką šiam procesui. Vyriausybių kontroliuojamos šių šalių kompanijos pertekline pasiūla baigia užtvindyti ir Europos skrydžių rinką. Europos vežėjai kaltina rytiečius nesąžininga konkurencija – esą konkurentus iš Rytų subsidijomis remia savų strateginių tikslų turinčios vyriausybės.„Dėl šios nesąžiningos konkurencijos Europos skrydžių centrų pasaulinė svarba jau reikšmingai nyksta“, – pranešime teigia „Lufthansa“.Iliustruodama, kokiomis pajėgomis konkurentai iš Rytų atakuoja Europos ir transatlantinių skrydžių rinką, Vokietijos kompanija atkreipia dėmesį į naujų lėktuvų įsigijimo tempus. 80 mln. gyventojų aptarnaujanti „Lufthansa“ pastaruoju metu užsisakė 14 „Airbus A380“ lėktuvų. Savo ruožtu „Emirates“ skrydžių kompanija iš 9 mln. gyventojų turinčių Jungtinių Arabų Emyratų flotilę pasipildys 140 tokių pačių orlaivių. „Etihad Airways“ rudenį užsisakė 199 lėktuvus.Emyratų ištekliais besižarstančios kompanijos plėtrą vykdo ir investuodamos į problemų turinčias Europos skraidintojas. Patys Europos rinkos pionieriai iš Rytų atkerta, kad būtent jų investicijos išgelbės pastarąsias kompanijas ir išsaugos darbo vietas. Abu Dabio vyriausybės visiškai kontroliuojamos „Etihad Airways“ pastaruoju metu investavo arba siekia gauti dalį akcijų penkiose Europos skrydžių kompanijose – „Alitalia“ (49%), „Air Berlin“ (29,2%), „Aer Lingus“ (4,99%), „Air Serbia“ (49%), šveicarų regioninėje „Darwin Airline“ (33,3%).„Ne visi Persijos įlankos šalių vežėjai yra vienodi. Mes skiriamės dydžiu, turime skirtingus centrus ir laikomės skirtingų strategijų. Mes, iš tikrųjų, esame aršūs konkurentai tarpusavyje“, – Jameso Hogano, „Etihad Airways“ vykdomojo direktoriaus, žodžius liepos pradžioje Vienoje vykusioje oro transporto konferencijoje cituoja „Khaleej Times“.Savo ruožtu jis priminė ir apie Vokietijos vyriausybės tiesioginę 800 mln. EUR paramą kamšant „Lufthansa“ darbuotojų pensijų fondo spragas.

Pigiųjų konkurencija

Planus sudaryti konkurenciją transatlantinių skrydžių vykdytojams ambicingai pradeda ir žemų sąnaudų skraidintojos. Liepą „Norwegian“ paskelbė pradedanti pirmuosius pigius transatlantinius skrydžius iš Londono Getviko oro uosto į Los Andželą. Vasarį apie planus skraidyti per Atlantą vos už 10 GBP paskelbė „Ryanair“.Šiam procesui „Lufthansa“ bando užbėgti imdamasi žemų sąnaudų veiklos modelio tolimojo nuotolio skrydžiams. Taip pat gelbėti finansus bandoma ieškant sąjungininkų kitose rinkose. Šiuo tikslu per savaitės pradžioje Kinijoje vykusį Angelos Merkel, Vokietijos kanclerės, vizitą pasirašyta sutartis dėl bendro verslo sukūrimo su „Air China“. Pasak „Bloomberg“, nuo spalio abi kompanijos planuoja derinti skrydžių tvarkaraščius, dalintis pajamomis už paslaugas.Straipsnis liepos 11 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Be E. Musko žinios – nė vieno naujo „Teslos“ darbuotojo  6

Automobilių gamintojos „Tesla“ naujų darbuotojų paieška nebegali vykti be bendrovės vadovo Elono Musko...

Vadyba
2019.03.18
Dėl „Deutsche Bank“ ir „Commerzbank“ jungtuvių darbo netektų 30.000 žmonių

Jeigu Vokietijos „Deutsche Bank“ ir „Commerzbank“ derybos dėl jungtuvių būtų sėkmingos, 30.000 darbuotojų...

Vadyba
2019.03.18
Labiausiai asmeniniai finansai nukentės atostogaujant 2019 m. gruodį Premium 3

Norint sužinoti, kokį mėnesį geriausiai eiti atostogų, kad mėnesio atlygis būtų didžiausias, reikia įvertinti...

Finansai
2019.03.18
Demokratija versle, arba Bučkis „Caffeine’ui“ Premium

12.27. „Kaip manai, kiek versle demokratijos?“ – klausiu draugės verslininkės feisbuko „Messenger“. „Jei...

Verslo klasė
2019.03.17
Bankrutavusio madingo startuolio „Theranos“ darbuotojai sunkiai randa naują darbą 16

Dirbti madingame startuolyje yra privilegija bei dažno specialisto svajonė. Tačiau burtams išsisklaidžius ir...

Vadyba
2019.03.16
Išrinktas naujas „Kaunas In“ vadovas

Už tarptautinės miesto rinkodaros koordinavimą atsakingai viešajai įstaigai „Kaunas IN“ vadovaus Aurelijus...

Vadyba
2019.03.15
„Vilniaus prekyboje“ – naujas vadovas ir valdybos pirmininkė 12

Nuo penktadienio „Vilniaus prekybos“ valdybos pirmininke tapo Meri Navickė, o bendrovės vadovu Mantas...

Vadyba
2019.03.15
Iš „Facebook“ pabėgo dar du svarbūs vadovai 3

Socialinis tinklas „Facebook“ neteko dar dviejų svarbių aukščiausio lygmens vadovų – produkto vadovo Chriso...

Vadyba
2019.03.15
Iš VVĮ valdybų narių reikalauja itin daug, bet moka itin mažai Premium 7

Lietuvoje didesnių valstybės valdomų įmonių (VVĮ) valdybos narių atlygis vidutiniškai siekia 1.000 Eur, o...

Vadyba
2019.03.15
Nuosavo verslo skonis, arba Paskata tapti geresniu samdomu darbuotoju 7

Sėkmingiausiu sprendimu, o kartu ir didžiausia pamoka karjeroje Ieva Čepononė, „Biok laboratorijos“...

Rinkodara
2019.03.14
Išrinkta Mykolo Romerio universiteto rektorė

Ketvirtadienį Mykolo Romerio universiteto (MRU) rektore išrinkta profesorė Inga Žalėnienė, iki šiol...

Vadyba
2019.03.14
Keičiasi „Lords LB Asset Management“ vadovas 11

Investicijų valdymo bendrovė „Lords LB Asset Management“ keičia vadovą. Ligšiolinį direktorių Domą Kačinską...

Vadyba
2019.03.14
Per metus padaugėjo uždirbančių daugiau nei 1.600 Eur 15

Statistikos departamentas suskaičiavo, kad per metus uždirbančių minimaliąją mėnesio algą (MMA) sumažėjo...

Vadyba
2019.03.14
Įmonių investavimo patirtis: kokių klaidų nekartoti Premium

Nors tikimasi, kad investicijos truktelės bendrovės rezultatus aukštyn, verslo praktika rodo, jog kartais net...

Vadyba
2019.03.14
Atnaujinta VGTU studijų programa kvies inžinierius kurti ateities verslus Verslo tribūna 1

Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU) pradeda esminius pokyčius studijų programose: jos suteiks ne...

Ateities miestas
2019.03.13
Didžiausi darbuotojų nerimo šaltiniai

Darbuotojai labiausiai jaudinasi dėl trijų dalykų – darbo užmokesčio, atleidimo ir persidirbimo, rodo JAV...

Vadyba
2019.03.13
Neigiamos vadovų savybės, kurios skatina keisti darbą Premium

Pusė darbuotojų ryžtasi keisti darbovietę, nes nebenori kasdien bendrauti ir dirbti su nepatinkančiu vadovu.

Vadyba
2019.03.13
10 labiausiai erzinančių bendravimo su kolegomis įpročių 4

Atviruose biuruose dirbantys žmonės kasdien susiduria su veiksniais, blaškančiais jų dėmesį. Produktyviau...

Vadyba
2019.03.13
„Lietuvos energijos“ grupėje – trys nauji įmonių vadovai 15

Energetikos įmonių grupė „Lietuvos energija“ trims savo bendrovėms atrinko naujus generalinius direktorius,...

Vadyba
2019.03.12
Kaip prekybos tinklai sprendžia darbuotojų kaitos problemą 2

Trūkstant darbuotojų prekybos tinklai imasi sprendimų, kurie galėtų palengvinti naujokų įvedimą į darbo rinką.

Prekyba
2019.03.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau