Užkariaudami Ameriką galvoja apie trečio etapo investiciją ir naujas rinkas

Publikuota: 2014-09-28
Atnaujinta 2015-06-09 17:27
Įmonės „Vinted Limited“ įkūrėjai (iš kairės): Justas Janauskas, direktorius, Milda Mitkutė, marketingo vadovė ir Mantas Mikuckas, vykdomasis direktorius, bei vienas iš akcininkų, investuotojas.
Įmonės „Vinted Limited“ įkūrėjai (iš kairės): Justas Janauskas, direktorius, Milda Mitkutė, marketingo vadovė ir Mantas Mikuckas, vykdomasis direktorius, bei vienas iš akcininkų, investuotojas. Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo („Verslo žinios“)
„Verslo žinios“

- Žinia apie šių metų pradžioje iš JAV privataus ir rizikos kapitalo fondo „Insight Venture Partners“ pritrauktą 20 mln. Eur investiciją (69 mln. Lt) nuskambėjo gana plačiai, bet gal dar galite trumpai priminti, kaip jums, tuomet vis dar jaunai įmonei, kilo idėja pritraukti tokio lygio investuotoją? Mums buvo pavykę sėkmingai įžengti į JAV rinką ir pradžia buvo daug žadanti, nes vartotojams patiko mūsų produktas. Kartu supratome, kad rinka yra tokia didelė, jog be didelių rinkodaros biudžetų, be vietos žmonių toje rinkoje produkto neįmanoma padaryti lyderiaujančio. O mūsų tikslas visuomet buvo tapti lyderiais tarp tokio tipo produktų pasaulyje ir amerikiečiams patiko ta plėtros iš Europos į JAV idėja. Šiuo metu aktyviai naudojame pritrauktas lėšas.

- Tad šiuo metu visą dėmesį skiriate JAV rinkai? Amerikoje dirbame jau maždaug metus. Pradėjome pernai rugpjūtį ir štai jau beveik metai mes ten. Tačiau suprantame, kad konkurencija interneto versle auga labai greitai ir jei produktas pritraukia didesnę rizikos kapitalo investiciją, tai yra tarsi patvirtinimas, kad idėja yra gera, perspektyvi ir verta būti kopijuojama. Todėl taip, JAV dabar yra mūsų svarbiausia rinka, bet stengiamės neužleisti ir kitų (Vokietijoje, Prancūzijoje, Lietuvoje, Lenkijoje – VŽ). Maža to, dėl konkurencijos dalykų paskubinome savo planus ir išsiplėtėme į Angliją, joje veikiame jau pusę metų.

- Kokių iššūkių patyrėte už Atlanto? Būdami Europos mentaliteto ten greitai supratome, kad mūsų produktas, koks buvo tuo metu, ne visai tinka JAV rinkai. Reikėjo jį supaprastinti, padaryti aiškesnį, tad prireikė daug smulkių, bet vartotojams svarbių pakeitimų. Ta rinka turi savo specifiką, vartotojai ten pripratę prie geriausių pasaulyje produktų, jie turi milžinišką pasirinkimo laisvę, juos supa informacijos apie produktus perteklius. Žinote, vartotojas juk negali naudotis tūkstančiu internetinių produktų. Vis tiek yra 20–30, prie kurių jis jungiasi kasdien ar kas savaitę. Manau, mes Jungtinėse Valstijose jau esame patekę į tą sąrašą.

- Ar tiesa, kad buvo tokių rinkų, kuriose įsitvirtinti bandėte, bet jums nepasisekė ir iš jų pasitraukėte? Iš dalies. Tai buvo bandymai prieš kokius 4 metus. Iš tiesų tuomet naiviai norėjome pabandyti, kas būtų, jei tinklalapį naujoje šalyje paleistume be rinkodaros, be nieko. Tai buvo rinkos Skandinavijoje, Europoje, taip pat JAV. Bet tuomet sėkmės nesulaukėme ir tik vėliau supratome, kodėl. Tiesiog negali pakabinti domeno internete ir tikėtis, kad jis taps populiarus. Turi padaryti tam tikrą įdirbį, pritraukti vartotojų, sukurti reikiamą ekosistemą, kad atsirastų aktyvumas, ir tik tada tikėtis sėkmės. Todėl tuomet pasitraukėme iš tų rinkų, nes supratome, kad neturime nei tiek lėšų, nei tiek energijos, kad visas vienu metu plėtotume. Bet dabar mūsų padėtis jau kitokia ir žvalgomės į naujas rinkas, tik negaliu pasakyti, kokias. Neseniai paleidome portalą Anglijoje, po Anglijos jau planuojamos kitos rinkos ir ši plėtra truks maždaug dvejus metus.

- Į Rytus ar į Vakarus? Pirmiausia į Vakarų pusę, nes šios rinkos labiau išsivysčiusios, vartotojai turi daugiau pinigų. Esame nusistatę, kad pirmiausia koncentruojamės į rinkas, kurios turi daugiausia potencialo, lengviausiai prieinamos, ir tik po to – į rinkas, kurios turi mažiau galimybių, kuriose yra neapibrėžtumų, klaustukų. Pavyzdžiui, Rusija yra didelė, perspektyvi rinka, bet ten dabar yra politinė rizika, todėl plėtrą į ją atidėjome. Bet tai nereiškia, kad neisime į Rytus. Manau, maždaug po dvejų metų tam jau būsime subrendę.

- Be amerikiečių finansinės injekcijos, taip pat esate pritraukę Londono technologijų fondo „Accel Partners“ investiciją. Ar nesusikerta investuotojo iš Amerikos ir Londono interesai? Kuo skiriasi jų požiūriai? Mus iš tiesų nustebino mentaliteto skirtumai tarp Europos ir JAV investuotojų. Investuotojai iš Europos yra konservatyvesni, nori jau artimoje perspektyvoje uždirbti bent kokią grąžą. Jie linkę aktyviai klausinėti visų detalių, prašo planų ir finansinių rezultatų projekcijų. O amerikiečiams įdomiausia, kada turėsi 100 mln. vartotojų, kada galėsi tai pasiekti. Kitaip tariant, amerikiečiai pirmiausia galvoja apie augimą. Jie supranta ir mums paaiškino, kad augimas yra multiplikatorius, nes kai turi 100 mln. vartotojų, tikrai sugalvosi, kaip uždirbti pinigų. Todėl džiaugiamės turėdami tokią sveiką kombinaciją, kai yra vienas Europos, vienas JAV investuotojas. Manau, tai aukso viduriukas.

- Ką patartumėte pradedantiesiems, norintiems pakartoti jūsų sėkmės istoriją? Kaip pritraukti tarptautinių investuotojų? Pirmiausia siūlyčiau susirasti vietos investuotoją, vietinį rizikos kapitalo fondą, kuris gali suteikti bent poros šimtų tūkstančių eurų investiciją. Jos pakaks plėtrai vienoje rinkoje, jėgoms išbandyti, o šį bei tą pasiekus, jau galima galvoti apie derybas su dideliais tarptautiniais investuotojais.

- Jų reikia ieškoti ar laukti, kol patys pasibels į duris? Manau, turi būti balansas. Vien koncentruotis į investuotojų paiešką nėra gerai, nes tuomet nėra laiko rezultatams siekti. Sakyčiau, 80–90% laiko reikia skirti rezultatams siekti, o 20% – investuotojo ieškoti. Tiesiog kartais reikia tinkamu metu pasirodyti tinkamuose renginiuose, galbūt asmeniškai pasikalbėti su rizikos ir privataus kapitalo fondų atstovais. Juk bent jau mūsų rinka nėra didelė ir kontaktuoti su pačiais fondų valdytojais nėra sudėtinga. Jei pradedančioji įmonė mano, kad štai turi prezentaciją, surengs 20 pristatymų ir kas nors tikrai pasiūlys pinigų, tuomet dažniausiai nieko neišeina. Investuotojai supranta, kad, norėdami ko nors pasiekti, turi būti spėję ką nors realaus padaryti, ne tik prezentaciją.

- Kai pritraukėte „Insight Venture Partners“ investiciją, skelbėte, kad sieksite per artimiausius 1,5–2 metus bendrovę padaryti pelningą. Kaip sekasi siekti šio tikslo? Gerai. Mes esame pakeliui į šį tikslą ir manome, kad pavyks jį pasiekti. Galbūt ne šiais metais, bet bent jau iki kitų metų vidurio. Tai nereiškia, kad baigėme plėtrą ir iki to laiko nepritrauksime naujų investicijų, tai reiškia, kad, dirbdami pelningai, jausime komfortą ir žinosime, kad galime patys išsilaikyti.

- Norite pasakyti, kad bendrovė sulauks naujų, trečio etapo, investicijų? Taip, gali. Kai pasieki tokį lygį, kad esi labai didelėse Vakarų rinkose ir tavo rezultatai geri, pačiam ieškoti investuotojų nebereikia. Tave patį kviečia pasikalbėti, pasiaiškinti, kokios yra investavimo galimybės. Visi nori spėti nusipirkti bilietą ir įlipti į tą nuvažiuojantį traukinį.

- Gal kompanijai jau laikas pradėti skelbti finansinius savo rezultatus? Ar galite jais pasidalyti ir pakomentuoti? Apie tai kalbėti dar anksti. Nesijaustume komfortiškai rinkai duodami kokių nors finansinių indikatorių. Manau, kai jau jausime, kad pasiekėme vieną ar kitą tikslą, tuomet galėsime pasidalyti visos grupės rodikliais ir juos plačiau pakomentuoti. Jei norite skaičių, galiu pasakyti, kad visoje grupėje šiuo metu dirba 140 žmonių, iš jų apie 80 – Lietuvoje ir jie teikia paslaugas ne tik vietos, bet ir kitoms rinkoms.

- Gal jau galvojate žengti į biržą? Fondams, investavusiems į įmones, yra du pelningiausi išėjimo būdai. Tai – akcijas parduoti kitam strateginiam investuotojui, o kitas – viešai akcijas platinti (IPO) ir parduoti dalį ar visas akcijas per jį. Todėl būtų logiška, jei kada nors tas IPO būtų. Bet dabartiniai mūsų investuotojai yra ilgo laikotarpio investuotojai, jie įmonėje išbūna apie 8 metus, todėl apie tai su jais dar nesikalbame. Tokiame sparčiai augančiame versle esi priverstas galvoti ne dvejus metus, o mėnesį į priekį, nes viskas labai dinamiška. Gali svajoti, ką darysi po 2 metų, bet po 2 mėnesių paaiškės tokie dalykai, kurie sugriaus visus planus ir bus sugaištas laikas planuojant.Interviu publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Revolut“ banko veiklos pradžią Lietuvoje kiek atidėjo  5

„Revolut“ kiek atidėjo specializuoto banko veiklos pradžią Lietuvoje – dabar ją numatoma pradėti antrąjį šių...

Finansai
2019.05.17
Šiaulių bankui pakeltas skolinimosi reitingas

Reitingų agentūra „Moody‘s“ padidino Šiaulių banko ilgalaikio skolinimosi reitingą nuo Baa3 iki Baa2.

Rinkos
2019.05.17
Dar vienu banku mažiau: traukiasi „Handelsbanken“ 15

Vienas didžiausių Švedijos bankų „Handelsbanken“ nuo 2020 m. stabdys savo operacijas Lietuvoje ir kitose...

Rinkos
2019.05.16
„Mokilizingas“ taps filialu 1

Prieš metus estų banko „Inbank“ įsigytas lietuvių „Mokilizingas“ po susijungimo sandorio taps „Inbank“ dalimi...

Rinkos
2019.05.16
FNTT vadovas: „Revolut“ veikla Lietuvoje gali sukelti problemų 24

Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnybos (FNTT) vadovas Antonis Mikulskis pareiškė, kad Jungtinės Karalystės...

Finansai
2019.05.15
V. Vasiliauskas: Lietuvos bankas tęs bendradarbiavimą su Seimu 1

Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas nevertina nesėkmingo valdančiųjų bandymo Seime...

Finansai
2019.05.14
Seimas nepritarė rezoliucijai dėl nepasitikėjimo Vitu Vasiliausku 16

Seimas antradienį nepriėmė rezoliucijos dėl nepasitikėjimo centrinio banko vadovu Vitu Vasiliausku.  

Verslo aplinka
2019.05.14
S. Skvernelis reiškia nepasitikėjimą Lietuvos banko vadovu  42

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis pareiškė, kad nepasitiki Lietuvos banko vadovu Vitu Vasiliausku.

Verslo aplinka
2019.05.14
Draudimo rinkos lyderiai – „Lietuvos draudimas“ ir „Swedbank Life Insurance“

Lietuvos ne gyvybės draudimo rinkoje pirmąjį šių metų ketvirtį lyderio pozicijas išlaikė Lenkijos PZU grupei...

Finansai
2019.05.13
„Ergo Life Insurance“ pernai uždirbo 2,7 mln. Eur pelno

Vokietijos kapitalo Baltijos šalių gyvybės draudimo bendrovė „Ergo Life Insurance“ pernai uždirbo 2,701 mln.

Finansai
2019.05.10
Lietuvos „Gjensidige“ pernai uždirbo 6,2 mln. Eur pelno

Norvegijos draudimo grupės „Gjensidige Forsikring“ valdoma Lietuvos ne gyvybės draudimo bendrovė „Gjensidige“...

Finansai
2019.05.10
Durys uždaromos, bet lieka langai 3

Lietuvoje veikiantys bankai nebežada būti itin dosnūs nekilnojamojo turto (NT) plėtotojams – sėkmės gali...

Statyba ir NT
2019.05.10
Buvusiam „Danske Bank“ vadovui pateikti kaltinimai

Buvusiam į pinigų plovimo skandalą įsivėlusio banko „Danske Bank“ vadovui Thomui Borgenui pateikti kaltinimai...

Rinkos
2019.05.08
Rusijos investuotojų gynimo fondas dėl „Snoro“ kreipėsi į Paryžiaus arbitražą 20

Rusijos investuotojų užsienio šalyse gynimo fondas pateikė ieškinį Tarptautinių prekybos rūmų (International...

Finansai
2019.05.07
Vyriausybinės komisijos pareikalauta darsyk įvertinti „Revolut“

Seimas įpareigojo strateginių įmonių sandorius tiriančią vyriausybinę komisiją dar kartą aiškintis Jungtinės...

Verslo aplinka
2019.05.07
„Lietuvos draudimo“ pelnas pernai augo 34% iki 17,5 mln. Eur

Didžiausiai Lenkijos ir Vidurio Europos draudimo grupei PZU priklausantis Lietuvos ne gyvybės draudimo rinkos...

Finansai
2019.05.06
Šiaulių banko pelnas šoktelėjo 49% 15

I šių metų ketvirtį Šiaulių banko grupė uždirbo 14,7 mln. Eur grynojo, arba 49% daugiau, nei prieš metus tą...

Rinkos
2019.05.06
Pavedimas tarp SEB ir „Swedbank“ per 3 sekundes dar priartėjo prie realybės Premium 8

Laikai, kai pavedimų tarp skirtingų bankų įvykdymo reikia laukti valandas, o per šventes – ištisas dienas,...

Rinkos
2019.05.06
Lietuvos bankui užkliuvo „Payseros“ STO: pamatė klastą 31

Lietuvos bankas perspėja investuotojus – platinant Lietuvos finansinių technologijų įmonės „Paysera“,...

Rinkos
2019.05.03
Medicinos bankas – kol kas be paveldėtojo Premium

Nuo pagrindinio Medicinos banko akcininko Sauliaus Karoso mirties praėjo pusketvirto mėnesio, tačiau bankas...

Rinkos
2019.05.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau