Vokietija ir Kinija: ką perka didžiausia pasaulio eksportuotoja

Publikuota: 2014-07-08
Atnaujinta 2015-05-29 17:52
svg svg
Nuotrauka: ("Bloomberg")
„Verslo žinios“

Kinija pasaulyje žinoma kaip pigių ir nebūtinai kokybiškų, o galbūt ir nebūtinai legalių produktų eksportuotoja. Tačiau trapi Kinijos vidurinioji ir ne tokia trapi turtingoji klasė neperka vietinės produkcijos. Ji perka vokišką.

Vokietija vienu metu yra ir svarbi Kinijos gaminamos produkcijos pirkėja, ir svarbi eksportuotoja į Kiniją. Pati Vokietija iš Kinijos importuoja daugiau, nei į ją eksportuoja. Importas iš Kinijos, preliminariais Vokietijos statistikos agentūros „Destatis“ duomenimis, sudaro 74 mlrd. EUR, eksportas – 67 mlrd. EUR. Kinija kaip eksporto partnerė Vokietijai tėra penkta, o kaip importo – antra.Tačiau Kinijai ji svarbesnė kaip automobilių, pramonės įrangos tiekėja, negu kaip eksporto rinka. Masačiūsetso technologijos instituto (MIT) duomenimis, eksportas į Vokietiją sudaro 5,1% viso Kinijos eksporto, o importas iš Vokietijos – 6,3% viso Kinijos importo. Ne tik tai – jei rinką Kinijos eksportui surasti nėra sunku, gauti, kas pakeistų vokiškos pramonės produkciją yra gerokai sudėtingiau.Kinija, tiesa, nėra visai standartinė rinkos žaidėja. Joje galioja kitos taisyklės – tai, ką vakariečiai vadina nelegaliu kišimusi į rinką, Kinijos valdanti komunistų partija laiko savo suverenia prerogatyva. Todėl Angela Merkel, šios savaitės pradžioje viešinti Kinijoje su verslo delegacija, medžiagos deryboms tikrai nepritrūks.

Vokietijos pramonės sėkmė Kinijos rinkoje

Nėra geresnio Vokietijos pramonės simbolio, nei jos automobilių gamintojai. 2011 m. jų produkcija sudarė 15,1% Vokietijos eksporto. Tai yra stambiausia atskira eksporto kategorija milžiniškame transporto (21,6%) ir dar didesniame prietaisų (27,79%) eksporto sektoriuose.Automobilių industrija didelę dalį produkcijos pastarąjį dešimtmetį išveža būtent į Kiniją, kurioje Azijos gamintojai negali konkuruoti su europietiškų automobilių „šaunumo“ elementu.„Brangesnieji vokiški modeliai visiškai įtikino naujuosius Kinijos turtuolius, kad vokiškas automobilis yra geriausias būdas pranešti aplinkiniams: „aš – sėkmingas verslininkas“, – birželį rašė „The Economist“.BMW trečdalį savo automobilių parduoda Kinijoje. Kas penktas Kinijoje parduodamas automobilis yra vokiškas. „Audi“ Kinijoje turi 350 atstovybių, „Vokswagen“ koncernas šiuo metu ten atidaro dvi naujas gamyklas. Vien per kovo mėnesį vokiečių gamintojai Kinijoje pardavė 1,4 mln. automobilių, per 2012 m. – 15,5 mln. 2013 m. pardavimo rekordus Kinijoje mušė Audi, BMW, Mercedes Benz, Porshe ir Volkswagen.Vokiečių žygio į Rytus, panašu, nesustabdys niekas.


Vokietijos kanclerė bendradarbiavimą su Kinija vadina „Aukso amžiumi“ ir lankosi ten septintą kartą nuo 2005 m. Jau pirmadienį su ja atvykusi verslo delegacija, kurioje buvo „Siemens“, „Airbus“, „Lufthansa“ ir „Deutsche Bank“ atstovai, pasirašė visą eilę verslo sutarčių, tarp kurių – minėtųjų dviejų „Volkswagen“ gamyklų statyba ir 123 „Airbus“ sraigtasparnių įsigyjimo sutartis, praneša naujienų agentūra AFP.Į Vokietiją kovą atvykęs Xi Jinpingas, Kinijos prezidentas, teigė, kad Vokietijos ir Kinijos ryšiai niekada nebuvo stipresni. Eksportas į Kiniją buvo vienas svarbiausių Vokietijos ekonomikos ramsčių 2008 m. ekonominės krizės metu.Tačiau už šypsenų ir gražių žodžių slypi įtampa.

Saitai: stiprūs ir nebūtinai

Ponia Merkel, nuvykusi į Kiniją, turėjo pasakyti ir nevisai mielų žodžių Kinijos atstovams. Jau kuris laikas vyksta nuobodus Europos Sąjungos ir Kinijos konfliktas dėl Kinijos subsidijuojamų saulės kolektorių. ES kaltina Kiniją, kad ši subsidijavusi didelį kiekį saulės kolektorių juos paleido į Europos rinką, siekdama išstumti brangesnius europiečių gamintojus.Tarp Vakarų ir Kinijos nuolatos vyksta konfliktai dėl autorinių teisių pažeidimų, dėl kibernetinių atakų iš Kinijos. Pastarųjų taikiniais vis dažniau tampa smulkių ir vidutinių Vokietijos įmonių gamybinės paslaptys.Jau pirmą Vokietijos kanclerės vizito dieną Li Keqiangas, Kinijos ministras pirmininkas, buvo priverstas spaudos konferencijoje aiškintis, esą Kinija nėra atsakinga už šias kibernetines atakas.„Kinija ir Vokietija, galima sakyti, abi yra kibernetinių atakų aukos“ – teigė jis.Savaime suprantama, verslininkų delegacija turėjo kelti ir nesąžiningos konkurencijos pačioje Kinijoje klausimą. Šie konfliktai tiesiogiai praeityje palietė Vokietijos automobilių gamintojus.2013 m. Šanhajaus automobilių parodos metu „Volkswagen“ Kinijos televizijų eteryje buvo sukritikuota dėl pavarų dėžės gedimų ir buvo priversta patikrinimui atšaukti 400.000 automobilių. „Daimler“, BMW ir „Audi“ tuo pačiu buvo apkaltintos naudojusios tariamai toksiškas izoliacines medžiagas.Įmonės tokiais atvejais yra priverstos reaguoti, nepaisant to, ar kaltinimai pagrįsti, ar ne.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Šaukštas deguto medaus ir pieno šalyje

Dviejų šalių santykiai yra ekonomiškai naudingi abiems dalyviams, tačiau tokie buitiniai konfliktai gali išardyti ir darniausias poras. Laikas nuo laiko vis įvyksta politinių atšalimų, o šie neabejotinai neramina Kinijoje veikiančius vokiečius verslininkus, juo labiau, kad jie neretai baigiasi vartotojų teisių apsaugos tarnybų reidais į užsienio kapitalo įmones.Neveltui dairomasi ir į kitas rinkas.„Vokietijos gamintojai pamažu nustoja žavėtis Kinija. Daugybė vadovų yra priversti persikalibruoti. Vietoje rekordinių pardavimų, jie yra vis priversti tvarkytis su struktūriniais pokyčiais ir kainų karpymu“, – naujienų agentūrai „Reuters“ teigė Sebastianas Heilmannas, „Mercator“ instituto Kinijos studijoms Berlyne vadovas.„Diversifikacija“ tampa vis dažnesniu terminu vokiečių pramonininkų lūpose. Staiga imama dairytis į tokias rinkas kaip Kolumbija arba Gana.Visgi, nepanašu, kad Vokietijos ir Kinijos santykiai galėtų staiga nutrūkti – abiems pusėms jie pernelyg pelningi. Tačiau tiek šio vizito metu, tiek ateityje abi pusės diplomatinių ir ekonominių vizitų metu turės apie ką pasikalbėti.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Vyriausybė neskubės NPD sulyginti su MMA, nes tai kainuotų šimtus milijonų Premium 2

Europos Sąjunga tikisi kitąmet susitarti dėl bendrų visoms šalims minimalaus mėnesio atlyginimo (MMA)...

Verslo aplinka
2021.11.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku