Transporto sektorius mažina pagreitį

Publikuota: 2014-07-05
Atnaujinta 2015-05-29 18:37
Nuotrauka: Juditos Grigelytės („Verslo žinios“)
„Verslo žinios“

Lietuvos vežėjų ir logistikos bendrovių pajamos pirmąjį šių metų ketvirtį, palyginti su praėjusiais metais, išaugo, tačiau šis augimas lėtesnis nei anksčiau, o nuosmukis šių metų pirmąjį ketvirtį dėl sezoniškumo didesnis – 10,3%, šiek tiek krenta transporto paslaugų kainos, pelningumas sumažėjo iki 2,6% ribos. Kita vertus, sektoriaus veikla išlieka stabili, nes pajamos vis dar auga, o paslaugų geografija gerokai platesnė nei iki sunkmečio.

Statistikos departamento duomenimis, sausumos transporto įmonių pajamos pirmąjį šių metų ketvirtį buvo 3,1 mlrd. Lt – 5,8% daugiau nei tuo pačiu metu pernai. Vieno iš svarbiausio transporto sektoriaus – kelių transporto pajamos pirmąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu metu pernai, didėjo 8,9%, o sandėliavimo ir logistikos sektoriaus pajamos pirmąjį ketvirtį augo 7,3%. Tačiau, palyginti su prieš tai buvusiu paskutiniu praėjusių metų ketvirčiu, abiejose veiklose fiksuojamas kritimas.Pasak Alinos Rauktytės, įmonių patikimumą vertinančios bendrovės „Creditreform Lietuva“ analitikės, pirmojo ketvirčio pajamų sumažėjimas, palyginti su ketvirtu ketvirčiu, yra kasmet stebimas sezoninis veiksnys, tiesa, ankstesniais metais jis buvo mažesnis. Lyginant tuos pačius skirtingų metų laikotarpius, matyti, kad augimas lėtėja.„Sausumos transporto sektoriuje 2014 m. pirmą ketvirtį, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, pajamos išaugo 5,9%, nors anksčiau augimas buvo spartesnis – 2013 m. pirmąjį ketvirtį – 8,9%, 2012 m. pirmą ketvirtį – 10,2%“, – skaičiuoja analitikė. Pasak jos, dar sparčiau lėtėja logistikos bendrovių pajamų augimas – šiemet pirmąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, augimas siekė 7,2%, o anksčiau jis siekė 16% per metus. Šių metų pradžia dar neatspindi visų įvykių Ukrainoje, nes rimtesnė krizė šioje šalyje prasidėjo tik kovo mėnesį.Algimantas Kondrusevičius, asociacijos „Linava“ prezidentas, teigia, kad metų pradžia vežėjus ne itin džiugina, o ir lūkesčiai ne tokie geri kaip prieš metus.„Nerimą kelia tokie veiksniai kaip lėtokas Europos Sąjungos šalių ekonomikos atsigavimas, o mūsų Rytų kaimynai, panašu, kad pereina į recesijos ciklą. Nuotaikas gadina rublio smukimas, geopolitiniai įvykiai. Tačiau galime nusiraminti bent tuo, kad mūsų situacija nėra tokia kaip 1998 m., kai apie 90% Lietuvos transporto sektorius buvo orientuota į Rytų rinkas. Dabar vežėjai gerokai išskaidę riziką“, – kalba p. Kondrusevičius.„Krovininis kelių transportas labiausiai susijęs su ekonomine padėtimi Rusijoje, o šioje rinkoje reikalai prastėja. Rublio nuvertėjimas mažino vežėjų veiklos pelningumą. Manau, šiemet daugiau kelių procentų šio sektoriaus apyvartos augimo tikėtis neverta ir reikia džiaugtis, jei pavyksta išlaikyti esamas pozicijas“, – teigia Donatas Brazdžius, DNB vyresnysis analitikas. Pasak jo, ilgesniuoju periodu praradimus Rusijoje turėtų atsverti gerėjanti ekonominė padėtis ES šalyse.

Sunerimę dėl pelningumo

Anot p. Raukytės, vis dar augančią vežėjų apyvartą lėmė jų sugebėjimai eksportuoti paslaugas – tarptautiniai vežimai auga, transporto krovinių metinė apyvarta tonkilometriais pastaraisiais metais sparčiai didėja. Palyginti su 2008 m., tranzitinių vežimų tonažas pernai išaugo net 68,3%, o krovinių apyvarta viršijo prieškrizinį lygį 38,6%. Tiesa, paslaugų kainos mažėjo visus praėjusius metus.„Apyvarta didėja dėl to, kad daugiau važiuojame, tačiau nerimą kelia tai, jog nedidėja pelningumas. Transporto įmonės niekada nepasižymėjo aukštu pelningumu – 6% yra daugiausia, ką pavyko pasiekti. O dabar pelningumas siekia apie 2,8%. Tai gana pavojinga riba“, – aiškina p. Kondrusevičius. Anot jo, uždirbti daugiau pelno vežėjams nepavyko dėl didėjančių kuro kainų, kelių mokesčių, brangstančios darbo jėgos. O dabartinis pelningumas negarantuoja sektoriaus bendrovėms tvarios plėtros ir neleidžia pasiruošti ekonominiams sukrėtimams.„Vienintelė išeitis – dalyvauti tarptautinėje rinkoje ir siekti didesnio konkurencingumo. Mes dirbame Europos, Azijos ir net Afrikos rinkose, stengiamės rasti atsarginių variantų savo vežėjams visose valstybėse. Mėginame įsitvirtinti Uzbekistane, Kinijoje. Tačiau tai ne vienų metų darbas“, – sako „Linavos“ vadovas.

Padaugėjo bankrotų

„Creditreform Lietuva“ duomenimis, šiemet sausį bankrutavo 14 transporto įmonių, o tą patį mėnesį pernai buvo vos 6 bankrutuojančios transporto bendrovės. Šių metų gegužę bankrutuojančios įmonės statusas buvo suteiktas dar 24 transportininkams.„Bankrotų statistika verčia šiek tiek sunerimti. Daugiausia bankrutuoja smulkios vežėjų bendrovės, nors jos nebūtinai yra naujokės šiame versle. Bankrutuojančių įmonių amžiaus vidurkis, pavyzdžiui, balandžio mėnesį buvo apie 9 metai. Greičiausiai, priežastis ta, jog smulkios įmonės negauna finansavimo ir neišlaiko konkurencijos“, – aiškina Alina Rauktytė, „Creditreform Lietuva“ analitikė. Anot p. Raukytės, galima prognozuoti, kad bankrotų skaičiaus augimas nevirs ilgalaike tendencija, nes turto areštų skaičius šiuo metu gana stabilus, o dažniausiai bankrotas eina po turto arešto.Transporto sektoriuje darbdavių skaičius šio mėnesio pradžioje buvo 0,5% didesnis nei tuo pačiu metu pernai. Darbuotojų skaičius taip pat šiek tiek išaugo – 1,5%.„Tai gana teigiami ženklai, rodantys, jog nei įmonių, nei darbuotojų transporto sektoriuje nemažėja“, – dėsto „Creditreform Lietuva“ analitikė.Šis straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Infliacija pasauliui smogė ne vienodai – kai kurios šalys patiria mažesnį spaudimą Premium

Vakarų lyderiai dažnai pabrėžia, kad pastaruoju metu fiksuojamas kainų šuolis yra pasaulinis reiškinys,...

Kauno savivaldybė Kėdainių tilto konkursą planuoja skelbti liepą 1

Kauno savivaldybė vadinamojo Kėdainių tilto per Nemuną konkursą rengiasi skelbti jau liepos mėnesį.

Statyba ir NT
2022.06.25
Vytį bus galima naudoti ant transporto priemonių numerių

Kiek daugiau nei po metų ant motorinių transporto priemonių ir jų priekabų valstybinio registracijos numerio...

Logistika
2022.06.25
G. Nausėda: Vyriausybė turi skubiai konsultuotis su EK dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui 8

Vyriausybė turi skubiai pradėti konsultacijas su Europos Komisija (EK) dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui...

Verslo aplinka
2022.06.25
Pagrindiniame Amsterdamo oro uoste bus sumažinta skrydžių

Nyderlandai penktadienį paskelbė apribosiantys Amsterdamo Šipholio oro uosto naudojimą iki 440.000 skrydžių...

Logistika
2022.06.25
Šiemet registruota mažiau netaršių automobilių

Šiemet sausį–gegužę netaršių automobilių registruota šiek tiek mažiau nei pernai tuo pačiu metu, rodo...

Logistika
2022.06.24
„Modus Mobility“ žengia į Europą, ruošiasi devynženklėms investicijoms Premium 1

Automobilių nuomos ir prenumeratos paslaugas teikiantis „Modus Group“ padalinys ieško galimybių pritraukti...

Logistika
2022.06.24
Dėl kibernetinių atakų galimi „Lietuvos geležinkelių“ svetainių sutrikimai

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė susiduria su grupės bendrovių interneto svetainių sutrikimais. Bendrovės...

Logistika
2022.06.23
„Aston Martin“ žymi naują galios erą ir Gudvudo greičio festivalyje pristato galingiausius savo kūrinius Verslo tribūna 1

• Garsiosiose Gudvudo „hill climb“ lenktynėse „Aston Martin“ pristatys ribotos ir galutinės serijos „V12...

G. Landsbergis: galimi pokyčiai dėl Kaliningrado tranzito ribojimo – EK rankose

Europos Komisija (EK) teoriškai galėtų pakeisti savo nuomonę dėl Kaliningrado tranzito ribojimo, šie...

Verslo aplinka
2022.06.23
Premjerė: Rusija žinojo apie įvestas sankcijas dėl tranzito ir joms ruošėsi

Rusija nuo kovo mėnesio žinojo apie įvestas sankcijas dėl prekių tranzito į Kaliningrado sritį ir tam...

Verslo aplinka
2022.06.23
Pasienyje su Baltarusija intensyvinama lengvųjų automobilių patikra rentgenu

Iš Baltarusijos į Lietuvą įvažiuojantys lengvieji automobiliai pradėti dažniau tikrinti rentgeno kontrolės...

Logistika
2022.06.23
A. Stikliūnas laikinai vadovaus Lietuvos oro uostams

Lietuvos oro uostų generalinio direktoriaus pareigas paliekantį Marių Gelžinį nuo birželio 23 dienos keičia...

Vadyba
2022.06.23
A. Skaisgirytė: Rusijos kalbos apie Karaliaučiaus tranzitą tėra propaganda 8

Rusijos reakcija į Europos Sąjungos (ES) sankcijas, kurios draudžia tranzitu per Lietuvą į Karaliaučių...

Verslo aplinka
2022.06.23
Kelių transporto problemos skatina intermodalinį pervežimą Premium 1

Nors intermodalinis transportavimas vis dar susiduria su daugybe iššūkių, ekspertai sako, kad kelių...

Logistika
2022.06.23
G. Landsbergis: Kaliningrado tranzito sankcijos buvo aiškios ir viešos dar kovą 12

Kaliningrado tranzito sankcijos buvo aiškios kovo mėnesį, o Rusijos grasinimai yra informacinės atakos dalis,...

Verslo aplinka
2022.06.22
Po derybų Maskvoje Turkijos laivas išplaukė iš Ukrainos Mariupolio uosto

Turkijos krovininis laivas trečiadienį išplaukė iš Rusijos okupuoto Ukrainos Mariupolio uosto po...

Verslo aplinka
2022.06.22
G. Nausėda: Lietuva pasirengusi būti atjungta nuo BRELL, karinės konfrontacijos su Rusija nesitiki

Lietuva pasirengusi tam, kad Rusija, keršydama už ES sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą sustabdymą,...

Verslo aplinka
2022.06.22
LTG generaliniu direktoriumi paskirtas laikinai pareigas ėjęs E. Lazauskas 1

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) baigė generalinio direktoriaus atranką – valdybos sprendimu, bendrovei ir...

Logistika
2022.06.22
M. Skuodis: plienas į Kaliningradą sudarė nereikšmingą LTG krovinių dalį 2

Marius Skuodis, susisiekimo ministras, sako, kad plieno tranzitas į Kaliningradą sudarė tik nereikšmingą...

Logistika
2022.06.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku