Pirmasis metų pusmetis buvo palankus televizijos ir radijo reklamos rinkai
2014 m. sausio-gegužės mėnesiais sparčiausiai augo televizijos, radijo, kino ir lauko reklamos rinka, tačiau sumažėjo reklamos apimtys spaudoje bei internete, skelbia rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanija TNS LT. Atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad, palyginti su analogišku 2013 m. laikotarpiu, šiemet reklamos rinka augo Lietuvoje augo 6,2%.
Pasak Giedrės Juronienės, TNS LT Reklamos monitoringo vadovės, pirmąjį šių metų pusmetį aktyviausiai reklamavosi mobiliojo ryšio operatoriai, kurių užsakytos reklamos apimtys išaugo 328%, taip pat daugiau reklamos užsakyti pradėjo ir paskolų bei lizingo paslaugų tiekėjai (127%), medikamentų nuo galvos skausmo, analgetikų gamintojai (108%).Iš lietuviškų kompanijų reklamos biudžetus pastebimiausiai didino Senukai (276%), Acme (106%), Bitė (92%). Anot p. Juronienės, tarptautiniai reklamdaviai elgėsi priešingai ir reklamos išlaidas pirmoje metų pusėje mažino.
Rinkimų įtaka
Šių metų pavasarį vykę Lietuvos Respublikos Prezidento bei Europos Parlamento rinkimai taip pat papildė bendrą reklamos biudžetą. Ponia Juronienė teigė, kad politinės reklamos užsakymai pastaraisiais mėnesiais minėtą biudžetą papildė 2%.TNS LT duomenimis, bendram reklamos biudžetui didžiausią įtaką darė ir sausio-gegužės mėnesiais reklamos daugiausiai užsakė Tele2, Bitė bei Studio Moderna. Šios įmonės yra didžiausių reklamos užsakovų dešimtuko viršūnėje.
Augimas televizijos ir radijo rinkoje
2014 m. sausio-gegužės mėnesiais, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, reklamos užsakovai daugiau dėmesio skyrė televizijos žiūrovų auditorijai - reklamos augimas siekė 7,5%. Per šį laikotarpį buvo ištransliuota 623.000 reklaminių klipų.Ūgtelėjo ir radijo reklamos užsakymai pirmą metų pusmetį buvo ištransliuota 2,882 mln. sekundžių reklamos. Palyginus su 2013-aisiais, šis rodiklis reiškia 11% augimą.Sėkmingas pirmasis pusmetis buvo ir lauko bei kino reklamos rinkai, nes pirmosios plotas paaugo 31,3%, o kine buvo parodyta 11,7% daugiau reklaminės medžiagos.
Internete bei spaudoje reklamos sumažėjo
Jau kurį laiką stabiliai besitraukianti spaudos reklamos rinka ir toliau rodo ne itin optimistiškas tendencijas spaudos reklamos apimtys per metus bendrai sumažėjo 4,1%, nes laikraščiuose šiemet užsakyta 7,7% mažiau reklamos, o žurnaluose užsakomasis plotas kaip tik paaugo 3%.Smuko ir reklamos užsakymų internete kiekis, nes automatinė interneto reklamos sistema Evaliant šių metų pirmą pusmetį užfiksavo 9% mažiau reklamos nei tuo pačiu metu 2013 m.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Paslaugos
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti