Viešųjų ryšių agentūros nori būti matuojamos kitaip

Publikuota: 2014-08-17
Atnaujinta 2015-05-29 16:47
Daiva Lialytė, „Integrity PR“ direktorė.
Daiva Lialytė, „Integrity PR“ direktorė. Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo
„Verslo žinios“

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RsVA) pateiktas naujausias narių reitingas jas rikiuoja pagal tiesiogines pajamas, o ne pagal apyvartą. Taip, asociacijos teigimu, matomas tikslesnis ir objektyvesnis rinkos vaizdas.

Pasak Daivos Lialytės, viešųjų ryšių agentūros „Integrity PR“ direktorės ir RsVA, vienijančios didžiausias komunikacijos paslaugas teikiančias šalies įmones, tarybos narės, pasaulyje įprasta konsultacijų verslą vertinti ne pagal bendrą apyvartą, o pagal tiesiogines pajamas (angl. Fee income), t. y. iš visų pajamų minusavus visas išlaidas trečiosioms šalims.„Taip matuojant rinką, atsiveria kitoks vaizdas, tačiau jis labiau atspindi realią padėtį ir yra objektyvesnis. Kartais matome, kad pagal darbuotojų skaičių įmonės yra panašios, tačiau apyvarta skiriasi keliais milijonais. Akivaizdu, kad vienas žmogus negali parašyti 6.000 pranešimų per mėnesį, – kalba p. Lialytė. – Pasipriešinimo, diskusijų ir klausimų iš rinkos dalyvių buvo ne vienas, kol po dvejų metų ginčų priėjome bendrą nuomonę ir dabar bendru susitarimu norime, jog rinkos dalyviai būtų vertinami pagal tiesiogines pajamas.“Paulius Tamulionis, viešųjų ryšių bendrovės „Idea Prima“ vadovas ir tarybos narys, taip pat antrina, kad stipriausia agentūra yra ta, kuri turi daugiausia tiesioginių pajamų. „Neretai apvarta būna didžiulė, tačiau svarbiau yra tai, kiek bendrovei lieka tų pinigų, iš kurių ji gali gyventi, mokėti atlyginimus ir t. t. Kai žinai virtuvę, matai, kad kartais rinkos lyderis pagal apyvartą anaiptol nėra pats stipriausias“, – kalba p. Tamulionis.

Skirtingi lyderiai

Pernykščius duomenis asociacija dar pateikia su abiem parametrais: tiesioginėmis pajamomis ir apyvarta.Pagal tiesiogines pajamas lyderė yra „VRP Hill+Knowlton Strategies“, jos 2013 m. siekė 3,2 mln. Lt, tačiau buvo 11% mažesnės nei 2012 m. Skaičiuojant pagal apyvartą, lyderės laurai tektų daugiau nei 200% pernai ūgtelėjusiai viešųjų ryšių bendrovei „Gravitas partners“. Jos apyvarta siekė 8,6 mln. Lt, tačiau grynosios pajamos – 1,4 mln. Lt. Pagal šį rodiklį „Gravitas partners“ rikiuojasi jau tik septintoje pozicijoje.Donatas Bedulskis, „Gravitas Partners“ direktorius, sutinka, kad toks reitingavimas yra pasaulinė agentūrų praktika. „Tad tikslinga ją taikyti ir Lietuvoje, nes tai geriau parodo visos rinkos sveikatą. Tačiau visiems rinkos dalyviams turi būti aišku, kaip jį apskaičiuoti, kitaip bus daug painiavos dėl rezultatų“, – priduria p. Bedulskis.Didžiausias šuolis pagal tiesioginių pajamų augimą (91%) pernai buvo UAB „Publicum“. Ji Asociacijos pateiktoje reitingų lentelėje rikiuojasi 5 pozicijoje.Sveikindamas tokią Asociacijos iniciatyvą, Ričardas Jarmalavičius, „Publicum“ direktorius teigia, kad, siekiant skaidrių rezultatų, dar reikia tobulinti reitingų sudarymo metodiką. "Mat kol kas bendrovės laikosi skirtingos apskaitos politikos, apskaičiuodamos sąnaudas. Todėl dalies agentūrų tiesioginės pajamos gali būti nustatytos tik kompleksiškai vertinant ir pelno-nuostolio ataskaitą, ir aiškinamąjį raštą. Pavyzdžiui, mūsų skaičiavimais „Publicum“ tiesioginės pajamos 2013 m. sudarė 3,12 mln. Lt", - įsitikinęs p. Jarmalavičius.

Pasak Mindaugo Ardišausko, „VRP Hill+Knowlton Strategies“ vykdomojo direktoriaus ir RsVA tarybos nario, visiems rinkos dalyviams buvo įdomu palyginti viešųjų ryšių bendrovių dešimtuką pagal apyvartą ir pagal tiesiogines pajamas. „Matome kiek skirtingą vaizdą. Grynosios pajamos parodo realius agentūros veiklos mastus“, – kalba p. Ardišauskas.Praėjusius metus, nors krito ir apyvarta, šiek tiek mažėjo ir tiesioginės pajamos, p. Ardišauskas vadina gana stabiliais, mažiau pajamų gauta tik iš viešojo sektoriaus.Šiuos metus jis piešia dar šviesesnėmis spalvomis. „Per praėjusius metus nepraradome klientų, pasirašėme naujų sutarčių. Be to, Lietuvos ekonomika žingsnis po žingsnio stiebiasi, svarbu, jog nemenkas indėlis čia atitenka vidaus vartojimui, o ne vien eksportui. Tad tikimės spartesnio viso komunikacijos sektoriaus augimo šiais metais, planuojame ir šiemet išlaikyti pirmąją poziciją pagal tiesiogines pajamas tarp viešųjų ryšių agentūrų“, – planus dėsto p. Ardišauskas.Ponas Bedulskis kalbėdamas apie 2014 m. rodiklius teigia, kad rinkoje tęsis netiesioginė konsolidacija. „Matome, kad dėl didesnių klientų ir projektų rimtai konkuruoja kelios pagrindinės agentūros. Šios tendencijas turėtų stiprėti, nes jas lemia pagrindinių agentūrų kolektyvų branda ir sukaupta kompetencija“, – teigia p. Bedulskis.

Nori didesnio skaidrumo

„Be tiesioginių pajamų, tarptautiniai reitingai pagal svarbumą išskiria dar vieną rodiklį – veiklos efektyvumą, darbuotojų skaičių ir vienam jų tenkančias agentūros pajamas. Asociacija planuoja ateityje į reitingus įtraukti ir šį rodiklį, – kalba p. Lialytė. – Be to, pastarasis reitingas buvo sudarytas ne pagal pačių agentūrų susiųstus duomenis asociacijai, o pagal surinktus iš Registrų centro. Norime didesnio skaidrumo.“Komentuodama savo bendrovės rezultatus, p. Lialytė džiaugiasi, kad per pastaruosius kelerius metus kasmet stabiliai maždaug dešimtadaliu auga ir agentūros apyvarta, ir tiesioginės pajamos.Straipsnis liepos 23 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir rubrikoje tik prenumeratoriams „VŽ Premium“.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Paslaugos“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Sitkūnų radijo stotis pradeda transliacijas pasaulio rusakalbiams apie karą Ukrainoje 1

Darbą nuo rugpjūčio pradžios atnaujino Sitkūnų radijo stotis Kauno rajone, ji vidurinėmis bangomis transliuos...

Rinkodara
2022.08.12
„Disney+“ aplenkė „Netflix“ pagal prenumeratorių skaičių

Didžiausia pasaulyje pramogų ir žiniasklaidos bendrovė „Walt Disney“ srautinio transliavimo paslaugos...

Rinkos
2022.08.11
„Paramount“ pelnas traukėsi trečdaliu

JAV žiniasklaidos milžinės „Paramount Global Inc.“ (ankstesnis pavadinimas „ViacomCBS Inc.“) antrojo metų...

Rinkos
2022.08.05
Naujienų portalai sutarė vienodai žymėti reklamas

Didieji naujienų portalai susitarė dėl vienodo rinkodaros turinio žymėjimo visose naujienų portalų...

Rinkodara
2022.07.28
„Respublikos leidiniams“, „Diena Media News“ ir „Lietuvos rytui“ skirtos baudos už klaidinančią reklamą 1

Laikraščių „Respublika“, „Kauno diena“, „Klaipėdos diena“ ir „Lietuvos ryto“ valdytojoms Vartotojų teisių...

Rinkodara
2022.07.18
„Netflix“ žada siūlyti pigesnius prenumeratos planus su reklama

„Netflix“ bendradarbiaus su „Microsoft“, kad savo klientams galėtų pasiūlyti pigesnių prenumeratos planų, į...

Inovacijos
2022.07.14
„Eurobarometro“ apklausa: ES piliečiai labiausiai pasitiki tradicine žiniasklaida 2

Televizija (75%) yra pagrindinis ES piliečių, ypač atstovaujančiųjų vyresniajai kartai, žinių šaltinis, rodo...

Rinkodara
2022.07.12
„Eltos“ direktore paskirta D. Juozaitytė, vyr. redaktoriumi – V. Bruveris 1

Naujienų agentūros „Elta“ direktore paskirta Daiva Juozaitytė, pastaruosius aštuonerius metus dirbusi „Delfi“...

Vadyba
2022.07.01
M. Skuodis: leidinių pristatymo kainas reikia didinti, kartu keisti žiniasklaidos rėmimo modelį

Lietuvos paštui pranešus apie planus nuo kitų metų maždaug du-tris kartus didinti leidinių prenumeratos...

Rinkodara
2022.06.23
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20
„Google“ Rusijos padalinys pateikė teismui bankroto pareiškimą 1

JAV technologijų milžinės „Google“ antrinė įmonė Rusijoje Maskvoje arbitražo teismui pateikė bankroto...

Inovacijos
2022.06.17
Architektai darbų turi metams į priekį, bet ramybės nėra Premium

Architektų biurai užsakymų gauna tiek, kad nors vežimu vežk, o ir į vežimą ne visada telpa. Vis dėlto...

Statyba ir NT
2022.06.16
Tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur

Lietuvos informacinei erdvei ir tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur, trečiadienį...

Rinkodara
2022.06.15
Į LRT tarybą Seimas siūlo D. Jastramskį, R. Gudauską, L. Matjošaitytę ir J. Pabrėžą

Seimo Kultūros komitetas trečiadienį pritarė keturių naujų LRT tarybos narių kandidatūroms.

Rinkodara
2022.06.15
D. Radzevičius: žiniasklaida nemoka daryti verslo Premium 5

Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius VŽ podkaste negaili kritikos žiniasklaidos...

Rinkodara
2022.06.15
„Disney+“ įžengė į Lietuvą 10

„Walt Disney Company“ priklausantis transliuotojas „Disney+“ pradeda transliacijas Lietuvoje. Standartinė...

Rinkodara
2022.06.14
Nepriklausoma Rusijos televizija „Dožd“ transliuos iš Rygos

Latvijos nacionalinė elektroninės žiniasklaidos taryba (NEPLP) pirmadienį nutarė suteikti licenciją...

Rinkodara
2022.06.06
„Bitės“ pelnas dvigubėjo, bet „Mezon“ kol kas nuostolingas Premium

UAB „Bitė Lietuva“ vertina, kad, nepaisant tebesitęsiančios pandemijos, pavyko pasiekti gerų rezultatų –...

Inovacijos
2022.06.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku