Rinką galima ištirti pigiau ir greičiau

Publikuota: 2014-07-27
Atnaujinta 2015-05-29 17:21
„Verslo žinios“

Tyrimai apklausiant rinkotyros tikslais suformuotas interneto bendruomenes yra pigesni už tradicinius ir atsakymus galima gauti greičiau, teigia tokią paslaugą Lietuvoje pradėjęs siūlyti Rinkos tyrimų centras. Kita tyrimų bendrovė – TNS LT – atkreipia dėmesį, kad toks tyrimų būdas pasaulyje populiarėja, tačiau nėra gerokai pigesnis, nes atsiranda kitų išlaidų.

„Naujoji metodologija – tai privačių, uždarų interneto bendruomenių (angl. online communities) sukūrimas ir jų sujungimas skirtingiems rinkos tyrimams. Bendruomenės nariai atrenkami pagal tam tikrus klientui svarbius kriterijus. Tai gali būti tam tikro prekių ženklo vartotojai, esami bendrovės klientai, tam tikrų politinių pažiūrų ar regiono atstovai, mamos ir t. t., – vardija Edmundas Bražėnas, bendrovės Rinkos tyrimų centro (RTC) partneris.„Toliau per specialią programinę įrangą, sukurtą tam tikroje platformoje, tie dalyviai registruojasi ir diskutuoja, o viską susistemina moderatorius.“Privačios interneto bendruomenės gali būti kelių tipų: trumpalaikės, kai bendruomenės surenkamos dienos ar savaitės projektui, kitos – nuo mėnesio iki pusės metų, ir jos skirtos tam tikrai problemai spręsti, kaip antai rinkimų kampanijos efektyvumui įvertinti, naujam produktui pateikti ar pan.„Kai po pusmečio tas klausimas tampa nebeaktualus, bendruomenės uždaromos. Ilgalaikės bendruomenės kuriamos metams, dvejiems ar neribotam laikui ir tampa strategine priemone įmonių rinkodaroje“, – teigia p. Bražėnas.

Kai reikia greitai

„Šiandien rinkotyros reikalavimų yra trys: greitis, ekonomiškumas ir duomenų patikimumas. Verslas, turėdamas tokias bendruomenes, jau tą pačią dieną gali turėti atsakymus, koks bendrovės spendimas atrodo patrauklesnis vartotojams. Įmonių gyvenime būna nemažai kasdieninių skubių klausimų, kai rinkodaros specialistai sprendimus priima aklai, nes neturi laiko tradiciniams tyrimams. Greitis yra vienas didžiausių šios tyrimų metodologijos pranašumų“, – kalba p. Bražėnas.Interneto bendruomenių tyrimai gali parodyti, kaip kinta įmonės reputacija, vartotojų nuomonė, matuoti prekių ženklų vertę, pažiūrėti, kaip vertinami reklamos ar viešųjų ryšių, pakuočių ar kainos sprendimai, ir t. t.„Bendruomenės dydis leidžia sėkmingai integruoti kiekybinius ir kokybinius tyrimus. Šių tyrimų kaina irgi gera – įvairiais skaičiavimais, iš interneto bendruomenių tą pačią informaciją galima gauti pigiau, nei darant tradicinius tyrimus. Natūralu, ši metodologija atima pinigus iš tų klasikinių, standartinių tyrimų – fokus grupių, telefoninių apklausų, giluminių interviu, etnografinių tyrimų ir t. t. Bet viskas pasaulyje keičiasi“, – kalba p. Bražėnas.Skaičiuojama, jog pasaulyje privačių interneto bendruomenių tyrimai atsiriekia apie 10% visų rinkos tyrimams skiriamų lėšų. Rinkodaros ekspertų nuomone, šiai metodikai per artimiausius kelerius metus atiteks 15–20% visos rinkos tyrimų industrijos dalies.

Pirmieji klientai yra

RTC jau skaičiuoja pirmuosius klientus. „Šiuo metu dėliojame pirmąją tarptautinę IT specialistų bendruomenę. Turime kelias bendruomenes iš mažmeninės prekybos, viešojo maitinimo sektorių, – sėkmingu startu džiaugiasi p. Bražėnas. – Planuojame per šiuos metus turėti iki 10 bendruomenių ir toliau dar sparčiau augti. Kalbamės ne tik su didžiosiomis bendrovėmis, kurios daugiausia išleidžia rinkos tyrimams, bet ir su viešųjų ryšių bei reklamos agentūromis. Joms tai yra būdas greitai įvertinti pasirinktą reklaminę ar komunikacijos kampaniją.“Jis skaičiuoja, kad vidutiniškai bendrovei rinkos tyrimams skiriant apie 70.000 Lt metinį biudžetą, pasirinkus naująją metodologiją, tai atsieitų atitinkamai apie 40.000–50.000 Lt. Ir tyrimų apimtis būtų dar didesnė.Ponas Bražėnas priduria, kad su bendruomenės nariais sudaromos sutartys. Jie įsipareigoja dalyvauti forumuose, diskusijose, atsakyti į klausimus, o tyrimų bendrovė įsipareigoja juos skatinti nedidelėmis dovanėlėmis.„Jei matome, jog kurie nors dalyviai nėra tokie aktyvūs, keičiame juos kitais“, – pasakoja p. Bražėnas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Populiaru, bet ne panacėja

„Didžiosiose pasaulio rinkose tokie tyrimai populiarėja, – pašnekovui pritaria Inga Laurinaitienė, rinkos tyrimų bendrovės TNS LT projektų vadovė. – Matome, jog juos renkasi ir žinomiausi prekių ženklai, kaip „Mercedes-Benz“ ir t. t. Tačiau tai vis dar išlieka naujovė tyrimų rinkos industrijoje.“ Bendrovė šį segmentą vadina ilgalaikių bendruomenių tyrimais. Lietuvoje kol kas TNS LT darė tik trumpalaikių interneto bendruomenių tyrimus.„Kalbėdami su klientais visada stengiamės pasiūlyti naujovių. Susidomėjimą matome, tačiau spartaus šuolio bent artimiausiu metu čia nesitikime. Be to, tam reikia atskiros platformos. Mitas, kad interneto tyrimai labai pigūs, jie nedaug tenusileidžia tradiciniams tyrimams, nes prisideda kitos išlaidos“, – kalba p. Laurinaitienė.Tačiau ji neabejoja, jog šis tyrimų būdas populiarės, nemenką impulsą tam duos reklamos, viešųjų ryšių bendrovės. „Virtuali erdvi tampa vis svarbesnė. Su prekių ženklu vartotojai susitinka vis dažniau ir vis mažiau nuspėjamose vietose, tad galimybė juos apklausti dažnai, pasikartojant įvairiais klausimais, yra labai svarbus aspektas“,– sutinka p. Laurinaitienė.Šis straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“, liepos 2 d.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Stiprūs kartu“ kviečia padėti sunkumų Lietuvoje patiriančioms ukrainiečių šeimoms 1

Iniciatyva „Stiprūs kartu“ kviečia gyventojus remti sunkumų Lietuvoje patiriančias nuo karo pabėgusias...

Verslo aplinka
2022.08.12
Agentūra „New!“ laimėjo „Lidl“ kūrybos partnerio konkursą

Vasarą vykęs trečio didžiausio Lietuvoje prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ kūrybos ir komunikacijos partnerių...

Rinkodara
2022.08.12
Didmenininkė „Norameda“ viršijo augimo prognozę, bet pelnas sumažėjo Premium

Didžia dalimi lietuviško kapitalo farmacijos įmonė „Norameda“, daugiausia užsiimanti didmenine vaistų...

Prekyba
2022.08.12
„About You“ ir „Zalando“ apyvartos Lietuvoje auga, bet „Aprangos“ neaplenkė Premium

Tarptautinių elektroninės prekybos įmonių „About You“, „Zalando“, „eavalyne.lt“ valdančios „Modivo“, drąsiai...

Prekyba
2022.08.11
Verslui remiant kuriamas lietuviškas serialas apie karą Ukrainoje

Siekdamas padėti kolegoms ukrainiečiams, žinomas aktorius Andrius Paulavičius ryžosi prodiusuoti pirmąjį...

Rinkodara
2022.08.10
K. Gečas. Artėjant krizės audrai. Žmonių psichologija ir verslo komunikacija

Viešojoje erdvėje vis daugiau kalbama apie artėjančią krizę, nors kol kas tai pavadinama ne tokiu ryškiu...

Nuomonės
2022.08.10
„Moki veži“: pirmą pusmetį pardavimai žymiai išaugo

Statybos, remonto, apdailos, šildymo ir sodo prekių parduotuvių tinklą „Moki veži“ valdanti bendrovė...

Prekyba
2022.08.09
Pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis liepą brango

Palyginti su birželiu, pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis birželį brango 0,4%, o palyginti su...

Prekyba
2022.08.09
Grūdų supirkimo kainos liepos pabaigoje mažėjo

Lietuvos grūdų supirkimo įmonėse liepos 25–31 dienomis kviečiai buvo superkami vidutiniškai po 316,8 Eur už...

Prekyba
2022.08.08
A. Dulkio atstovu spaudai tapo T. Bagdonas

Sveikatos apsaugos ministro Arūno Dulkio atstovo žiniasklaidai pareigas nuo pirmadienio pradeda eiti...

Vadyba
2022.08.08
TOP 50 didžiausių mokesčių mokėtojų prekyboje: vartojimas pradeda šlubuoti Premium 1

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos mažmeninės prekybos įmonės į Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) sąskaitą...

Prekyba
2022.08.08
„Revolut“ klientai birželį ir liepą Lenkijoje išleido 7 mln. Eur 6

„Revolut“ klientų duomenys rodo, kad šiemet per birželio ir liepos mėnesius lietuvių išlaidos buvo rekordinės...

Prekyba
2022.08.07
TOP mokesčių mokėtojai 2022 m. I pusmetį didmeninės prekybos sektoriuje Premium

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos didmeninės prekybos įmonės į VMI sąskaitą sumokėjo 656,5 mln. Eur mokesčių,...

Prekyba
2022.08.06
A. Urbonavičius. Nereiktų tikėtis, kad „Lidl“ ar kitas žemų kainų tinklas užkariaus visą šalies prekybos rinką 1

Nors Vokietijos žemų kainų tinklo „Lidl Lietuva“ turimų parduotuvių skaičius tiesiogiai koreliuoja su jo...

Nuomonės
2022.08.06
Kariuomenės Strateginės komunikacijos departamentui pradeda vadovauti G. Valintėlis

Nuo rugpjūčio 5 d. Lietuvos kariuomenės Strateginės komunikacijos departamentui vadovo pareigas perima...

Vadyba
2022.08.05
Bandymas perkelti „Akropolį“ į internetą nepavyko – e. platforma „Trobos.lt“ uždaryta Premium 14

Su „Vilniaus prekybos“ grupe siejama UAB „Trobos“, vystanti prekybos centro „Akropolis“ e. platformą,...

Prekyba
2022.08.05
Rugpjūčio pabaigoje IKEA atidarys pirmą parduotuvę Estijoje

Švedijos mažmeninės prekybos baldais įmonė IKEA baigė 30.000 kv. m dydžio parduotuvės statybas netoli Talino,...

Prekyba
2022.08.04
Prognozes lenkiantis „Lidl“ spurtas: atotrūkis nuo „Iki“ ir „Maximos“ mažėja Premium

Vienas labiausiai intriguojančių mažmeninės prekybos būtiniausiomis prekėmis sektoriaus aspektų yra...

Prekyba
2022.08.04
Nauja realybė: kai nuo pirkėjo patirties priklauso tolesni pardavimai Premium

2022 m. pirkėjų patirčių tyrimas „Bazaarvoice Shopper Experience“ rodo, kad kažką įsigiję klientai tampa...

Prekyba
2022.08.04
„Euronics International“ prezidentas: negalime ignoruoti akivaizdaus fakto – kainos didėja Premium

Hansas Carpelsas, pirkimų aljanso „Euronics International“ prezidentas, viešėdamas Lietuvoje pažymėjo, kad...

Prekyba
2022.08.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku