Euras - proga pabėgti iš akcijų karuselės

Publikuota: 2014-07-27
Atnaujinta 2015-05-29 18:10
„Verslo žinios“

Po pusmečio, įsivedę eurą, parduotuvių lentynose matysime gerokai įvairesnę kainų paletę nei devynetukai pabaigoje, tačiau ilgainiui prekybininkai veikiausiai grįš prie įprastų devynetų. Rinkodaros specialistai vienbalsiai teigia, kad tokia kainų strategija padeda parduoti, tačiau kartu šis skaičius sukelia ir išparduodamo produkto asociacijų, o tai prekių ženklams ne visada naudinga.

Tuo tarpu šiandien, pasidairę po Lietuvos prekybos centrų lentynas nesunkiai pastebėsime, kad apie 90% kainų baigiasi devynetukais.Rytis Buračas, rinkodaros asociacijos LiMA valdybos narys, teigia, kad devynetais besibaigiančios kainos - senas rinkodaros triukas, tačiau iki šiol tai sėkmingai veikia.„Žmonės perskaito pirmus du skaičius, o į kitus kreipia mažiau dėmesio. Tad nors dėl euro įvedimo mažmeninėje prekyboje kurį laiką matysime kitokias kainas, nei mums įprasta dabar, tik laiko klausimas, kada išnyks ketvertukais ar trejetukais besibaigiančios kainos, – svarsto p. Buračas.– Visi siekia to paties – didesnių pardavimų, tad, kol tokia kainodara pasiteisina, niekas nenori nieko keisti.“Kristina Maikštėnienė, ISM „Executive School“ Rinkodaros programų vadovė, pritaria, jog gausūs tyrimai rodo, kad devynetais besibaigiančias kainas vartotojai suvokia kaip gerokai mažesnes, nei jos iš tiesų yra.„Net jei žmogus suvokia, kad neapvalintoji kaina ne ką mažesnė, jis vis tiek nesąmoningai siekia bent ką nors išlošti, o ne prarasti. Ir netgi tais atvejais, kai teisingai suapvalinama į viršų, grynųjų pinigų transakcijose daugeliui malonu paliesti grąžinamą monetą“, – dėsto p. Maikštėnienė.

Lazda su dviem galais

Anot p. Maikštėnienės, devynetais besibaigiančios kainos gali sukelti išparduodamo produkto asociacijų, o kai kurioms prekėms tai gali būti visai nepageidautina. Be to, devynetus į stambesnių prekių kainas įrašantys verslininkai ilgainiui imami laikyti ne tokiais sąžiningais ir skaidrais. Skirtingas ir devynetų poveikis pardavimams.„Greito apyvartumo prekių mažmeninėje prekyboje 9 centų pabaiga labiausiai padidina spontaninio pirkimo tikimybę prekių, kainuojančių iki 10 Lt, o kalbant apie vertas kelių šimtų, 9 Lt pabaiga tokio efekto nebedaro“, – priduria p. Maikštėnienė.Audrius Savickas, verslo konsultacijų įmonės „Strategy Labs“ rinkodaros konsultantas, šiuo klausimu dėsto kitokią nuomonę.„Manoma, kad žmonės apvalina kainas iki sveikojo skaičiaus, t. y. 5,99 lygu 5 Lt. Tačiau ne visada tai lemia geresnius pardavimus. Ne visada 5,99 Lt kaina yra geriau už 6,15 Lt. Tokias pagražintas kainas žmonės dažnai suvokia kaip išpardavimą ar akciją. Ir verslui tokia nuolatinė išpardavimų žinutė nėra labai gerai. Ypač tai svarbu kalbant apie brangesnius daiktus, – teigia p. Savickas. – Be to, sumažinta kaina neša prastesnės prekių kokybės žinutę.“ Pasak jo, Lietuvoje turime pokrizinį fenomeną, kai kaina, besibaigianti devynetuku, ar paskelbta akcija svarbiau už pačią kainą.„Pritaikyti nuolaidą – elementariausias pirkimų skatinimo veiksmas. Ir visi sukasi karuselėje, vieni be akcijų nebesugeba parduoti, kiti neperka, kol nemato perbrauktos kainos“, – kalba p. Savickas.

Devynetukas lygu akcija

Prekybininkai, baigdami kainas devynetu, pasak p. Savicko, tarsi sako, kad visada taikome akciją, visada parduodame pigiau.„Per krizę kitaip ir nebuvo galima elgtis, tačiau dabar prekybininkai nenori ieškoti kitų būdų, kaip padidinti pardavimus. O žmonės, matydami pridėtinę vertę, gali ir yra pasiruošę mokėti daugiau, ir tai puikiai iliustruoja prekybos tinklų puponautų ar „Angry Birds“ akcijos“, – kalba p. Savickas.Euro įvedimas – proga pabėgti iš tos užsisukusios karuselės. „Tačiau viskas priklausys, kaip elgsis visi verslininkai, o ne vienas prekybos centras“, – priduria jis.Kita vertus, kai devynetų kainodara labai paplitusi, sunku nesilaikyti bendros tendencijos. „Nebent galima devynetais besibaigiančių kainų aplinkoje pateikti akį rėžiančias apvalias kainas, kurių pabaigoje būtų net keletas nulių“, – siūlo p. Maikštėnienė.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Žada tikslią matematiką

VŽ kalbinti didieji prekybos centrai kainas žada perskaičiuoti skaidriai ir griežtai pagal nustatytą lito ir euro konvertavimo kursą.Arūnas Zimnickas, UAB „Maxima LT“ generalinis direktorius, teigia, kad dėl euro įvedimo kainodaros keisti neketina.„Kainos mūsų parduotuvėse bus konvertuojamos automatiškai, pagal mūsų šalyje nustatytus oficialius reikalavimus. Etiketėse klientai matys sąžiningai perskaičiuotas kainas, o jų skaitinė reikšmė priklausys ne nuo kainodaros sprendimų, bet nuo oficialaus lito keitimo į eurą kurso. Tad parduotuvių lentynose pirkėjai ras įvairių, o ne tik devynetukais besibaigiančių kainų“, – žada p. Zimnickas.Jis sutinka, kad devynetu besibaigianti kaina pirkėjui atrodo patrauklesnė.„Esame prekybininkai ir mums svarbu vartotojams pasiūlyti tai, ko jie tikisi ir pageidauja. Gera kaina – vienas svarbiausių kriterijų, į kurį atsižvelgiama, renkantis vieną ar kitą produktą arba parduotuvę. Tad mes ir toliau ieškosime būdų, kaip efektyviai konkuruoti rinkoje ir savo klientams pasiūlyti geras jiems aktualių produktų kainas“, – pabrėžia p. Zimnickas.Elena Šilovaitė, AB Vilkyškių pieninės rinkodaros vadovė, paaiškina, kad gamintojai negali diktuoti savo sąlygų, nes tai prieštarautų konkurenciją reguliuojančiam įstatymui. Taip pat yra ir kitose rinkose, kainas lentynose nustato patys mažmenininkai.Lina Nikonovaitė, restoranų UAB „Amber Food“ rinkodaros vadovė, taip pat teigia, kad kainas perskaičiuos neapvalindami, t. y. matematiškai dalydami iš oficialaus valiutų kurso.„Įvedus eurą žmonės daug atidžiau lygins ir skaičiuos prekių bei paslaugų kainas, tad tas devynetukas jau nebebus toks svarbus, tačiau vėliau kainodara gali keistis. Devynetukas šiandien yra tapęs akcijos atitikmeniu, rodančiu, kad kaina konkurencinga ir pirkėjui prieinama. Lietuvoje, kur dauguma žmonių dėl savo perkamosios galios priversti dairytis nuolaidų, tokia rinkodara itin pasiteisina. Žinoma, į restoranus žmonės susirenka ne būtiniausių prekių pirkti, tad kaina, besibaigianti devyniais, čia netenka savo aktualumo ir klientai nebėra jai tokie jautrūs“, – įsitikinusi p. Nikonovaitė.

Keičia jau dabar

Tiesa, kai kurie verslininkai, dar nesulaukę galutinio sprendimo, kuris leis Lietuvai įsivesti eurą, jau perrašė taip, kad konvertuodami į eurus matytume apvalius skaičius, o prie kainų litais atsirado įvairesnių skaičių.Pavyzdžiui, Palangoje įsikūrusiame restorane „Vilos Gražina“ šviežios sultys kainuoja 12,08 Lt (3,5 EUR), alus „Carlsberg“ – 8,63 Lt (2,5 EUR) ir pan.VŽ primena, kad birželio pabaigoje Briuselyje posėdžiavusi Europos Vadovų Taryba pritarė Europos Komisijos pasiūlymui dėl euro įvedimo Lietuvoje nuo kitų metų pradžios. Galutinį sprendimą dėl priėmimo į euro zoną 2014 m. liepos pabaigoje priėmė ES Taryba, ji oficialiai paskelbė euro įvedimo Lietuvoje datą ir neatšaukiamą lito ir euro perskaičiavimo kursą – 3,45280.Tada prekybininkams tapo privalu per 30 dienų nurodyti kainas dviem valiutomis. Taip kainas reikės skelbti ir pusę metų po to, kai euras bus įvestas.Šis straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“, liepos 2 d.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
„Eavalyne.lt“ savininkė suplanavo keleriopą augimą Premium 5

Lenkijos kapitalo CCC įmonių grupė, prekiaujanti avalyne ir drabužiais, per artimiausius penkerius metus...

Prekyba
11:04
„Man ne dzin“ ženklo dilema: kaip išnarplioti viešosios tvarkos pinkles Premium

Po pakartotinės ekspertizės Valstybiniame patentų biure (VPB) buvo įregistruotas Lietuvos jaunimo...

Rinkodara
2022.06.27
VMI patikrinimai parodė, kad kaip atsargos apskaitytos prekės iš tiesų jau parduotos 1

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), patikrinusi įmonę, ne vienerius metus buhalteriškai kaupusią maisto...

Prekyba
2022.06.27
Kaip įvertinti, ar jūsų pasiūlymas yra konkurencingas Premium

Neringa Petrauskaitė, UAB „We Are Marketing“ strategė, partnerė, sako, kad kai kalbame apie pardavimus,...

Rinkodara
2022.06.26
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose

Europos dizaino apdovanojimuose (angl. European Design Awards) šiemet Lietuvai atiteko du sidabro...

Rinkodara
2022.06.24
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Prie „Audimo“ rinkodaros vairo – nauja vadovė Premium

Tatjana Rudienė tapo UAB „Audimas Brand“ rinkodaros vadove. Prieš tai ji buvo ilgametė mineralinio vandens...

Rinkodara
2022.06.23
Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22
„Vinted“ pristato siuntimo paslaugų verslą, M. Mikuckas atsitraukia nuo kasdienės veiklos įmonėje 12

„Vinted“ grupė, valdanti didžiausią Europoje internetinę naudotų mados prekių tarpusavio prekybos platformą...

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ – karšta lietuvių sėkmė

Didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“ vaizdo meno gamybos...

Rinkodara
2022.06.22
„Nordcurrent“ rinkodaros vadovas S. Stūrys: žaidimų industrija jau varžosi su pramonės gigantais Premium

Didžiausia Lietuvoje žaidimų kūrimo ir leidybos įmonė „Nordcurrent“ šiemet planuoja 110 mln. eurų apyvartą.

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ varžosi 15 reklamos darbų iš Lietuvos

Birželio 20–24 d. vykstančiame didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“...

Rinkodara
2022.06.20
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Agentūros „Influenceriai.lt“ apyvarta pernai augo beveik 50%

Specializuotos nuomonės formuotojų rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ pardavimo pajamos praėjusiais...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20
Daug Lietuvos gyventojų net nežino, kiek turi paskyrų internete 1

Lietuvoje daug žmonių nežino, kiek yra susikūrę paskyrų internete, atskleidė kibernetinio saugumo bendrovės...

Rinkodara
2022.06.19
Ant Japonijos skrydžių bendrovės „Zipair Tokyo“ lėktuvų neliks „Z“ simbolio

Japonijos pigių skrydžių bendrovė „Zipair Tokyo Inc.“ pranešė, kad, siekdama išvengti nesusipratimų,...

Rinkodara
2022.06.19
„JCDecaux Nurture“ – nauja programa startuoliams

Pasaulinė lauko reklamos bendrovė „JCDecaux“ ir Lietuvoje pristato specialią platformą startuoliams, kuri...

Rinkodara
2022.06.19
„YouTube“ įgauna pagreitį kovoje prieš „TikTok“

Trumpų vaizdo įrašų platformą „YouTube Shorts“ kasdien žiūri daugiau nei 1,5 mlrd. vartotojų, šią savaitę...

Inovacijos
2022.06.19
Lietuviai nepasitiki socialiniais tinklais, tačiau negalėtų be jų gyventi

Daugiau kaip pusė lietuvių naujienas sužino socialiniuose tinkluose, bet jais pasitiki vos 9%. Nors net 76%...

Rinkodara
2022.06.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku