Nedrausmingiems uždraus važinėti, po sunkių eismo įvykių – eksploatuoti

Publikuota: 2014-07-01
Atnaujinta 2015-06-01 11:36
svg svg
Nuotrauka: Juditos Grigelytės („Verslo žinios“)
„Verslo žinios“

Nuo šiandien įsigalioja ne vienas saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (SEAKĮ) pakeitimas. Tarp jų – leidimo dalyvauti eisme sustabdymas ir naujos transporto priemonių registravimo sąlygos.

Uždraus eksploatuoti

Nuo liepos 1-osios transporto priemonėms, neturinčioms galiojančios privalomosios techninės apžiūros (TA), civilinės atsakomybės draudimo arba nesumokėjus su transporto priemone susijusių mokesčių, bus stabdomi leidimai dalyvauti eisme. Gauti galiojančios techninės apžiūros taloną ar apdrausti transporto priemonę pažeidėjai turės 90 dienų.Per tris mėnesius to nepadarius, transporto priemonė bus išregistruota, o valstybinio registracijos numerio ženklai bus pripažinti negaliojančiais ir privalės būti grąžinti į VĮ „Regitra“. Vėl išvažiuoti į gatves tokia transporto priemonė galės po to, kai jo savininkas nustatyta tvarka vėl jį įregistruos.TA panaikinti galės ir policijos pareigūnai, nustatę, kad motorinė transporto priemonė neatitinka techninių reikalavimų ir kelia grėsmę eismo saugumui. TA neteks ir transporto priemonės bei priekabos, sugadintos eismo įvykio metu ir neatitinkančios techninių reikalavimų. Įstatyme numatyti atvejai, kai eismo nelaimės metu deformuojamas transporto priemonės statramstis, lonžeronas, rėmas, vairo ar stabdžių sistemos, pakaba, suveikus oro pagalvių sistemai.Jeigu draudimo bendrovė nustatys, kad eismo įvykyje nukentėjusio trečiojo asmens transporto priemonė yra neremontuotina arba to daryti ekonomiškai netikslinga, sudaužytos transporto priemonės registracija bus panaikinta ir tokia transporto priemonė nebeteks teisės grįžti į viešąjį eismą.

Tik po registracijos

Keičiasi ir transporto priemonių registravimo tvarka. Įstatyme numatyta, kad transporto priemonių registre bus registruojamos tik tos transporto priemones, kurios turės galiojančios techninės apžiūros taloną. Be to, transporto priemones registruojantys jų valdytojai privalės būti apsidraudę privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu bei atlikę visas būtinas muitinės procedūras.Griežčiau bus vertinamos transporto priemonės iš trečiųjų šalių bei kai kuriais atvejais iš Europos Sąjungos (ES) valstybių, pirmą kartą registruojamos Lietuvoje. Pastarųjų valdytojai turės pasirūpinti registruojamos transporto priemonės technine ekspertize arba gavus transporto priemonės tipo patvirtinimą.Informaciją, ar transporto priemonė atitinka įstatymų numatytus reikalavimus, „Regitra“ žada gauti iš muitinės, transporto priemonių draudikų biuro, techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ bei kitų institucijų.Netekus TA, transporto priemonių valdytojai ir priekabų savininkai galės gauti ne ilgiau nei parą galiojantį leidimą nuvykti į transporto priemonių techninės apžiūros įmonę atlikti privalomosios TA.

Gali brangti automobiliai

Viktoras Daukšas, transporto skelbimų portalo „autoplius.lt“ plėtros vadovas, nėra tikras, kokią įtaką pakitusi transporto priemonių registravimo tvarka, mat kol kas neaišku, kas turės pasirūpinti parduodamų automobilių  TA.„Iki šiol žmogus nusipirkdavo automobilį, jį registruodavo ir tik tada rūpindavosi TA. Susitarimo reikalas, kas –pardavėjas ar pirkėjas rūpinsis automobilio registracija. Jeigu TA privalės atlikti pardavėjas, automobiliai neabejotinai brangs“, – svarsto p. Daukšas.Anot jo, įstatyme nėra aišku, kuriuo momentu automobilis turėtų būti registruojamas, mat kol kas panašu, jog pirkėjas su pardavėju kartu privalės vykti atlikti TA ir tik tuomet jį galės registruoti. Gali būti ir taip, kad TA apžiūra pardavėjai nesirūpins tol, kol neatsiras aiškus pirkėjas.„Viena vertus pirkėjui labai gerai – jis galės įsigyti važinėjimui paruoštą tvarkingą automobilį. Kita vertus, jei pardavėjas pirkėjo neranda ir automobilis stovi pusmetį, TA galiojimo laikas senka“, – pastebi p. Daukšas.Ekspertas įsitikinęs, kad kaip nauja transporto priemonių registracijos tvarka pakoreguos automobilių kainas, akivaizdu bus spalį.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Dviratininkams – liemenės

Įstatymo pakeitimuose numatyti ir griežtesni reikalavimai dviratininkams. Nuo liepos 1-osios važiuoti kelių važiuojamąja dalimi galima ne jaunesniems nei 14 m. dviratininkams. Išklausiusiems specialų mokymo kursą ir turintiems pažymėjimą apie tai, važiuojamąja kelio dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems nei 12 m. dviratininkams. Prižiūrint suaugusiems, važiuojamąja kelio dalimi galima važiuoti ne jaunesniems nei 8 metų dviratininkams.Dviratininkams važiuoti keliu bus leidžiama tik turint tvarkingą stabdį ir garso signalą, privalomus atšvaitus. Be to, nuo liepos 1-osios keliu važiuodami dviratininkai privalės dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, arba dviračio priekyje uždegti baltos, gale – raudonos spalvos žibintus. Sutemus arba esant prastam matomumui važiuojamąja kelio dalimi riedantiems dviratininkams prireiks ir liemenės, ir žibintų. Iki 18 metų tiek dviratininkai, tiek dviračio keleiviai privalo dėvėti šalmus važiuojant keliu, vyresniems šalmai tik rekomenduojami.

Tramdys neblaivius

Sugriežtintos įstatymo nuostatos, numatančios bausmes tiems, kurie vairuoja neblaivūs ar apsvaigę nuo narkotikų, vaistų ar kitų svaigiųjų medžiagų. Įstatyme numatyta, kad taksi bei motociklų vairuotojai neblaiviais bus laikomi nuo 0,2 promilės alkoholio.Asmenims, kuriems teisė vairuoti buvo atimta dukart dėl transporto priemonės vairavimo esant neblaiviems ar apsvaigusiems, teisė vairuoti bus grąžinta ne anksčiau nei po 10 metų. Tokia pati nuostata galioja ir tiems vairuotojams, kurie teisės vairuoti neteks triskart.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Infliacija pasauliui smogė ne vienodai – kai kurios šalys patiria mažesnį spaudimą Premium

Vakarų lyderiai dažnai pabrėžia, kad pastaruoju metu fiksuojamas kainų šuolis yra pasaulinis reiškinys,...

Kauno savivaldybė Kėdainių tilto konkursą planuoja skelbti liepą 1

Kauno savivaldybė vadinamojo Kėdainių tilto per Nemuną konkursą rengiasi skelbti jau liepos mėnesį.

Statyba ir NT
2022.06.25
Vytį bus galima naudoti ant transporto priemonių numerių

Kiek daugiau nei po metų ant motorinių transporto priemonių ir jų priekabų valstybinio registracijos numerio...

Logistika
2022.06.25
G. Nausėda: Vyriausybė turi skubiai konsultuotis su EK dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui 8

Vyriausybė turi skubiai pradėti konsultacijas su Europos Komisija (EK) dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui...

Verslo aplinka
2022.06.25
Pagrindiniame Amsterdamo oro uoste bus sumažinta skrydžių

Nyderlandai penktadienį paskelbė apribosiantys Amsterdamo Šipholio oro uosto naudojimą iki 440.000 skrydžių...

Logistika
2022.06.25
Šiemet registruota mažiau netaršių automobilių

Šiemet sausį–gegužę netaršių automobilių registruota šiek tiek mažiau nei pernai tuo pačiu metu, rodo...

Logistika
2022.06.24
„Modus Mobility“ žengia į Europą, ruošiasi devynženklėms investicijoms Premium 1

Automobilių nuomos ir prenumeratos paslaugas teikiantis „Modus Group“ padalinys ieško galimybių pritraukti...

Logistika
2022.06.24
Dėl kibernetinių atakų galimi „Lietuvos geležinkelių“ svetainių sutrikimai

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė susiduria su grupės bendrovių interneto svetainių sutrikimais. Bendrovės...

Logistika
2022.06.23
„Aston Martin“ žymi naują galios erą ir Gudvudo greičio festivalyje pristato galingiausius savo kūrinius Verslo tribūna 1

• Garsiosiose Gudvudo „hill climb“ lenktynėse „Aston Martin“ pristatys ribotos ir galutinės serijos „V12...

G. Landsbergis: galimi pokyčiai dėl Kaliningrado tranzito ribojimo – EK rankose

Europos Komisija (EK) teoriškai galėtų pakeisti savo nuomonę dėl Kaliningrado tranzito ribojimo, šie...

Verslo aplinka
2022.06.23
Premjerė: Rusija žinojo apie įvestas sankcijas dėl tranzito ir joms ruošėsi

Rusija nuo kovo mėnesio žinojo apie įvestas sankcijas dėl prekių tranzito į Kaliningrado sritį ir tam...

Verslo aplinka
2022.06.23
Pasienyje su Baltarusija intensyvinama lengvųjų automobilių patikra rentgenu

Iš Baltarusijos į Lietuvą įvažiuojantys lengvieji automobiliai pradėti dažniau tikrinti rentgeno kontrolės...

Logistika
2022.06.23
A. Stikliūnas laikinai vadovaus Lietuvos oro uostams

Lietuvos oro uostų generalinio direktoriaus pareigas paliekantį Marių Gelžinį nuo birželio 23 dienos keičia...

Vadyba
2022.06.23
A. Skaisgirytė: Rusijos kalbos apie Karaliaučiaus tranzitą tėra propaganda 8

Rusijos reakcija į Europos Sąjungos (ES) sankcijas, kurios draudžia tranzitu per Lietuvą į Karaliaučių...

Verslo aplinka
2022.06.23
Kelių transporto problemos skatina intermodalinį pervežimą Premium 1

Nors intermodalinis transportavimas vis dar susiduria su daugybe iššūkių, ekspertai sako, kad kelių...

Logistika
2022.06.23
G. Landsbergis: Kaliningrado tranzito sankcijos buvo aiškios ir viešos dar kovą 12

Kaliningrado tranzito sankcijos buvo aiškios kovo mėnesį, o Rusijos grasinimai yra informacinės atakos dalis,...

Verslo aplinka
2022.06.22
Po derybų Maskvoje Turkijos laivas išplaukė iš Ukrainos Mariupolio uosto

Turkijos krovininis laivas trečiadienį išplaukė iš Rusijos okupuoto Ukrainos Mariupolio uosto po...

Verslo aplinka
2022.06.22
G. Nausėda: Lietuva pasirengusi būti atjungta nuo BRELL, karinės konfrontacijos su Rusija nesitiki

Lietuva pasirengusi tam, kad Rusija, keršydama už ES sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą sustabdymą,...

Verslo aplinka
2022.06.22
LTG generaliniu direktoriumi paskirtas laikinai pareigas ėjęs E. Lazauskas 1

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) baigė generalinio direktoriaus atranką – valdybos sprendimu, bendrovei ir...

Logistika
2022.06.22
M. Skuodis: plienas į Kaliningradą sudarė nereikšmingą LTG krovinių dalį 2

Marius Skuodis, susisiekimo ministras, sako, kad plieno tranzitas į Kaliningradą sudarė tik nereikšmingą...

Logistika
2022.06.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku