„Schmitz Cargobull Baltic“ vadovas: greiti suvalgys lėtus

Dar kartą siūlome paskaityti naujausią (praėjusį penktadienį skelbtą) straipsnį, kuriame trečiadienio vakarą Metų CEO titulą laimėjęs Raimundas Petrauskas, izoterminių kėbulų ir puspriekabių gamybos UAB Schmitz Cargobull Baltic generalinis direktorius, dalijasi savo patirtimi.
2014-ųjų CEO įsitikinęs, kad jo įmonė iki 2018 m. taps prekėms platinti skirto transporto rinkos lydere, o stambiausius konkurentus Vokietijoje, Švedijoje, Suomijoje, Prancūzijoje arba jau pavyko pasivyti, arba tai planuojama padaryti per artimiausius kelerius metus.Iš Toyotos, Omron ir kitų korporacijų vadovų besimokantis p. Petrauskas neabejoja, kad jo komanda turi visas galimybes įsiveržti į lyderių gretas. Kitos transporto priemones-šaldytuvus gaminančios įmonės turi privalumų, tačiau Schmitz Cargobull Baltic jas pranoksta gebėdama klientams pasiūlyti reikalingą sprendimą greitai.Nenoriu, kad nuskambėtų labai pagyrūniškai, bet konkurentus sparčiai vejamės ir ne vieną esame pralenkę. Mūsų partneriai, tokie kaip Volvo, Scania, Mercedes-Benz, atvažiavę į mūsų gamyklą maloniai nustemba visi procesai, darbo organizavimo metodai pas mus yra aukščiausio lygio. Niekuo neatsiliekame nuo vadinamųjų konkurentų, sako p. Petrauskas, kurio vadovaujama bendrovė pernai uždirbo 54,3 mln. Lt ikimokestinio pelno, 20% daugiau nei užpernai. Pardavimo pajamos per metus smuktelėjo 2,7%: nuo 390 mln. Lt užpernai iki 380,2 mln. Lt pernai.Svarbiausia, anot pašnekovo, yra tai, kad rinkai keičiantis ir užsakymų partijoms mažėjant Panevėžyje įsikūrusios įmonės komanda geba dirbti lanksčiai, o į klientų poreikius reaguoja greitai.Mūsų inžinieriai gali kurti, gaminti ir pasiūlyti geriausius sprendimus. Jie supranta, kad turime reaguoti greičiau, nes ne dideli suvalgys mažus, bet greiti lėtus. Mums atsiveria didelės galimybės išnaudoti savo gebėjimus, žinias ir tapti prekėms platinti skirto transporto rinkos lydere Vakarų Europoje, pagrindinį tikslą nurodė p. Petrauskas.Jį neseniai visam kolektyvui vadovas įvardijo ir vadinamajame strategijos dienos renginyje, kurio metu darbuotojai skatinami svarstyti, ką kiekvienas gali padaryti, kad įmonės produktais būtų labiau pasitikima. Apmaudu, tačiau neretai potencialūs klientai, ypač tie, kuriems nėra tekę lankytis Lietuvoje, linkę nuvertinti čia veikiančių įmonių produkciją, gajus stereotipas viskas, kas pagaminta Rytų Europoje nėra pakankamai kokybiška.Todėl, anot p. Petrausko, norint sulaukti dėmesio, o vėliau ir pasitikėjimo, reikia būti visa galva aukštesniems už Vakaruose dirbančias įmones.
Tikslas kurti vertę
Kiekvienas iš 260 Schmitz Cargobull Baltic darbuotojų žino, kad svarbiausia atpažinti, kokie darbai yra kuriantys vertę, o kurie menkaverčiai.Klientas nenorės mokėti už tai, kad žmogus suprakaitavęs vaikšto po cechą ieškodamas informacijos, medžiagos ar įrankio, jam nerūpi, kad laiką jis švaisto paieškoms. Svarbus tik vertę kuriantis momentas. Kartais jis trunka sekundę, kai medžiaga transformuojama arba įvyksta detalės sujungimo procesas, o kartais 12 sekundžių, lygina p. Petrauskas. Supažindinęs kolektyvą su pagrindiniais vertės kūrimo principais vadovas pastebėjo, kad visuose lygiuose žmonės patys pradėjo juos atpažinti ir spartinti gamybos procesą.Anksčiau užsakymui įvykdyti reikėdavo 12 savaičių, dabar įmonė gali tai padaryti per 2-4 savaites, nes visi procesai yra sklandūs. Ponas Petrauskas neatskleidžia, kiek kainavo vadinamosios sinchronizuotos gamybos sistemos diegimas, tačiau patikina, kad kiekvienas litas šimteriopai atsipirko. O daugiausia lėšų skirta žmonėms mokyti. Šiuo metu specialiai parengti 5 darbuotojai moko kolegas spręsti klientų problemas ir kurti daugiau vertės.Vienas svarbiausių įmonės tikslų dirbti taip, kad produktą pavyktų pagaminti kokybiškai iš pirmo karto, nes taip gaminti yra pigiausia. Todėl darbuotojų nuolat klausiama, su kokiomis problemomis jie susiduria, kas trukdo pasiekti aukščiausios kokybės.Visi, net ir cecho darbuotojai, žino Pareto dėsnį, Ishikawa diagramas, kitus problemų sprendimo metodus, todėl jokia problema jų neišgąsdina, puikiai parengtais darbuotojais didžiuojasi p. Petrauskas ir priduria, kad dažniausiai klientams rūpi krovinių saugumo arba produktų temperatūros režimo klausimai.Apvertęs hierarchijos piramidę, suteikęs specialistams sprendimų priėmimo laisvę, vadovas pamatė, kad tai tiesiausias kelias į sėkmę, nes konkrečią funkciją atliekantys žmonės apie savo darbą išmano daugiausiai, joks iš viršaus nuleistas sprendimas nebus efektyvesnis.Didelę reikšmę turi kolektyvo įtraukimas į sprendimų priėmimą visuose lygmenyse nuo aukščiausios vadovybės iki darbuotojo gamyboje. Vadovų komandoje sprendžiame su strateginiais dalykais susijusius klausimus, sako p. Petrauskas ir priduria, kad daugiausia ginčų kyla sumažėjus darbo apimtims. Kai kurie pavaduotojai įsitikinę, kad tokiu atveju dalį darbuotojų vertėtų išleisti namo, tačiau Schmitz Cargobull Baltic vadovas neperkalbamas laisvą laiką galima išnaudoti saugesnio, kokybiškesnio, efektyvesnio darbo paieškoms.Vyksta darbo grupių užsiėmimai, mūsų darbuotojai patys moka juos organizuoti, moderuoti, uždegti komandą, apie prastovas pakeitusią veiklą pasakoja p. Petrauskas.Darbo našumas šioje įmonėje apskaičiuojamas prie pelno prieš mokesčius pridėjus darbuotojų darbo užmokestį ir padalijus iš darbuotojų skaičius.
Kompetencijos centro statusas
Schmitz Cargobull Baltic tapo kompetencijos centru, jungiančiu tris gamyklas, iš kurių dvi Vokietijoje. Panevėžyje įdiegta gamybos valdymo ir darbo organizavimo sistema bus diegiama kitose dviejose grupės įmonėse.Mūsų komanda tapo kompetencijos centro branduoliu, esame tie, kurie organizuoja visą procesą, būsime už tai atsakingi. Turime aiškią viziją, strategiją, buriame komandas, renkamės lyderius, apie iššūkį pertvarkyti Vokietijos gamyklas pasakoja p. Petrauskas.Jis tiki, kad užduotį pavyks įgyvendinti sklandžiai, nors iš pradžių kolegos vokiečiai galbūt prieštaringai vertins lietuvių patarimus. Tačiau jau dabar matyti, kad produktyvumu ir efektyvumu panevėžiečiai yra aplenkę kolegas vokiečius. Veiklos pelningumas taip pat skiriasi iki 3 kartų.Panevėžyje gaminami izoterminiai kėbulai-šaldytuvai sunkvežimiams, priekabos ir puspriekabės. Skandinavijoje paklausios izoterminės puspriekabės su atsidarančiomis šoninėmis sienomis, kai ta pati priekaba gali būti pritaikyta į vieną pusę gabenti šaldytus produktus, o atgal kitokio temperatūros režimo gaminius. Įmonė gamina termoizoliacines plokštes, o iš jų izoterminius kėbulus. Juos perka maisto produktus, gėles gabenančios įmonės.
Pirma darbuotojas, paskui pelnas
Paklaustas, kas svarbiau: didesnis pelnas ar laimingesni darbuotojai, uždirbantys daugiau, p. Petrauskas prioritetą teikia darbuotojams.Laisvi savo mintimis, idėjomis, savo energija žmonės darbe jaučiasi gerai, o tai leidžia jiems dirbti maksimaliai efektyviai ir siekti aukščiausio rezultato. Tokie žmonės supranta, kad tik dirbdama pelningai įmonė gali investuoti į jų pačių tobulėjimą, naujų produktų kūrimą, technologijas.Vidutinis darbo užmokestis įmonėje viršija šalies vidurkį, tačiau tikslaus skaičiaus įmonės vadovas nenorėjo atskleisti. Šių metų biudžete numatyta didinti darbo užmokestį, bet kol kas p. Petrauskas nėra apsisprendęs, ar planą pavyks įgyvendinti, nes rezultatus koreguoja įvykiai Rusijoje ir Ukrainoje.Pasak p. Petrausko, kiekvienam darbuotojui svarbu žinoti, ko vadovas iš jo tikisi, turėti aiškius tikslus ir galimybę tobulėti. Taip pat svarbu išsiaiškinti, su kokiomis kliūtimis darbuotojas susiduria ir išmokyti jas įveikti.Pagarba, pasitikėjimas ir įvertinimas labai motyvuoja. Svarbu, kad tie žmonės jaustųsi įmonei reikalingi, kad žinotų, jog kažkas nuo jų priklauso, pabrėžia p. Petrauskas.Paklaustas, kokios jo asmeninės savybės labiausiai padeda dirbti efektyviai, pašnekovas sakė, kad tai gebėjimas įžvelgti galimybes rinkose, organizuoti darbą, įvardyti aiškius tikslus ir uždegti komandą jų siekti.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Vadyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti