Išdžiūvę valstybiniai konkursai sujaukė viešųjų ryšių rinką

Publikuota: 2014-06-05
Atnaujinta 2015-06-01 12:10
Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo ("Verslo žinios")
„Verslo žinios“

Ryšių su visuomene bendrovės pernai augo privačių užsakymų dėka. Tačiau didžiausių agentūrų sąrašas gerokai pasikeitė – viešojo sektoriaus konkursuose dalyvaujančios pernai nemenkai smuktelėjo.

„Lyderiai nukraujavo“, – taip pernykščius rezultatus apibūdina rinkos dalyviai.2011–2012 m. lyderių, tokių kaip „VRP Hill+Knowlton Strategies“, „VIP Viešosios informacijos partneriai“ ar „Idea Prima“ apyvartos pernai susitraukė, tuo metu į priekį išsiveržė „Gravitas partners“ (buvusi „Prime Partner“) ir į viršūnę grįžo „Publicum“. Tokius pokyčius demonstruoja Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) ir bendrovių VŽ pateikti 2013 m. rezultatai.VRP, VIP ir „Idea Prima“ įprastai intensyviai dirba su viešojo sektoriaus projektais, jų apyvartose jie sudaro nemenkas dalis. Tačiau 2013 m. valstybės pinigų upės, pasak rinkos dalyvių, išdžiūvo – iš dalies dėl besibaigiančio Europos Sąjungos finansinio laikotarpio, be to, projektų srautus pristabdė Vyriausybės kaita. Todėl agentūros, labiau priklausomos nuo viešojo sektoriaus pinigų, prarado pajamų.Išimtis – sąrašo lyderė „Gravitas Partners“, pernai laimėjusi Nacionalinės mokėjimo agentūros, Švietimo ir mokslo ministerijos konkursus. Kita vertus, prie kelis kartus išaugusių pajamų prisidėjo ir žema palyginamoji bazė (2012 m. jos buvo tris kartus smukusios), ir stambūs tarptautiniai verslo klientai – „Barclays“, „Coca-Cola“ ir „Huawei“, teigia Donatas Bedulskis, „Gravitas Partners“ direktorius.„Išsaugojome didžiąją dalį klientų, su kuriais dirbome anksčiau, didėjo dalies verslo klientų komunikacijos biudžetai. Taip pat sėkmingai pasirodėme konkursuose“, – VŽ atsiųstame atsakyme aiškina p. Bedulskis.Jis skaičiuoja, kad tiesioginės veiklos pajamose verslo klientų ir viešojo sektoriaus dalys buvo apylygės – siekė apie 50%, o bendroje apyvartoje viešajam sektoriui teko didesnė dalis.Tuo metu VRP viešojo sektoriaus klientų dalis, skaičiuojant grynąsias pajamas, nuo seniau buvusių 30% sumažėjo iki 10%, VŽ sako Mindaugas Ardišauskas, bendrovės direktorius. Tai labiausiai ir lėmė, kad bendrovės pajamos sumažėjo perpus, tačiau tai, anot vadovo, nėra pats tiksliausias rodiklis.„Praėjusiais metais iš esmės neturėjome viešojo sektoriaus projektų. Būtent juose būna didelė dalis pinigų, kurie pereina per agentūrą ir išaugina apyvartą, bet tai nėra tiesiogiai susiję su pelno marža“, – paaiškina p. Ardišauskas. Šiemet, pasak jo, valstybės užsakymų jau turėtų būti daugiau – prasideda euro viešinimas, būsto renovacija.

Žiūri į verslą

„Su viešaisiais pirkimais dirbančios agentūros turi labiausiai nestabilias apyvartas“, – sako Kęstutis Gečas, RSVA Tarybos pirmininkas, „INK agency“ vadovas. Jis pastebi, kad sumažėjusius valstybės užsakymus pernai atsvėrė auganti verslo paklausa. 15 didžiausių Lietuvos agentūrų bendra apyvarta pernai augo 4,13% – nuo 48,7 mln. Lt iki 50,7 mln. Lt.Ponas Gečas prognozuoja, kad ateityje privataus sektoriaus paklausa toliau didės – esą gerėja verslo suvokimas, kaip panaudoti viešųjų ryšių paslaugas.„Praėjusių metų vaizdas, su retomis išimtimis, atspindi bendrovių gebėjimus dirbti su verslo klientais, nes beveik nebuvo didelių viešojo sektoriaus projektų“, – sako Ričardas Jarmalavičius, „Publicum“ valdybos pirmininkas.Anot jo, reikia atkreipti dėmesį ir į 2012 m. vykusius Seimo rinkimus – jei ne jie, būtų matyti dar didesnis rinkos augimas.„Publicum“ pajamos pernai didėjo 65%. Ponas Jarmalavičius teigia, kad augimą lėmė „sustiprinta komanda ir naujų klientų atradimas, dar stipresnė orientacija į verslo klientus“. Agentūra, seniau buvusi viena lyderių viešojo sektoriaus projektuose, vadovo teigimu, prieš porą metų pradėjo stengtis aktyviau dirbti su verslu, o dabar tai duoda vaisių. Pernai vos keli procentai apyvartos, pasak jo, gauta iš valstybinių organizacijų. Bendrovės pagrindiniai klientai –„Mastercard“, „Samsung“ ir kitos kompanijos. Šiemet „Publicum“ laimėjo prekybos tinklo „Iki“ konkursą.

Viskas integruota

Tendencija, apie kurią lyg susitarę kalba rinkos dalyviai – plečiasi agentūrų aprėptis, išsitrina ribos tarp viešųjų ryšių, reklamos ir rinkodaros.„Dalis bendrovių pereina į kaimynines rinkas – socialinę žiniasklaidą, reklamą“, – sako p. Gečas.Pasak p. Jarmalavičiaus, privačiame sektoriuje atsiranda poreikis integruotiems komunikacijos sprendimams, apimantiems tiek viešuosius ryšius, tiek rinkodarą„Bendrovėms nebesvarbu, kas joms duos pasiūlymą. Joms rūpi, kad jis būtų geras“, – kalba ir p. Ardišauskas.VRP neseniai laimėjo SEB banko ir „Lietuvos draudimo“ konkursus, kuriuose teikia ne tik viešųjų ryšių, bet ir platesnio spektro integruotas paslaugas.Iš agentūrų dabar reikalaujama ne rašyti pranešimus spaudai ar konsultuoti komunikacijos klausimais, bet iš esmės prisidėti prie verslo tikslų įgyvendinimo, sako p. Jarmalavičius. Anot jo, atsiranda ir atvirkštinė tendencija – konkursuose, kuriuose anksčiau dalyvaudavo tik ryšių su visuomene bendrovės, atsiranda naujų dalyvių, net ir pačios žiniasklaidos priemonės pradeda teikti turinio kūrimo paslaugas.„Ryšiai su visuomene nebėra tai, kas kažkur vadovėliuose parašyta“, – teigia p. Jarmalavičius.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Paslaugos“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Sitkūnų radijo stotis pradeda transliacijas pasaulio rusakalbiams apie karą Ukrainoje 1

Darbą nuo rugpjūčio pradžios atnaujino Sitkūnų radijo stotis Kauno rajone, ji vidurinėmis bangomis transliuos...

Rinkodara
11:58
„Disney+“ aplenkė „Netflix“ pagal prenumeratorių skaičių

Didžiausia pasaulyje pramogų ir žiniasklaidos bendrovė „Walt Disney“ srautinio transliavimo paslaugos...

Rinkos
2022.08.11
„Paramount“ pelnas traukėsi trečdaliu

JAV žiniasklaidos milžinės „Paramount Global Inc.“ (ankstesnis pavadinimas „ViacomCBS Inc.“) antrojo metų...

Rinkos
2022.08.05
Naujienų portalai sutarė vienodai žymėti reklamas

Didieji naujienų portalai susitarė dėl vienodo rinkodaros turinio žymėjimo visose naujienų portalų...

Rinkodara
2022.07.28
„Respublikos leidiniams“, „Diena Media News“ ir „Lietuvos rytui“ skirtos baudos už klaidinančią reklamą 1

Laikraščių „Respublika“, „Kauno diena“, „Klaipėdos diena“ ir „Lietuvos ryto“ valdytojoms Vartotojų teisių...

Rinkodara
2022.07.18
„Netflix“ žada siūlyti pigesnius prenumeratos planus su reklama

„Netflix“ bendradarbiaus su „Microsoft“, kad savo klientams galėtų pasiūlyti pigesnių prenumeratos planų, į...

Inovacijos
2022.07.14
„Eurobarometro“ apklausa: ES piliečiai labiausiai pasitiki tradicine žiniasklaida 2

Televizija (75%) yra pagrindinis ES piliečių, ypač atstovaujančiųjų vyresniajai kartai, žinių šaltinis, rodo...

Rinkodara
2022.07.12
„Eltos“ direktore paskirta D. Juozaitytė, vyr. redaktoriumi – V. Bruveris 1

Naujienų agentūros „Elta“ direktore paskirta Daiva Juozaitytė, pastaruosius aštuonerius metus dirbusi „Delfi“...

Vadyba
2022.07.01
M. Skuodis: leidinių pristatymo kainas reikia didinti, kartu keisti žiniasklaidos rėmimo modelį

Lietuvos paštui pranešus apie planus nuo kitų metų maždaug du-tris kartus didinti leidinių prenumeratos...

Rinkodara
2022.06.23
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20
„Google“ Rusijos padalinys pateikė teismui bankroto pareiškimą 1

JAV technologijų milžinės „Google“ antrinė įmonė Rusijoje Maskvoje arbitražo teismui pateikė bankroto...

Inovacijos
2022.06.17
Architektai darbų turi metams į priekį, bet ramybės nėra Premium

Architektų biurai užsakymų gauna tiek, kad nors vežimu vežk, o ir į vežimą ne visada telpa. Vis dėlto...

Statyba ir NT
2022.06.16
Tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur

Lietuvos informacinei erdvei ir tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur, trečiadienį...

Rinkodara
2022.06.15
Į LRT tarybą Seimas siūlo D. Jastramskį, R. Gudauską, L. Matjošaitytę ir J. Pabrėžą

Seimo Kultūros komitetas trečiadienį pritarė keturių naujų LRT tarybos narių kandidatūroms.

Rinkodara
2022.06.15
D. Radzevičius: žiniasklaida nemoka daryti verslo Premium 5

Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius VŽ podkaste negaili kritikos žiniasklaidos...

Rinkodara
2022.06.15
„Disney+“ įžengė į Lietuvą 10

„Walt Disney Company“ priklausantis transliuotojas „Disney+“ pradeda transliacijas Lietuvoje. Standartinė...

Rinkodara
2022.06.14
Nepriklausoma Rusijos televizija „Dožd“ transliuos iš Rygos

Latvijos nacionalinė elektroninės žiniasklaidos taryba (NEPLP) pirmadienį nutarė suteikti licenciją...

Rinkodara
2022.06.06
„Bitės“ pelnas dvigubėjo, bet „Mezon“ kol kas nuostolingas Premium

UAB „Bitė Lietuva“ vertina, kad, nepaisant tebesitęsiančios pandemijos, pavyko pasiekti gerų rezultatų –...

Inovacijos
2022.06.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku