Automobilių gamintojai lenktyniauja defektų skaičiumi

JAV ir Japonijos automobilių gamintojus krečia skandalai dėl automobilių techininių trūkumų, kurie jau nusinešė šimtus gyvybių. Patys gamintojai suskubo taisymui atšaukti milijonus automobilių.
Vakar JAV automobilių gigantas General Motors (GM) JAV ir Kanados mažmenininkams liepė stabdyti automobilio Chevrolet Cruize pardavimą, o trečiadienį Toyota paskelbė atšaukianti 6,4 mln. automobilių dėl 5 skirtingų problemų 27 skirtinguose modeliuose.
General Motors: gedimai, mirtini gedimai
Šis paskutinis JAV automobilių gamintojo akibrokštas tėra vienas iš daugelio, varginančių šiais metais, ir čia skandalas toli gražu nėra didžiausias. Iki šiol išaiškintų įvairių gamintojo automobilių trūkumų, patekusių į rinką, sąraše neveikiantys saugos diržai, neišsiskleidžiančios oro pagalvės, vairo stiprinimo, stabdžių gedimai ir automobilių gaisrai.Apie ilgiausiai rinkoje užsibuvusį užvedimo sistemos gedimą GM žinojo jau 2001 m., 2005 m. apie tai juos įspėjo jų pačių darbuotojai. Defektas variklio užvedimo sistemoje lėmė, kad, pavyzdžiui, dėl sunkaus raktų pakabuko važiuojant užvedimo raktelis galėjo pasisukti iš padėties Įjungta į Degimas ar Išjungta. Dėl to užgesdavo variklis ir išsijungdavo vairo stiprintuvas bei oro pagalvės.Šią savaitę vyko JAV Kongreso posėdis, kuomet GM vadovei teko atsakyti į klausimus dėl 13 su gedimu susietų mirčių, tačiau skaičius gali būti daug didesnis.Birželio pradžioje Reuters atliktas Ataskaitų apie mirtingumą teikimo sistemos (Fatality Analysis Reporting System, FARS) duomenų tyrimas parodė, kad dėl panašių gedimų GM gaminamuose automobiliuose per tą laikotarpį žuvo dar bent 74 žmonės. Jie skaičiavo vieno automobilio avarijas, kurių metu smūgio iš priekio metu neišsiskleidė oro pagalvės ir žuvo vairuotojas arba keleivis.Friedman Research Corporation atlikto tyrimo rezultatai ne tokie tikslūs, bet didesni. Dėl neišsiskleidusių oro pagalvių dviejų dėl minėto užvedimo sistemos gedimo atšauktų modelių GM automobiliuose galėjo žūti 303 žmonės.
Kongreso posėdžio metu nuo šių metų sausio 15 d. vadovės pareigas einanti Mary Barra teigė, kad vieną gedimą pataisyti kompanijai būtų kainavę 0,57 USD.Chevrolet Cruize atšaukimas yra susijęs su gedimu oro pagalvėse, kurias gamino ne patys GM. Jimas Cainas, GM atstovas spaudai, naujienų agentūrai Reuters teigė, kad automobiliai galėjo būti surinkti naudojant ne tą detalę.
Takata: šaukštas deguto gamintojų statinėje
Penktadienį į teismą kreipėsį dėl oro pagalvės gedimo vienos akies netekusi Brandi Owens. Kreipimesi teigiama, kad oro pagalvės buvo sugedusios ir neleistinai pavojingos. Atsakovais byloje įvardinti GM ir japonų automobilių saugos sistemų gamintoja Takata.Ši problema Japonijos gamintoją persekioja jau kurį laiką. Į oro pagalves įmontuojami per stiprūs užtaisai sprogdami suplėšo oro pagalvę, dėl ko vietoje oro pagalvės keleiviui ar vairuotojui avarijos atveju į veidą pažyra metalinės mechanizmo dalys.JAV Nacionalinė greitkelių ir eismo saugumo agentūra (NHTSA) kol kas tyrimą pradėjo tik dėl 6 oro pagalvių gedimų.
Visi šeši incidentai, dėl kurių pradėtas NHTSA tyrimas, įvyko Puerto Rike ir Floridoje. Manome, kad didelė absoliuti drėgmė tose vietose yra svarbus veiksnys. Rašoma kompanijos pranešime spaudai. Takata pasiryžusi užtikrinti oro pagalvių saugumą ir saugų veikimą ir stengiamės išvengti bet kokių gedimų.Tuo metu dėl oro pagalvių gedimų automobilius iš vartotojų atšaukė GM, Ford, Nissan, Toyota ir kiti automobilių gamintojai.
Nuostoliai ir problemos
Iš viso pasaulyje jau atšaukta 10,2 mln. automobilių, į kuriuos buvo montuojamos oro pagalvės su defektu. Japonijos automobilių gamintojai teigia neturį žinių apie mirtinus trūkumo sukeltus incidentus jų automobiliuose. Didžioji dalis jų buvo atšaukta Šiaurės Amerikoje, Japonijoje ir Kinijoje. Europos rinkai automobilių su defektais tenka palyginti nedaug.Pavyzdžiui, iš 6,4 mln. taisytinų Toyota automobilių 2,3 mln. teko Šiaurės Amerikai, 1,1 mln. Japonijai, 0,8 mln. Europai ir 2,2 mln. kitoms šalims.GM šiais metais jau atšaukė 20 mln. automobilių, praneša Reuters ir The Wall Street Journal. Tai yra du kartus nei GM skelbia pardavusi 2013 m. ataskaitoje (9,714,652). Gegužės mėnesį GM taip pat gavo simbolinių 35 mln. USD dydžio baudą. Kompanija padidino laukiamą antrojo ketvirčio automobilių grąžinimo biudžetą nuo 400 iki 700 mln. USD.Nenuostabu, kad General Motors rodikliai šiais metais stagnuoja. JAV rinkos dalis, palyginti su tuo pačiu metu 2013 m. krenta, nors krytis ir lėtėja nuo 1,8 proc. punkto sausį iki 0,4 proc. punkto gegužę ir dabar užima 17,9% rinkos. Automobilių pardavimai gegužę kilo, tačiau tik po didžiulio 11,9% smukimo sausio mėnesį.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti