Masiulis apie SkGD: jau matyti pabaigos pradžia

Baigta vienos svarbiausios Suskystintų gamtinių dujų (SkGD) terminalo krantinės dalių aptarnavimo platformos statyba. Pasak Roko Masiulio, Klaipėdos naftos generalinio direktoriaus, jau atlikta daugiau nei pusė visų SkGD terminalo statybos darbų.
Pabaigos pradžia
Darbai sparčiai juda į priekį. Sakyčiau jau matome pabaigos pradžią, - penktadienį dalyvaudamas aptarnavimo platformos statybos darbų pabaigtuvių ceremonijoje sakė Rokas Masiulis, AB Klaipėdos nafta generalinis direktorius.Unikalią 450 m ilgio SkGD krantinę iš viso sudarys keturi esminiai elementai: tvirtinimo ir švartavimosi aikštelės, plieniniai tilteliai, aukšto slėgio dujų platforma ir aptarnavimo platforma. Penktadienį pažymėta svarbiausių aptarnavimo platformos statybos darbų pabaiga.Baigtas aptarnavimo platformos pagrindinių konstrukcijų betonavimas ir pradėta ruoštis pastato ant šios platformos statybai. Jau vykdomi pagrindinio pastato karkaso surinkimo darbai. Ant aptarnavimo platformos sumontuotame pastate bus visa priešgaisrinė ir kita įranga, reikalinga aptarnauti SkGD krantinei.Arvydas Vaitkus, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius, skaičiavo, kad iki birželio pabaigos SkGD krantinės statyboms bus panaudota apie 30 mln. Lt iš numatytų 50 mln. Lt. Praėjusiais metais uosto direkcija investavo 78 mln. Lt į teritorijos, kur statoma krantinė, išgilinimą. Šiuo metu tai giliausia Klaipėdos uoste vieta, jos gylis - 16,5 m.
Sudėtingiausia kovoti su stichija
Aleksandras Kachalovas, krantinės statybos darbus vykdančios Latvijos BMGS vyriausiasis statybos vadovas, teigė, jog šio objekto statyba sudėtingiausia per jo 40 metų darbo patirtį.Darbas šiame objekte itin sunkus. Sudėtinga statinio konstrukcija, technologijos. Tačiau tikiu, jog viskas bus padaryta gerai ir laiku, - teigė jis.Ponas Masiulis pastebėjo, jog statybų procese sunkiausia kovoti su stichija, nes statinys statomas ant vandens. Oro sąlygos Lietuvoje nėra idealios, o terminai iš mūsų reikalauja, kad būtų dirbama kiekvieną dieną, tad nuolat reikia ieškoti išeičių, - kalba Klaipėdos naftos vadovas bei priduria, jog, norėdami darbus baigti laiku, latviai vietoj numatytos vienos pamainos dirba net trimis, naudoja ne du, kaip iš pradžių skaičiuota, o penkis kranus.Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus manymu, itin sudėtinga buvo geologinė statybų dalis, t.y. vamzdžių įkalimas į atitinkamą gylį.Statybų rangovas su tokiu kietu gruntu susidūrė pirmą krantą. Norint įkalti vieną metrą vamzdžio pusės tonos sveriančiu plaktuku, reikėjo kalti 1500 kartų, - pasakoja p. Vaitkus.
Padaryti sudėtingiausi darbai
AB Klaipėdos nafta generalinis direktorius skaičiuoja, kad jau atlikta daugiau nei pusė visų SkGD terminalo statybos darbų.Padaryti patys sudėtingiausi darbai. Vyriausybė SkGD terminalo paleidimo data yra nustačiusi gruodžio 3-iąją. Pagal sklandų darbų grafikų, ji visiškai reali, - tikina p. Masiulis.Lygiagrečiai su aptarnavimo platformos statybos darbais vykdomi ir dujų platformos bei švartavimosi aikštelių statybų darbai užbaigtas dujų platformos betonavimas, aikštelės ruošiamos betonavimui, BMGS sandėliavimo aikštelėje surenkamos aukšto slėgio dujų rankovės (jomis dujos bus perduodamos iš laivo į krantinės įrenginius), šios rankovės netrukus bus transportuojamos baržomis atskirais moduliais ir sumontuotos ant dujų platformos.Anot Klaipėdos naftos vadovo, jau atlikta ir didžioji dalis dujotiekio tiesimo darbų. Visas dujotiekio vamzdis jau yra paklotas po žeme. Iš šešių specialių horizontalių kryptinių gręžimų keturi jau padaryti. Liko du svarbiausi gręžimai: vienas nuo kiaulės nugaros iki kranto, kitas po Vilhelmo kanalu.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Pramonė
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti