Klaipėdoje atidarytas moderniausias tokio tipo terminalas

Publikuota: 2014-06-17
Atnaujinta 2015-06-01 13:16
Benediktas Petrauskas, UAB
Benediktas Petrauskas, UAB "Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas" generalinis direktorius. Nuotrauka: Algimanto Kalvaičio („Verslo žinios“)
 

Šiandien Klaipėdos uoste oficialiai atidarytas Centrinis Klaipėdos terminalas (CKT) – naujausias ir moderniausias tokio tipo terminalas visose Baltijos šalyse.

Projektą už beveik 185 mln. Lt, iš kurių 57 mln. Lt skyrė ES, įgyvendino valstybės įmonė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ir UAB Centrinis Klaipėdos terminalas, šios kontrolinis akcijų paketas (60% akcijų) priklauso koncernui „Achemos grupė“, o 40% akcijų – UAB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai „Bega“. Privačios šių akcininkų investicijos siekia 66,5 mln. Lt.Beveik 20 ha teritorijoje įsikūręs CKT yra itin patogioje vietoje, nes į šią uosto teritoriją atsiremia pagrindinė šalies magistralė. Ir keleiviams, ir krovinių vežėjams jį bus lengva rasti ir į jį atvažiuoti.Vienu metu naujajame terminale galės švartuotis net trys bet kurio tipo laivai: ro-ro, keleiviniai, ro-pax keltai ir kruiziniai laivai. Terminalas galės priimti apie pusę milijono keleivių ir perkrauti 5-6 mln. t ro-ro krovinių per metus.Benediktas Petrauskas, Centrinio Klaipėdos terminalo generalinis direktorius, teigia, jog tokie terminalo pajėgumai bus pasiekti palaipsniui, per 3-4 metus. „Jei per kitus metus pavyks perkrauti apie 0,5–1 mln. t krovinių, bus neblogai“, - prognozuoja jis.Arvydas Vaitkus, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius, pastebi, kad jau dabar Klaipėdos uostas išsiskiria įspūdingu ro-ro krovinių srautu ir yra tokių krovinių lyderiu regione. Pasak jo, pastatytas Centrinis Klaipėdos terminalas uosto pajėgumą krauti tokio tipo krovinius išaugins dvigubai.„Baltijos uostų kainos patrauklios užsienio turistams, o operatyvesnis ir modernesnis keleivių aptarnavimas Klaipėdai suteiks pranašumų konkuruojant su kitais regiono turizmo traukos centrais“, – sakė p. Vaitkus.

„Achemos grupė“ tęs investicijas į uostą

CKT atidaryme dalyvavęs ministras pirmininkas Algirdas Butkevičius priminė, jog nuo idėjos šioje vietoje pastatyti modernų keleivių ir krovinių terminalą, iki jos virtimo realybe prabėgo 10 metų. Premjeras pripažino, kad jo statyba užtruko ilgiau nei buvo planuota, bet, pasak jo, tam buvo objektyvių priežasčių. Viena jų – ir šalį užklupusi ekonominė krizė.Ponas Butkevičius akcentavo, jog naujasis objektas yra išskirtinis ne tik todėl, kad tai naujausias ir moderniausias keleivių ir krovinių terminalas visose Baltijos šalyse, bet ir todėl, jog jį statant glaudžiai bendradarbiavo privatus verslas ir valstybė. „Ši partnerystė labai svarbi ir sėkminga. Belieka žengti kitą žingsnį – įgyvendinti numatytus terminalo projektinius pajėgumus, o tai yra didelis iššūkis ir ambicingas planas“, - teigė premjeras bei užsiminė, jog norint, kad šis terminalas taptų tikru traukos centru reikia toliau plėtoti ir paties Klaipėdos miesto infrastruktūrą.Flemmingas Lindeloevas, UAB koncerno „Achemos grupė“ valdybos pirmininkas, taip pat akcentavo glaudų privataus ir valstybinio sektoriaus bendradarbiavimą bei žadėjo, jog „Achemos grupė“ ir toliau tęs investicijas į Klaipėdos uostą.„Viliuosi, jog Vyriausybė turi tokią pat viziją ir taip pat investuos į uosto infrastruktūros plėtrą. Jei privačios uosto kompanijos ir valstybė investuos kartu, esu įsitikinęs, kad mes visi kartu galime Klaipėdos uostą padaryti didžiausiu tarp Rytų ir Vakarų uostų“, - kalbėjo p. Lindeloevas.

Naujas laivybos puslapis

Saulius Girdauskas, susisiekimo viceministras, neabejojo, kad į naująjį terminalą planuojamas pritraukti keleivių ir krovinių srautas didins Klaipėdos miesto kaip turistinio objekto patrauklumą, o projekto nauda bus juntama ne tik uostamiesčio, bet ir šalies mastu – plėsis susisiekimas jūrų keltais ir krovinių pervežimas tarp Lietuvos ir kitų Baltijos valstybių.„Mūsų uostamiestis šiandien atveria naują laivybos istorijos puslapį, o Lietuva, turėdama šį terminalą tampa dar įdomesnė pasauliui“, - kalbėjo jis. Tokioms mintims pritarė ir Vytautas Grubliauskas, Klaipėdos miesto meras, pastebėjęs, kad terminalo atidarymas simbolizuoja Lietuvos, kaip jūrinės valstybės, žengimą dar arčiau jūros, Europos ir viso pasaulio.Ponas Vaitkus, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius, akcentavo, jog CKT atveria galimybę visai kitaip panaudoti IXB koridorių, kuris čia lyg ir baigiasi, o tuo pačiu turi kitą pradžią: jūra į visą pasaulį.Tikimasi, kad naujasis terminalas atvers naujų galimybių jūrų turizmui Lietuvoje. CKT neketina konkuruoti su  su kruizinių laivų terminalu – tik padės priimti laivus, kai į uostą vienu metu atplauks du ar trys. Šiais metais CKT švartuosis 3 iš 65 į Klaipėdos uostą atplauksiančių kruizinių laivų. Tikimasi, kad kasmet CKT priimamų laivų skaičius augs.Visą interviu su p. Petrausku skaitykite šiandien „Verslo žiniose“ arba VŽ rubrikoje „Premium“.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Vyriausybė neskubės NPD sulyginti su MMA, nes tai kainuotų šimtus milijonų Premium 2

Europos Sąjunga tikisi kitąmet susitarti dėl bendrų visoms šalims minimalaus mėnesio atlyginimo (MMA)...

Verslo aplinka
2021.11.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku