Tyrelių užsienio vaikams patieks kitąmet

Publikuota: 2014-06-15
Atnaujinta 2015-06-01 13:11
Nuotrauka: Juditos Grigelytės ("Verslo žinios")
 

Lietuviško maistelio kūdikiams „Marmaluzi“ gamintoja UAB „Kaniu“ ne vienus metus beldžiasi į užsienio rinkas ir bando pradėti eksportą. Padarytas įdirbis jau leidžia optimistiškai planuoti, kad kitąmet bendrovė eksportuos beveik antra tiek, kiek parduoda Lietuvoje.

„Neseniai grįžome iš parodos Kinijoje, vėl vyksime į parodą kitame Kinijos regione. Buvome parodoje Dubajuje, užmezgėme kontaktų su Omanu“, – tolimas rinkas, į kurias beldžiasi bendrovė, vardija Gintaras Didžiokas, UAB „Kaniu“ direktorius.Konsultacijos ir derybos, pasak jo, vyksta ir su daugiau Rytų rinkų. Į kai kurias jau išvežta ir bandomosios produkcijos siuntų. Taip pat gamintoja bando gauti reikiamus sertifikatus eksportuoti į Rusiją.„Prisistatome prekiaujantieji sveikais, ekologiškais, Europoje pagamintais produktais. Panaudojame ir Europos gamintojų patikimumą, ir Lietuvos, kaip švarios, žemės ūkio produkciją gaminančios šalies, įvaizdį. Šie argumentai, panašu, veikia, susidomėjimas yra“, – produkcijos patrauklumą Rytuose mato p. Didžiokas. Bendrovė nepaleidžia ir Vakarų Europos rinkos – žvalgosi į Vokietiją, Daniją, jau kelerius metus bando patekti į Jungtinę Karalystę.Šiuo metu į užsienį išvežama menka dalis „Kaniu“ produkcijos, šiek tiek jos iškeliauja tik į Estiją, Latviją. Prieš dvejus metus bendrovė buvo rimtai užsibrėžusi pasiekti Ukrainos rinką, gavo reikiamus sertifikatus eksportuoti ir rado platintojų, tačiau po Krymo įvykių susiklosčiusi politinė padėtis šalyje įšaldė planus.

Numatė augti

Planuojama, kad pirmos rimtos „Marmaluzi“ maistelio siuntos į kai kurias šalis bus išsiųstos dar šiemet, o 2015 m. pardavimai užsienio vartotojams jau pastebimai ūgtels.„Lietuvos rinkoje liks maža pagamintos produkcijos dalis, eksportas užims mažiausiai 80% pardavimų“, – tokį planą 2015 m. numatė p. Didžiokas.Gamintoja tikisi dar augti ir vietos rinkoje, per kelerius metus čia 2–3 kartus padidinti pardavimą. Pastaraisiais metais vaikiško maistelio indeliais pardavimas Lietuvoje pastebimai traukėsi (iki beveik 20% per metus). Artūras Urbonavičius, „Nielsen“ prekybos analitikos vadovas Rytų Europai, anksčiau VŽ komentavo, kad tai gali būti susiję su recesijos sukeltu vartojimo pokyčiu: dalis mamų tiesiog pradėjo ruošti maistelį namuose.Šiemet, „Nielsen“ duomenimis, rinkos kritimas kiek sumažėjo. Per metus (kovą) maisto indeliuose pardavimas kiekiu traukėsi 2%, o pagal vertę ūgtelėjo 2,8%.Lietuvoje „Kaniu“ tenka stoti į vieną lentyną su didžiaisiais maisto kūdikiams gamintojais, kaip „Hipp“ ar „Semper“.„Didieji turi didelį reklaminį biudžetą, mes bandome rinktis kiek kitą būdą, parodyti, kad mūsų produktas kitoks, kaip namuose paruoštas“, – sako p. Didžiokas.Lietuvoje bendrovė taip pat negali pasiūlyti tokių žemų kainų, kaip kai kurie importuojami gaminiai, tačiau kokybiško maisto ieškančių pirkėjų esą pavyksta rasti daugiau, tad auga ir pardavimai. Vadovas skaičiuoja, kad dabar „Kaniu“ produktai Lietuvoje užima apie 4–5% rinkos savo segmente, per artimiausius metus tikimasi šią dalį padidinti iki 10%.xxx60.000 - maždaug tiek indelių maisto ir tyrių kūdikiams per mėnesį vidutiniškai pagamina „Kaniu“ (bendrovės duomenys).Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Vyriausybė neskubės NPD sulyginti su MMA, nes tai kainuotų šimtus milijonų Premium 2

Europos Sąjunga tikisi kitąmet susitarti dėl bendrų visoms šalims minimalaus mėnesio atlyginimo (MMA)...

Verslo aplinka
2021.11.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku