Dėjo tašką – įkyrių telerinkodaros skambučių neliks

Nepageidaujamų telerinkodaros skambučių išvarginti gyventojai gali džiaugtis ramybe: nuo birželio 1 d. tokių skambučių lavina turėjo gerokai sumažėti, nes mobilieji operatoriai skelbia smarkiai mažinantys telerinkodaros apimtį. Specialistai kol kas nesiima spėlioti, kuo ryšių bendrovės pakeis telerinkodarą ir kaip jos sustabdymas atsilieps reklamos rinkai.
Jei tikėtume operatorių pranešimais, masiniu reiškiniu tapusiems ir vartotojų teisių gynėjų rūstybę užsitraukusiems nepageidaujamiems telerinkodaros skambučiams pagaliau atėjo galas. Visos trys didžiosios mobiliosios operatorės skelbiasi jau anksčiau sumažinusios telerinkodaros apimtį arba tą padarysiančios nuo šio mėnesio pradžios. Taigi nuo birželio 1 d. skambučių, siūlančių perbėgti pas kitą mobiliojo ryšio operatorių, turėtų sulaukti nebent tie žmonės, kurie yra tam davę sutikimą.Pirmoji telerinkodaros apimtį dar kovą ėmėsi mažinti Bitė Lietuva.Jau prieš kelis mėnesius sumažinome telerinkodaros apimtį iki minimumo, o prieš savaitę ją visiškai nutraukėme privačių klientų segmente, tai reiškia, kad privatiems klientams nebeskambiname. Manome, kad tai turėtų būti padaryta ir verslo segmente, nes juridiniu požiūriu kliento sutikimas telerinkodaroje ten yra taip pat privalomas ir tokia pačia forma, kaip ir privačių klientų atveju, sako Pranas Kuisys, Bitė Lietuva rinkodaros direktorius.Ši operatorė viešoje erdvėje jau seniai ragina rinkos dalyvius nedelsiant nutraukti telerinkodarą. Esą daug abejonių kelia, ar skambintojai tą daro turėdami vartotojo sutikimą, mat įstatymai draudžia telerinkodaros skambučius negavus išankstinio vartotojo sutikimo. Be to, telerinkodara, anot Bitės, iškraipo rinką, nes naudojant tokį pardavimo būdą geriausi pasiūlymai pateikiami tik naujiems klientams, esamiems klientams tokie pasiūlymai tokiu atveju nėra prieinami. Taigi už gerus pasiūlymus naujiems klientams susimoka lojalūs esami vartotojai.
Taria sudie
Ir Tele2 paskelbė, kad nuo gegužės 31 d. jos telerinkodaros specialistai nebeskambina tiems vartotojams, kurie nepateikė sutikimų gauti pasiūlymų telefonu. Taigi Lietuvos gyventojai iš Tele2 jau neturėtų sulaukti nepageidaujamų telerinkodaros skambučių.Pasak operatorės, sutikimus gauti pasiūlymus telefonu yra pateikę tik jos klientai, o daugumos konkurentų vartotojų sutikimų įmonė neturi. Tai reiškia, kad Omnitel ir Bitės vartotojai beveik nesulauks skambučių su siūlymais pereiti į Tele2, o Tele2 telerinkodaros skambučių mastai sumažės labai ryškiai.Tele2 atstovų teigimu, iki šiol jos specialistai paslaugas telefonu siūlydavo paskambinę atsitiktinai sugeneruotais numeriais, o žmogaus sutikimą išklausyti pasiūlymą gaudavo per pokalbį. Gegužę valstybės institucijos pateikė išaiškinimus, kad telerinkodarą galima vykdyti tiktai gavus išankstinį žmogaus sutikimą, o skambučiai atsitiktinai sugeneruotais numeriais pažeidžia asmens duomenų apsaugos įstatymus.Griežtai laikomės teisės ir etikos normų, todėl operatyviai įgyvendiname valstybės institucijų išaiškinimus , sakė Petras Masiulis, Tele2 generalinis direktorius.Nuo birželio 1 d. telerinkodarą suvaržė ir Omnitel. Kadangi tiesioginės rinkodaros reguliavimo procesas nėra baigtas, reaguodami į situaciją ir paisydami pagarbos klientui principų, apsvarstėme ir patobulinome vidines procedūras, nustatančias, kaip yra gaunami gyventojų sutikimai gauti tiesioginės rinkodaros pasiūlymų. Mūsų nuomone, įdiegtos naujos procedūros užtikrins, kad nuo šiol pasiūlymus gaus tik iš anksto sutikimus davę ir to pageidavę gyventojai, taip pat neliks jokių neaiškumų ar veiksmų, kurie galėtų būtų interpretuojami kaip skambinimas be sutikimo, sako Lina Galatiltė, Omnitel viceprezidentė privatiems klientams.
Kas toliau?
Operatoriai neatvirauja, kuo pakeis telerinkodarą. Nors įmonės niekad nesigirdavo, kiek naujų abonentų sužvejoja tokiu būdu, tikėtina, kad telerinkodaros atsisakymas gali neigiamai paveikti pardavimus. Tą įrodo ir Bitės anksčiau pateikti skaičiai: gegužės pradžioje komentuodama suprastėjusius balandžio mėnesio numerio perkėlimo į Bitę rezultatus, ši operatorė aiškino, kad blogesnius skaičius lėmė būtent tai, kad dar kovo mėnesį Bitė, atsižvelgdama į didėjantį vartotojų pasipiktinimą dėl telerinkodaros skambučių, iki minimumo sumažino jų apimtį.Linas Kriaučiūnas, Insight Branding rinkodaros konsultantas, mano, kad telerinkodaros apimties sumažinimas, be abejo, kurį laiką neigiamai veiks bendrovių pardavimus.Praktika skambinti savo ar kito operatoriaus klientams buvo plačiai įsišaknijusi į visą telekomunikacijų rinkodarą ir, mano nuomone, yra svarbus ir tikrai gerai veikiantis įrankis klientams privilioti. Jei įmonės jo atsisakys, užtruks šiek tiek laiko, kol jos ras naują panašų pagal efektyvumą rinkodaros kanalą, leidžiantį pasiekti vartotoją. Kas tai bus, gal el. laiškai, gal internetas, šiandien nesiimu pasakyti. Bet kol tas naujas kanalas nebus rastas, telerinkodaros atsisakymo neigiamos pasekmės verslui jausis ir gan smarkiai, spėja jis.Pasak p. Kriaučiūno, su klientais tiesioginis bendravimas, kurį užtikrina telerinkodara, šiandien yra efektyviausias bendravimo būdas, efektyvesnis nei pardavimo salonai, mat skambinant daug geresnis abipusis ryšys, bendravimas yra proaktyvus. Be to, paskambinti klientui ir pasiūlyti paslaugas yra pigiau nei finansuoti dideles reklamos kampanijas televizijoje ir spėlioti, ar po jų žmonės ateis pirkti paslaugų į salonus, ar ne.Ar telerinkodaros atsisakymas turės įtakos reklamos rinkai, priklausys nuo to, ką dabar darys operatoriai, ar jie norės perkelti telemarketingo išlaidas į reklamą. Kaip bus, kol kas sunku pasakyti, dėsto specialistas.
Smūgis Lintel
Kryžiaus žygis prieš telerinkodaros skambučius gali neigiamai atsiliepti ne operatorių rezultatams, bet ir Teo LT grupės įmonei Lintel, kuri teikia telerinkodaros paslaugas kitoms įmonėms tarp jų ir mobiliesiems operatoriams.Lina Rimkutė- Žičkė, TEO Išorinės komunikacijos grupės vadovė, VŽ sakė, kad bendrovė Lintel teikė paslaugas Bitei ir gegužės mėnesį ši sutartis nutrūko. Dalis darbuotojų, kurie dirbo su Bitės projektu, toliau tęsia darbą Lintel su kitais nuotolinio klientų aptarnavimo projektais. Dalies darbuotojų darbo sutartys nutrūko projektui pasibaigus. Lintel šiuo metu dirba apie 730 žmonių.Visgi Lintel ašaromis netiki.Prekyba internetu, telefonu ir kitais nuotoliniais būdais pastaruoju metu itin populiarėja visame pasaulyje, didelė dalis bendravimo su klientais persikelia į elektroninį bendravimą ir pokalbius telefonais. Taigi Lintel ir toliau mato šio verslo perspektyvas ir ketina plėtoti nuotolinio klientų aptarnavimo paslaugas, sakė p. Žičkė.Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti