Dėjo tašką – įkyrių telerinkodaros skambučių neliks

Publikuota: 2014-06-15
Atnaujinta 2015-06-01 13:06
svg svg
Nuotrauka: Violetos Bubelytės ("Verslo žinios")
„Verslo žinios“

Nepageidaujamų telerinkodaros skambučių išvarginti gyventojai gali džiaugtis ramybe: nuo birželio 1 d. tokių skambučių lavina turėjo gerokai sumažėti, nes mobilieji operatoriai skelbia smarkiai mažinantys telerinkodaros apimtį. Specialistai kol kas nesiima spėlioti, kuo ryšių bendrovės pakeis telerinkodarą ir kaip jos sustabdymas atsilieps reklamos rinkai.

Jei tikėtume operatorių pranešimais, masiniu reiškiniu tapusiems ir vartotojų teisių gynėjų rūstybę užsitraukusiems nepageidaujamiems telerinkodaros skambučiams pagaliau atėjo galas. Visos trys didžiosios mobiliosios operatorės skelbiasi jau anksčiau sumažinusios telerinkodaros apimtį arba tą padarysiančios nuo šio mėnesio pradžios. Taigi nuo birželio 1 d. skambučių, siūlančių perbėgti pas kitą mobiliojo ryšio operatorių, turėtų sulaukti nebent tie žmonės, kurie yra tam davę sutikimą.Pirmoji telerinkodaros apimtį dar kovą ėmėsi mažinti „Bitė Lietuva“.„Jau prieš kelis mėnesius sumažinome telerinkodaros apimtį iki minimumo, o prieš savaitę ją visiškai nutraukėme privačių klientų segmente, tai reiškia, kad privatiems klientams nebeskambiname. Manome, kad tai turėtų būti padaryta ir verslo segmente, nes juridiniu požiūriu kliento sutikimas telerinkodaroje ten yra taip pat privalomas ir tokia pačia forma, kaip ir privačių klientų atveju“, – sako Pranas Kuisys, „Bitė Lietuva“ rinkodaros direktorius.Ši operatorė viešoje erdvėje jau seniai ragina rinkos dalyvius nedelsiant nutraukti telerinkodarą. Esą daug abejonių kelia, ar skambintojai tą daro turėdami vartotojo sutikimą, mat įstatymai draudžia telerinkodaros skambučius negavus išankstinio vartotojo sutikimo. Be to, telerinkodara, anot „Bitės“, iškraipo rinką, nes naudojant tokį pardavimo būdą geriausi pasiūlymai pateikiami tik naujiems klientams, esamiems klientams tokie pasiūlymai tokiu atveju nėra prieinami. Taigi už gerus pasiūlymus naujiems klientams susimoka lojalūs esami vartotojai.

Taria sudie

Ir „Tele2“ paskelbė, kad nuo gegužės 31 d. jos telerinkodaros specialistai nebeskambina tiems vartotojams, kurie nepateikė sutikimų gauti pasiūlymų telefonu. Taigi Lietuvos gyventojai iš „Tele2“ jau neturėtų sulaukti nepageidaujamų telerinkodaros skambučių.Pasak operatorės, sutikimus gauti pasiūlymus telefonu yra pateikę tik jos klientai, o daugumos konkurentų vartotojų sutikimų įmonė neturi. Tai reiškia, kad „Omnitel“ ir Bitės“ vartotojai beveik nesulauks skambučių su siūlymais pereiti į „Tele2“, o „Tele2“ telerinkodaros skambučių mastai sumažės labai ryškiai.„Tele2“ atstovų teigimu, iki šiol jos specialistai paslaugas telefonu siūlydavo paskambinę atsitiktinai sugeneruotais numeriais, o žmogaus sutikimą išklausyti pasiūlymą gaudavo per pokalbį. Gegužę valstybės institucijos pateikė išaiškinimus, kad telerinkodarą galima vykdyti tiktai gavus išankstinį žmogaus sutikimą, o skambučiai atsitiktinai sugeneruotais numeriais pažeidžia asmens duomenų apsaugos įstatymus.„Griežtai laikomės teisės ir etikos normų, todėl operatyviai įgyvendiname valstybės institucijų išaiškinimus “, – sakė Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius.Nuo birželio 1 d. telerinkodarą suvaržė ir „Omnitel“. „Kadangi tiesioginės rinkodaros reguliavimo procesas nėra baigtas, reaguodami į situaciją ir paisydami pagarbos klientui principų, apsvarstėme ir patobulinome vidines procedūras, nustatančias, kaip yra gaunami gyventojų sutikimai gauti tiesioginės rinkodaros pasiūlymų. Mūsų nuomone, įdiegtos naujos procedūros užtikrins, kad nuo šiol pasiūlymus gaus tik iš anksto sutikimus davę ir to pageidavę gyventojai, taip pat neliks jokių neaiškumų ar veiksmų, kurie galėtų būtų interpretuojami kaip skambinimas be sutikimo“, – sako Lina Galatiltė, „Omnitel“ viceprezidentė privatiems klientams.

Kas toliau?

Operatoriai neatvirauja, kuo pakeis telerinkodarą. Nors įmonės niekad nesigirdavo, kiek naujų abonentų sužvejoja tokiu būdu, tikėtina, kad telerinkodaros atsisakymas gali neigiamai paveikti pardavimus. Tą įrodo ir „Bitės“ anksčiau pateikti skaičiai: gegužės pradžioje komentuodama suprastėjusius balandžio mėnesio numerio perkėlimo į „Bitę“ rezultatus, ši operatorė aiškino, kad blogesnius skaičius lėmė būtent tai, kad dar kovo mėnesį „Bitė“, atsižvelgdama į didėjantį vartotojų pasipiktinimą dėl telerinkodaros skambučių, iki minimumo sumažino jų apimtį.Linas Kriaučiūnas, „Insight Branding“ rinkodaros konsultantas, mano, kad telerinkodaros apimties sumažinimas, be abejo, kurį laiką neigiamai veiks bendrovių pardavimus.„Praktika skambinti savo ar kito operatoriaus klientams buvo plačiai įsišaknijusi į visą telekomunikacijų rinkodarą ir, mano nuomone, yra svarbus ir tikrai gerai veikiantis įrankis klientams privilioti. Jei įmonės jo atsisakys, užtruks šiek tiek laiko, kol jos ras naują panašų pagal efektyvumą rinkodaros kanalą, leidžiantį pasiekti vartotoją. Kas tai bus, gal el. laiškai, gal internetas, šiandien nesiimu pasakyti. Bet kol tas naujas kanalas nebus rastas, telerinkodaros atsisakymo neigiamos pasekmės verslui jausis ir gan smarkiai“, – spėja jis.Pasak p. Kriaučiūno, su klientais tiesioginis bendravimas, kurį užtikrina telerinkodara, šiandien yra efektyviausias bendravimo būdas, efektyvesnis nei pardavimo salonai, mat skambinant daug geresnis abipusis ryšys, bendravimas yra proaktyvus. Be to, paskambinti klientui ir pasiūlyti paslaugas yra pigiau nei finansuoti dideles reklamos kampanijas televizijoje ir spėlioti, ar po jų žmonės ateis pirkti paslaugų į salonus, ar ne.„Ar telerinkodaros atsisakymas turės įtakos reklamos rinkai, priklausys nuo to, ką dabar darys operatoriai, ar jie norės perkelti telemarketingo išlaidas į reklamą. Kaip bus, kol kas sunku pasakyti“, – dėsto specialistas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Smūgis „Lintel“

Kryžiaus žygis prieš telerinkodaros skambučius gali neigiamai atsiliepti ne operatorių rezultatams, bet ir „Teo LT“ grupės įmonei „Lintel“, kuri teikia telerinkodaros paslaugas kitoms įmonėms – tarp jų ir mobiliesiems operatoriams.Lina Rimkutė- Žičkė, TEO Išorinės komunikacijos grupės vadovė, VŽ sakė, kad bendrovė „Lintel“ teikė paslaugas „Bitei“ ir gegužės mėnesį ši sutartis nutrūko. Dalis darbuotojų, kurie dirbo su „Bitės“ projektu, toliau tęsia darbą „Lintel“ su kitais nuotolinio klientų aptarnavimo projektais. Dalies darbuotojų darbo sutartys nutrūko projektui pasibaigus. „Lintel“ šiuo metu dirba apie 730 žmonių.Visgi „Lintel“ ašaromis netiki.„Prekyba internetu, telefonu ir kitais nuotoliniais būdais pastaruoju metu itin populiarėja visame pasaulyje, didelė dalis bendravimo su klientais persikelia į elektroninį bendravimą ir pokalbius telefonais. Taigi „Lintel“ ir toliau mato šio verslo perspektyvas ir ketina plėtoti nuotolinio klientų aptarnavimo paslaugas“, – sakė p. Žičkė.Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Elektromobilių krovimo tinklą kartais plečianti „Inbalance“ taikosi į lyderystę Lietuvoje Premium 1

2019 m. įkurta UAB „In balance grid“ nurodo, jog įskaitant turimas sutartis, per pastaruosius 10 mėn. jos...

Inovacijos
00:01
Dviejuose Kinijos miestuose į gatves išriedės „Baidu“ robotaksi

Kinijos technologijų milžinė „Baidu“, geriausiai žinoma dėl savo interneto paieškos variklio, pirmadienį...

Inovacijos
2022.08.08
„SoftBank“ skaičiuoja antrą rekordiškai prastą ketvirtį

Didžiausią pasaulyje technologių bendrovių fondą valdanti Japonijos „SoftBank Group“ fiksavo antrą...

Rinkos
2022.08.08
Verslo analitikos įrankiai: kaip pasirinkti tinkamiausią? Verslo tribūna

Šiandien visame pasaulyje veikiantiems verslams duomenų reikšmė yra kaip niekada didelė. Įmonės, ieškančios...

Estijos fenomenas: ar iš tiesų šalyje yra 10 vienaragių Premium

Estija nuo „Skype“ laikų išgarsėjo kaip šalis, kurioje gausu augančių technologijų įmonių. Šalies valdžios...

Inovacijos
2022.08.07
E. Muskas meta viešą pirštinę „Twitter“ vadovui: įrodykite tai visuomenei

JAV verslininkas, „Tesla“ įkūrėjas Elonas Muskas šeštadienį pakvietė „Twitter“ generalinį direktorių Paragą...

Inovacijos
2022.08.07
Komercinio šnipinėjimo aukso amžius Premium

Skaitmenizacija ir programišių išpuoliai prisideda prie to, kad vis daugiau pasaulio verslų konkurentų...

Inovacijos
2022.08.06
Kainų palyginimo platformai „Sherlook“ – 300.000 Eur investicija

Lietuvos mišrių investicijų įmonė „Equite“ savo pirmam vystomam startuoliui, kainų palyginimo platformai...

Inovacijos
2022.08.05
„Meta“: Rusijos „trolių fabrikas“ mokėjo už karą Ukrainoje palaikančius komentarus 7

Viena Rusijos grupė samdydavo žmones gatvėje, kad jie internete rašytų komentarus, turinčius sudaryti įspūdį,...

Inovacijos
2022.08.05
„Meta“ išplatins savo pirmąją obligacijų emisiją 1

„Facebook“ savininkė „Meta“ pradeda pirmąjį savo obligacijų emisijos platinimą, įmonei susidūrus su dideliu...

Rinkos
2022.08.05
5G startas: už pagrindinės juostos dažnius operatoriai sumokėjo 13 mln. Eur Premium

Penktadienį pasibaigė 5G ryšiui skirtų dažnių iš pagrindinės 3,5 GHz (3.400–3.700 MHz) juostos aukcionas.

Inovacijos
2022.08.05
„Twitter“ atmeta E. Musko kaltinimus apgavyste pasirašant įsigijimo sandorį

Socialinį tinklą „Twitter“ valdanti to paties pavadinimo bendrovė atmeta Elono Musko teiginius, kad šis buvo...

Rinkos
2022.08.05
40 mln. Eur pajamų pernai gavusi „TransferGo“: poreikio naujai investicijai šiuo metu nėra Premium

Lietuvių įkurta perlaidų bendrovė „TransferGo“ praėjusiais metais gavo 40 mln. Eur (33,7 mln. GBP) pajamų, VŽ...

Inovacijos
2022.08.05
„Booking Holdings“ antrąjį metų ketvirtį padvigubino savo įplaukas

Tarptautinės viešojo apgyvendinimo įstaigų užsakymo internetu platformos „booking.com“ valdytoja „Booking...

Inovacijos
2022.08.04
Ekspertai apie „Ziticity“ veiklos stabdymą: geras IT sprendimas, bet per maža rinka Premium 7

UAB „Miesto logistika“, valdanti greitojo siuntų pristatymo platformą „Ziticity“, pranešė apie savo veiklos...

Logistika
2022.08.04
Orveliška Rusijos taktika: kas daroma su internetu Ukrainoje Premium

Ribojimai ar tyčiniai interneto išjungimai per pastaruosius porą metų buvo fiksuoti ne vienoje valstybėje,...

Inovacijos
2022.08.04
L. Zabulis paskirtas „Nord Security“ ir „Surfshark“ finansų vadovu

Laurynas Zabulis tapo dviejų lietuvių sukurtų ir šiemet susijungusių kibernetinių saugumo įmonių „Nord...

Vadyba
2022.08.04
Nauja realybė: kai nuo pirkėjo patirties priklauso tolesni pardavimai Premium

2022 m. pirkėjų patirčių tyrimas „Bazaarvoice Shopper Experience“ rodo, kad kažką įsigiję klientai tampa...

Prekyba
2022.08.04
Į universitetą – tik dėl diplomo? Tuomet ši studijų programa jus nuvils Verslo tribūna

Kibernetinio saugumo specialistai filmuose dažnai vaizduojami kaip užsisklendę, visą dieną į ekraną...

Klaipėdos uoste išbandyta vietos mokslininkų sukurta naftos teršalų neutralizavimo technologija

Klaipėdos uoste pirmą kartą realiomis sąlygomis išbandyta nauja, Klaipėdos universiteto mokslininkų sukurta...

Inovacijos
2022.08.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku