Valstybę ragina į parodas žiūrėti kaip į investicijų paiešką

Publikuota: 2014-06-14
Atnaujinta 2015-06-01 13:18
svg svg
Nuotrauka: Beatričės Laurinavičienės ("Verslo žinios")
„Verslo žinios“

Per du dešimtmečius taip ir neišmokome patraukliai ir efektingai pristatyti savo pramonės, apgailestauja iš tarptautinių parodų grįžę verslininkai, o parodų organizatoriai atšauna, kad originalios idėjos turi savo kainą.

Tarptautinės parodos „Hannover Messe“ jungtiniame Lietuvos inžinerinės pramonės įmonių asociacijos (LINPRA) stende įmonės ne pirmus metus pristatomos pramonės subrangovų salėje, o Estija – naujų technologijų ir tyrimų salėje.„Atitinkamai kuriamas įvaizdis, kad Estija naujų technologijų, o Lietuva – gamybos subrangos šalis. Jei taip bus ir toliau, niekas mūsų nepastebės kaip projektuojančių, kuriančių, gaminančių“, – atkreipia dėmesį Jonas Klimantavičius, lazerinio mikroapdirbimo sistemas gaminančios UAB „Elas“ direktorius. Šiemet Berlyne vykusioje žemės ūkio parodoje „Žalioji savaitė“ lietuviai vėl prisistatė prieš dvylika metų pasiteisinusią koncepciją: tvirta pirkia iš natūralių rastų, kurios viduje tradiciniai lietuviški patiekalai ir skrabalų muzika. Lankytojų netrūko.Tačiau čia pat, gretimame stende, estai pasinaudojo galimybe populiarinti šalį – dalino maišelius su Estijos vardu ir per patį lankytojų antplūdį buvo galima išvysti gausybę žmonių su estiškais maišeliais rankose. Arba kitas pavyzdys – nemokamas belaidžio interneto prieigos ryšys „WiFi“. „Žaliosios savaitės“ organizatoriai jo nesuteikė, o estai sugalvojo tuo pasinaudoti. Beje, prisijungimo slaptažodis – „Estland“, kad kiekvienas interneto vartotojas žinotų, kam turi būti dėkingas.„Jeigu įmonių grupė vyksta į parodą su vėliava „Made in Lithuania“, – tai turi būti ambicinga. Prilyginčiau tai pasirengimui olimpinėms žaidynėms, kai ketinama siekti pergalės, o ne važiuojama su mintimi, kad dalyvausime, bet kuo pigiau, su paprasčiausia apranga ir primityviomis priemonėmis“, – pažymi Saulius Valius, UAB „Ekspobalta“ direktorius.Pasak jo, kai „Ekspobalta“ dirba su užsieniečiais, šie ragina sugalvoti kuo įdomesnę idėją ir, jei idėja patinka, ieško galimybių ją įgyvendinti. Vienas tokių pavyzdžių – už austrų kompanijai „Sattler AG“ sukurtą ekspoziciją gautas apdovanojimas „RED DOT“, prilygstantis šios srities „Oskarams“. Lietuviai, su nedidelėmis išimtimis, skatina daryti viską kuo pigiau, idėjos net nesvarstomos – kalbama tik apie kainą.

Vidutinis lygis

Ponas Valius neslepia, kad ant tos pačios plonytės linijos, ne kaip patraukti, o kaip tilpti į biudžetą, balansuoja ir „Versli Lietuva“, organizuojanti Lietuvos įmonių nacionalinius stendus. Todėl jam apmaudu, kad, pavyzdžiui, birželio pradžioje specializuotoje interjero parodoje „Interior Lifestyle Tokyo 2014“ dalyvaujančios įmonės bus pristatytos blankokai.„Verslios Lietuvos“ tam skirtas biudžetas labai kuklus. Tad, anot jo, jei ir atrodysime padoriai, vargu ar būsime tarp lyderių.Panašios nuomonės laikosi ir Evaldas Januškevičius, Lietuvos parodų stendų statytojų asociacijos (LIPSTA) direktorius. Anot jo, „Versli Lietuva“ turi pasitvirtinusi parodų stendo koncepciją, kaip įmonės turi būti pristatytos stende.„Nėra šie stendai nei labai geri, nei labai blogi – vidutinio lygio. Jeigu už tuos pačius nedidelius pinigus norima sudalyvauti kuo daugiau parodų, ko nors efektyvaus negalime tikėtis“, – svarsto p. Januškevičius.Jo teigimu, parodų organizatoriams idėjų, kaip pasirodyti taip, kad parodų dalyviai stendą įsimintų, netrūksta. Užtenka prisiminti, kad pasaulinėse EXPO parodose Lietuva būna pristatoma kone originaliausiai. Pavyzdžiui, 2012 m. EXPO parodoje Lietuvos ekspozicija įvertinta už estetinį vaizdą sidabro medaliu.„Viskas atsiremia į pinigus – idėjų galime pasiūlyti, tačiau nuolat ką nors netikėto pasiūlę sulaukiame prašymo padaryti paprasčiau“, – neslepia Erikas Piskunovas, UAB Ekspozicijų centro vadovas.

Nieko nekeisti – pavojinga

„Elo“ direktoriaus įsitikinimu, atėjo laikas kam nors imtis iniciatyvos, kad pasirengimas parodoms prilygtų pastangoms, kai ieškoma užsienio investuotojų. Nes viena – pristatyti, kad sugebame lanksčiai ir kokybiškai atlikti paslaugas, ir kita – pademonstruoti, kad gebame suprojektuoti ir pagaminti aukštos pridėtinės vertės gaminį.Jo manymu, „Versli Lietuva“ ar Ūkio ministerija galėtų skirti darbuotoją, kuris, jei reikia, surinktų kritinę masę įmonių, norinčių dalyvauti vienoje ar kitoje parodoje. Šios pastangos biudžetui atsipirktų. „Jei esame suinteresuoti, kad Lietuva būtų pristatoma kaip technologijų šalis, reikia rasti tokių įmonių. Neiti lengviausiu keliu ir kviesti per asociacijas, nes galbūt įmonės priklauso skirtingoms asociacijoms arba išvis joms nepriklauso. Reikia ieškoti jų“, – siūlo p. Klimantavičius.Jis ragina žvelgti dar plačiau – toks sėkmingas technologijų bendrovių pristatymas gali ne tik sudominti ieškančius didesnę pridėtinę vertę turinčių produktų – taip galima pritraukti ir užsienio investicijų. Anksčiau, radęs patikimų partnerių Lietuvoje, kurtis greta jų užsienio bendroves yra skatinęs koncernas IKEA. Dabar užsieniečius gali sudominti naujos technologijų bendrovės, sukurtos mokslinių tyrimų pagrindu. Jeigu ir toliau dalyvausime tik subrangovų parodose, anot direktoriaus, neturėtume dejuoti, kad „protų nutekėjimo“ į užsienį sustabdyti nepajėgiame, o užsieniečiams mūsų kraštas vis dar asocijuojasi su senovinėmis trobomis.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Būna ten, kur mato naudą

Skirtingai nei parodų organizatoriai ar įmonių vadovai, Jurgita Butkevičienė, VšĮ „Versli Lietuva“ Eksporto departamento direktorė, pesimizmui priežasčių nemato.„Mes sugebame įdomiai prisistatyti ten, kur reikia. Ką tik grįžome iš Tel Avivo „MIXiii-BIOMED 2014“, kur dalyvavome su gyvybės mokslų įmonėmis. Stendas visą laiką buvo pilnas lankytojų, susidomėjimas didžiulis. Kai vykstame į parodas, visuomet tiksliai žinome, ko norime ir ką siekiame sudominti. Beje, lankytojų atsiliepimai Izraelyje buvo puikūs“, – mitą, kad svarbu tik pinigai, paneigia „Verslios Lietuvos“ atstovė. Be to, ši paroda turės ir pratęsimą, ji susijusi ir su rugsėjo mėnesį Vilniuje organizuoju tarptautiniu gyvybės mokslų forumu „Life Sciences Baltics 2014“, į kurį kviečiama atvykti kuo daugiau pasaulinio lygio dalyvių, tarp jų ir iš Izraelio.Ponios Butkevičienės teigimu, visuomet analizuojama ir įvertinama, kurioje parodoje tikslinga pristatyti nacionalinį stendą, kad būtų gauta kuo daugiau naudos.Tarkim, anksčiau aprangos ir tekstilės sektoriaus parodoje įmonės pristatydavo savo galimybes teikti paslaugas, o dabar žengiama į aukštesnį lygį – liepos mėnesį „Bread&Butter Berlin“ mados prekių ženklų parodoje, išsiskiriančioje itin griežta dalyvių atranka, kolekcijas pristatys ir savo prekės ženklus turinčios Lietuvos bendrovės.

XXX

2014 m. „Verslios Lietuvos“ Eksporto departamento planuojamų parodų, verslo misijų ir kontaktų mugių sąrašas

Renginys (Sektorius, data, šalis)Verslo misija į Suomiją (Inžinerinė  pramonė   2014 05 31 Suomija) 

Verslo misija į JK (Medienos ir baldų sektorius 2014 05 30 Jungtinė Karalystė)
Paroda Bio International Convention (Gyvybės mokslai 2014 06 23–26 San Diegas, Kalifornija, JAV) 
Paroda Interior lifestyle Tokyo Namų tekstilės / interjero sektorius 2014 06 4–6 Tokijas, Japonija) 
Paroda Global Automotive Components and Suppliers Expo 2014 (Inžinerinė pramonė (klasteris) 2014 06 24–26 Štutgartas, Vokietija) 
Paroda BREAD&BUTTER (Aprangos sektorius 2014 07 08–10 Berlynas, Vokietija)
Paroda MAISON&OBJET (Namų tekstilės / interjero sektorius 2014 09 05–09 Prancūzija) 
Įvažiuojamoji verslo misija (Gyvybės mokslai /  pramonė 2014 09 10–14 JAV)
Paroda CTIA (Informacinių ir ryšių technologijos 2014 09 09–11 JAV) 
Verslo misija į Vokietiją (Įvairūs sektoriai 2014 09 Vokietija) 
Paroda ELMIA Subcontractor (Inžinerinė  pramonė   2014 11 11–14 Švedija) 
Verslo misija į Švediją (Medienos ir baldų sektorius 2014 11 30 Švedija)
Verslo misija į Nyderlandus (Įvairūs sektoriai 2014 11 Nyderlandai) 
Verslo misija į Rusiją (Aprangos ir tekstilės sektorius (kartu su LATIA) 2014  Rusija) 
Išvažiuojamoji verslo misija (Įvairūs sektoriai (kartu su LVK) 2014 Gruzija)
Verslo misija iš Azerbaidžano ir Turkmėnistano (Įvairūs sektoriai (kartu su LVK) 2014 Vilnius, Lietuva) 
Išvažiuojamoji verslo misija (Statybų sektorius 2014 Vokietija)  
Šaltinis: VŠĮ „Versli Lietuva“. Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Vyriausybė neskubės NPD sulyginti su MMA, nes tai kainuotų šimtus milijonų Premium 2

Europos Sąjunga tikisi kitąmet susitarti dėl bendrų visoms šalims minimalaus mėnesio atlyginimo (MMA)...

Verslo aplinka
2021.11.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku