„Google“ neužkariaus savavaldžių automobilių rinkos

Publikuota: 2014-06-14
Atnaujinta 2015-06-01 13:14
svg svg
Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo ("Verslo žinios")
„Verslo žinios“

Technologijų milžinei prieš paskelbus, kad ji pati gamins savavaldžius automobilius, JAV žiniasklaidoje pasipylė komentarų, esą pildosi baisiausias V8 varikliais varomoje praeityje užstrigusio Detroito košmaras. Tačiau nutylima, kad pačiai „Google“ tai buvo vienas sunkiausių verslo sprendimų.

Ne be reikalo šią žinią europiečiams pirmoji pranešusi BBC mini, kad anksčiau „Google“ planavo taikyti savo sukurtą savavaldžių automobilių technologiją kitų gamintojų surinktose transporto priemonėse. Juk „Google“ yra reklamos bendrovė, kuri, nepaisydama technologijų entuziastų širdis šildančių futuristinių projektų, apie 90% pajamų toliau gauna iš reklamos.Be to, automobilių gamyba, net ir tokia, kuri finansuojama naudojantis užsakomosiomis paslaugomis, kainuoja didžiulius pinigus ir absoliučiai nesisieja su milžinės verslo modeliu.

„Google“ neturi gamyklų

Be abejo, „Google“ supranta, kad visų kiaušinių viename krepšyje laikyti negalima, ir jau kurį laiką ieško būdų, kaip įvairinti pajamų šaltinius. Iš dalies dėl to pastaraisiais metais milžinė superka robotikos ir išmaniųjų buitinių prietaisų įmones. Tačiau atkreipkite dėmesį į tai, kad ši bendrovė nesiima konkuruoti jau egzistuojančiose ir subrendusiose rinkose, jeigu jose yra bent keli gana stiprūs dalyviai. Ji rinkas kuria. Milžinei neįdomios pramoninius robotus ar siurbimo robotus kuriančios įmonės. „Google“ tyrinėja dirbtinio intelekto ir dvikojų, keturkojų bei kitokių formų protingų robotų panaudojimo buityje ir kitose srityse (pvz., gelbėjimo operacijose) galimybes, nes robotai, kaip ir išmanieji telefonai, yra puiki platforma kompanijos kuriamai programinei įrangai bandyti ir tobulinti.Tikėtina, kad po keleto dešimtmečių, kai dirbtinis intelektas bus pakankamai ištobulintas ir išpopuliarintas, „Google“ licencijuos savo sukurtus algoritmus arba, kaip buvo su „Android“, atiduos programinį kodą „geležies gamintojams“ nemokamai, taip užkariaus rinką ir sugalvos kokį nors naują verslo modelį, galbūt irgi susijusį su reklama. Pati slaugymo ar karinių robotų bendrovė veikiausiai negamins. Juk „Google“ neturi nei tam pritaikytų fabrikų, nei žinių ar patirties masinės gamybos sektoriuje. Ir į tai beveik neinvestuoja.

Raktažodis – „nemokamai“

Galima ginčytis, kad visa tai nuperkama už pinigus, o „Google“ jų netrūksta. Tačiau, akivaizdu, kad kur kas lengviau ir efektyviau dirbti remiantis jau pasiteisinusiais veiklos modeliais, nei apsukti kompanijos laivą ir imti konkuruoti su įmonėmis, kurios jau turi gamybos bazę ir ilgametės patirties.Prisiminkime „Android“ iškilimo istoriją: kai dar tik vystykluose buvusioje mobiliųjų technologijų rinkoje pasirodė itin uždara ir saugoma „Apple“ operacinė sistema „iOS“, „Google“ staigiai mobilizavo savo programuotojus, per trumpą laiką sukūrė mobiliąją operacinę sistemą (OS) ir ją telefonų gamintojams pasiūlė nemokamai. Ši sistema buvo gana pažangi ir patraukli, kad patrauktų keleto didelių elektronikos gamintojų dėmesį.O jau 2008–2009 m., kai į „Android“ valtį sulipo tokios bendrovės kaip HTC, „Samsung“ bei „Motorola“, jų pėdomis žengti buvo priversti ir kiti gamintojai. Kitu atveju šie būtų turėję kurti savo OS ir dar metų metus bandyti pasivyti nemokamą „Google“ OS naudojančius ir taip gerokai sutaupančius konkurentus. Tai įrodo ir liūdna „Nokios“ istorija. Kompanija, iki išmaniųjų telefonų eros pradžios savo įrenginiuose naudojusi „Symbian“ OS, nusprendė kurti naują nuosavą sistemą. 2010 m. pristatyta „MeeGo“ ekspertų laikoma viena geriausių mobiliųjų OS istorijoje. Tačiau atsisakymas naudoti „Android“ ir keli prasti bendrovės vadovų sprendimai suomių įmonę nuvedė tiesiai į „Microsoft“ glėbį.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Konkurentai lipa ant kulnų

Sekant pastarųjų metų „Google“ vadovų pareiškimus ir stebint rinkos reakciją į juos susidaro stiprus įspūdis, kad milžinė ir besikuriančioje savavaldžių automobilių rinkoje bandė pritaikyti tokį patį arba panašų modelį – tapti gamintojų partnere ir licencijuoti autonominėms transporto priemonėms skirtą programinę įrangą. Praėjusią savaitę, pristatydamas žiniasklaidai tarsi iš animacinių filmų paimtus pirmuosius savavaldžius „Google“ automobilius, šio projekto vadovas Chrisas Urmsonas pareiškė: „Ieškome draugų ir partnerių, kurie padėtų mums tai (gamybą – VŽ) įgyvendinti.“Kitaip sakant, „Google“ visai nenori lįsti į automobilių gamybos verslą. Ji bando paraginti tradicinius gamintojus tapti partneriais.Šie irgi neskuba atsisakyti tradicinio verslo modelio ir pulti į technologijų bendrovės glėbį. Dalis jų dėl vis dar neaiškios naujų technologijų ateities, permainų baimės ir tas permainas lydinčių sudėtingų ir dažnai skausmingų procesų.Kitaip sakant, dalis automobilių gamintojų bijo prarasti savitumą ir tapti tik „Google“ rangovais. Tai turi krislą pagrindo. Juk šiais laikais nesvarbu, kur ir kas surenka gaminius. Svarbiausia, koks ženkliukas puikuojasi ant produkto. O „Google“ pasistengė, kad savavaldžiai automobiliai būtų siejami būtent su ja. Didesnę grėsmę „Google“ kelia kita gamintojų dalis. Tie, kurie patys jau baigia kurti savo autonomines transporto priemones. Tarp jų – „Volvo“, „Daimler“, „Nissan“ „Ford“, „General Motors“ ir „Volkswagen“ grupė. VŽ jau rašė, kad „Daimler“ dar iki šio dešimtmečio pabaigos žada į rinką paleisti savavaldžių automobilių. Vokietijos bendrovė netgi turi šiems automobiliams pritaikytą verslo planą – „Daimler“ antrinė bendrovė „Car2go“, valdanti didelį „Smart“ modelių parką ir teikianti automobilių nuomos paslaugą, panašią į Lietuvoje veikiančią „City Bee“, planuoja autonomines transporto priemones pritaikyti savo veikloje.

Pramynė takus

„Google“ žino, kad būti pirmam rinkoje – didelis pranašumas. Tikėtina, kad dėl to ji ir pasinaudojo bendrovės „Roush Enterprises Inc.“ užsakomosiomis paslaugomis ir jau dabar į gatves išleido bandomuosius savo prekės ženklo automobilius.Neoficialiais duomenimis, „Google“ automobilius surinko Detroito apylinkėse įsikūrusi bendrovė „Roush Enterprises Inc.“Tačiau čia koją milžinei kiša įstatymai. Ji jau pramynė nemažai takų: inicijavo diskusijas dėl įstatymų ir kelių eismo taisyklių pakeitimų, prie savavaldžių automobilių pradėjo pratinti visuomenę ir perdariusi keletą tradicinių modelių sėkmingai išbandė savo sukurtą technologiją.Tačiau kol plačioji visuomenė visai pripras prie autonominių transporto priemonių ir kol bus sukurti visi reikiami įstatymai bei kelių eismo taisyklės, konkurentai pasivys „Google“.Pasaulyje yra nemažai kompanijų, kurios autonominių transporto priemonių galimybes tyrinėja gerokai ilgiau nei „Google“, tačiau jos nėra pasistūmėjusios taip toli.Šiuo metu milžinės programinė įranga laikoma bene tobuliausia. Tai patvirtina ir JAV gynybos pažangių tyrimų projektų agentūra (angl. „Defense Advanced Research Projects Agency“), organizuojanti savavaldžių automobilių konkursus.Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

„Dyzelgeito“ skandale – dar 193 mln. GBP „Volkswagen“ išmokų

Milijardus eurų jau kainavusiame skandale kompensacijas gaus maždaug 91.000 ieškovų Jungtinėje Karalystėje.

Automobiliai
2022.05.26
„Sostenos“ pelnas pernai išaugo dukart

Automobilių prekybos ir remonto bendrovės „Sostena“ grynasis pelnas pernai išaugo daugiau nei du kartus – iki...

Logistika
2022.05.26
Tvarios sunkiosios transporto priemonės: pasiūlos yra, bet infrastruktūra buksuoja Premium

Europai vis drąsiau žygiuojant Žaliuoju kursu, tvarius sprendimus siūlo ir sunkiojo transporto gamintojai.

Logistika
2022.05.26
Už 135 mln. Eur parduotas 1955-ųjų „Mercedes“

1955-ųjų laidos „Mercedes-Benz“, viena iš vos dviejų egzistuojančių tokio modelio mašinų, šį mėnesį aukcione...

Automobiliai
2022.05.22
„VW Taigo“: kaip detalės keičia paveikslą Premium

Ne itin reikšmingais pokyčiais nuo „VW T-Cross“ besiskiriantis krosoveris sukuria visiškai naujo automobilio...

Automobiliai
2022.05.21
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Pirmąkart į Lietuvos gatves šiemet išriedėjo 43.400 naudotų lengvųjų automobilių 1

Šiemet sausį–balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 43.400 naudotų lengvųjų automobilių – 0,2% daugiau...

Automobiliai
2022.05.16
Vilniuje atidarytas naujas „Renault“ ir „Dacia“ automobilių centras

Ketvirtadienį Vilniuje bendrovė „Sostena“ atidarė naują „Renault“ ir „Dacia“ automobilių centrą. Tai antras...

Logistika
2022.05.12
„Enyaq“, brangiausias „Škodos“ produktas Premium 22

Vokietijos koncerno „Volkswagen“ valdomų gamintojų rikiuotėje „Škoda“ priskiriama žemų kainų ir pigių...

Automobiliai
2022.05.08
Geriausias BMW pasiūlymas – salono gale Premium 8

Ilgus metus savo didžiausią sedaną pateikdavęs kaip vairuotojo norams suderintą pasiūlymą, Bavarijos...

Automobiliai
2022.05.07
Estijos naujų automobilių rinka susitraukė 14%

Per keturis šių metų mėnesius Estijoje nupirkta 6.970 naujų lengvųjų automobilių – 14,2% mažiau nei per tą...

Logistika
2022.05.06
BMW prekybos rekordas Lietuvoje ir atsinaujinusi „Regitros“ piktžaizdė Premium 2

Naujų automobilių pardavimams toliau krintant dėl riboto tiekimo, Bavarijos „premium“ automobilių gamintojo...

Automobiliai
2022.05.05
„CarVertical“ padvigubino pajamas, planuoja tolesnį spartų augimą 16

Lietuviška automobilių istorijos ataskaitas teikianti platforma skelbia pajamas auginusi nuo 8,5 iki 17,7...

Logistika
2022.05.04
Į Lietuvą ateina Estijos elektromobilių įkrovimo tinklas Premium 58

Šalyje veiklą pradeda dar vienas įkrovimo stotelių tinklo operatorius „Eleport“, planuojantis per metus...

Logistika
2022.05.04
„Bentley continental GT speed“ „Motor Klassik 2022“ apdovanojimuose pripažintas ateities klasika Verslo tribūna

„Bentley Motors“ šiandien paskelbė apie savo pirmąjį apdovanojimą iš žinomo Vokietijos automobilių žurnalo...

„Deals On Wheels“ investuoja 0,5 mln. Eur į elektromobilių prekybą Latvijoje ir Estijoje 1

Birželį ruošiamasi atidaryti atstovybes Rygoje ir Taline, didžioji dalis investicijų skiriama bandomųjų...

Automobiliai
2022.04.28
„AvtoVAZ“ salonuose nebeliko „Lada“ automobilių su automatinėmis pavarų dėžėmis 5

Dėl tarptautinių sankcijų komponentų stokojančio gamintojo atstovai spėlioja, kad tokių versijų nebus...

Automobiliai
2022.04.26
„Deus“ planas naujiems elektromobilių rekordams Premium

Prieš porą metų įkurtas automobilių gamintojas iš Vienos „Deus Automobiles“ Niujorko automobilių parodoje...

Automobiliai
2022.04.24
Niujorko automobilių parodos sugrįžimas: mažiau naujienų, bet daugiau įdomybių Premium

Iš pandemijos gniaužtų ištrūkusi Tarptautinė Niujorko automobilių paroda (NYIAS) po trejų metų pertraukos vėl...

Automobiliai
2022.04.23
„Tesla“ rezultatai viršijo lūkesčius, pasiekė rekordinį pelningumą 1

Elektromobilių gamintoja „Tesla“ pirmą šių metų ketvirtį gerino rezultatus, didėjant gamybos apimtims ir...

Rinkos
2022.04.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku