Teisė būti pamirštam: „Facebook“ netyčia paleido naują aplikaciją

Publikuota: 2014-06-11
Atnaujinta 2015-06-01 12:52
svg svg
Nuotrauka: Jason Alden („Bloomberg“)
„Verslo žinios“

„Facebook“ dar kartą bando atsiriekti privatumu susirūpinusių išmaniųjų telefonų vartotojų dalį – ruošiasi paleisti naują aplikaciją „Slingshot“, skirtą dalintis išnykstančiomis nuotraukomis. Aplikacija netikėtai pirmadienį pasirodė „iTunes Store“, bet buvo greitai išimta, paleidimo data nenurodoma.

Ne pirmas bandymas

Tai toli gražu ne pirmas „Facebook“ bandymas į rinką paleisti bendravimo vaizdais aplikaciją. Pirmąjį žingsnį kompanija žengė praėjusių metų pradžioje su programėle „Facebook Poke“, kuriai nepavyko reikšmingai pasipriešinti tuometiniam segmento lyderiui „Snapchat“.Antruoju žingsniu galime laikyti plačiai nuskambėjusį „Facebook“ pasiūlymą tų pačių metų pradžioje už 3 mlrd. USD nupirkti „Snapchat“. Tą kartą dalis apžvalgininkų pamanė, kad „Facebook“ vadovui Markui Zuckerbergui, švelniai tariant, pasimaišė. Tiesa, po to, kai „The Wall Street Journal“ paskelbė, kad „Snapchat“ CEO Evanas Spiegelis pasiūlymą atmetė, dauguma pakeitė nuomonę apie tai, kam iš šių dviejų žmonių, švelniai tariant, pasimaišė. „Snapchat“ vadovas atmetė tiek šį, tiek ir vėlesnį 4 mlrd. USD vertės IT gigantės „Google“ pasiūlymą.Kad ir kaip būtų, „Slingshot“ yra naujausias „Facebook“ mėginimas atsiriekti dar didesnį išmaniųjų telefonų naudotojų laiko gabalą.Naująja aplikacija „Facebook“ taikosi į vartotojų segmentą, kurį 2013 m. JAV sudarė 9% išmaniųjų telefonų vartotojų, daugiausia – 18–29 metų amžiaus kategorijoje, „PEW Research Center“ duomenimis. Tai tas pats vartotojų segmentas, kurio didelę dalį jau turi jos „Instagram“: vartotojai taip pat labiausiai koncentruojasi šioje amžiaus grupėje. Joje „Instagram“ naudoja netgi didesnė vartotojų dalis, nei „Snapchat“ – 43%, palyginti su 26%. Ankšta demografinė grupė ir „Facebook“ lyderystė suponuoja, kad taikomasi yra ne tiek į specifinę auditoriją, kiek į specifinius poreikius.Duomenys apie žaibiškai besikeičiantį šios rinkos segmentą yra padriki, tačiau šiokį tokį vaizdą susidaryti galime.„Android“ sistemoje tiek mobilioji „Facebook“ aplikacija (0,5–1 mlrd. įdiegimų), tiek „Instagram“ (100–500 mln. įdiegimų) socialinių aplikacijų kategorijoje lenkia trečioje vietoje esančią „Snapchat“ (50–100 mln. įdiegimų). „Instagram“ populiaresnis ir „Apple“ „iTunes“, nors „Snapchat“ ten šiuo metu populiaresnis nei „Facebook“.

Privatumo erai reikia naujų bendravimo įrankių

Išskirtinė „Snapchat“ funkcija – dalinimasis nuotraukomis ir vaizdo įrašais, kurios yra automatiškai ištrinamos po to, kai gavėjas ją peržiūri. „Slingshot“ nuotraukos neleis pamatyti, kol gavėjas neišsiųs savo nuotraukos atgal. Aplikacija „Apple“ „iTunes Store“ pirmadienį pasirodė trumpam ir anksčiau laiko, todėl kalbėti apie visas jos funkcijas anksti, nors išnykstančios nuotraukos, panašu, taip pat bus viena jų.Nykstančios nuotraukos ne tik atliepia natūralų norą neapkrauti mobiliųjų įrenginių išliekamosios vertės neturinčiomis skaitmeninėmis šiukšlėmis. Tokios funkcijos populiarėjimas atliepia ir kitą, pastaruoju metu sparčiai augantį, privatumo virtualioje erdvėje poreikį.Šių metų gegužės mėnesį Europos Teisingumo Teismas (ETT) priėmė sprendimą, kuriuo įpareigojo „Google“ patenkinti Ispanijos piliečio Mario Costeja Gonz?lez reikalavimą iš savo paieškos variklio ištrinti nuorodas į internete publikuojamą informaciją apie finansinius sunkumus, kuriuos šis patyrė 1998 m. Nuo to laiko „Google“ sukūrė tam skirtą tarybą ir intensyviai konsultuojasi su specialistais, pavyzdžiui, Lučianu Floridi, filosofijos ir informacijos etikos profesoriumi Oksfordo universitete, apie tai, kaip šį teismo sprendimą reikėtų įgyvendinti.„Šie klausimai jau iškilo ir nebegalime jų išvengti, mes jau tapome brandžia informacine visuomene. Turime juos spręsti nešališkai ir sumaniai,“ – „BBC World Service“ radijui sakė profesorius.

Skaudžios privatumo nykimo pamokos

Internete užsiliekanti informacija gali iškilti į viešumą pačiu netinkamiausiu metu. Tai archetipiškai galėjome pamatyti skandalų, kurie nuo 2011 m. lydėjo politinę JAV Atstovų rūmų nario Anthony Weinerio karjerą, metu.Pirmą kartą į medijos akiratį jis pateko socialiniame tinkle „Twitter“, su nepažįstama 21 metų moterimi iš Sietlo pasidalinęs nuoroda į nepadorią savo paties nuotrauką. Skandalo metu paaiškėjo, kad panašių žinučių per trejus metus buvo gavusios dar šešios moterys. Po šio skandalo p. Weineris atsistatydino iš Atstovų rūmų.Skandalas naują kvėpavimą įgavo po dvejų metų, kai p. Weineris nusprendė kandidatuoti į Niujorko mero postą. Dar keli tokio pat pobūdžio susirašinėjimai iškilo į viešumą ir šį kartą jie politikui kainavo mero kėdę. „Sakiau, kad tikėtina, jog kitos žinutės ir nuotraukos iškils į viešumą ir dabar taip atsitiko“, – tuomet apgailestavo kandidatas į merus. Ko gero, jei bendravimo mediumas būtų ne socialinis tinklas „Twitter“, bet „Snapchat“, Niujorkas šiandien turėtų kitą merą.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Facebook“ aplikacija skaidosi

Verta paminėti ir tai, kad „Slingshot“ yra dar viena aplikacija, atsišakojusi nuo „didelės mėlynos aplikacijos“. Būtent tokį vystymąsi p. Zuckerbergas pažadėjo, kalbėdamas šių metų balandžio mėnesį su „The New York Times“ tinklaraščiu „Bits“. „Mobiliųjų technologijų rinkoje mokama didelė grąža tiems, kas sukuria aukščiausios klasės, vienam tikslui skirtas patirtis, – sakė jis. – Todėl iš esmės mes padalinyje „Creative Labs“ skaidome didžiąją mėlyną aplikaciją“.Tai „Facebook“ daro ne tik kurdama savo, bet ir pirkdama konkuruojančias aplikacijas. Minėtoji „Instagram“ yra skirta dalintis nuotraukomis, uždėjus joms spalvos filtrą. „Facebook Camera“, kuri turėjo konkuruoti su „Instagram“, patyrė nesėkmę ir p. Zuckerbergas galiausiai už 1 mlrd. USD nusipirko originalą. Neseniai įsigyta aplikacija „WhatsApp“ ir „Facebook Chat“ yra pokalbių aplikacijos, panašios į „Facebook“ socialinio tinklo pokalbių funkciją, tik iškeltos į naujas aplikacijas.Istorija nuosavoms „Facebook“ aplikacijoms buvo negailestinga. Sunku pasakyti, kaip seksis „Slingshot“ – viskas priklausys, ar ji sugebės atliepti vartotojų poreikį ir pristatyti ką nors nauja. Nesvarbu, ar pirmadienio paleidimas buvo planuotas, ar ne – oficialus aplikacijos pasirodymas sulauks išskirtinio dėmesio.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Vyriausybė neskubės NPD sulyginti su MMA, nes tai kainuotų šimtus milijonų Premium 2

Europos Sąjunga tikisi kitąmet susitarti dėl bendrų visoms šalims minimalaus mėnesio atlyginimo (MMA)...

Verslo aplinka
2021.11.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku