„Klaipėdos Smeltė“ laukia okeaninių laivų

Publikuota: 2014-06-01
Atnaujinta 2015-06-01 13:03
svg svg
Nuotrauka: Algimanto Kalvaičio ("Verslo žinios")
„Verslo žinios“

Laivų krovos AB „Klaipėdos Smeltė“ klientė – laivybos kompanija „Mediterranean Shipping Company“ – vasarą į Klaipėdos uostą atsiųs pirmuosius okeaninius konteinervežius, sujungsiančius Lietuvą su kitais žemynais tiesiogiai, nenaudojant tarpinių perkrovimo uostų.

„Esame finišo tiesiosios paskutiniame ruože“, – teigia Eduardas Galuškinas, „Klaipėdos Smeltės“ rinkodaros direktorius, ir pasakoja apie bendrovės baigiamą tarptautinio konteinerių paskirstymo centro (vadinamojo hub'o) projektą.Pasak jo, iki šio mėnesio pabaigos turėtų būti baigti visi formalumai dėl 90–96 krantinių, kurias pastatė uosto direkcija, įteisinimo. Tad nuo birželio vidurio „Klaipėdos Smeltė“ bus tiek techniškai, tiek teisiškai pasiruošusi priimti didžiulius okeaninius laivus. Klaipėdoje jie bus perkraunami į mažesnius laivus, šie konteinerius išvežios po kitus Baltijos jūros uostus, o iš ten surinks kitus konteinerius ir juos vėl gabens į Klaipėdos uostą, kad čia „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminale jie būtų sukrauti į didžiuosius okeaninius konteinervežius. Vykdant projektą, „Klaipėdos Smeltės“ teritorijoje iškilo unikalių statinių, maždaug 130 mln. Lt išleista konteinerių krovos įrangai. Bendrovė įsigijo 7 RTG tipo ir tris „Ship-to-Shore“ (STS) tipo kranus, kurių aukštis siekia 83,6 m, o su pakelta strėle – beveik 115 m. Kranai skirti pakrauti ir iškrauti okeaniniams konteinervežiams.Šiuo metu pietinėje uostamiesčio dalyje esanti laivų krovos bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ teritorija vis dar primena milžinišką statybų aikštelę. Čia baigiamos statyti konteinerių sandėliavimo aikštelės, griaunami nereikalingi sandėliai ir ruošiami plotai būsimoms aikštelėms. Konteinerių paskirstymo centre įrengiamos ne tik įprastos, bet ir refrižeratorinių konteinerių, skirtų šaldytiems kroviniams, sandėliavimo aikštelės. Baigiamos statyti ir didelės remonto dirbtuvės, kurios bus skirtos aptarnauti krovos technikai. Tai bus vienintelės dirbtuvės visoje Europoje, kur į vidų galės įvažiuoti 29 m aukščio RTG tipo kranai.

Nei kada, nei iš kur atplauks – nežino

Paklaustas, kada prie „Klaipėdos Smeltės“ krantinių pasirodys pirmieji okeaniniai laivai, p. Galuškinas teigia, jog kol kas laukiama trijų didžiausių pasaulyje konteinerinių krovinių gabenimo kompanijų „Maersk Line“, „Mediterranean Shipping Company“ (MSC) ir CMA CGM susitarimo.„Šiuo metu derinami klausimai dėl „P3 network“ projekto. Pagal jį „Maersk Line“, MSC ir CMA CGM kuria bendrą įmonę Londone. Kompanijos dalysis maršrutais ir gabens jais viena kitos krovinius. Dar laukiama patvirtinimų dėl tokio aljanso sudarymo iš kontroliuojančių antikartelinių institucijų“, – paaiškina rinkodaros direktorius.Po to kompanijos susitars, kokiu būdu veš konteinerius į Europos ir Baltijos uostus. „Kuo greičiau jos apsispręs, nusibraižys schemas, tuo greičiau mes suprasime, kokie kroviniai atplauks pas mus“, – kalba p. Galuškinas. Jo žiniomis, visi šie sprendimai turėtų būti priimti birželį. „Klaipėdos Smeltės“ rinkodaros direktorius teigia, kad konteinerinės linijos kol kas neatskleidžia, ir iš kokių regionų į Klaipėdą atplauks okeaniniai laivai.„Galime tik spėti, kad tai tikriausiai nebus Kinija, Tolimieji Rytai, nes iš ten plaukia dideli 8.000–18.000 TEU talpos laivai. O mes šiuo metu esame pasiruošę krauti iki 6.000–7.000 TEU talpos laivus“, – sako p. Galuškinas.

Ambicingi akcininkų tikslai

Šiuo metu „Klaipėdos Smeltės“ terminale galima sandėliuoti 7.000 TEU, netrukus talpa turėtų padidėti iki 16.000–17.000 TEU. Ateityje planuojama, kad vienu metu terminale bus galima sandėliuoti apie 24.000 TEU. Tuomet terminalo pajėgumas leistų perkrauti apie 600.000 TEU per metus, dar vėliau – iki 1 mln. TEU per metus. Šiuo metu „Klaipėdos Smeltės“ terminalo pajėgumas sudaro 200.000–250. 000 TEU per metus. „Planuojami skaičiai šiandien gal atrodo egzotiški, bet mūsų akcininkai į juos orientuojasi. Tai reikštų iki 10 mln. tonų papildomų krovinių Klaipėdos uostui“,– skaičiuoja p. Galuškinas.2008 m. „Klaipėdos Smeltės“ kontrolinį akcinį projektą įsigijo tarptautinė konteinerių terminalų operatorė bendrovė „Terminal Investment Limited“, glaudžiai susijusi su antra pagal dydį pasaulyje konteinerių vežimo kompanija MSC.Pašnekovas teigia, kad optimistiškai nuteikia sėkmingas Gdansko uosto pavyzdys, kuris kaip konteinerių priėmimo centras kasmet didina krovos mastus. Praėjusiais metais jo krova peržengė 1 mln. TEU per metus. „Tai panašus projektas į mūsiškį. Skiriasi tik terminalo koncepcija. Gdanskas daugiau orientuojasi į Lenkijos rinką, į Rytų Europos dalį už Lenkijos, o iš ten – į Sankt Peterburgą. Klaipėdos uostas taip pat dirbs su Sankt Peterburgo bei prie jo esančiais uostais, bet turi ir kitą sausumos traukos zoną: Baltarusiją, Ukrainą, iš dalies Rusiją, Vidurinę Aziją. Tad iš esmės Gdansko uostas mums nėra konkurentas. Tuo labiau jog dirbame su skirtingomis konteinerinių krovinių gabenimo kompanijomis: mūsų pagrindinė klientė – MSC, o Gdansko – „Maersk Line“, – kalba p. Galuškinas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
VVT pateikė ieškinį dėl darbuotojų sutarčių stabdymo

„Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) penktadienį pateikė ieškinį teismui dėl daugiau nei trečdalio...

Vadyba
2022.05.20
LTG nekeičia planų atleisti beveik 2.000 darbuotojų

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovas sako, kad planas atleisti beveik 2.000 darbuotojų...

Logistika
2022.05.20
„Moller auto“ pelnas pernai augo 2,5 karto 1

„Volkswagen“ automobilių prekybos ir remonto bendrovė „Moller Auto“ praėjusiais metais gavo 75,3 mln. Eur...

Finansai
2022.05.20
Ateitis su 5G pagal „Ericsson“: kas laukia žmonių ir verslo Premium

5G ryšys dažnai yra pristatomas kaip technologija, kuri daugiausia naudos atneš verslui. Tai bent iš dalies...

Inovacijos
2022.05.20
K. Kaikaris – apie „CityBee" konkurentus, naujas technologijas, duomenų vagystės pamokas Premium 4

Kristijonas Kaikaris, „Modus Group“ priklausančios mobilumo „CityBee“ platformos vadovas, VŽ podkaste sako...

Logistika
2022.05.20
Vakarai ieško kelių, kaip iš Ukrainos išvežti pasaulio rinkai skirtus grūdus Premium

Rusijos agresija prieš Ukrainą kartu su sausromis ir vis dar nepasibaigusia koronaviruso pandemija kelia...

Verslo aplinka
2022.05.20
Kai pasiūlytieji mainai sunkiai dera su morale 2

Nuo Rusijos agresijos prieš Ukrainą pradžios praėjus trims mėnesiams tarptautinė bendruomenė staiga...

VŽ požiūris
2022.05.20
M. Skuodis: ieškoma būdų Lietuvos aviacijos bendrovėms pradėti veiklą JAV

Rudenį ketinama pateikti paraišką atsakingoms institucijoms, tolimesnių žingsnių tikintis kitais metais.

Logistika
2022.05.19
Bandomuoju traukiniu iš Ukrainos į Lietuvą atvežtas gyvuliams skirtas lizinas

Ketvirtadienį iš Ukrainos grįžęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) krovinių vežimo bendrovės „LTG...

Logistika
2022.05.19
„Invega“ paskolos itin daug susidomėjimo iš vežėjų nesulaukė Premium

Pirmadienį baigėsi terminas teikti paraiškas „Invega“ teikiamoms lengvatinėms paskoloms apyvartinėms lėšoms...

Logistika
2022.05.19
Lietuva pasirašė susitarimą su Azerbaidžanu dėl tarptautinio vežimo keliais

Susitarimu siekiama paskatinti susisiekimą tarp abiejų šalių ir plėtoti Kiniją su Europa jungiantį naują...

Logistika
2022.05.19
Nuleido VVĮ naujus tikslus, o valdybose švilpauja vėjai Premium

Vyriausybė šią savaitę patvirtino siektinus valstybės valdomų įmonių (VVĮ) finansinius tikslus 2022–2024 m.,...

Finansai
2022.05.19
Pernai 40% augusi „Arijaus“ grupė parduoda verslą Baltarusijoje

Krovinių gabenimo ir ekspedijavimo grupė „Arijus“ šiemet ketina parduoti įmonę  Baltarusijoje ir pasitraukti...

Logistika
2022.05.19
„Regitros“ pajamos pernai augo 8% 2

Valstybės įmonė „Regitra“ praėjusiais metais gavo 24,5 mln. Eur pajamų – 8% daugiau nei 2020 metais.

Logistika
2022.05.19
Dekarbonizuojant Klaipėdos uostą vizijos neužtenka, reikia verslo iniciatyvų Premium 2

Reaguodamas į ES nustatytą žaliąjį kursą, Klaipėdos uostas pristatė žaliąją uosto koncepciją. Ekspertai sako,...

Logistika
2022.05.19
M. Skuodis: išvežti Ukrainos grūdus per Lenkiją ir Lietuvą – sudėtinga 5

Bandydamos padėti Ukrainai išvežti pernykštį grūdų derlių Lietuva ir Lenkija patiria didelių sunkumų, sako...

Logistika
2022.05.18
„MyBee“ platforma iš „Citadele“ pasiskolino 4,5 mln. Eur 1

Skelbiama, kad paskola leis praplėsti ilgalaikės automobilių nuomos parką ir pasiūlyti įvairesnių modelių.

Logistika
2022.05.18
„Girteka“ plečiasi į Sakartvelą

Kitais metais „Girteka“ ketina Tbilisyje atidaryti biurą, įkurti paslaugų centrą, sukurti per 300 darbo vietų.

Logistika
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Latvijos geležinkeliai šiemet pervežė 20,3% daugiau krovinių

Per keturis šių metų mėnesius Latvijos geležinkeliais pergabenta 9,066 mln. tonų krovinių – 20,3% daugiau nei...

Logistika
2022.05.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku