Kelias yra, bet parašu dar neįrodyta

Publikuota: 2014-06-01
Atnaujinta 2015-06-01 13:00
Stanislavas Kablys
Stanislavas Kablys Nuotrauka: Juditos Grigelytės ("Verslo žinios")
„Verslo žinios“

Kelių statybos įmonės sako, kad tenka mėnesių mėnesius laukti, kol valstybinė komisija pasirašys statinio užbaigimo aktą ir su rangovėmis bus galutinai atsiskaityta už atliktus darbus. Valdininkai atkerta, kad sudėtingų statinių priėmimo procedūros taip pat yra sudėtingos, todėl nenuostabu, kad kartais jos užtrunka. Dažniausiai taip nutinka dėl netvarkingų dokumentų.

„Pernai gruodį baigėme kelio Vilnius–Minskas ruožo statybas, tačiau iki šiol nesulaukėme, kada bus pasirašytas šio statinio statybos baigimo aktas. Ir nežinome, kada tos laimės tikėtis – teisės aktuose jokie terminai neapibrėžti. Teoriškai tai gali įvykti ir po 10 metų“, – stebisi Stanislavas Kablys, kelių tiesimo AB „Eurovia Lietuva“ (EL) generalinis direktorius.Kaip nurodo EL, kelio Vilnius–Minskas ruožas 2014 m. kovo 7 d. buvo atiduotas patvirtinti užsakovo – Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) – sudarytai komisijai, kuri patvirtino, kad darbai atlikti laiku, kokybiškai ir laikantis techninio projekto. O tada procesas, anot p. Kablio, ėmė ir sustojo. Nors keliu jau pusmetį dūzgia automobiliai, jis vis dar nėra pripažintas tinkamu naudoti. Anot EL vadovo, dėl to įmonė ne tik turi už 6.000 Lt pusmečiui pratęsti rangovo civilinės atsakomybės privalomąjį draudimą, bet ir negauna viso užmokesčio už atliktus darbus.

Pakibo 3,6 mln. Lt

„Ore kabo 3,6 mln. Lt, 10% projekto vertės. Praradimai akivaizdūs, negauta planuotų apyvartinių lėšų“, – piktinasi p. Kablys.Kaip aiškina kelininkai, užsakovai su rangovais galutinai atsiskaito tik tada, kai šie pateikia garantinio laikotarpio įsipareigojimų įvykdymo garantiją, o ją bankai ar draudimo bendrovės išduoda tik pamatę pasirašytą statybos baigimo aktą.Su ta pačia problema sako nuolat susiduriančios ir kitos kelių statybos įmonės.„Atlikus užsakymą ir pateikus paraišką objektui atiduoti patvirtinti, procedūros vyksta ilgai, užtrunka ir šešis, ir aštuonis mėnesius, ir metus“, – skaičiuoja Rimas Malaškevičius, kelių ir tiltų statybos UAB „Alkesta “ administracijos direktorius.Anot jo, rangovai patiria nuostolių ir dėl garantinių įsipareigojimų, kuriuos jie privalo suteikti statiniui, terminų.„Mes suteikiame keliui garantiją, kuri galioja tam tikrą laiką. Tačiau šis terminas pradedamas skaičiuoti ne tada, kai parašome raštą, kad esame pasirengę objektą atiduoti patvirtinti komisijai, bet kai kelias perduodamas galutiniam užsakovui. Visą tą laiką kelias yra naudojamas ir dėvisi“, – aiškina p. Malaškevičius. Rangovas turi pasirūpinti ir naudojamo, tačiau užsakovui dar neperduoto kelio priežiūra – pavyzdžiui, žiemą turi jį barstyti, valyti sniegą.

Reikalauja terminų

Anot p. Kablio, būtina taisyti teisės aktus ir nustatyti konkrečius terminus, kada turi būti pasirašytas galutinis dokumentas.„Terminas gali būti ilgas, priklausyti nuo projekto apimties, objekto paskirties ir kt. Svarbiausia, kad jis būtų baigtinis ir rangovui būtų aišku, kada jis gali tikėtis gauti visus pinigus, susiskaičiuoti, kuriam laikui imti iš banko paskolą“, – siūlo jis.Pasak Vidos Aliukonienės, statinių priėmimą vykdančios Valstybinei teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos (VTPSI) atstovės ryšiams su visuomene, prašymas išduoti statybos baigimo aktą kelio Vilnius– Minskas ruožui dar nėra užregistruotas, todėl šiuo konkrečiu atveju EL turėtų aiškintis ne su inspekcija, o su užsakovu – Kelių direkcija.Anot specialistės, statybos užbaigimo komisijos darbo trukmė priklauso nuo daugelio aplinkybių – ar tinkamai užpildytas prašymas, pateiktos visos reikalingos pažymos ir dokumentai, ar nepastebėta trūkumų, kuriuos reikia taisyti, ir t. t.„Kai gaunamas užsakovo prašymas, VTPSI specialistas iš pradžių sužiūri, ar yra pridėti visi reikalingi dokumentai. Jei viskas gerai, jis registruoja prašymą ir nurodo numatomą procedūrų atlikimo datą ir laiką“, – tvarką aiškina p. Aliukonienė.Anot jos, procesai dažniausiai užtrunka dėl ne visai tvarkingos dokumentacijos – pritrūksta parašų, netvarkingai užpildytas statybų žurnalas ir pan.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Ne rangovo rūpestis

Ponas Kablys atkerta pageidaujantis tokios tvarkos, kad darbus tvarkingai atlikęs rangovas neturėtų sukti galvos, jog užsakovas nepateikė kokios pažymos ar kada gali susirinkti visų institucijų, dalyvaujančių priimant objektą, atstovai.„Turi būti kaip šachmatai – rangovas savo ėjimą padarė, o tada skaičiuojamas laikas valstybinėms institucijoms“, – rėžia jis.Valentinas Mazuronis, aplinkos ministras, pataria statybos įmonėms informaciją apie atvejus, kai statinių priėmimo procedūros trunka nepamatuotai ilgai, pateikti ministerijai ar jos žinioje esančiai VTPSI. „Tada būtų galima tiksliai išsiaiškinti, ar taip atsitiko dėl to, kad nesurinktos kokios pažymos, ar tai biurokratinis vilkinimas“, – sako p. Mazuronis.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Ar obuoliaujame su Putinu?

Dievas sukūrė žmogų pagal savo atvaizdą, o Adomas, velnio paveiktas, nuraškė obuolį nuo draudžiamo medžio ir...

Teismas: VVT profsąjunga gali streikuoti užtikrindama 50% paslaugų

Teismas antradienį leido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai vykdyti streiką užtikrinant...

Vadyba
2022.05.24
Į Lietuvą iš Ukrainos atgabenti grūdai laukiami „Begoje“

Į Lietuvą antru bandomuoju traukiniu iš Ukrainos atgabenti grūdai bus kraunami per vieną didžiausių Klaipėdos...

Logistika
2022.05.24
Ukraina planuoja pradėti tiesti europinę geležinkelio vėžę

Ukraina pradės palaipsniui tiesti siaurąją europinę vėžę, kad sujungtų savo geležinkelį su Europos...

Logistika
2022.05.24
Baltijos jūros rytinės pakrantės regione Klaipėdos uostas pagal krovą išliko ketvirtas

Klaipėdos uostas, per šių metų keturis mėnesius perkrovęs 12,6 mln. t krovinių, tarp kitų Baltijos jūros...

Logistika
2022.05.24
ES vieneriems metams atšaukia muitus visam Ukrainos eksportui

Europos Sąjungos (ES) Taryba antradienį priėmė reglamentą dėl laikino Bendrijos prekybos su Ukraina...

Verslo aplinka
2022.05.24
„Sirin Development“ sukirto rankomis su „Kesko Senukais“ dėl sandėlių nuomos Rygoje

Su „Girtekos“ grupe susijusi industrinio nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Sirin Development“...

Statyba ir NT
2022.05.24
Draudimas rusams pirkti NT ir investuoti į fondus Lietuvoje sukrėtimo nežada, bet tikrintojams bus reikalų Premium

Europos Parlamentui svarstant šeštąjį sankcijų paketą, kuriame numatytas draudimas Rusijos piliečiams Europos...

Statyba ir NT
2022.05.24
50% pajamas pernai didinusi „CityBee“ ieško naujų automobilių Premium 8

Didžiausia trumpalaikės nuomos platforma Baltijos šalyse pernai pasiekė istorinį pajamų rekordą, toliau...

Logistika
2022.05.24
Į Šeštokus atvyko antrasis traukinys iš Ukrainos

Pirmadienį į Šeštokus Lietuvos ir Lenkijos pasienyje atvyko antrasis bandomasis traukinys iš Ukrainos,...

Logistika
2022.05.23
Dviratininkų ir viešojo transporto eismas nuo birželio vyks kiek kitaip: įsigalioja keli nauji KET pakeitimai

Pirmąją vasaros dieną įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, labiausiai aktualūs dviračių,...

Logistika
2022.05.23
„Orlen Lietuva“: esame sukaupę bitumo atsargų Premium 1

Remontui sustabdyta Mažeikių naftos perdirbimo AB „Orlen Lietuva“ ramina, kad dėl bitumo stygiaus nutraukti...

Pramonė
2022.05.23
J. Adomavičius: sunku uždaryti įmonę Rusijoje, kai du mūsų akcininkai sėdi Baltarusijos kalėjime Premium 1

Jurgis Adomavičius, muitinės tarpininko paslaugas teikiančios įmonės „Bunasta“ vadovas, VŽ podkaste pasakoja,...

Logistika
2022.05.23
Vis dar į Rusiją važiuojantys vežėjai užsakymų turi ir iki metų galo Premium 5

ES pritaikė sankcijas Rusijos ir Baltarusijos vežėjams, tačiau veidrodinių sankcijų Rusija neįvedė. Todėl šia...

Logistika
2022.05.23
Tiekimo problemos privertė „Harley-Davidson“ stabdyti dalį gamybos

Motociklų gamintoja „Harley-Davidson“ paskelbė dviem savaitėms Jungtinėse Amerikos Valstijose sustabdžiusi...

Pramonė
2022.05.22
Programišiai kelia grėsmę pasaulio maisto tiekimo grandinėms

Išmanūs ūkiai, kuriuose žmones vis dažniau pakeičia technologijos, gali tapti programišių taikiniu. Dėl to...

Inovacijos
2022.05.22
Už 135 mln. Eur parduotas 1955-ųjų „Mercedes“

1955-ųjų laidos „Mercedes-Benz“, viena iš vos dviejų egzistuojančių tokio modelio mašinų, šį mėnesį aukcione...

Automobiliai
2022.05.22
Į dviračių saugyklas Tauragėje investuota per 700.000 Eur 23

Tauragėje pradėjo veikti dviračių saugyklos. Panašūs darnaus judumo projektai pasaulyje – ne naujiena,...

Gazelė
2022.05.22
Kaliningrado pramonė: patiriame kolosalius sunkumus Premium 8

Kaliningrado metalo apdirbimo įmonės susiduria su „kolosaliais logistikos sunkumais“. Europos uostuose...

Pramonė
2022.05.22
„VW Taigo“: kaip detalės keičia paveikslą Premium

Ne itin reikšmingais pokyčiais nuo „VW T-Cross“ besiskiriantis krosoveris sukuria visiškai naujo automobilio...

Automobiliai
2022.05.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku