Bankai – padalinių pertvarkymo įkarštyje

Publikuota: 2014-05-30
Atnaujinta 2015-06-01 13:26
svg svg
Nuotrauka: Juditos Grigelytės („Verslo žinios“)
„Verslo žinios“

Bankai Lietuvoje toliau vykdo padalinių pertvarkymą, sutelkdami dėmesį į finansines konsultacijas. "Swedbank" šiuo metu yra reorganizavęs penktadalį klientų aptarnavimo tinklo, kiti  bankai stengiasi neatsilikti: klientų aptarnavimo specialistus keičia aukštesnės kvalifikacijos darbuotojai. Operacijoms grynaisiais pinigais įrengiami savitarnos įrenginiai.

Pasak Šarūno Nedzinsko, DNB banko valdybos nario ir prezidento pavaduotojo, šiandien bankininkystės sektoriuje vyksta kažkas panašaus į Henrio Fordo revoliuciją automobilių pramonėje, kai visi gamybiniai procesai buvo automatizuoti.„Žmogaus rankų paprastose operacijose nebereikia, viską padaro mašina“, – apie pokyčius kalba p. Nedzinskas. Jo vadovaujamas bankas pertvarko padalinius į finansinius centrus, bet naujų neatidaro.Vis populiaresni, anot p. Nedzinsko, tampa alternatyvūs pardavimo kanalai, t.y. vartotojai įpranta naudotis mobiliąja, elektronine bankininkyste, didėja ir kontaktų centro vaidmuo.Bankų padaliniuose, anot jo, vis dar populiarios kasdienės paslaugos, kurias iš tiesų būtų galima atlikti ir namuose, bet iš įpročio klientas ateina į banko skyrių. Tačiau tokių vartotojų sparčiai mažėja. Tam įtakos turi ir kainų politika – didindami mokesčius už kasdienes operacijas bankai skatina vartotojus rinktis alternatyvius kanalus.„Bankų skyriai niekada neišnyks dėl to, kad klientams reikalingos konsultacijos. Besidomintiems vartojimo kreditais, investiciniais produktais neįmanoma kompetentingai patarti telefonu“, – apie bankų persitvarkymo tendenciją kalba p. Nedzinskas.

Paprastos operacijos – savarankiškai

Penktadalį klientų aptarnavimo tinklo jau pertvarkė bankas „Swedbank“, šį mėnesį atidaręs 6 naujo tipo padalinius. Šiuo metu skyrių, kuriuose ugdomas elektroninis raštingumas, vyksta praktiniai mokymai, teikiamos finansinės konsultacijos, skaičius siekia 18. Operacijos grynaisiais pinigais čia atliekamos tik naudojantis savitarnos įrenginiais.„Banko padalinių tinklo pertvarka žengia koja kojon su klientų poreikiais ir pakitusia jų elgsena. Gyventojai paprastas ir taip vadinamas rutinines operacijas yra linkę atlikti savarankiškai, tam nebereikia banko darbuotojų įsitraukimo“, – sako Saulius Abraškevičius, „Swedbank“ Lietuvoje atstovas spaudai.Banko klientų atsiliepimai rodo, kad šiuos pokyčius klientai vertina palankiai. Jiems reikalingos konsultacijos skolinimosi, taupymo, investavimo klausimais.Paklaustas apie investicijas, skirtas padalinių pertvarkai, p. Abraškevičius aptakiai atsakė, kad tiek veiklos optimizavimas, tiek darbuotojų kompetencijos ir kvalifikacijos didinimas yra nuolatinė sudedamoji verslo dalis. Jo teigimu, banko darbuotojų skaičius dėl naujo tipo banko padalinių steigimo nesikeičia, tačiau keičiantis darbo specifikai reikalingos papildomos kvalifikacijos. Naujo tipo padalinių skaičių planuojama nuosekliai didinti.

Pakankamai imlūs naujovėms

Loreta Lapinskaitė, „Swedbank“ Aptarnavimo kokybės departamento direktorė, sako, kad gyventojai yra imlūs naujovėms. Banko statistika rodo, kad 30% interneto banko terminalų naudotojų prieš tai nė karto nebuvo naudojęsi elektronine bankininkyste ir pirmąjį žingsnį žengė banko padalinyje padedami specialisto.„Viename pirmųjų naujo tipo padalinių Varėnoje po padalinio pertvarkymo mokėjimų interneto banko terminaluose skaičius padidėjo 7 kartus. Šiuo metu Varėnos padalinys pagal interneto banko terminale atliekamų mokėjimų skaičių lenkia net kai kuriuos Vilniuje veikiančius pertvarkytus padalinius,“ – sako p. Lapinskaitė.Pertvarkytuose „Swedbank“ padaliniuose kasdienes operacijas klientai atlieka naudodamiesi savitarnos įrankiais – savarankiškai arba su banko specialistų pagalba. Padalinio darbuotojai praktiškai pamoko ir padeda naudotis savitarnos erdvėse įrengtais grynuosius pinigus priimančiais ir išduodančiais bankomatais, taip pat – interneto banku. Be to, naujo tipo padaliniuose įrengtos papildomos sėdimos interneto banko prisijungimo vietos.„Swedbank“ duomenimis, vidutiniškai vienas klientas prie interneto banko terminalo užtrunka 3-4 minutes – tiek užtenka atlikti norimą operaciją. Terminalų naudojimo duomenys rodo, kad padedami banko specialistų, gyventojai be mokėjimų atranda ir kitas galimybes. Pavyzdžiui, metų pradžioje 98% visų prisijungimų sudarė mokėjimai ir tik nežymi dalis buvo susijusi su banko paslaugų užsakymu. Pradėjus aktyviau mokyti klientus papildomų interneto banko funkcijų, gegužę tokių operacijų dalis sudarė beveik penktadalį visų prisijungimų.Dažniausiai gyventojai terminaluose išmoksta užsisakyti naujas mokėjimo korteles arba atnaujintų kortelių siuntimą paštu, pradeda taupyti pasirašę indėlio sutartį arba užsisako tiesioginio debeto paslaugą.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

SEB: permainoms rengiamės kurį laiką

Virginijus Doveika, SEB banko prezidento pavaduotojas, Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius, taip pat pastebi, kad pastaraisiais metais vis daugiau kasdienių finansų operacijų klientai atlieka savarankiškai. Be to, jiems aktualesnės tampa konsultacijos dėl taupymo, investavimo ar kitų finansų valdymo klausimų.„Atsižvelgdami į tai, nusprendėme įkurti pirmuosius banko skyrius, kuriuose pagrindinį dėmesį skirsime gyventojų konsultacijoms ir kartu pasiūlysime daugiau savitarnos alternatyvų – visą parą veiksiančiose savitarnos zonose bus galima naudotis grynuosius pinigus priimančiais ir išmokančiais bankomatais bei interneto banko terminalais“, – apie pokyčius kalba p. Doveika.Anot jo, šiuose pertvarkytuose finansinių konsultacijų skyriuose kasdienes finansines operacijas klientai atliks savarankiškai, todėl pagrindinis skyrių darbuotojų dėmesys bus skiriamas konsultacijoms sudėtingesniais finansiniais klausimais, o ne grynųjų pinigų operacijoms atlikti.Pono Doveikos teigimu, dėl pertvarkos skyrių darbuotojų skaičius nebus mažinamas, tiesiog keisis jų darbo specifika: jie nebeatliks standartinių grynųjų pinigų operacijų, o konsultuos klientus visais kitais finansiniais klausimais.„Jau kurį laiką darbuotojus ruošiame šiems pokyčiams, investuojame į jų mokymus, kvalifikacijos ir kompetencijos kėlimą", – sako p. Doveika.SEB bankas turi 46 klientų aptarnavimo skyrius. Du iš jų nuo 2014 metų liepos 14 d. – Vilniaus „Ozo parko“ skyrius ir Jonavos skyrius – bus pertvarkyti į finansinių konsultacijų skyrius. Čia grynųjų pinigų operacijos bus atliekamos tik visą parą veiksiančiose savitarnos zonose. Bendras klientų aptarnavimo skyrių skaičius nesikeis – jų ir toliau bus 46. Kitų SEB banko skyrių kol kas neplanuojama pertvarkyti, tačiau, kaip pažymi p. Doveika, bus stebimi klientų poreikiai, o atsižvelgiant į juos bus sprendžiama dėl tolesnės finansinių konsultacijų skyrių plėtros.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Pasaulio banko vadovas: karas Ukrainoje gali sukelti pasaulinę recesiją 1

Rusijos karas Ukrainoje ir jo poveikis maisto ir energijos kainoms, taip pat trąšų pasiūlai gali sukelti...

Rinkos
2022.05.26
Pagaliau aukštesnės palūkanos 26

Užaugo ištisa karta investuotojų, vartotojų, verslų, nepatyrusių, kaip išlikti pasaulyje, kuriame pinigai,...

Nuomonės
2022.05.26
Sutelktą paskolą pardavė, kad išgelbėtų projektą – atrankoje matė ir nedraugiškų veidų Premium

Sutelktinio finansavimo platforma „Rontgen“ pranešė perleidusi teismuose įstrigusio daugiabučio „Gelvonų...

Statyba ir NT
2022.05.26
ECB: karas Ukrainoje didina grėsmes finansiniam stabilumui

Rusijos invazija į Ukrainą sukėlė naują įtampos finansų rinkose bangą išaugus kainoms ir sulėtėjus ekonomikos...

Rinkos
2022.05.25
Naujosios Zelandijos centrinis bankas palūkanas kilstelėjo 0,5 proc. punkto

Naujosios Zelandijos centrinis bankas trečiadienį padidino bazinę palūkanų normą iki aukščiausio lygio per...

Rinkos
2022.05.25
Paaiškinimo dėl gryninamų 10.000 Eur prašysiantis „Swedbank“ tenori geriau pažinti klientus Premium 42

Didžiausią indėlių portfelį Lietuvoje valdantis „Swedbank“ parengė pinigų plovimo prevencijos testą, kurį...

Rinkos
2022.05.24
„Citadele“ skaičiuoja rekordinį pirmąjį metų ketvirtį

Padalinį Lietuvoje turintis Latvijos bankas „Citadele“ pranešė, jog pirmąjį šių metų ketvirtį Baltijos šalyse...

Rinkos
2022.05.23
„Finbee“ paskolos sulaukė 5 mln. Eur vokiškos injekcijos

Vokiečių turto valdymo bendrovė „nordIX“ investuos mažiausiai 5 mln. Eur į tarpusavio skolinimo platformos...

Rinkos
2022.05.23
Ch. Lagarde užsimena apie neigiamų palūkanų eros pabaigą rudenį 12

Europos Centrinis Bankas (ECB) iki rugsėjo pabaigos greičiausiai užbaigs neigiamų palūkanų normų erą,...

Rinkos
2022.05.23
Šiaulių bankas paskolino „Infra Group“ daugiabučio statyboms sostinės Šnipiškėse 1

Šiaulių bankas pranešė suteikęs 2,6 mln. Eur dydžio finansavimą nekilnojamojo turto plėtotojai „Infra Group“...

Statyba ir NT
2022.05.22
Du scenarijai, kada verslui didėtų rizikos marža, brangtų paskolos Premium

Išaugusios energijos kainos arba nutrauktas dujų tiekimas euro zonoje ne tik sulėtintų ekonominį augimą ir...

Finansai
2022.05.20
Lietuvos draudimo rinka pirmąjį ketvirtį augo 17%

Lietuvos draudimo rinka pirmąjį šių metų ketvirtį pagal pasirašytas įmokas siekė 292 mln. Eur – 17,1% daugiau...

Rinkos
2022.05.19
Prancūzų kapitalo „Rosbank“ parduotas Kremliui artimam oligarchui

Prancūzijos bankininkystės milžinas „Societe Generale“ pranešė užbaigęs savo antrinio banko Rusijoje...

Rinkos
2022.05.19
Gryninantis 10.000 Eur, „Swedbank“ reikalaus paaiškinimo – kam? 82

„Swedbank“ Lietuvoje nuo rugsėjo 1 d. didina įvairių paslaugų įkainius, besigryninsiantys bent 10.000 Eur...

Rinkos
2022.05.19
Medicinos banko pelnas pirmąjį ketvirtį mažėjo 30%

Lietuviško kapitalo Medicinos bankas pirmąjį šių metų ketvirtį uždirbo 0,84 mln. Eur grynojo pelno – 30%...

Rinkos
2022.05.18
Prie „European Merchant Bank“ valdybos prisijungė E. Preikša

Eugenijus Preikša, turintis daugiau nei 35 metų patirtį finansų ir bankų sektoriuje, taip pat einantis...

Vadyba
2022.05.16
Paskola virtuvei ir niekam kitam – kaip finansus keis blokų grandinė Premium

Finansinių technologijų („fintech“) kompanijos per pastarąjį dešimtmetį iš esmės pakeitė žaidimo taisykles...

Inovacijos
2022.05.16
Vokietijos bankas „Commerzbank“ lieka Rusijoje

„Commerzbank“, antras pagal dydį Vokietijos bankas, ketvirtadienį pareiškė nusprendęs neatsisakyti savo...

Verslo aplinka
2022.05.13
Artėja aukštesni skolinimosi kaštai – kurias bendroves prislėgs labiausiai Premium

Investuotojams ateina metas pradėti kritiškai vertinti primirštą veiksnį – bendrovių atsparumą kylančioms...

Rinkos
2022.05.12
Neakivaizdžioji konkurencija bankų sektoriuje: ne turtas svarbiausia Premium 1

Specializuoti bankai ir rinkos naujokai sparčiai didina savo turtą, tačiau pagal šį rodiklį vis dar sudaro...

Rinkos
2022.05.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku