„Teo“ ir „Omnitel“ jungtuvių kol kas nebus

Johanas Dennelindas, metus Švedijos telekomunikacijų milžinei TeliaSonera vadovaujantis jos prezidentas ir generalinis direktorius, šią savaitę buvo atvykęs į Vilnių. Per trumpą vizitą jis susitiko su Teo ir Omnitel vadovų komandomis. Verslo žinioms jis papasakojo apie finansinius bei kitus grupės tikslus ir prasitarė, kad nuo šiol Teo ir Omnitel bendradarbiaus gerokai artimiau.
Mūsų žiniomis, susiruošėte aplankyti visas grupės įmones. Norite žinoti pulsą ir susipažinti su vietos vadovais ar turite konkretesnių tikslų?
Pirmiausia noriu pabrėžti, kad peržiūrime TeliaSonera grupės strategiją, todėl laukiame teigiamų permainų daugelyje rinkų. Taip pat čia. Lietuvoje turime dvi bendroves. Abi jos savo srityje yra stiprios, tačiau nė viena nėra atskleidusi viso savo potencialo. Mūsų tikslas kad tai įvyktų iki 2018 m. Susitikimai su abiejų įmonių vadovų komandomis labai padrąsino. Klientų atsiliepimai apie įmones yra pozityvesni nei praeityje.
Ką reiškia visas potencialas?
Gebėjimas konkuruoti ir maksimali galima rinkos dalis. Daugelyje šalių mes praradome rinkos dalį. O tai reiškia, kad neišnaudojame viso potencialo ir kažką darome negerai. Dabar manome, kad vietos vadovams reikėtų perleisti daugiau atsakomybės, kad jie galėtų priimti sprendimus konkrečiose rinkose, konkuruoti ir investuoti į augimą ir taupymą. Taip pat manome, kad neverta siekti trumpalaikės naudos. Sieksime vidutinės trukmės tikslų. Taip galime panaudoti visą savo potencialą. Tai jau matau Omnitel, bent jau kalbant apie klientų pasitenkinimą. Trumpai tariant, norime geriau suprasti šalis, kuriose dirbame. Vėliau iš kiekvienos šalies į kitas eksportuosime gerąją patirtį ir parodysime blogąją. Per pastaruosius du ketvirčius pačioje TeliaSonera nuveikta daug svarbių darbų pasikeitė vadovybė, organizacinė struktūra, veiklos modelis ir strategija. Tikiuosi, kad didžiausios permainos jau yra praeityje. Tačiau kiekviena mūsų įmonė kiekvienoje rinkoje dar turi susidoroti ir su savo permainomis.
Kaip vertinate naujos Omnitel vadovų komandos darbą, ar esate patenkintas rezultatais, ar jau matote permainų, kurių siekiant vadovu buvo paskirtas Danas Strombergas?
Ne, šiuo metu rezultatais nesu patenkintas, bet džiugina teigiamas poslinkis, kurį matome įmonėje. Nauja vadovų komanda daro tinkamus žingsnius. Tikiu, kad dabar jie įsiklauso į klientų pageidavimus. Tai pradinis taškas, nuo kurio galime atsispirti gerindami ir įmonės rezultatus.Vis dar sunkiai sekasi auginti verslą, Omnitel užimamą rinkos dalį. Tiesą pasakius, verslo apimtį čia net mažiname. Iš dalies tai vyksta dėl tam tikrų rinkos reguliavimo subtilybių, tačiau didžiąja dalimi tai lemia klientų elgesio pokyčiai, į kuriuos nespėjame pakankamai greitai reaguoti ir prisitaikyti.Esu įsitikinęs, kad Omnitel gali pasiekti kur kas geresnių rezultatų. Bet tam reikia laiko ir kantrybės. Reikia įvertinti ir suprasti, kas praeityje buvo gerai, o kas blogai, ir gerus dalykus įtvirtinti, o blogus palikti praeityje.Šiuo atveju reikia įsiklausyti į klientų pageidavimus ir būti kiek kuklesniems. Dėl technologinių dalykų viskas gerai, 4G tinklas didėja diena iš dienos, o jūsų LTE ryšio sparta ir patirtis yra nuostabi.
Minėjote, kad persvarstote TeliaSonera grupės strategiją visose šalyse. Kokia ji bus Lietuvoje ir Baltijos šalyse?
Pirmas dalykas, kuriuo tikime, yra technologijos geriausias ryšys, interneto prieiga, plačiausias tinklas ir didžiausia sparta. Patikėkite, tinklo ir ryšio kokybė bei interneto sparta yra labai svarbu. Daugelyje rinkų vartotojai šiuos dalykus įvardija kaip svarbiausius.Antras dalykas yra paslaugos. Vartotojai nori daugiau paslaugų, bet kartu ir paprastumo, kad būtų lengva tomis paslaugomis naudotis. Tai žmonėms ir suteiksime. Šis procesas, beje, jau pradėtas. Pavyzdžiui, Lietuvoje praėjusią savaitę pristatėme įrenginių bendradarbiavimo (angl. macine to macine arba M2M) savitarnos platformą verslui.Taip pat privalome pakeisti kai kurių įmonių iš praeities paveldėtus veiklos modelius bei mechanizmus ir pakeisti juos lanksčiu ir vikriu darbo stiliumi. Į šiuos tris dalykus koncentruojamės visoje grupėje. Tai galioja ir Lietuvoje veikiančioms įmonėms.Taip pat ieškome naujų su dabartiniu verslu susijusių nišų investicijoms, kurios leistų mums didinti bazines pajamas. Pavyzdžiui, praėjusią savaitę pranešėme apie investiciją į ausinių ir kitų muzikos aksesuarų gamintoją Sound Industrines. Sėkminga pavadinčiau ir mūsų partnerystę su Spotify.Kalbant bendrai, šiuo metu turime nusistatę tris svarbias sritis: finansinės paslaugos partneriams ir klientams bei televizijos ir M2M segmentai. (Televizijos segmentas apima ir tokias paslaugas kaip Netflix VŽ).Aišku, ne visose rinkose galima šiuos tikslus įgyvendinti. Pavyzdžiui, Norvegijoje ir Ispanijoje kol kas turime tik mobiliojo ryšio verslus, bet tai keisis. Tačiau čia galime pasiūlyti kur kas platesnį paslaugų spektrą. Ir jų daugės įmonėms bendradarbiaujant. Manau, netrukus pamatysite Omnitel ir Teo partnerystės vaisių.
Lietuvoje daug kalbama, kad Omnitel ir Teo gali būti sujungtos. Tai tiesa?
Toks pasiūlymas šiuo metu neguli ant mano stalo.
Bet minėjote, kad bus tikrai bendradarbiaujama. Tad kaip ši partnerystė atrodys, gal galime tikėtis bendrų paslaugų paketų: tarkime, interneto, mobiliojo ryšio ir televizijos paketo iš vienų rankų?
Jūs įvardijote mano svajonę. Tačiau čia yra daug kintamųjų. Danas ir Kęstas nuolatos ieško, ką geriau galėtų padaryti klientams. Jiems pavesta rasti geriausių bendradarbiavimo būdų. Sprendimai, aišku, bus priimami aukštesniu lygiu, per Europos regiono vadovą Robertą Anderssoną.Sujungimo galimybės neatmetame, tačiau galimų ateities verslo veiklų mes neaptarinėjame, jei tai nepatvirtinta. Diskusijos apie mūsų įmonių susiliejimą arba bendradarbiavimą vyksta ne vienoje šalyje. Aš visur sakau tą patį: pradėkime nuo kliento ir jo požiūrio. Ką abi įmonės kartu ar atskirai gali padaryti, kad klientams būtų geriau ir patogiau. Vėliau pamatysime, kur tai nuves abi įmones.
Lietuvoje taip pat kalbama, kad TeliaSonera ruošiasi išpirkti Teo akcijas ir patraukti įmonę iš biržos. Ar tai tiesa?
Šiuo metu ne. Svarstėme tokias galimybes. Visada ieškome, kaip sustiprinti savo poziciją, tai darysime ir ateityje. Tačiau dabar akcijų išpirkimo variantas nesvarstomas.
Ar TeliaSonera įmonės ir kitose šalyse taip aršiai konkuruoja su Tele2 grupe, ar tokia situacija yra tik Lietuvoje?
Tik Lietuvoje. Kitose rinkose šios grupės įmonės neužima itin tvirtų pozicijų, paprastai Tele2 yra trečias dalyvis arba turi dar mažesnę rinkos dalį. Tik čia jie labai stiprūs ir reikšmingi. Turime tai pakeisti. (Juokiasi.)
Minėjote, kad grupė ketina visą potencialą pasiekti iki 2018 m. Kokie yra šio laikotarpio finansiniai tikslai?
To pasakyti negaliu. Galiu nurodyti tik šių metų finansinius tikslus. Siekiame, kad pajamos ir EBITDA būtų ne mažesnės kaip pernai, o kapitalo investicijos (angl. Capital expenditures arba capex) siektų apie 15% pardavimų.* * *
Johanas Dennelindas
- Ponas Dennelindas gimė 1969 m. Telekomunikacijų sektoriuje dirba daugiau nei 20 metų. TeliaSonera prezidentu ir generaliniu direktoriumi jis paskirtas 2013 m. birželį. Prieš tai 20102013 m. p. Dennelindas vadovavo Pietų Afrikos mobiliojo ryšio bendrovei Vodacom International, teikiančiai paslaugas visame Afrikos žemyne.
- Dar anksčiau jis ėjo įvairias vadovaujamas pareigas bendrovėje Telenor Švedijoje ir Malaizijoje. 20082010 m. buvo vykdomuoju DiGi Telecommunications Malaysia direktoriumi. Prieš tai p. Dennelindas dirbo įvairiose pozicijose kompanijoje Telia. Ten, tapęs praktikantu, jis ir pradėjo karjerą.
- Jis taip pat yra tarptautinės mobiliojo ryšio operatorių asociacijos GSMA (Groupe Speciale Mobile Association) valdybos narys.
- Ponas Dennelindas yra baigęs verslo administravimo magistrantūros studijas Švedijos Erebru universitete ir turi 760.001 TeliaSonera akcijų.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti