H&M plėtra – ne vienintelis iššūkis drabužių rinkoje

Publikuota: 2014-05-22
Atnaujinta 2015-06-09 17:09
svg svg
Nuotrauka: Algimanto Kalvaičio ("Verslo žinios")
 

Per pirmus keturis šių metų mėnesius „Aprangos“ grupė jau atidarė 8 naujas parduotuves, taip pat 4 rekonstravo. Gegužę –birželį numatyti dar penki, o antroje metų pusėje, planuojama, bus vykdoma apie 12 –14 naujų projektų„Pagal parduotuvių kiekį, tai yra didesnė plėtra nei pernai. Investicijos taip pat, turbūt, bus didesnės“, – trečiadienį Investuotojų asociacijos susitikime sakė Rimantas Perveneckas, „Aprangos“ grupės vadovas.Praėjusiais metais į parduotuvių atidarymą ir atnaujinimą grupė iš viso investavo daugiau nei 22 mln. Lt.Pasak p. Pervenecko, padėtis Baltijos šalyse kol kas nuteikia teigiamai, ypač geri rezultatai fiksuojami Latvijoje. Kaip jau skelbta, per pirmą šių metų ketvirtį grupės tinklo mažmeninė prekių apyvarta siekė 132,9 mln. Lt, t.y. 12,3% daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Grupės pelnas prieš apmokestinimą taip pat augo kone 30% iki 7,1 mln. Lt.

Jaunimo nepaleis Skaičiuojama, kad metų pradžioje labiausiai išaugo verslo ir prestižo parduotuvių apyvarta. Šie segmentai jau sudaro apie 30% „Aprangos“ grupės pardavimų. Per pastaruosius trejus metus į juos ir investuota daug, apie 50% visų investicijų.„Nėra didesnių tarptautinių šio segmento žaidėjų, kurie norėtų atidaryti parduotuves, ir nėra taip, kad kažkas gali labai greitai pakeisti mūsų pozicijas. Masiniame segmente, kur daug vartotojų, ir žaidėjų gali atsirasti vis daugiau“,– stabilią nišą augti mato p. Perveneckas.Tačiau apleisti ar mažinti dėmesio jaunimo segmentui grupė taip pat esą neketina. Per  2011 – 2013 m. į jaunam vartotojui skirtas parduotuves buvo nukreipta apie 36% visų investicijų.„Nėra taip, kad lengvai užleidžiame pozicijas. Jaunimo segmente yra daug vartotojų, kuriems reikia drabužių, kurie seka madas. Į prestižo segmentą mes iš tiesų daug investavome, bet ši prekyba yra ir brangesnė“, – sako p. Perveneckas.Šiemet daugiau dėmesio numatyta skirti ir „Zara“ parduotuvėms. Jų pardavimai – vieninteliai grupės krepšelyje, kurie pirmą ketvirtį smuko. Paskutinė nauja „Zara“ parduotuvė buvo atidaryta 2009 m, bet artimiausiu metu jau numatyta ir šio tinklo parduotuvių plėtra.

Ne tik H&M Pasak p. Pervenecko, sparti naujo žaidėjo H&M plėtra Baltijos šalyse neabejotinai išlieka svarbiu iššūkiu drabužių prekyboje. Per ateinančius metus, preliminariai skaičiuojant, šis tinklas gali pasiekti apie 250 mln. Lt  - 350 mln. Lt apyvartą, t.y. atsiriekti apie 10 –12% drabužių prekybos rinkos, o tai jau reiškia esminį rinkos persiskirstymą.Tačiau tai, pasak jo, nėra vienintelis iššūkis. Prie šių metų svarbių užduočių p. Perveneckas taip pat vardina augančių darbo sąnaudų valdymą. Drabužių rinkai įtaką, pasak jo, daryti gali ir naujos, šiemet stebimos vartojimo tendencijos, pavyzdžiui, tai, kad pastaruoju metu pastebimai auga vartotojų išlaidos butų apstatymui, baldams, namų apyvokos prekėms.„Nuo vasario mėnesio mes pradėjome jausti, kad pirkėjų iš NVS šalių mažėja. Ši tendencija, pirmiausia, matoma Vilniuje. Ar tai susiję su olimpinėmis žaidynėmis, ar rublio nuvertėjimu, politine padėtimi – gali būti daug priežasčių“, – dar vieną iššūkį mato p. Perveneckas.Šiemet kiek padidėjo ir bendras Baltijos šalių ekonomikos neapibrėžtumas. Tam įtakos daro neramumai ir konfliktai Ukrainoje. Pasak vadovo, tai gali daryti įtaką ir Lietuvoje, mat vartojimo rinka čia labai priklauso nuo žmonių lūkesčių.Pati aprangos „Aprangos“ grupė praėjusių metų pabaigoje skelbė, kad  2014 m. planuoja pasiekti 628 mln. Lt apyvartą (su PVM), t.y. apie 8% didesnę nei 2013 m.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Vyriausybė neskubės NPD sulyginti su MMA, nes tai kainuotų šimtus milijonų Premium 2

Europos Sąjunga tikisi kitąmet susitarti dėl bendrų visoms šalims minimalaus mėnesio atlyginimo (MMA)...

Verslo aplinka
2021.11.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku