Kuo solidesnis vidaus vartojimas, tuo daugiau reklamos

Publikuota: 2014-05-31
„Verslo žinios“

2013 m. Baltijos šalių reklamos rinka ūgtelėjo 2%, iki 249 mln. EUR, rodo TNS reklamos monitoringas. Labiausiai per metus investicijos į reklamą ūgtelėjo Estijoje – 5,5%, Lietuvoje 2013 m. skaičiavome nedidelį 0,6% smuktelėjimą. Daugiausia pinigų generuoja Lietuvos reklamos rinka, tačiau skaičiuojant vienam žmogui šių investicijų dydis yra mažiausias tarp Baltijos šalių.

Lietuvoje reklamos rinka 2013 m. siekė 99 mln. EUR, Estijoje – 76 mln. EUR, Latvijoje – 73 mln. EUR. Latvija 2013 m. keitė skaičiavimo metodiką, tad tikslių augimo rodiklių nepateikia, tačiau lyginant turimus skaičius šioje šalyje matyti augimas, kaip ir Estijoje.Giedrė Juronienė, TNS LT reklamos monitoringo vadovė, teigia, kad Lietuvos reklamos rinka jau nuo 2003 m. generuoja daugiausia reklamos pinigų tarp Baltijos šalių, arba beveik 40% viso Baltijos šalių reklamos biudžeto.Tačiau skaičiuojant vienam žmogui šių investicijų dydis Lietuvoje yra mažiausias tarp Baltijos šalių. Vienam lietuviui 2013 m. teko 33,2 EUR (115 Lt) reklamos išlaidų žiniasklaidoje, tiek pat kiek ir ankstesniais metais. Latvijoje šis rodiklis panašus ir siekia 36,3 EUR. O Estijoje vienam gyventojui tenka net 57,9 EUR. „Mums dar yra kur augti, – šypsosi p. Juronienė.– Vertinant pagal žiniasklaidos kanalus, Baltijos šalyse labiausiai didėjo interneto reklamai skiriamos lėšos, o laikraščiuose jos sumažėjo 7,3%.“ Lauko reklama Baltijos šalyse taip pat fiksuoja spurtą – 2013 m. ji augo beveik 8%, o Estijoje net 17%. Reklama žurnaluose pernai Baltijos šalyse ūgtelėjo 4%.

Ne kritimas, o stabilizacija

Simbolinį pernykštį Lietuvos reklamos rinkos kritimą rinkos dalyviai vadina ne smukimu, o stabilizacija. Labiausiai bendrą rinkos pajamų smuktelėjimą lėmė 1,2% sumenkę TV reklamos pinigai. Šiai medijų rūšiai Lietuvoje atitenka didžiausia reklamos pyrago dalis, arba beveik 48% visų investicijų – 162 mln. Lt.„Lietuvoje 2013 m. reklamos rinka – su minuso ženklu, tačiau tai galima nurašyti ir tyrimo paklaidai. Nemaža dalis interneto reklamos, kuri nukeliauja į „Google“ ar „Facebook“, čia neatsispindi. O prie spartesnio kaimynų reklamos rinkos augimo prisideda ir įsivestas euras“, – komentuoja Darius Gricius, komunikacijos planavimo agentūros OMD generalinis direktorius.Estijos atotrūkį nuo Lietuvos ir Latvijos, vertinant pagal reklamos investicijas, tenkančias vienam gyventojui, p. Gricius grindžia didesne perkamąja galia ir aukštesniais gyventojų atlyginimais.„Be to, estai daugelyje kategorijų labiau yra linkę pirkti firminius prekių ženklus. Tai irgi skatina verslą daugiau investuoti į reklamą Estijoje, nes jie mato didesnę grąžą. Dar vienas aspektas – Estiją kartais didieji tarptautiniai reklamdaviai labiau priskiria prie Šiaurės šalių, kuriose tradiciškai reklamai skiriami biudžetai būna didesni“, – kalba p. Gricius.Pasak jo, tolesnėje perspektyvoje – atsargus optimizmas, nuosaikus kelių procentų augimas. „Didelių stebuklų ir proveržio ir šiemet nesitikime. Be to, optimizmo metų pradžioje buvo tikrai daugiau, o Rusijos ir Ukrainos konfliktas padarė neigiamas korekcijas“, – priduria p. Gricius.Didžiausio spurto šiemet gali tikėtis interneto reklama. „Lauko reklamos verslui padės rinkimai. Žurnalai taip pat dedasi sau vis didesnį pliusą, tačiau jų palyginamoji bazė maža, tad jiems lengviau augti“, – kalba p. Gricius.

Didžiausia visur – „Tele2“

Kaip rodo TNS Baltijos šalių reklamos monitoringas, didžiausia reklamdavė visose trijose Baltijos šalyse – „Tele2“. Tiesa, Estija dar nepateikė galutinių didžiausių reklamdavių sąrašo, tačiau ankstesniais metais čia taip pat buvo ši bendrovė.„Telekomunikacijos yra ir toliau išliks itin konkurencingas sektorius, juk kainos Lietuvoje jau šiandien yra mažiausios ES, o paslaugų spektras ir kokybė itin didelė. Natūralu, kad sveika ir intensyvi konkurencija lemia ir ypač aktyvią rinkodarą“, – komentuoja Tomas Burovas, „Tele2“ rinkodaros vadovas.„Tele2“ neatskleidžia, kurioje iš Baltijos šalių į reklamą investuoja daugiausia. „Padėtis šalyse skiriasi ir dėl skirtingų rinkos sąlygų, ir dėl vartotojų skaičiaus. Kita vertus, šiandien visa telekomunikacijų industrija išgyvena pajamų mažėjimą, kurį lemia tiek įmonių tarpusavio kova, tiek Lietuvos ir ES rinkų reguliavimo institucijų sprendimai. Suprantama, šis mažėjimas įtaką daro ir rinkodaros biudžetui. Ambicijų būti didžiausiu reklamdavių neturime – tai natūrali mūsų intensyvaus verslo pasekmė, o ne tikslas“, – pabrėžia p. Burovas.Paklaustas apie Lietuvą, p. Burovas teigia, kad neketina šiemet didinti biudžeto. „Žinoma, visada jį koreguojame, atsižvelgdami į rinkos sąlygas“, – teigia jis.VŽ rašė, kad 2013 m. „Tele2“ rinkodaros biudžetas („gross“ kainomis), remiantis TNS LT duomenimis, per metus ūgtelėjo 21,5%, o per pirmąjį šių metų ketvirtį, tebesitęsiant telekomunikacijų reklamų karams, didėjo 40%. „Bitė Lietuva“ per pirmąjį šių metų ketvirtį, palyginti su ankstesnių metų tuo pačiu periodu, investicijas į reklamą padidino net 144% ir nuo metų pradžios pagal šias išlaidas aplenkė „Studio Moderna“.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Žiniasklaidai paskirstyta 2,6 mln. Eur parama

Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas (SRTRF) paskirstė 2,578 mln. Eur paramos nacionalinei,...

Rinkodara
2020.01.17
Prie „Baltosios bangos“ iniciatyvos prisijungė pirmasis baras

Viešojo maitinimo sektoriaus įmonės dažnai pakliūva į mokesčių inspektorių akiratį. Sostinės baras „Local...

Gazelė
2020.01.17
„NEO Finance“ paslaugą „Neopay“ pasiūlė ir Latvijoje

Lietuvos finansų technologijų startuolis „NEO Finance“ žengė į Latviją, kur pasiūlė mokėjimo inicijavimo...

Technologijos
2020.01.17
2020-ieji advokatų versle: kas pildys kišenes ir kaip keisis įkainiai klientams Premium

Verslo advokatų kontoros 2020 m. tikisi daugiau darbo tiek padedant įgyvendinti įmonių įsigijimo sandorius,...

Paslaugos
2020.01.17
Didžiosios advokatų kontoros šiemet planuoja dviženklį pajamų augimą Premium

Nors visai verslo advokatų rinkai 2020 m. prognozuojamas 5–10% pajamų augimas, lyderių planai gerokai...

Paslaugos
2020.01.17
Teismas: vairavimo mokyklos už kartelį nubaustos teisingai

Konkurencijos taryba teisingai nubaudė 26 vairavimo mokyklas bei Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos...

Paslaugos
2020.01.16
Japonijoje šįmet žadamas dar ankstyvesnis sakurų žydėjimas

Japonijoje hanami (sakurų žydėjimo stebėjimas) yra sena šventė, į miestų parkus ir atokesnes vietoves...

Laisvalaikis
2020.01.16
„Google“ sugalvojo, kaip įvykdyti EK reikalavimus ir iš to dar uždirbti Premium

„Google“, kuriai Europos Komisija (EK) 2018 m. skyrė beveik 5 mlrd. USD baudą (4,3 mlrd. Eur), rado būdą,...

Technologijos
2020.01.16
„Rocket Software“ Vilniuje atidaro kompetencijų centrą

JAV informacinių technologijų bendrovė „Rocket Software“, besispecializuojanti įmonių veiklos modernizavimo...

Technologijos
2020.01.16
„Telia“ pradeda tiekti siaurajuostį daiktų interneto ryšį 1

Bendrovė „Telia Lietuva“ pradeda tiekti siaurajuostį daiktų internetą. Ši technologija, užtikrinanti ryšį su...

Technologijos
2020.01.16
„Fintech“ rinka: ko galime tikėtis 2020-aisiais Premium

Naujos technologijos ir besikeičiantys vartotojų poreikiai pastaraisiais metais sudrebino finansinių paslaugų...

Paslaugos
2020.01.16
I. Survila pardavė beveik visas „Citybirds“ akcijas, „Unicorn Scooters“ – ant prekystalio Premium

Paspirtukus gaminančios „Citybirds“ įkūrėjas Ignas Survila pardavė didžiąją dalį turėtų bendrovės akcijų ir...

Technologijos
2020.01.16
Kaune numatė 4 teniso kortų komplekso plėtrą Premium

Praėjusiais metais Mažąją teniso areną su trimis uždarais teniso kortais už 1,8 mln. Eur išplėtojusi UAB...

Statyba ir NT
2020.01.16
Kibernetinėms atakoms per mažų ar neįdomių nėra: kaip apsisaugoti Premium 1

Pusė smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) – 44% bendrovių – nemano, kad galėtų tapti kibernetinių atakų...

Gazelė
2020.01.15
Advokatų kontoroje „Glimstedt“ – nauja vadovaujančioji partnerė

Advokatų kontoros „Glimstedt“ vadovaujančiąja partnere nuo vasario 1 d. tampa Ginčų sprendimo praktikos...

Paslaugos
2020.01.15
Lietuvoje įkurtas pirmasis „fintech“ verslo klasteris

Lietuvoje sparčiai augantis finansinių technologijų („fintech“) sektorius žengia klasterizacijos...

Technologijos
2020.01.15
Vieni restoranai jau bumbtelėjo ant žemės, kiti nusileidimui dar tik ruošiasi Premium

Maitinimo įstaigos, gruodį skaičiavusios gerokai išaugusias apyvartas, sausį ieško būdų, kaip prisikviesti...

Gazelė
2020.01.15
„Fima“ už 0,76 mln. Eur modernizuos stebėjimo sistemą Baltarusijos pasienyje 

Iki šių metų pabaigos planuojama atnaujinti Padvarionių užkardos (Bajorų kaimas, Medininkų sen., Vilniaus...

Technologijos
2020.01.15
Vilnius pasirašė sutartį su „Airbnb“ dėl turisto mokesčio surinkimo 5

Vasario 1-ąją įsigalios sutartis tarp Vilniaus miesto ir vienos didžiausių pasaulio trumpalaikio...

Paslaugos
2020.01.15
„Brexit“ aviacijoje: pokyčių bus, bet chaoso tikimasi išvengti  Premium

Aviacijos industrija jautriai reaguos į Jungtinės Karalystės pasitraukimą iš Europos Sąjungos, tačiau dabar...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau