Kuo solidesnis vidaus vartojimas, tuo daugiau reklamos

Publikuota: 2014-05-31
Atnaujinta 2015-06-01 13:14
„Verslo žinios“

2013 m. Baltijos šalių reklamos rinka ūgtelėjo 2%, iki 249 mln. EUR, rodo TNS reklamos monitoringas. Labiausiai per metus investicijos į reklamą ūgtelėjo Estijoje – 5,5%, Lietuvoje 2013 m. skaičiavome nedidelį 0,6% smuktelėjimą. Daugiausia pinigų generuoja Lietuvos reklamos rinka, tačiau skaičiuojant vienam žmogui šių investicijų dydis yra mažiausias tarp Baltijos šalių.

Lietuvoje reklamos rinka 2013 m. siekė 99 mln. EUR, Estijoje – 76 mln. EUR, Latvijoje – 73 mln. EUR. Latvija 2013 m. keitė skaičiavimo metodiką, tad tikslių augimo rodiklių nepateikia, tačiau lyginant turimus skaičius šioje šalyje matyti augimas, kaip ir Estijoje.Giedrė Juronienė, TNS LT reklamos monitoringo vadovė, teigia, kad Lietuvos reklamos rinka jau nuo 2003 m. generuoja daugiausia reklamos pinigų tarp Baltijos šalių, arba beveik 40% viso Baltijos šalių reklamos biudžeto.Tačiau skaičiuojant vienam žmogui šių investicijų dydis Lietuvoje yra mažiausias tarp Baltijos šalių. Vienam lietuviui 2013 m. teko 33,2 EUR (115 Lt) reklamos išlaidų žiniasklaidoje, tiek pat kiek ir ankstesniais metais. Latvijoje šis rodiklis panašus ir siekia 36,3 EUR. O Estijoje vienam gyventojui tenka net 57,9 EUR. „Mums dar yra kur augti, – šypsosi p. Juronienė.– Vertinant pagal žiniasklaidos kanalus, Baltijos šalyse labiausiai didėjo interneto reklamai skiriamos lėšos, o laikraščiuose jos sumažėjo 7,3%.“ Lauko reklama Baltijos šalyse taip pat fiksuoja spurtą – 2013 m. ji augo beveik 8%, o Estijoje net 17%. Reklama žurnaluose pernai Baltijos šalyse ūgtelėjo 4%.

Ne kritimas, o stabilizacija

Simbolinį pernykštį Lietuvos reklamos rinkos kritimą rinkos dalyviai vadina ne smukimu, o stabilizacija. Labiausiai bendrą rinkos pajamų smuktelėjimą lėmė 1,2% sumenkę TV reklamos pinigai. Šiai medijų rūšiai Lietuvoje atitenka didžiausia reklamos pyrago dalis, arba beveik 48% visų investicijų – 162 mln. Lt.„Lietuvoje 2013 m. reklamos rinka – su minuso ženklu, tačiau tai galima nurašyti ir tyrimo paklaidai. Nemaža dalis interneto reklamos, kuri nukeliauja į „Google“ ar „Facebook“, čia neatsispindi. O prie spartesnio kaimynų reklamos rinkos augimo prisideda ir įsivestas euras“, – komentuoja Darius Gricius, komunikacijos planavimo agentūros OMD generalinis direktorius.Estijos atotrūkį nuo Lietuvos ir Latvijos, vertinant pagal reklamos investicijas, tenkančias vienam gyventojui, p. Gricius grindžia didesne perkamąja galia ir aukštesniais gyventojų atlyginimais.„Be to, estai daugelyje kategorijų labiau yra linkę pirkti firminius prekių ženklus. Tai irgi skatina verslą daugiau investuoti į reklamą Estijoje, nes jie mato didesnę grąžą. Dar vienas aspektas – Estiją kartais didieji tarptautiniai reklamdaviai labiau priskiria prie Šiaurės šalių, kuriose tradiciškai reklamai skiriami biudžetai būna didesni“, – kalba p. Gricius.Pasak jo, tolesnėje perspektyvoje – atsargus optimizmas, nuosaikus kelių procentų augimas. „Didelių stebuklų ir proveržio ir šiemet nesitikime. Be to, optimizmo metų pradžioje buvo tikrai daugiau, o Rusijos ir Ukrainos konfliktas padarė neigiamas korekcijas“, – priduria p. Gricius.Didžiausio spurto šiemet gali tikėtis interneto reklama. „Lauko reklamos verslui padės rinkimai. Žurnalai taip pat dedasi sau vis didesnį pliusą, tačiau jų palyginamoji bazė maža, tad jiems lengviau augti“, – kalba p. Gricius.

Didžiausia visur – „Tele2“

Kaip rodo TNS Baltijos šalių reklamos monitoringas, didžiausia reklamdavė visose trijose Baltijos šalyse – „Tele2“. Tiesa, Estija dar nepateikė galutinių didžiausių reklamdavių sąrašo, tačiau ankstesniais metais čia taip pat buvo ši bendrovė.„Telekomunikacijos yra ir toliau išliks itin konkurencingas sektorius, juk kainos Lietuvoje jau šiandien yra mažiausios ES, o paslaugų spektras ir kokybė itin didelė. Natūralu, kad sveika ir intensyvi konkurencija lemia ir ypač aktyvią rinkodarą“, – komentuoja Tomas Burovas, „Tele2“ rinkodaros vadovas.„Tele2“ neatskleidžia, kurioje iš Baltijos šalių į reklamą investuoja daugiausia. „Padėtis šalyse skiriasi ir dėl skirtingų rinkos sąlygų, ir dėl vartotojų skaičiaus. Kita vertus, šiandien visa telekomunikacijų industrija išgyvena pajamų mažėjimą, kurį lemia tiek įmonių tarpusavio kova, tiek Lietuvos ir ES rinkų reguliavimo institucijų sprendimai. Suprantama, šis mažėjimas įtaką daro ir rinkodaros biudžetui. Ambicijų būti didžiausiu reklamdavių neturime – tai natūrali mūsų intensyvaus verslo pasekmė, o ne tikslas“, – pabrėžia p. Burovas.Paklaustas apie Lietuvą, p. Burovas teigia, kad neketina šiemet didinti biudžeto. „Žinoma, visada jį koreguojame, atsižvelgdami į rinkos sąlygas“, – teigia jis.VŽ rašė, kad 2013 m. „Tele2“ rinkodaros biudžetas („gross“ kainomis), remiantis TNS LT duomenimis, per metus ūgtelėjo 21,5%, o per pirmąjį šių metų ketvirtį, tebesitęsiant telekomunikacijų reklamų karams, didėjo 40%. „Bitė Lietuva“ per pirmąjį šių metų ketvirtį, palyginti su ankstesnių metų tuo pačiu periodu, investicijas į reklamą padidino net 144% ir nuo metų pradžios pagal šias išlaidas aplenkė „Studio Moderna“.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Paslaugos“
Ministerija: didžiųjų pasaulio įmonių apmokestinimo naudos Lietuva sulauktų 2025-aisias

Lietuva palaiko globalaus pelno mokesčio tarptautinėms kompanijoms iniciatyvą įvedant jį nuo 2024-ųjų, o jo...

Finansai
2022.05.19
„Transparency international“: dėl duomenų atvėrimo ir panaudojimo Lietuva užima paskutinę vietą ES 11

Lietuva yra tarp prasčiausiai viešajam interesui svarbius duomenis atveriančių ir panaudojančių Europos...

Rinkodara
2022.05.18
TV3 nuo birželio transliuos naują kanalą rusų kalba 2

TV3 žiniasklaidos grupė antradienį pranešė nuo birželio pradžios pradėsianti transliuoti naują kanalą rusų...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
„Verslo žinioms“ – Metų nacionalinės žiniasklaidos priemonės apdovanojimas

Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienos išvakarėse apdovanoti Europos Sąjungos (ES) investicijų efektyvumą...

Verslo aplinka
2022.05.06
„Rekvizitai.lt“ – nauja duomenų analizės paslauga ir dovana VŽ prenumeratoriams 6

Portalą „rekvizitai.lt“ papildo nauja „Premium“ rubrika, kurioje vartotojai galės parsisiųsti „rekvizitai.lt“...

Prekyba
2022.05.05
Internetinė žiniasklaida „google mokesčio“ norėtų nuo 2023-iųjų 4

Internetinė žiniasklaida siūlo Vyriausybei svarstyti galimybę taikyti skaitmeninių paslaugų mokestį...

Rinkodara
2022.05.04
EK atmetus skundą dėl LRT finansavimo, ginčas persikėlė į ES Teisingumo Teismą

Europos Komisija (EK) atmetė Lietuvos komercinės žiniasklaidos skundą dėl Lietuvos nacionalinio radijo ir...

Rinkodara
2022.05.03
„Ekspress Grupp“ pirmojo ketvirčio nuostolis viršijo 0,5 mln. Eur

„Delfi“ naujienų portalus Baltijos valstybėse valdanti Estijos žiniasklaidos ir pramogų grupė „Ekspress...

Rinkodara
2022.04.29
Institucijoms suteikta daugiau galių riboti karo propagandą

Seimas antradienį patvirtino pataisas, suteiksiančias daugiau galimybių žurnalistų etikos inspektoriui...

Verslo aplinka
2022.04.19
LRT atnaujina savo prekės ženklus

Iki 2022 m. vasaros LRT žiūrovai išvys atnaujintus LRT kanalų prekės ženklus. Įvaizdžio atnaujinimas apima...

Rinkodara
2022.04.12
Rusija apkaltino „YouTube“, kad blokuoja Valstybės Dūmos kanalą

Rusijos pareigūnai šeštadienį apkaltino vaizdo įrašų ir transliavimo platformą „YouTube“ blokuojant...

Verslo aplinka
2022.04.09
Rusija kovoja su „Google“: apkaltino „melagienų“ skleidimu

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“ ketvirtadienį pareiškė uždrausianti JAV interneto...

Inovacijos
2022.04.07
Lietuvoje pradėta retransliuoti Ukrainos „UA: PBC“ radijo programa

Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) per vidurinių bangų siųstuvą Lietuvoje pradėjo...

Rinkodara
2022.04.04
LRTK žiniasklaidai prilygino dalį vaizdo tinklaraštininkų 1

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) patvirtino gaires vaizdo tinklaraštininkams (vlogeriams),...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
„Google“ raginama šalinti programėles, per kurias galima žiūrėti uždraustas TV programas 3

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) kreipėsi į „Google“, prašydama pašalinti iš „Google Play...

Rinkodara
2022.03.23
G. Landsbergis: daugiau Rusijoje veikusių žiniasklaidos priemonių svarsto, ar kurtis Lietuvoje

Laisvosios Europos Radijui/Laisvės radijui (RFE/RL) paskelbus apie Vilniuje atidaromą biurą, užsienio reikalų...

Rinkodara
2022.03.18
Rusija blokavo virtinę užsienio tinklalapių, įskaitant estų „Postimees“

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“, paprašius Generalinei prokuratūrai, trečiadienį...

Rinkodara
2022.03.16
Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje 365 dezinformacijos atvejai 2

Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje užfiksuoti 365 dezinformacijos bruožų turėję atvejai. Jų buvo 218...

Rinkodara
2022.03.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku