Konkurencija vestuvių rinkoje: dvi medalio pusės

Kai toje pačioje gatvėje viena šalia kitos o dar ir priešais išsirikiuoja tokias pačias prekes parduodančios krautuvėlės, jų savininkai dėl stringančio verslo priekaištų strėles dažniausiai siunčia kaimynams. Vis dėlto tokią koncentraciją galima paversti naudinga.
Kauniečiai, besiruošiantys vestuvėms ar kitai šventei ir norintys įsigyti suknelę ar aksesuarų, dažnai lankosi Savanorių pr. ir Taikos pr. sankryžoje, dar kitaip vadinamoje Verslo trikampiu, kur yra įsikūrę 4 skirtingi vestuvinių suknelių salonai.Kaip žinome, konkurencija turi dvi puses naudingą ir žalingą. Nauda yra klientui: įmonės tobulina savo gaminius, daugiau dėmesio skiria vartotojų aptarnavimui, kainos konkurencingumui. Siekiama individualiai prisitaikyti prie kiekvieno kliento poreikių. Žala yra kiekvienai įmonei: didėja konkurencija ir nesutarimai tarp parduotuvių, taip įmonės yra priverstos ilginti darbo valandas, mažinti prekių kainas.
Klientui tik nauda
Vienoje vietoje kelios tos pačios srities parduotuvės taupo mano laiką, aiškina užkalbinta vestuvinių suknelių salonų klientė. Dažniau užsukantys į šventinių drabužių parduotuves pastebėjo, kad per keletą metų čia būta pokyčių: kainos pakilo, tačiau suknelių kokybė pagerėjo. Išliko tos parduotuvės, kurios daugiausia siekė, kad klientai būtų patenkinti ir dalintų rekomendacijas, taip pat tos, kurios pasiūlė išskirtinių prekių.
Svarbu draugiškas santykis
Dr. Žaneta Simanavičienė, Kauno technologijos universiteto Socialinės atsakomybės tyrimo centro vadovė, teigia, kad įmonės kuriasi vienoje vietoje dėl kelių priežasčių. Savanorių pr. ir Taikos pr. yra judri miesto vieta. Šalia stovėjimo aikštelės, didieji prekybos centrai, viešojo transporto stotelės, požeminės pėsčiųjų perėjos, čia egzistuoja didelis srautas žmonių. Puiki vieta verslo plėtrai ir galimybei sulaukti klientų. Profesorė aiškina, kad pagal Konkurencijos tarybos susitarimus įmonės, veikdamos šalia viena kitos, negali turėti susitarimų, tačiau ji siūlo parduotuvėms palaikyti draugiškus santykius. Tokiu būdu jos formuos teigiamą požiūrį į parduotuvę, taip pat didins klientų pasitikėjimą ir lojalumą. Žinoma, norint išsilaikyti tarp daugiau vienodos paskirties parduotuvių sūkurio reikia domėtis tuo, kas vyksta aplink mus ir už Lietuvos sienų.
Įmonės daugiau dėmesio turi skirti inovacijoms, kūrybiškumui ir prekių kokybei, pažymi p. Simonavičienė.
Pasak jos, svarbiausia kad parduotuvė išsiskirtų ir būtų kitokia negu visos kitos.Jeigu šiuo metu planuočiau įkurti parduotuvę, rinkčiausi vietą, kur tokios srities parduotuvės nėra, bet yra žmonių srautas, kalba centro vadovė.
Atsiranda nesutarimų
Konkurencija turi ir trūkumų: skatina nesutarimus tarp vienoje vietoje veikiančių parduotuvių vadovų ir darbuotojų. VŽ pabandžius kalbinti parduotuvių vadovus, šie, nors ir neatsitvėrė tylos siena, tačiau, papasakoję apie darbą tokiomis konkurencinėmis sąlygomis, prašė neskelbti jų pavardžių.
Dažnai tenka susidurti su naujų suknelių dizaino plagijavimo problemomis, kalbėjo viena iš Verslo trikampyje įsikūrusių parduotuvės vadovių. Kyla nesutarimų dėl nesąžiningos konkurencijos. Todėl kai kurie salonai yra priversti netgi užsidaryti ar mažinti darbuotojų skaičių, tad labiausiai nukenčia ne klientai, o įmonės darbuotojai ir jos pelnas.
Anksčiau, anot ilgus metus čia dirbančių žmonių, Verslo trikampyje salonų būta apie 10. Dabar realiai veikia 4.
Taigi šis pavyzdys atskleidžia, kad net sudėtingos rinkos sąlygomis išlieka tie, kurie domisi naujovėmis, skatina vartotoją grįžti ar kitiems rekomenduoti tą vietą, kurioje jie įsigijo kokybišką prekę. Ponia Simanavičienė sako, kad Verslo trikampyje įsikūrusių parduotuvių ateities išlikimo perspektyvos priklauso ir nuo valstybės bei savivaldybės sprendimų, nes įstatymai keičiasi, egzistuoja nepastovumas, esą besikeičiantys valdžios sprendimai tik retais atvejais turi teigiamą naudą smulkiojo verslo atstovams.
Kaip dirbti, kai aplink daug konkurentų
Pasiūlykite kuo daugiau išskirtinių prekių tokių, ko neturi kitiAptarnaukite klientus taip, kad šie norėtų ir patys pas jus grįžti, ir rekomenduotų kitiemsDiekite naujus reklamos būdus, kad tarp kitų konkurentų jus pastebėtų pirmiausiaSu konkurentais stenkitės ne konfliktuoti, o palaikyti draugiškus santykius.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Gazelė
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti