„Neužmirštuolės“ sėkmė – nuoširdumas ir kitoks požiūris į vartotoją

Publikuota: 2014-04-08
Atnaujinta 2015-06-01 12:57
„Verslo žinios“

Socialinės medijos rinkodaros projektas „Neužmirštuolė“, pasipuošęs Efektyviausios rinkodaros kampanijos laurais šiemetiniame „Password 2014 m.“, puikiai parodo, kur pasaulyje suka  rinkodara – svarbiausia dabar užmegzti santykį su vartotoju, o ne kalbėti apie save. Tai nėra lengva, nes reikia nugalėti pagundą visur dėti savo prekės ženklą, tačiau, projektui pavykus, užsimezga daug stipresnis ryšys su vartotoju.

Nacionalinė iniciatyva „Neužmirštuolės“ ragino visus Lietuvos gyventojus per Laisvės gynėjų dieną, sausio 13 d., į atlapą įsisegti vienybę reiškiantį ženkliuką – neužmirštuolės žiedą.„Norėjosi ne tik paminėti šią visiems mums įsimintiną datą, bet kartu parodyti, jog mokame džiaugtis laisve. Tai nuoširdi iniciatyva, keliaujanti iš širdies į širdį. Ji buvo skirta visiems žmonėms, mylintiems Lietuvą, prisimenantiems, kodėl esame laisvi, ir norintiems kitaip pažymėti šią dieną.Sąmoningai atlikdami tam tikrą veiksmą: susirasdami, įsisegdami tą žiedą, kartu ir pagalvojame, kodėl tai darome“, – kalba Aistė Gedvilienė, akcijos „Neužmirštuolė“ koordinatorė.

Tarsi virusas

Sausio 8 d. startavusi „Neužmirštuolė“ nuvilnijo per socialinius tinklus tarsi virusas – puslapio gerbėjų skaičius per kelias dienas išaugo beveik iki 20.000 (vidutinis dienos pasiekiamumas kampanijos metu „Facebook “ puslapyje viršijo 100.000), renginiuose buvo išdalinta daugiau kaip 10.000 neužmirštuolės žiedų, o patį gėlytės maketą internautai atsisiuntė daugiau nei 28.000 kartų.Į neužmirštuolę masiškai buvo keičiamos „Facebook“ vartotojų profilių ar viršelių nuotraukos. Prie projekto oficialiai prisijungė 78 įmonės ir organizacijos.„Neužmirštuolės“ puslapis „Facebook“ tinkle tapo trečias pagal dydį – po Dalios Grybauskaitės ir Vilniaus mero Artūro Zuoko – politinis profilis.„Planavome, kad, jei išdalinsime 3.000 neužmirštuolių žiedų, projektas jau bus laikomas sėkmingu. Tad rezultatai pranoko lūkesčius, – projekto sėkme džiaugiasi Agnė Gintautaitė, skaitmeninių sprendimų agentūros „Superyou“, įgyvendinusios šią kampaniją, projektų vadovė. – Su šia iniciatyva norėjosi įpūsti pozityvaus patriotizmo.“

Pradėjo nuo simbolio

Į klausimą, kodėl buvo pasirinktas neužmirštuolės žiedas, p. Gintautaitė, paaiškina, jog norėta sukurti naują simbolį, kurį visi lietuviai mielai segtųsi į atlapą.„Kad pasisektų, reikėjo patrauklios idėjos bei simbolio, kuris būtų aiškus, lengvai atpažįstamas, priimtinas daugeliui, nesusijęs su valstybės atributika bei politika. Apsvarsčius ne vieną variantą, buvo pasirinktas neužmirštuolės ženkliukas – gėlės, kurios pavadinimas reiškia „neužmiršti“, o gėlė – visiems suvokiamas pagarbos ženklas, – apie pasirinkimą kalba p. Gintautaitė.– Sėkmę lėmė tai, jog simbolis buvo patrauklus, paprastas ir lengvai suprantamas, visai nepolitizuotas. Ženkliuką gauti ir segėti buvo paprasta. Be to, prisijungė įtakingų visuomenės veikėjų, tinklaraštininkų, o ir patys žmonės buvo pasiilgę pozityvių emocijų“.Buvo pasirinkti keli interneto sklaidos kanalai: svetainė „neužmiršk.lt“ ir „Facebook“ profilis „Neužmirštuolė “.„Pasirinkimą lėmė noras pasiekti pažangius, pilietiškus, socialiai aktyvius žmones, kurie skleistų žinią toliau – tėvams, giminėms, draugams. Dėl riboto biudžeto TV buvo atsisakyta, kita vertus, interneto pasiekiamumas Lietuvoje jau beveik prilygsta TV, be to, internetu galima pasiekti daugiau žmonių iš aktyvesnės visuomenės dalies nei per TV – gyvenančių didesniuose miestuose, jaunesnių, labiau išsilavinusių, – įsitikinusi p. Gintautaitė.– Be to, internetas labiau tinka kviečiant žmones dalyvauti akcijoje, o ne tik pasyviai jiems rodyti produkto žinutę, ir „Neužmirštuolės“ pavyzdys tai puikiai įrodo. Komunikacijai pasirinkome paprastus ir neapkrautus vaizdinius sprendimus, kad jie lengvai įsimintų.“Pasak projekto organizatorių, neužmirštuolė suvienijo ir paskatino patriotinius jausmus, tai įrodo ne tik stulbinama projekto sklaida, bet ir žmonių reakcija – padėkos socialiniame tinkle, specialiai kuriami eilėraščiai, videomedžiaga, meniniai koliažai, siunčiamos nuotraukos, prisiminimai ir t. t. Neužmirštuolė gali tapti tradicija, nes iki šiol šią idėją žmonės palaiko – „Facebook“ puslapis ir dabar plečiasi savaime.„Be to, paprastas pasveikinimas su vasario 16-ąja sulaukė didelio internautų dėmesio (beveik 1000 „like“ paspaudimų, 100 pasidalijimų), nors mėnesį iki tol profilyje nekomunikavome. Paprastai mėnesį nekomunikuojant, puslapis „Facebooke“ tampa nepastebimas“, – teigia p. Gintautaitė.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Geros idėjos uždega žmones

„Ažiotažas iš tiesų buvo didžiulis, smagu, jog žmonės taip šiltai sutiko šią pilietišką idėją, aktyviai prisidėjo žinią platindami socialiniuose tinkluose. Tad džiaugiamės ir projekto sėkme, ir apdovanojimu konkurse. Tai ir įvertinimas, ir impulsas kitiems metams projektą padaryti dar masiškesnį“, – kalba p. Gedvilienė.Saulio 13 d. neužmirštuolės žiedą prie savo širdies segėsi ir akcijos ambasadoriai buvo kultinės grupės „Antis “ lyderis Algirdas Kaušpėdas, rašytojas ir žurnalistas Andrius Užkalnis, Šv. Kristoforo orkestro vadovas prof. Donatas Katkus, „World Economic Forum“ tinklo Lietuvoje įkūrėjas Mykolas Majauskas, visuomenininkas, nevyriausybinių organizacijų steigėjas Tadas Langaitis, televizijos laidų vedėjas, aktorius Algis Ramanauskas-Greitai, Žinių naujienų autorius ir vedėjas Timūras Augucevičius, aktorė Regina Varnaitė.„Akcijos ambasadoriais rinkomės žinomus žmones, jaunimui patrauklius asmenis, kurie galėtų pritraukti platų ratą lietuvių. Tikrai nenorėjome, kad tai taptų vienos politinės partijos akcija“, – pabrėžia p. Gedvilienė.Akcijos organizatoriai pažymi, jog ne vieno sekėjo sulaukė ir iš užsienio lietuvių. „Ir JAV, ir Didžiojoje Britanijoje, ir Australijoje, ir netgi Indijoje lietuvių bendruomenės puošėsi neužmirštuolių gėlytėmis, – džiaugiasi p. Gedvilienė.– Ne mažiau svarbu, jog neužmirštuolė suvienijo ir Lietuvos politikus – ją įsisegė visi lyderiai, nepriklausomai nuo politinės jėgos, tarp jų ir prezidentė Dalia Grybauskaitė. Akcijos ambasadorių dėka neužmirštuolę segėjo ir Europos Komisijos prezidentas Jose Manuelis Barosso. Šią idėją labai pozityviai palaikė ir žiniasklaida – beveik visi TV laidų vedėjai tą dieną pasipuošė neužmirštuolėmis, tai taip pat padėjo formuoti teigiamą visuomenės nuomonę.“Kitų metų akcijos organizatorių planuose – gaminti tikrus ženkliukus ir galbūt juos pardavinėti, o gautus pinigus skirti labdarai, Sausio 13-osios aukų atminimui. „Tačiau dar tai nėra išgvildenta idėja“, – priduria p. Gedvilienė.

Netikėtas, bet šiltas

Pasak Rūtos Gaudiešienės, sociologės, SIC tyrimų strategijų vadovės, „Password 2014 m.“ komisijos narės, gal kam nors „Neužmirštuolės“ projekto paskelbimas nugalėtoju ir buvo netikėtas, bet ne pačiai komisijai.„Šis projektas puikiai atspindi, kur link pasaulyje suka rinkodara, kaip bandoma užmegzti santykį su vartotoju. Visų pirma, čia kalbame apie turinio rinkodarą, kai su vartotoju yra kalbama jo kalba, apie jam aktualius aspektus, o ne, kaip įprasta anksčiau, į pirmąją poziciją jau kelintą kartą bandoma iškelti patį prekės ženklą ir visą dėmesį nukreipti į jį.Šiandien sėkmės sulaukę prekės ženklai taip nebesielgia – jie kalba apie vartotoją, apie tai, kuo jis gyvena, apie jam aktualius dalykus, o ne apie save“, – teigia p. Gaudiešienė.Pasak jos, tai nėra taip paprasta, kaip atrodo iš pirmo žvilgsnio – turi generuoti, kurti tokį turinį, kuris yra įdomus, aktualus vartotojui, ir susilaikyti nuo tos didžiulės pagundos visur iškelti savo logotipą.„Tai ir yra savotiškas pridėtinės vertės kūrimas – tu duodi vartotojui nieko neprašydamas atgal ir netgi per daug nesigirdamas, jog tai tu įgyvendini tą projektą. Bet tai svarbi prekės ženklo investicija į tvirtesnę sąjungą su vartotoju. Naudinga, įdomi, aktuali informacija ar idėjos, nebrukamai pateikiamos vartotojui, skatina jį domėtis, sekti paskui. Ir, kai ateina metas, kai vartotojas susieja vieną ar kitą veiksmą su prekės ženklu, jo ryšys, santykis tampa daug gilesnis, šiltesnis, – kalba p. Gaudiešienė.– Ir šiuo atveju, net neabejoju, kad konservatoriai šio projekto sėkmės dividendus pasiims ateityje. Jie sugebėjo užmegzti dialogą ir įtraukti žmonių, tad šis projektas anksčiau ar vėliau tikrai susisies su šios politinės partijos vardu.“Kartu tai yra įrodymas, jog ir Lietuvoje tokius projektus lydė sėkmė. „Tikrąjį lojalumą galima sukurti ne viliojant mažesne kaina, o ieškant glaudesnio ryšio su šiandieniniu racionaliu vartotoju“, – kalba p. Gaudiešienė.Iš viso į efektyviausios rinkodaros kampanijos titulą „Password 2014m.“ konferencijoje šiemet pretendavo 33 dalyviai. Iš jų atrinkta 14 finalininkų, be pagrindinio prizo, dar buvo apdovanotos aštuonios rinkodaros kampanijos.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
„Butikinės“ agentūros: nepaisant augančios konkurencijos, pardavimus augina kartais Premium

Į komunikacijos agentūrų gretas per pastaruosius metus kaip grybai po lietaus jungiasi dygstančios...

Rinkodara
05:45
„Rimi Lietuvos“ 2021 m. rezultatai: rinkos dalis augo, bet grynasis pelnas susitraukė Premium

Mažmeninės prekybos tinklas „Rimi“ praėjusiais metais skaičiavo 9,7% didesnes pajamas, siekusias 395 mln.

Prekyba
05:45
Niekada nesakyk niekada: kaip miestietis kaime iš obuolių verslą sukūrė Premium 4

Verslą galima sukurti lygioje vietoje ir net neturint apie jį specifinių žinių – tai patvirtina Mindaugo...

Gazelė
2022.05.26
Kainų šokas parduotuvėse: mažesni kiekiai, sėkmė vietos gamintojams Premium

Ryški infliacija ir karas Ukrainoje neabejotinai koreguoja vartotojų nuotaikas ir nusiteikimą išlaidauti.

Prekyba
2022.05.26
D. Mockus: šiemet planuojame A, B ir C scenarijus Premium 5

„MG grupės“, valdančios 84 mažmeninės prekybos drabužiais, žiniasklaidos, telekomunikacijų ir statybos...

Prekyba
2022.05.26
Pilnėjantys restoranai – tik pagražintas atspindys, realybėje – gresiantys bankrotai Premium 2

Kredito rizikos vertinimas rodo, kad maitinimo sektoriaus įmonių padėtis per metus šiek tiek gerėjo, dalis...

Prekyba
2022.05.26
Vadovauti „Pigu.lt“ rinkodarai grįžta G. Vilkė 2

Nuo birželio 1 d. „PHH Group“ ir jai priklausančio e. prekybos centro „Pigu.lt“ rinkodaros vadovės pareigas...

Rinkodara
2022.05.25
Prekybos centrai: augimas nėra tvarus, nes grįstas infliacija Premium

Viename didžiausių Baltijos šalyse prekybos festivalių RETAIL didžiųjų prekybos centrų vadovai dalijosi...

Prekyba
2022.05.25
Skelbia TOP 20 pretendentų į „Verslo nuomonės lyderio“ titulą

„PR Impact Awards 2022“ organizatoriai skelbia TOP 20 pretendentų į konkurso nominacijos „Verslo nuomonės...

Rinkodara
2022.05.24
„Lietuvos ryto“ grupės finansai: metus lydėjo ir nuostoliai, ir dividendai Premium

Žiniasklaidos grupės „Lietuvos rytas“ valdomų bendrovių konsoliduotos pajamos 2021 m. simboliškai sumenko, o...

Rinkodara
2022.05.24
RETAIL konferencija: „Barbora“ pristatys prekes per valandą, prognozuojama daugiau partnerysčių Premium

Vienas didžiausių prekybos sektoriaus renginių Baltijos šalyse, „Verslo žinių“ organizuojamas prekybos...

Prekyba
2022.05.24
Prekyba karo zonoje: ukrainiečių tinklas „Silpo“ kliaujasi slaptais sandėliais, stokoja vilkikų Premium

Mažmeninės prekybos įmonės Ukrainoje anksčiau yra patyrusios įvairių iššūkių, bet sąlygos, kuriomis tenka...

Prekyba
2022.05.24
„PR Impact Awards 2022“ konkurse – daugiau nei 100 paraiškų

Daugiausia paraiškų šiemet buvo pateikta Socialinės atsakomybės ir tvarumo, Viešojo sektoriaus bei...

Rinkodara
2022.05.23
Geriausios reputacijos influenceriai „Facebook“ tinkle Premium 1

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Facebook“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.22
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19
Pandemijai nepavyko visos prekybos perkelti į internetą Premium

Elektroninės prekybos verslai, dar pernai džiūgavę dėl stipriai išaugusio klientų skaičiaus, dabar sprendžia...

Prekyba
2022.05.19
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium 6

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku