Tiesioginę prekybą aktyvino mamos

Publikuota: 2014-04-07
Atnaujinta 2015-06-01 13:05
Nuotrauka: T.J. Kirkpatrick ("Bloomberg")
 

Tiesioginės prekybos mastai 2013 m. siekė 136 mln. Lt (2012 m. – 125,85 mln. Lt). Rinką aktyvino naujos rinkodaros priemonės ir didėjanti tikslinė auditorija – mamos su mažais vaikais, namų šeimininkės, rodo Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA)  duomenys.

Pasak Gintauto Zalecko, LTPA generalinio sekretoriaus, sparčiausiai augo vėliausiai į rinką įėjusių kosmetikos prekiautojų apyvartos – „Mary Kay“, „Amway“. Vertinant pokyčius pagal prekių grupes – didėjo kosmetikos pardavimai.

Perkamiausi produktai

Kompanija „Mary Kay“, filialą Lietuvoje įregistravusi 2011 m., kosmetikos pardavimo apimčių Lietuvoje neatskleidžia, tačiau pasak atstovės, apyvarta pernai augo daugiau nei 20%. Pokyčius lėmė nuolat atnaujinamas ir plečiamas prekių asortimentas, aktyvesnė rinkodara. Dalis naujovių, kurias diegia kompanija, yra nukreiptos naujiems internetiniams įrankiams kurti – e. katalogams, virtualaus makiažo pamokoms, asmeninėms internetinėms svetainėms, tačiau pagrindiniu rinkodaros varikliu specialistė įvardija dėmesį klientui.“Žinau, kad visi prekybos atstovai tai akcentuoja, tačiau mūsų strategija yra išskirtinė. Mes daug investuojame į pardavimo konsultantų mokymus, laikomės taisyklės, kad prieš pirkdamas kosmetiką, kiekvienas turi ją išbandyti – organizuojame pirkėjų ir konsultantų susitikimus, kurių metu pristatome naujoves, padedame išsirinkti tinkamiausią produktą”, – dėsto Indrė Buzaitė, „Mary Kay“ grožio konsultantų centro vadovė.Vadovė atkreipia dėmesį, kad „Mary Kay“ rinkodara yra išskirtinė ir dėl prekių grąžinimo garantijos – vartotojas bet kurį nepatikusį produktą gali grąžinti neribotą laiką, net jei pusė jo yra išnaudota.

Laimi pradėję pirmieji

Pagal pardavimo apimtis didžiausią tiesioginės prekybos dalį Lietuvoje atsiriekusios kompanijos „Avon” atstovė teigia, kad jiems privalumų suteikia patirtis – prekiauti iš rankų į rankas Lietuvoje bendrovė pradėjo viena pirmųjų. UAB „Avon Cosmetics" metinės pardavimo pajamos viršija  50 mln. Lt, pagrindinės „Avon” kosmetikos pirkėjos – mamos su mažais vaikais ir namų šeimininkės.„Tiesioginiai pardavimai auga, nes šis prekybos būdas nepraranda patrauklumo kaip savitas apsipirkimo būdas, kurio metu kiekvienas klientas gali gauti individualų aptarnavimą ir patarimą iš tiesioginio konsultanto bei įsigyti aukštos kokybės produktų“, – teigia p. Zaleckas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Patrauklumą didina ir naujos technologijos

Pasak jo, tiesioginės prekybos patrauklumą ir efektyvumą didina ir naujosios technologijos. Dėl išmaniųjų mobiliųjų telefonų populiarumo ir plataus interneto ryšio pasiekiamumo prekyba galima bet kurioje vietoje, bet kuriuo metu ir įvairiomis formomis, ne tik susitikus fiziškai. Platintojai gali pasiekti savo klientus ir atlikti užsakymus 24 valandas 7 dienas per savaitę, o išsiplėtęs kurjerių paslaugų tinklas leidžia vartotojui prekes pristatyti operatyviai.

Populiarėja apsipirkimai vakarėlių metu

Kalbėdamas apie pasaulines tendencijas, p. Zaleckas sako, kad kartu su pardavimais "asmens-asmeniui" populiarėja ir prekyba „vakarėlių" metu, grupinės produktų demonstracijos, kurios vykdomos vartotojų namuose ar kitose vietose.Daugiausi tiesioginės prekybos pardavimai yra JAV, todėl didžiausių tiesioginės prekybos įmonių sąraše dominuoja šios šalies kompanijos. Antra didžiausia tiesioginės prekybos rinka yra Japonija, kurioje tiesioginė prekyba turi gan gilias tradicijas, toliau rikiuojasi – Kinija, Brazilija, Korėja.


Lyginant Baltijos šalis, 2013 m. tiesioginės prekybos apimtis Latvijoje augo sparčiausiai – net 12%, tuo tarpu Estijoje – 6% ir siekė atitinkamai 100,5 mln. Lt ir 108,8 mln. Lt. Tiesioginių pardavėjų skaičius Latvijoje išaugo 4% iki 42,5 tūkst., o Estijoje 3% iki 34 tūkst. gyventojų.Didžiausios tiesioginės prekybos įmonės Lietuvoje: „Avon Cosmetics“, „Amway“, „GNLD International“, „Herbalife“, „Lux“, „Mary Kay“, „Morinda“, „NL International“, „Oriflame kosmetika“ ir „Zinzino“.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Lašišos ir upėtakiai išplaukia iš Baltarusijos Premium

Viena didžiausių Baltarusijos maisto pramonės įmonių „Santa Bremor“, kurios žuvies gaminių dar visai neseniai...

Pramonė
2022.05.20
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
„McDonald's“ susitarė dėl savo verslo Rusijoje pardavimo

JAV greitojo maisto milžinė „McDonald's“ pranešė pasiekusi susitarimą dėl verslo Rusijoje pardavimo šios...

Prekyba
2022.05.20
„Baltisches Haus“ vadovas: 2021 m. buvo sudėtingi, bet pavyko išlaikyti stabilius rezultatus Premium

Komercinio nekilnojamojo turto plėtros ir valdymo bendrovė „Baltisches Haus“ praėjusiais metais, nepaisydama...

Statyba ir NT
2022.05.20
Išmanieji kasos aparatai: dvejų metų darbą bando įveikti per pusmetį ir apčiuopomis Premium 2

Dalis prekybininkų greičiausiai nebus pasirengę nuo 2023 m. sausio 1 d. teikti kasos kvitų duomenis...

Finansai
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
„Viados LT“ grupės pajamos pernai augo 36,4% 1

Ivano Paleičiko šeimos kontroliuojamos įmonių grupės „Viada LT“, valdančios degalinių tinklą, konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.19
Indonezija atšaukia palmių aliejaus eksporto draudimą

Nuo gegužės 23 d. Indonezija panaikins draudimą eksportuoti iš šalies palmių aliejų, praneša „Bloomberg“,...

Pramonė
2022.05.19
Lietuvos prekybos atstovas darbą Taivane turėtų pradėti po kelių mėnesių

Lietuvos prekybos atstovybės Taivano sostinėje Taipėjuje vadovas pradės dirbti vasaros pabaigoje ar rudenį,...

Verslo aplinka
2022.05.19
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19
Pandemijai nepavyko visos prekybos perkelti į internetą Premium

Elektroninės prekybos verslai, dar pernai džiūgavę dėl stipriai išaugusio klientų skaičiaus, dabar sprendžia...

Prekyba
2022.05.19
Konteinerių tinklo plėtra leis pasiekti stiklo pakuočių surinkimo tikslus Verslo tribūna

Nuo 2016 metų Lietuvoje vykdoma sparti stiklo rūšiavimo konteinerių tinklo plėtra, o iki 2023 m. rudens...

Pramonė
2022.05.19
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium 6

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
2022.05.18
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.18
„Kristianos“ pelnas pernai augo 50% iki 2,8 mln. Eur

Verslininkui Benui Gudeliui priklausanti parfumerijos parduotuvių tinklą Lietuvoje ir Latvijoje valdanti...

Prekyba
2022.05.18
Pandeminis bumas baigėsi: daliai banginių tenka susidurti su realybe Premium

„Zoom“, „Uber“, „Amazon“ – tai yra tik maža dalis technologijų kompanijų, kurių veiklą iš pagrindų supurtė...

Inovacijos
2022.05.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku