Tiesioginę prekybą aktyvino mamos

Tiesioginės prekybos mastai 2013 m. siekė 136 mln. Lt (2012 m. 125,85 mln. Lt). Rinką aktyvino naujos rinkodaros priemonės ir didėjanti tikslinė auditorija mamos su mažais vaikais, namų šeimininkės, rodo Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA) duomenys.
Pasak Gintauto Zalecko, LTPA generalinio sekretoriaus, sparčiausiai augo vėliausiai į rinką įėjusių kosmetikos prekiautojų apyvartos Mary Kay, Amway. Vertinant pokyčius pagal prekių grupes didėjo kosmetikos pardavimai.
Perkamiausi produktai
Kompanija Mary Kay, filialą Lietuvoje įregistravusi 2011 m., kosmetikos pardavimo apimčių Lietuvoje neatskleidžia, tačiau pasak atstovės, apyvarta pernai augo daugiau nei 20%. Pokyčius lėmė nuolat atnaujinamas ir plečiamas prekių asortimentas, aktyvesnė rinkodara. Dalis naujovių, kurias diegia kompanija, yra nukreiptos naujiems internetiniams įrankiams kurti e. katalogams, virtualaus makiažo pamokoms, asmeninėms internetinėms svetainėms, tačiau pagrindiniu rinkodaros varikliu specialistė įvardija dėmesį klientui.Žinau, kad visi prekybos atstovai tai akcentuoja, tačiau mūsų strategija yra išskirtinė. Mes daug investuojame į pardavimo konsultantų mokymus, laikomės taisyklės, kad prieš pirkdamas kosmetiką, kiekvienas turi ją išbandyti organizuojame pirkėjų ir konsultantų susitikimus, kurių metu pristatome naujoves, padedame išsirinkti tinkamiausią produktą, dėsto Indrė Buzaitė, Mary Kay grožio konsultantų centro vadovė.Vadovė atkreipia dėmesį, kad Mary Kay rinkodara yra išskirtinė ir dėl prekių grąžinimo garantijos vartotojas bet kurį nepatikusį produktą gali grąžinti neribotą laiką, net jei pusė jo yra išnaudota.
Laimi pradėję pirmieji
Pagal pardavimo apimtis didžiausią tiesioginės prekybos dalį Lietuvoje atsiriekusios kompanijos Avon atstovė teigia, kad jiems privalumų suteikia patirtis prekiauti iš rankų į rankas Lietuvoje bendrovė pradėjo viena pirmųjų. UAB Avon Cosmetics" metinės pardavimo pajamos viršija 50 mln. Lt, pagrindinės Avon kosmetikos pirkėjos mamos su mažais vaikais ir namų šeimininkės.Tiesioginiai pardavimai auga, nes šis prekybos būdas nepraranda patrauklumo kaip savitas apsipirkimo būdas, kurio metu kiekvienas klientas gali gauti individualų aptarnavimą ir patarimą iš tiesioginio konsultanto bei įsigyti aukštos kokybės produktų, teigia p. Zaleckas.
Patrauklumą didina ir naujos technologijos
Pasak jo, tiesioginės prekybos patrauklumą ir efektyvumą didina ir naujosios technologijos. Dėl išmaniųjų mobiliųjų telefonų populiarumo ir plataus interneto ryšio pasiekiamumo prekyba galima bet kurioje vietoje, bet kuriuo metu ir įvairiomis formomis, ne tik susitikus fiziškai. Platintojai gali pasiekti savo klientus ir atlikti užsakymus 24 valandas 7 dienas per savaitę, o išsiplėtęs kurjerių paslaugų tinklas leidžia vartotojui prekes pristatyti operatyviai.
Populiarėja apsipirkimai vakarėlių metu
Kalbėdamas apie pasaulines tendencijas, p. Zaleckas sako, kad kartu su pardavimais "asmens-asmeniui" populiarėja ir prekyba vakarėlių" metu, grupinės produktų demonstracijos, kurios vykdomos vartotojų namuose ar kitose vietose.Daugiausi tiesioginės prekybos pardavimai yra JAV, todėl didžiausių tiesioginės prekybos įmonių sąraše dominuoja šios šalies kompanijos. Antra didžiausia tiesioginės prekybos rinka yra Japonija, kurioje tiesioginė prekyba turi gan gilias tradicijas, toliau rikiuojasi Kinija, Brazilija, Korėja.
Lyginant Baltijos šalis, 2013 m. tiesioginės prekybos apimtis Latvijoje augo sparčiausiai net 12%, tuo tarpu Estijoje 6% ir siekė atitinkamai 100,5 mln. Lt ir 108,8 mln. Lt. Tiesioginių pardavėjų skaičius Latvijoje išaugo 4% iki 42,5 tūkst., o Estijoje 3% iki 34 tūkst. gyventojų.Didžiausios tiesioginės prekybos įmonės Lietuvoje: Avon Cosmetics, Amway, GNLD International, Herbalife, Lux, Mary Kay, Morinda, NL International, Oriflame kosmetika ir Zinzino.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Prekyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti