Šveicarų laikrodininkai laikosi toliau nuo išmaniųjų įrenginių

Publikuota: 2014-04-05
Atnaujinta 2015-06-01 11:20
Nuotrauka: Adrian Moser ("Bloomberg")
 

Šveicarijos laikrodžių gamintojai laikosi atokiai nuo populiarinamų dėvimų išmaniųjų prietaisų ir apie tokias investicijas negalvoja. Jų galva šiuo metu užimta rūpesčiais, kur rasti darbuotojų, kai šalis apsisprendė riboti imigraciją.

Šimtametes laikrodžių gamybos tradicijas turinčios kompanijos turi išminties žvelgti į rinkos tendencijas iš paukščio skrydžio ir įvertinti ilgalaikį techninių naujovių vėjų poveikį. O jų nuojauta kužda, kad nuo mechaninių krumpliaračių darnos priklausomo tiksėjimo nepakeis technologijų kompanijų konkurencijos neseniai pagimdyti išmanieji laikrodžiai. Tokios nuostatos vyravo ketvirtadienį prasidėjusioje ir šią savaitę tebetrunkančioje parodoje „Baselworld“. Bazelyje vykstantis renginys yra viena didžiausių pasaulio laikrodžių ir juvelyrinių dirbinių parodų. Šiemet joje laukiama per 100.000 lankytojų, kurie dirsčios į 1.500 prekių ženklų gaminius.

Investuoti neketina

Technologijų kompanijoms „Apple“ ir „Samsung“ vis sunkiau didinti pajamas iš išmaniųjų telefonų pardavimų, konkurencija perkelta ant vartotojų pečių – rinka ambicingai prakalbo apie dėvimų išmaniųjų įrenginių erą. Tačiau laikrodžių gamintojai lieka šone nuo šios idėjos ir teigia nematantys prasmės investuoti į elektroninius žaisliukus.„Dėl išmaniųjų laikrodžių kilo daug triukšmo, bet jūs nematote jų ant žmonių riešų. Mes nenorime užsiimti niekuo, kas neprideda vertės klientams. Mes neplanuojame pristatyti elektroninio niekučio“, – „Reuters“ sakė Francois Thiebaudas, laikrodžių gamintojos „Tissot“ vadovas. Tiesa, jis atskleidė, kad kompanija nagrinėja technines galimybes pagaminti laikrodį, prijungtą prie interneto.Nickas Hayekas, „Tissot“ prekių ženklą valdančios didžiausios pasaulyje laikrodžių gamintojos „Swatch Group“ vadovas, mėnesio viduryje žiniasklaidai atskleidė, kad keletas didžiųjų technologijų kompanijų kreipėsi į jį su pasiūlymais bendradarbiauti kuriant išmaniuosius laikrodžius, bet verslininkas nebuvo linkęs kurpti bendrų verslų su interesantais. Be to, „Swatch Group“ jau bandė kurti inovatyvius laikrodžius kartu su „Microsoft“, tokius kaip „Tissot High-T“ ir „Swatch Paparazzi“.Modelis „Paparazzi“ per „Microsoft“ paslaugą MSN suteikė laikrodžio savininkams priėjimą prie interneto. Tačiau šie kūriniai nesuteikė didelės komercinės sėkmės, jungtinis verslas iširo, o Šveicarijos laikrodžių gamintojai liko tik prie krumpliaračių. Laikrodininkai tikina, kad išmaniųjų laikrodžių trūkumas yra greitai senkanti jų baterija ir tai, kad jie gali būti sekami per internetą, pavyzdžiui, JAV nacionalinio saugumo agentūros (NSA).„Žmonėms nereikia tokių komplikacijų. Laikrodžiai išlieka juvelyrinis atributas“, – „The New York Times“ sakė p. Hayekas.Tradicinį požiūrį į šveicariškus laikrodžius parodo ir Šveicarijos laikrodžių pramonės federacijos statistika. Organizacijos duomenimis, 2013 m. buvo parduota 8,2% daugiau mechaninių laikrodžių nei pernai, elektroninių laikrodžių parduota 7,3% mažiau. Nuo 2008 m. elektroninių šveicariškų laikrodžių metiniai pardavimai svyravo apie 4 mlrd. CHF (3,3 mlrd. EUR), o mechaninių laikrodžių pardavimai per penkerius metus išaugo nuo 12 mlrd. CHF iki beveik 16 mlrd. CHF.

Imigracijos bėdos

Labiau už kompiuteriją ant riešo Šveicarijos laikrodžių gamintojus jaudina politiniai pokyčiai šalyje. Vasarį referendume šveicarams pritarus siūlymui apriboti imigraciją, šalies laikrodžių pramonė sunerimo, kad tai pakenks jų verslui – būtų pristigta pajėgumo patenkinti vartotojų poreikius. Tokios kompanijos kaip „Swatch Group“ ar „Rolex“ gali pritrūkti kvalifikuotų darbuotojų. Pasak „The Wall Street Journal“, beveik pusė iš 58.000 šveicariškų laikrodžių pramonės darbuotojų arba kasdien kerta Šveicarijos sieną, arba dirba šalyje su laikinu leidimu.„Be užsienio darbuotojų mes tikrai turėtume bėdų“, – leidiniui sakė Jacquesas Duchene'as, „Rolex“ direktorius.Šveicarijos vyriausybė turi 3 metus, kad įgyvendintų referendume pareikštą valią, tačiau laikrodininkų asociacijos lobistai jau šmirinėja valstybės įstaigų koridoriais, kad įspėtų politikus apie grėsmę šalies verslui.„Mums reikia daugiau žmonių, ir mes jų negalime rasti tik Šveicarijoje. Užsienio darbuotojai yra gyvybiškai svarbūs šiai pramonei“, – „The Wall Street Journal“ sakė Francois Matile'as, Šveicarijos laikrodininkus vienijančios organizacijos CP generalinis sekretorius.Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Vyriausybė neskubės NPD sulyginti su MMA, nes tai kainuotų šimtus milijonų Premium 2

Europos Sąjunga tikisi kitąmet susitarti dėl bendrų visoms šalims minimalaus mėnesio atlyginimo (MMA)...

Verslo aplinka
2021.11.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku