„Kauno tiltai“: pernai augino pajamas, šiemet dairosi Švedijoje

Didžiausios Lietuvoje transporto infrastruktūros statybos AB Kauno tiltai (KT) pajamos pernai siekė 504 mln. Lt, arba 20% daugiau nei 2012 m., tačiau pelnas iš esmės liko toks pats 5 mln. Lt.
Visuomet stengiamės baigti projektus anksčiau nustatytų terminų, todėl 2013 m. anksčiau numatytų terminų buvo baigti keli svarbūs projektai, didesnių pajamų priežastį įvardija Nerijus Eidukevičius, AB Kauno tiltai (KT) valdybos pirmininkas. O bendrovės pelnas, anot jo, mažėja dėl kelių priežasčių: nuolat auga konkurencija, konkuruojama ne kokybe, mažiausia kaina.Neįmanoma konkuruoti su bendrovėmis, kurios nemoka mokesčių, naudoja neapmokestintą akcizu kurą ir pan. Deja, šiuo metu viešųjų pirkimų sistema nesirūpina tokiais dalykais, jau nekalbant apie poreikį pirkti kokybišką produktą, kuris dažniausiai nepatenka į pigiausios prekės kategoriją, teigia p. Eidukevičius. Padėtį apsunkina ir tai, kad Lietuvoje nėra aiškios transporto infrastruktūros strategijos, nėra konkrečių ateities planų.KT pajamų dalis iš Lietuvos geležinkelių infrastruktūros statybų projektų KT pernai nuo 23% išaugo iki 29%. Pasak bendrovės vadovo, tai dėl to, kad šalyje geležinkeliai yra auganti transporto infrastruktūros statybos sritis. Šiemet šis santykis dar labiau pakryps geležinkelių naudai iš tokių projektų planuoja gauti 460 mln. Lt pajamų, o iš kelių tiesimo 220 mln. Lt. Tiesa, pastarieji Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir savivaldybių konkursai nusikėlė, todėl pajamos iš šios srities gali būti dar mažesnės.Lietuvoje investicijos į kelių infrastruktūrą krizės metais sumažėjo beveik du kartus ir jau penkerius metus nėra žymesnių finansavimo pokyčių, teigia p. Eidukevičius, kainos nuolat auga, todėl už tas pačias lėšas dabar galime atlikti žymiai mažiau darbų. Sektoriaus negelbės ir naujas 20142020 m. ES finansavimo periodas pirminiais duomenimis, keliams numatoma skirti apie 35% mažiau lėšų nei 20072013 m.
Švedijoje steigia bendrovę
Užtat KT turi rimtų planų pradėti veiklą Skandinavijoje, o konkrečiai Švedijos rinkoje.Šiuo metu Švedijoje steigiame bendrovę, deramės su didelėmis Švedijoje dirbančioms kompanijomis dėl galimybės atlikti subrangos darbus statant kelius ir tiltus. Netolimoje ateityje iš šios rinkos tikimės ilgalaikių nuolatinių pajamų, planus trumpai pristato p. Eidukevičius.2013 m. KT pradėjo veiklą Latvijoje, pernai bendrovės pajamos Latvijoje siekė 25 mln. Lt. 2012 m. KT konsoliduotoje finansinėje ataskaitoje pažymima, kad bendrovė bankams yra įsipareigojusi laikytis tam tikrų sąlygų, kurių svarbiausi yra finansiniai rodikliai. Bendrovė nesilaikė 2012 m. gruodžio 31 d. vieno finansinio rodiklio, tačiau gavo bankų raštą, kad jie netaikys sutartyse numatytų sankcijų.2012 m. pabaigoje beveik visos Kauno tiltų akcijos priklausė Lenkijos bendrovei Trakcja S.A., ši savo ruožtu priklausė ispanų įmonei Comsa EMTE, tai didžiausia infrastruktūros įmonių grupė Ispanijoje.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti