„Kauno tiltai“: pernai augino pajamas, šiemet dairosi Švedijoje

Publikuota: 2014-04-25
Nuotrauka: Juditos Grigelytės („Verslo žinios“)
„Verslo žinios“

Didžiausios Lietuvoje transporto infrastruktūros statybos AB „Kauno tiltai“ (KT) pajamos pernai siekė 504 mln. Lt, arba 20% daugiau nei 2012 m., tačiau pelnas iš esmės liko toks pats – 5 mln. Lt.

„Visuomet stengiamės baigti projektus anksčiau nustatytų terminų, todėl 2013 m. anksčiau numatytų terminų buvo baigti keli svarbūs projektai“, – didesnių pajamų priežastį įvardija Nerijus Eidukevičius, AB „Kauno tiltai“ (KT) valdybos pirmininkas. O bendrovės pelnas, anot jo, mažėja dėl kelių priežasčių: nuolat auga konkurencija, konkuruojama ne kokybe, mažiausia kaina.„Neįmanoma konkuruoti su bendrovėmis, kurios nemoka mokesčių, naudoja neapmokestintą akcizu kurą ir pan. Deja, šiuo metu viešųjų pirkimų sistema nesirūpina tokiais dalykais, jau nekalbant apie poreikį pirkti kokybišką produktą, kuris dažniausiai nepatenka į pigiausios prekės kategoriją, – teigia p. Eidukevičius. – Padėtį apsunkina ir tai, kad Lietuvoje nėra aiškios transporto infrastruktūros strategijos, nėra konkrečių ateities planų.“KT pajamų dalis iš Lietuvos geležinkelių infrastruktūros statybų projektų KT pernai nuo 23% išaugo iki 29%. Pasak bendrovės vadovo, tai dėl to, kad šalyje geležinkeliai yra auganti transporto infrastruktūros statybos sritis. Šiemet šis santykis dar labiau pakryps geležinkelių naudai – iš tokių projektų planuoja gauti 460 mln. Lt pajamų, o iš kelių tiesimo – 220 mln. Lt. Tiesa, pastarieji Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir savivaldybių konkursai nusikėlė, todėl pajamos iš šios srities gali būti dar mažesnės.„Lietuvoje investicijos į kelių infrastruktūrą krizės metais sumažėjo beveik du kartus ir jau penkerius metus nėra žymesnių finansavimo pokyčių, – teigia p. Eidukevičius, – kainos nuolat auga, todėl už tas pačias lėšas dabar galime atlikti žymiai mažiau darbų.“ Sektoriaus negelbės ir naujas 2014–2020 m. ES finansavimo periodas – pirminiais duomenimis, keliams numatoma skirti apie 35% mažiau lėšų nei 2007–2013 m.

Švedijoje steigia bendrovę

Užtat KT turi rimtų planų pradėti veiklą Skandinavijoje, o konkrečiai – Švedijos rinkoje.„Šiuo metu Švedijoje steigiame bendrovę, deramės su didelėmis Švedijoje dirbančioms kompanijomis dėl galimybės atlikti subrangos darbus statant kelius ir tiltus. Netolimoje ateityje iš šios rinkos tikimės ilgalaikių nuolatinių pajamų“, – planus trumpai pristato p. Eidukevičius.2013 m. KT pradėjo veiklą Latvijoje, pernai bendrovės pajamos Latvijoje siekė 25 mln. Lt. 2012 m. KT konsoliduotoje finansinėje ataskaitoje pažymima, kad bendrovė bankams yra įsipareigojusi laikytis tam tikrų sąlygų, kurių svarbiausi yra finansiniai rodikliai. Bendrovė nesilaikė 2012 m. gruodžio 31 d. vieno finansinio rodiklio, tačiau gavo bankų raštą, kad jie netaikys sutartyse numatytų sankcijų.2012 m. pabaigoje beveik visos „Kauno tiltų“ akcijos priklausė Lenkijos bendrovei „Trakcja“ S.A., ši savo ruožtu priklausė ispanų įmonei „Comsa EMTE“, tai didžiausia infrastruktūros įmonių grupė Ispanijoje.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„BAA Training“ Barselonoje planuoja mokymų centrą už 54 mln. Eur 

Lietuviško kapitalo grupei „Avia Solutions“ priklausanti įmonė Ispanijoje, šalia Barselonos El Prato oro...

VŽ bando: naujasis „Renault Captur“ Premium

Vieno į kitą išoriškai panašių SUV modelių laikais naujasis „Renault Captur“ sieks užkariauti išskirtinumo...

Automobiliai
2019.12.14
Rusija išbandė naujos kartos atominį ledlaužį „Arktika“ 1

Rusijos atominis ledlaužis „Arktika“, laikomas pajėgiausiu tokio tipo laivu ir Maskvos ambicijų naudoti...

J. Narkevičius – nepopuliariausias politikas  2

Susisiekimo ministras, Lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos atstovas Jaroslavas Narkevičius po...

Verslo aplinka
2019.12.14
H&M ėmė išvežioti prekes dviračiais

Švedijos greitosios mados prekių gamintoja „Hennes & Mauritz“ (H&M) Nyderlandų klientams pasiūlė naują...

Prekyba
2019.12.13
Šiaulių oro uoste numatomos 20 mln. investicijos lėktuvų priežiūros centrui 

Įmonė nauju pavadinimu ir vadovu planuoja didelį lėktuvų techninės priežiūros centrą, kuris veiklą pradės...

Dėl taršių automobilių mokesčio liko galutinis balsavimas

Seime kelią skinasi „valstiečių“ iniciatyva apmokestinti taršius automobilius. Mokestis nuo kitų metų...

Inovacijos keliuose: išmanioji sistema padės valdyti eismą ir sumažins aplinkos taršą Verslo tribūna

Nesunku pastebėti, kad augant žmonių populiacijai ir kylant pragyvenimo lygiui, didėja ir transporto...

Savavaldžiai sunkvežimiai jau gabena krovinius skersai JAV Premium

Autonominių sunkvežimių sprendimus kurianti JAV bendrovė „Plus.ai“ įvykdė pristatymą, kurio metu krovinys...

Derybose dėl mobilumo paketo – „paskutinė žinutė“ mūsų vežėjams  Premium 5

Vakar vakare ir praėjusią naktį Briuselyje vykusios trilogo derybos dėl mobilumo paketo nuostatų pasiekė...

Latvijoje byra A. Lembergo verslo asociacija

Byra Latvijos tranzito verslo asociacija, kurioje svarios įtakos turi Latvijos oligarchas ir Ventspilio meras...

Verslo aplinka
2019.12.12
Šiaurės investicijų bankas Kaunui skolina 17,5 mln. Eur naujiems troleibusams pirkti

Šiaurės investicijų bankas (NIB) ir UAB „Kauno autobusai“ pasirašė 17,5 mln. Eur vertės paskolos sutartį,...

„UniCredit Leasing“ pasitraukimas – smūgis Lietuvos vežėjams Premium 1

Sandoris, kuriuo Latvijos bankinė grupė įsigyja visą italų grupės „UniCredit“ lizingavimo verslą Baltijos...

Rinkos
2019.12.12
Atnaujinamos ES derybos dėl reikalavimų vilkikų vairuotojams 1

Europos Sąjungos (ES) institucijos trečiadienį Briuselyje atnaujina derybas dėl daug diskusijų keliančio...

„Girteka Logistics“ parke – SkGD varomi „Scania“ vilkikai 

Vienas didžiausių vežėjų Europoje įsigijo 3 suskystintomis gamtinėmis dujomis (SkGD) varomus „Scania R410“...

Seimo komitetas: taršių automobilių mokestis – nuo balandžio 2

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) trečiadienį pritarė „valstietės“ Agnės Širinskienės siūlymui iki...

Žingsnis link giliavandenio uosto – patvirtintas Klaipėdos uosto bendrasis planas Premium

Vyriausybė trečiadienį patvirtino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrąjį planą. Jo sprendiniai suteiks...

Verslo aplinka
2019.12.11
Ventspilio ir Rygos uostų valdymą perima „padėtį gelbstinti“ Vyriausybė

Latvijos susisiekimo ministras Talis Linkaitis pareiškė, jog valstybė dviejų didžiausių šalies uostų – Rygos...

„Lietuvos geležinkeliai“ per 3 metus perveš 30 mln. tonų „Achemos“ krovinių

„Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su „Achemos...

Į pagalbą vežėjams skuba „Trelo“: atidaro naująjį vilkikų remonto centrą Prancūzijoje Verslo tribūna

Iki šiol UAB „Trelo“ valdė tris sunkvežimių ir priekabų remonto centrus Vakarų Europoje: Genke ir Antverpene,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau