Apsipirkimas telefonu aplenks pirkimą kompiuteriu

Ilgainiui prekiaujantiems elektroninėje erdvėje vien paprastų internetinių parduotuvių nebeužteks, lietuviai apsipirkdami internete vis aktyviau naudos mobiliuosius įrenginius, rodo Jungtinių Valstijų patirtis.
Lietuvių pirkėjų įpročiai kol kas neprilygsta amerikiečių, bet specialistai pataria, kad dabar pats laikas rūpintis mobiliosiomis elektroninių parduotuvių programėlėmis.Ernestas Žvaigždinas, mobiliųjų sprendimų UAB MobilityBee vadovas, mano, kad tai, kokios turėtų būti Lietuvos mobiliosios parduotuvės po 35 metų, rodo šiandieniai Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) mobiliųjų pirkėjų rezultatai.Skaičiuojama, kad apsiperkant internetu 30% atvejų naudojami mobilieji įrenginiai, 70% kompiuteriai. Mobilioji komercija JAV taip pat nepasiekė savo aukštumų, tačiau ši sritis sparčiai auga, pabrėžia MobilityBee vadovas. 2012 m. mobilieji pirkimai JAV augo 129%, pernai 62%, o šiemet, skaičiuojama, augimas turėtų siekti 40%. Anot p. Žvaigždino, Lietuvoje tokio sprogimo dar nebuvo, jis laukia ateityje.Amerikiečiai pradėjo nuo mažų dalykų bilietų, kuponų, o dabar perkami drabužiai, elektronika, namų apyvokos prekės. Naudodami elektroninių parduotuvių programėles JAV apsiperka 55% vyrų ir 45% moterų, vardija statistiką MobilityBee vadovas.Didžiausi JAV pardavėjai, siūlantys pirkti naudojantis mobiliosiomis programėlėmis, Amazon, Ebay ir Wall-Mart. Skaičiuojama, kad daugiau nei 70% pirkėjų Amazon ir Ebay aplanko naudodamiesi mobiliosiomis programėlėmis, tai rodo ir pardavimų rezultatai.Sunku įsivaizduoti, tačiau elektroninės parduotuvės Amazon programėle naudojasi daugiau žmonių, nei yra turinčių Facebook programėlę. Negana to, trečdalis tokių Amazon klientų perka tik per programėlę, pabrėžia p. Žvaigždinas.
Riboja ir galimybės
Lietuvoje, anot MobilityBee vadovo, ieškančių pirkinių per programėles palyginti nedaug. Ponas Žvaigždinas sako, kad duomenys, rodantys, kaip lietuviai jungiasi prie elektroninių parduotuvių programėlių, gana liūdni. Kas penktas, pirkęs per mobiliąją programėlę, naudojo belaidį interneto ryšį ir tik kiek daugiau nei 16% pirkėjų prekę įsigijo naudodamiesi mobiliojo ryšio operatoriaus paslaugomis.MobilityBee duomenimis, kol kas dauguma mobiliųjų įrenginių, kuriuos lietuviai naudoja apsipirkdami, turi Android operacinę sistemą (58%), kas trečias pirkęs naudojasi Apple įrenginiu. Kitaip nei JAV, kur planšetiniai kompiuteriai ir išmanieji telefonai apsipirkti pasirenkami gana apylygiai, Lietuvoje 27% pirkėjų naudojasi planšetėmis, o likusi dalis mobiliaisiais telefonais.Anot p. Žvaigždino, labiausiai mobiliąją prekybą stabdo menkos galimybės už pirkinį sumokėti tiesiog naudojantis mobiliuoju įrenginiu. Vis dėlto, įsitikinęs jis, sukūrus patogų būdą atsiskaityti, pirkėjų, besinaudojančių mobiliosiomis programėlėlis, skaičius ims sparčiai augti.
Įrenginiai žino geriau
Corrado Tomassoni, už pradedančiuosius ir verslo akceleratorius atsakingas elektroninių mokėjimų bendrovės PayPal darbuotojas, kalba, kad laikai, kai interneto parduotuvių savininkai patys bandė nuspėti, ko nori jų pirkėjai ir parduotuvių lankytojai, seniai praeityje. Dabar interneto parduotuvės prisimena, kokius pirkinius rinkosi, kokiomis prekėmis domėjosi naršantys parduotuvės lentynose.Tinklalapiai žino, kokie žmonės juos lanko, kokia yra jų interneto naršymo istorija, spėja, ko jie galėtų norėti ateityje. Pavyzdžiui, visiškai pasikeitęs Ebay dabar kiekvienam vartotojui siūlo tai, kas, tikėtina, galėtų dominti būtent jį. Sprendimai priimami vertinant visą iš vartotojo naršyklės, interneto, jo įpročių galimą gauti informaciją, aiškina p. Tomassoni.Turintiems elektronines parduotuves daugiau galimybių suteikia mobiliųjų telefonų naudotojai, nes įrenginiai, pastebi p. Tomassoni, neretai apie savo naudotojus žino daugiau nei jie patys. Mobiliųjų įrenginių kaupiama informacija leidžia pardavėjui susidaryti dar tikslesnį paveikslą, kuo galima suvilioti pirkėją. Esame ne taip toli nuo to, kai prekybos centrai mums vos užėjus nuskenuos mūsų tapatybę ir pasveikins sugrįžusi bei pasiūlys įsigyti ką nors, kas mums turėtų patikti, įsitikinęs p. Tomassoni.PayPal atstovas teigia, kad jau dabar yra ne vienas būdas, leidžiantis pardavėjui pamatyti pirkėją anksčiau, nei šis atsiduria prie kasos su pirkinių krepšeliu. Vieną sprendimų prekybos vietoms siūlo ir elektroninių mokėjimų milžinė. PayPal Check In leidžia pirkėjams pasižymėti vos užėjus į prekybos vietą, tad pardavėjai matydami, kas užėjo ir kokia lankytojo pirkimų istorija pasirinktoje parduotuvėje, gali realiuoju laiku teikti pasiūlymus.Pažymėti pirkėjus leidžia ir Bluetooth technologiją naudojantys prietaisai, tokie kaip PayPal Beacon. Užėjus mobilųjį telefoną, planšetę ar kitą prietaisą su Bluetooth jungtimi turinčiam pirkėjui, pardavėjas netrunka sužinoti, kas užėjo, ir, jei pirkėjas nuolatinis, pamatyti jo pirkinių istoriją bei begalę kitos informacijos, kuria su parduotuve sutinka dalytis lankytojas.Straipsnis publikuotas VŽ Premium.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti