Apsipirkimas telefonu aplenks pirkimą kompiuteriu

Publikuota: 2014-04-19
Atnaujinta 2015-06-01 10:42
Nuotrauka: Juditos Grigelytės („Verslo žinios“)
„Verslo žinios“

Ilgainiui prekiaujantiems elektroninėje erdvėje vien paprastų internetinių parduotuvių nebeužteks, lietuviai apsipirkdami internete vis aktyviau naudos mobiliuosius įrenginius, rodo Jungtinių Valstijų patirtis.

Lietuvių pirkėjų įpročiai kol kas neprilygsta amerikiečių, bet specialistai pataria, kad dabar pats laikas rūpintis mobiliosiomis elektroninių parduotuvių programėlėmis.Ernestas Žvaigždinas, mobiliųjų sprendimų UAB „MobilityBee“ vadovas, mano, kad tai, kokios turėtų būti Lietuvos mobiliosios parduotuvės po 3–5 metų, rodo šiandieniai Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) „mobiliųjų pirkėjų“ rezultatai.Skaičiuojama, kad apsiperkant internetu 30% atvejų naudojami mobilieji įrenginiai, 70% – kompiuteriai. „Mobilioji komercija JAV taip pat nepasiekė savo aukštumų, tačiau ši sritis sparčiai auga“, – pabrėžia „MobilityBee“ vadovas. 2012 m. mobilieji pirkimai JAV augo 129%, pernai – 62%, o šiemet, skaičiuojama, augimas turėtų siekti 40%. Anot p. Žvaigždino, Lietuvoje tokio sprogimo dar nebuvo, jis laukia ateityje.„Amerikiečiai pradėjo nuo mažų dalykų – bilietų, kuponų, o dabar perkami drabužiai, elektronika, namų apyvokos prekės. Naudodami elektroninių parduotuvių programėles JAV apsiperka 55% vyrų ir 45% moterų“, – vardija statistiką „MobilityBee“ vadovas.Didžiausi JAV pardavėjai, siūlantys pirkti naudojantis mobiliosiomis programėlėmis, – „Amazon“, „Ebay“ ir „Wall-Mart“. Skaičiuojama, kad daugiau nei 70% pirkėjų „Amazon“ ir „Ebay“ aplanko naudodamiesi mobiliosiomis programėlėmis, tai rodo ir pardavimų rezultatai.„Sunku įsivaizduoti, tačiau elektroninės parduotuvės „Amazon“ programėle naudojasi daugiau žmonių, nei yra turinčių „Facebook“ programėlę. Negana to, trečdalis tokių „Amazon“ klientų perka tik per programėlę“, – pabrėžia p. Žvaigždinas.

Riboja ir galimybės

Lietuvoje, anot „MobilityBee“ vadovo, ieškančių pirkinių per programėles palyginti nedaug. Ponas Žvaigždinas sako, kad duomenys, rodantys, kaip lietuviai jungiasi prie elektroninių parduotuvių programėlių, gana liūdni. Kas penktas, pirkęs per mobiliąją programėlę, naudojo belaidį interneto ryšį ir tik kiek daugiau nei 16% pirkėjų prekę įsigijo naudodamiesi mobiliojo ryšio operatoriaus paslaugomis.„MobilityBee“ duomenimis, kol kas dauguma mobiliųjų įrenginių, kuriuos lietuviai naudoja apsipirkdami, turi „Android“ operacinę sistemą (58%), kas trečias pirkęs naudojasi „Apple“ įrenginiu. Kitaip nei JAV, kur planšetiniai kompiuteriai ir išmanieji telefonai apsipirkti pasirenkami gana apylygiai, Lietuvoje 27% pirkėjų naudojasi planšetėmis, o likusi dalis – mobiliaisiais telefonais.Anot p. Žvaigždino, labiausiai mobiliąją prekybą stabdo menkos galimybės už pirkinį sumokėti tiesiog naudojantis mobiliuoju įrenginiu. Vis dėlto, įsitikinęs jis, sukūrus patogų būdą atsiskaityti, pirkėjų, besinaudojančių mobiliosiomis programėlėlis, skaičius ims sparčiai augti.

Įrenginiai žino geriau

Corrado Tomassoni, už pradedančiuosius ir verslo akceleratorius atsakingas elektroninių mokėjimų bendrovės „PayPal“ darbuotojas, kalba, kad laikai, kai interneto parduotuvių savininkai patys bandė nuspėti, ko nori jų pirkėjai ir parduotuvių lankytojai, seniai praeityje. Dabar interneto parduotuvės „prisimena“, kokius pirkinius rinkosi, kokiomis prekėmis domėjosi naršantys parduotuvės lentynose.„Tinklalapiai žino, kokie žmonės juos lanko, kokia yra jų interneto naršymo istorija, spėja, ko jie galėtų norėti ateityje. Pavyzdžiui, visiškai pasikeitęs „Ebay“ dabar kiekvienam vartotojui siūlo tai, kas, tikėtina, galėtų dominti būtent jį. Sprendimai priimami vertinant visą iš vartotojo naršyklės, interneto, jo įpročių galimą gauti informaciją“, – aiškina p. Tomassoni.Turintiems elektronines parduotuves daugiau galimybių suteikia mobiliųjų telefonų naudotojai, nes įrenginiai, pastebi p. Tomassoni, neretai apie savo naudotojus „žino“ daugiau nei jie patys. Mobiliųjų įrenginių kaupiama informacija leidžia pardavėjui susidaryti dar tikslesnį paveikslą, kuo galima suvilioti pirkėją. „Esame ne taip toli nuo to, kai prekybos centrai mums vos užėjus nuskenuos mūsų tapatybę ir pasveikins sugrįžusi bei pasiūlys įsigyti ką nors, kas mums turėtų patikti“, – įsitikinęs p. Tomassoni.„PayPal“ atstovas teigia, kad jau dabar yra ne vienas būdas, leidžiantis pardavėjui „pamatyti“ pirkėją anksčiau, nei šis atsiduria prie kasos su pirkinių krepšeliu. Vieną sprendimų prekybos vietoms siūlo ir elektroninių mokėjimų milžinė. „PayPal Check In“ leidžia pirkėjams „pasižymėti“ vos užėjus į prekybos vietą, tad pardavėjai matydami, kas užėjo ir kokia lankytojo pirkimų istorija pasirinktoje parduotuvėje, gali realiuoju laiku teikti pasiūlymus.„Pažymėti“ pirkėjus leidžia ir „Bluetooth“ technologiją naudojantys prietaisai, tokie kaip „PayPal Beacon“. Užėjus mobilųjį telefoną, planšetę ar kitą prietaisą su „Bluetooth“ jungtimi turinčiam pirkėjui, pardavėjas netrunka sužinoti, kas užėjo, ir, jei pirkėjas nuolatinis, pamatyti jo pirkinių istoriją bei begalę kitos informacijos, kuria su parduotuve sutinka dalytis lankytojas.Straipsnis publikuotas „VŽ Premium“.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

NKSC vadovas: kibernetinės atakos nuslopo, tačiau bet kada gali vėl prasidėti

Kibernetinės atakos prieš Lietuvos institucijas ir verslą nuslopo, bet ekspertai pasirengę jų atsinaujinimui,...

Inovacijos
2022.07.01
„BaltCap“ Latvijos technologijų bendrovę „Vendon“ parduoda „Azkoyen“ grupei

Didžiausia Baltijos šalyse privataus kapitalo fondų valdytoja „BaltCap“ už neskelbiamą sumą parduoda Latvijos...

Inovacijos
2022.07.01
Pernai bendrovės „Bolt“ nuostolis išaugo iki 547,2 mln. Eur

„Bolt“ prekės ženklą naudojantis Estijos startuolis „Bolt Technology“ 2021-aisiais patyrė 547,2 mln. Eur...

Logistika
2022.07.01
Autonominis laivas perplaukė Atlantą

Robotinis laivas be įgulos „Mayflower“, pakartojęs anglų kolonistų 1620 metų kelionę laivu „Mayflower“,...

Logistika
2022.07.01
VŽ klausomiausi podkastai birželį

Pateikiame daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukusių podkastų TOP 10.

Laisvalaikis
2022.07.01
„Wargaming Vilniaus“ vadovas: nuo rudens Lietuvoje suaktyvinsime specialistų samdą Premium

Baltarusijos žaidimų milžinė „Wargaming“ per metus Lietuvoje pasamdė apie keliasdešimt darbuotojų, o nuo...

Inovacijos
2022.07.01
„Estateguru“ siekia pritraukti institucinių investuotojų, žada nepamiršti mažmeninių Premium

„Estateguru“ ruošiasi antram lėšų pritraukimo raundui. Startuolis ketina smarkiai padidinti veiklos apimtis,...

Rinkos
2022.06.30
„Samsung“ pirmoji pasaulyje pradeda masinę pažangių 3 nm lustų gamybą

„Samsung Electronics“ tapo pirmąja lustų gamintoja pasaulyje, pradėjusia masinę pažangių 3 nanometrų...

Inovacijos
2022.06.30
Rekordiniai Lietuvos žaidimų industrijos metai: naujos galimybės ir senos problemos Premium

Lietuvos žaidimų industrija pernai stiebėsi į viršų – plėtėsi vietos įmonės, taip pat atvyko naujų, kurios...

Inovacijos
2022.06.30
„Snapchat“ pristato mokamą prenumeratos paslaugą

Socialinio tinklo „Snapchat“ valdytoja „Snap“ trečiadienį pranešė, kad išleidžia mokamą paslaugų planą...

Inovacijos
2022.06.30
Darbo aplinka keičiasi iš esmės: „Xerox“ žengia permainų priešakyje Verslo tribūna

Skaitmeninimo iniciatyvos versle, ypač paskatino prigijęs hibridinio ar nuotolinio darbo modelis, ragina...

Išmani Lietuva
2022.06.30
Priimant sprendimus „Tele2“ siūlo nespėlioti: duomenų analitika leis pamatyti tendencijas ir priimti efektyvesnius sprendimus Verslo tribūna

Iš kur ir kaip juda žmonės mieste, kokia vieta paslaugų teikimui pati tinkamiausia, kaip ir kur buriasi...

Regioninis verslas
2022.06.30
Birželį pradėti ir baigti NT projektai Premium

Birželį Vilniuje pradėtos naujų daugiabučių, bendro gyvenimo būsto, biurų pastato statybos, Kaune ir...

Statyba ir NT
2022.06.30
„Teltonika Telematics“ vadovas: ne kiekviena klaida yra nusižengimas Premium

Trečias geidžiamiausias darbdavys Lietuvoje „Teltonika Telamatics“ dalijasi sėkmės istorija, kaip į...

Vadyba
2022.06.30
Turtingiausių strateginių įmonių vadovų TOP 10 – M. Armonaitis, M. Rudnickis, A. Latakas

Tarp strateginių Lietuvos įmonių vadovų pagal deklaruoto 2021 m. turto ir lėšų vertę išsiskyrė Klaipėdos...

Vadyba
2022.06.29
Tvari IT įranga – mada ar ateitis? Verslo tribūna

Kol vienos įmonės vis dar abejoja dėl investicinės grąžos į tvarumą, kitos gi imasi lyderystės ir brėžia...

Inovacijos
2022.06.29
A. Anušauskas: kiberatakų organizatoriai ieško silpnų vietų, galimi išpuoliai prieš verslą 1

Su Rusija siejamos organizuotos kibernetinės atakos prieš Lietuvą pirmąkart pasiekė tokį platų mastą, o radus...

Inovacijos
2022.06.29
Auga Aerokosmoso duomenų centro kuriamų sprendimų ir technologijų paklausa Verslo tribūna

Praėjusiais metais Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Antano Gustaičio aviacijos...

Kuriantiems rytojui
2022.06.29
Ar verta skaitmeninius sprendimus migruoti į „debesį“? Verslo tribūna

JAV technologinių tyrimų ir konsultacijų įmonės „Gartner“ atliktas tyrimas rodo, kad iki 2025 m. bendrovių...

„Simitri“ patirtis ir milijoninė apyvarta pirmaisiais metais: kaip sukurti pelningą e. parduotuvę Premium 5

2020-aisiais įkurta e. parduotuvė „Simitri“ „nulūžo“ per 10 min. po to, kai jos įkūrėjai – influenceriai...

Gazelė
2022.06.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku