Lietuviai rizikuoja atsidurti „eBay“ taikiklyje

Publikuota: 2014-04-18
Atnaujinta 2015-06-09 17:08
svg svg
„Verslo žinios“

Pernai vasarą nuskambėjo panaši istorija, kai „Amazon.com“ išsireikalavo, kad Lietuvos bendrovė „Topo centras“ pervadintų savo valdomą internetinę parduotuvę „Azon.lt“, kurios pavadinimas buvo pernelyg panašus į JAV kompanijos.Gruodį naują projektą plėtoti pradėjusi UAB „Vabank LT“ – ne naujokė elektroninėje prekyboje. Prieš tai įmonė valdė kitą tinklapį „Pasiulymubankas.lt“, tačiau jį, atsiradus priimtinam pasiūlymui, pardavė.„Projektas kaip startuolis yra visai neblogas, pateisina lūkesčius. Tikimės, kad išaugsime iki didelio internetinio prekybos centro. Mūsų specifika tokia, kad mes priimame įmones bendradarbiauti – vystyti savo elektroninę prekybą pas mus, atidaryti poskyri kaip prekybos centre. Vienas krepšelis, vienas atsiskaitymas, bet galima pirkti iš įvairių pardavėjų“, – naujo projekto išskirtinumą pabrėžė Emilis Andrulionis, „Vabank LT“ direktorius.Jis sutiko, kad pavadinimas – panašus į gerai žinomo tinklapio, tačiau akcentavo skirtumus.„Prieš pradėdami darbą mes konsultavomės su patentininkais dėl šio vardo naudojimo. Iš esmės pavadinime sutampa tik dvi raidės, fonetiškai pavadinimas sulietuvintas. Rizika visada yra, ar ji pasiteisins, ar ne – žiūrėsime“, – VŽ sakė p. Andrulionis. Anot jo, teisininkai neatmetė rizikos, kad įmonė gali susilaukti pretenzijų.„Mes nedarome jokių aukcionų, tiesiog vystome elektroninę prekybą. Be to, galime jį vadinti „Ebejus“, kodėl būtinai „Ebėjus?“ – pabrėžiamai lietuvišką „e“ tarė p. Andrulionis.Pasak jo, toks pavadinimas e. parduotuvei pasirinktas dėl lengvai įsimenamo sąskambio, kurio vartotojui „nebereikia mokintis“.

Nori išsiskirti Įmonė savo projektą pozicionuoja ne kaip parduotuvę, o kaip prekybos centrą internete, kuriame telpa įvairios parduotuvės, o atsiskaitoma vienu ypu.„Bandysime daryti ir esamų elektroninių parduotuvių skyrius“, – sako p. Andrulionis.Projektas jau turi apie 40 partnerių, su kitais dar derasi. Šiemet bendrovė ketina pasiekti 100.000 Lt mėnesinę apyvartąĮ „Ebejus.lt“ jau investuotos „penkiaženklės sumos“, tiksliai nurodyti atsisakė p. Andrulionis. Įmonė nemažai investuoja į reklamą internete ir radijuje. Reklamuojamos ne tik prekės, kaip populiaru tarp e. komercijos projektų, bet ir pati parduotuvė.Pernai „Vabank LT“ turėjo apie 1,5 mln. Lt pajamų ir 80.000 Lt ikimokestinio pelno. Tačiau didžiąją dalį pajamų įmonė gauna iš plastikinių kortelių (pavyzdžiui, nuolaidų, lojalumo kortelių) gamybos ir pardavimo.„Man atrodo, tai nėra kažkas išskirtinio. – paklaustas apie tokį prekybos centro internete verslo modelį VŽ kalbėjo Dainius Liulys, UAB „Pigu.lt“ direktorius.„Pas mus irgi yra keli partneriai, kurie parduoda savo prekes mūsų parduotuvėje“, – sakė jis.

Nevertina „Mes taip prekės ženklų nevertiname. Mes registruojame prekės ženklus, jei jie atitinka reikalavimus. O panašu ar nepanašu – tai daugiau teismų prerogatyva“, – VŽ komentavo Digna Zinkevičienė, Valstybinio patentų biuro prekės ženklų ir dizaino skyriaus vedėja.Pasak jos, biuras turi protestų procedūrą, kurią įgyvendina apeliacijų skyrius, tačiau ji negalinti „nagrinėti protesto, kai jo nėra“.„Kiek žmonių paklausi, tiek gali būti skirtingų nuomonių. Negali pasakyti taip iš karto“, – aiškino p. Zinkevičienė.Pasak jos, pagrindiniai konfliktuojančių prekės ženklų kriterijai – fonetinis, vizualus ir semantinės reikšmės panašumas. Be to, svarbu, kokioje aplinkoje naudojami prekių ženklai, ar sutampa verslo sektorius.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Vienareikšmiškai Vytautas Mizaras, advokatų kontoros „Lawin“ partneris, intelektinės nuosavybės teisės specialistas, VŽ aiškino, kad konfliktas – pakankamai aiškus, tiesa, ne prekės ženklų – „Ebejus.lt“ nėra registruotas prekės ženklas.„Tai labai klasikinis tiek teisių į prekių ženklus pažeidimų, tiek nesąžiningos konkurencijos atvejis. Iš esmės sutampa teikiamų paslaugų rūšis, kitas dalykas, žymenys yra panašūs, nesvarbu, kad skiriasi raidės – būtų vertinama ne tik konkrečios raidės, bet taip pat ir semantinė prasmė ir fonetinis skambesys. Nesvarbu, kad žymuo domene sulietuvintas“, – dėstė p. Mizaras.„eBay“ prekių ženklas, anot jo, yra registruotas Europos Sąjungoje, todėl galioja ir Lietuvoje. Išimtis būtų nebent tokiu atveju, jei lietuviškas domenas būtų įkurtas anksčiau, tačiau, „Domenai.lt“ duomenimis, „Ebejus.lt“ registruotas 2011 m. rudenį.Anot p. Mizaro, tai, kad prekės ženklą galima perskaityti ne kaip „Ebėjus“, bet kaip „Ebejus“, esmės nekeičia. Tai, kad viena bendrovė yra internetinė parduotuvė, o kita – aukcionas, taip pat.„Mes kalbame apie elektroninių ryšių parduotuvę, ir vartotojai gali žymenis painioti. Tai reikštų ne tik teisių į prekių ženklus pažeidimą, bet ir nesąžiningos konkurencijos veiksmus, kadangi pagal Konkurencijos įstatymą yra draudžiama naudotis kokio nors kito subjekto žinomu žymeniu“, – aiškino teisininkas.Ar tokiai gigantei kaip „eBay“ apskritai aktualu, kad mažas žaidėjas mažoje rinkoje galimai šildosi po jos šlove? Pasak p. Mizaro, tai strateginis bendrovės klausimas.„Jei kompanija nelaiko rinkos ypač reikšminga, ji gali nuspręsti neginti savo teisių, bent teisminiu būdu. Bet aš manau, kad kiekvienas subjektas yra suinteresuotas saugoti savo reputaciją, įdėtas lėšas“, – kalbėjo p. Mizaras.Be to, pasak jo, Lietuvoje jau prieš metus būta atvejo, kai ta pati „eBay“ aptiko Lietuvoje naudojamą panašų domeną ir kreipėsi į jį valdžiusią įmonę. Tuo metu konfliktas išspręstas ne teisme, o domenas buvo pakeistas.Kitas dalykas – jei pati „eBay“ panašaus domeno ir neužfiksuotų, į pagalbą jai, siūlydami savo paslaugas, greičiausiai atskubės Lietuvos advokatų kontoros.„Teisininkų užduotis yra stebėti rinką ir, jei atsiranda konfliktinės situacijos, visada yra informuojamas verslo subjektas“, – teigė p. Mizaras.VŽ paklaustas, ar pats dar nesikreipė į užsienio kompaniją, teisininkas juokėsi, bet tiesiai neatsakė.

Prekių ženklų magija „Kai verslininkas negali paaiškinti, kodėl vienas verslas yra sėkmingas, o kitas – ne, tai vadina prekės ženklu. Ir tada atsiranda tokių, kurie pradeda kopijuoti ir tikisi, kad ta magiška galia prie jų prisitrins“, – VŽ kalbėjo Paulius Senūta, reklamos agentūros „Not Perfect | Y&R“ valdybos pirmininkas.„Antropologai kokiame nors salyne randa čiabuvių vadą, kuris matė stiprius vakariečius ir matė, kad jie turi šaldytuvus. Jis irgi pasistatė šaldytuvą. Nors elektros ten nėra, jis tikisi, kad taps stipresniu vadu. Man atrodo, kad čia yra tikėjimas magiškomis galiomis“, – lietuvių įpročius kopijuoti apibūdino p. Senūta.Kita vertus, pasak jo, šis atvejis – paprastesnis.„Taip yra įsimintiniau, nepriklausomai nuo to, kad vartotojas supras, jog tai neoriginalu“, – aiškino reklamos specialistas.Jo įsitikinimu, vartotojų, kurie iš tikrųjų, kaip kalba teisininkai, galėtų supainioti tokį domeną su žinomu prekės ženklu, gali būti, tačiau tai – visiškai išimtiniai, labiau atsitiktiniai atvejai.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Vyriausybė neskubės NPD sulyginti su MMA, nes tai kainuotų šimtus milijonų Premium 2

Europos Sąjunga tikisi kitąmet susitarti dėl bendrų visoms šalims minimalaus mėnesio atlyginimo (MMA)...

Verslo aplinka
2021.11.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku