Sėkmingiausi nauji produktai: kava, alus ir kokteilis

Sėkmingiausias pernai lentynose pasirodęs greitojo vartojimo produktas Lietuvoje malta kava Jacobs Kronung Golden Edition. Antroje vietoje, kaip rikiuoja rinkos tyrimų bendrovė Nielsen, yra Kalnapilio alus Grand Select, trečioje Utenos Radler Orange alaus kokteilis.
Sėkmingiausius greitojo vartojimo produktus Nielsen atrenka per kelis etapus. Iš pradžių pagal pardavimų duomenis atrenkami tų metų 3 sėkmingiausi nauji produktai 18-oje produktų grupių. Tiriami jų vidutiniai mėnesiniai pardavimai pagal vertę.Antrame etape atliekama vartotojų apklausa kaip šiuos 54 naujus geriausiai parduodamus produktus vertina pirkėjai.Tiriame šių produktų populiarumą ir skvarbą tarp vartotojų, klausiame pirkėjų, ar jie yra jį pastebėję, bent kartą pirkę, ar vėliau pakartotinai įsigijo, apie atrankos eigą pasakoja Inga Ilkytė, Nielsen komercijos vadovė Baltijos šalyse.Vėliau abiejų etapų duomenys sujungiami ir apskaičiuojamas produktų sėkmės indeksas išrenkamas kiekvienos produktų grupės lyderis ir trys geriausi nauji paskutinių metų produktai.Kaip ir kasmet, Lietuvoje tarp TOP 3 naujienų 2 yra iš alkoholio kategorijos, šypsosi p. Ilkytė. Kita vertus, į pirmąjį trejetuką visada lengviau patekti kategorijų produktų lyderiams, kurie paprastai skiria daugiau investicijų rinkodarai, o ir vartotojai didžiuosius prekių ženklus labiau žino, jais labiau tiki ir bando jų pristatytas naujienas. Stipresnis prekių ženklo įvaizdis ir žinomumas čia svarūs.
Naujovės augimui
Pasak p. Ilkytės, tyrimai rodo, jog aktyviai ieškančių naujienų vartotojų yra apie trečdalis, tačiau dar daugiau, net 80% žmonių, teigia norintys matyti naujų produktų.Vartotojams patinka didžiulis asortimentas, ir ilgainiui tai tampa nemenku pliusu prekių ženklo įvaizdžiui, net jei tas vartotojas nepabandė vienos ar kitos pristatytos naujovės. Kita vertus, nauji produktai mažoje rinkoje padeda išlaikyti ir labiau pritraukti vartotojų. O jie šiandien labai išlepinti, priduria p. Ilkytė.Kalbėdama apie šiemetinę nugalėtoją Lietuvoje kavą Jacobs Kronung Golden Edition, p. Ilkytė mini, jog ši kategorija turi daug vartotojų.Ir patį šį produktą, ir jo rinkodaros sprendimus, pristatant jį, palankiai įvertino vartotojai. Jie buvo pasiilgę naujovių kavos kategorijoje. Pavyzdžiui, 17% vartotojų teigė, kad bent kartą pirko šią kavą ir net 25% ją įsigijo pakartotinai. O antroje pozicijoje esančio Grand Select alaus šie skaičiai yra 16% ir 11%, pasakoja p. Ilkytė.Beje, kava yra vienas iš produktų, kurį vartotojai, kaip ir arbatą, cukrų ar skalbimo priemones, dažniausiai perka tik per akcijas.
Kavos sėkmė
Vaida Jurkonienė, AB Kraft Foods Lietuva, priklausančios Mondelez International grupei, prekių ženklo vadovė kavai, teigia, jog naujasis gaminys pasirodė pernai liepą.Sėkmę pajutome, vos produktas pasiekė lentynas pirkėjai iškart pastebėjo Jacobs naujieną, noriai ją pirko. Tačiau svarbiausia, kad paragavę jie grįžo ieškoti šios kavos. Golden Edition šimtmetį pernai paminėjusios Jacobs dovana vartotojams. Norėdami įprasminti šią progą, išsikėlėme tikslą kavos mėgėjams pasiūlyti naują, išskirtinį produktą. Nuolat sekame vartotojų poreikius, daug pastangų ir investicijų skiriame, kad suprastume, koks skonis atitinka kavos mėgėjų besikeičiančius lūkesčius, kalba p. Jurkonienė.Pristatant šį produktą buvo pasirinkta reklama televizijoje, įvairaus formato lauko stendai, spauda, internetas, komunikacija ir demonstracijos prekybos vietose. Ponia Jurkonienė priduria, kad naujasis gaminys labiausiai didino Jacobs prekių ženklo kavos pardavimus 2013 m. ir pastarieji metai bendrovei buvo itin sėkmingi Lietuvoje.
Vartotojų palankumas
Trečiojoje pozicijoje esantis Utenos Radler Orange alaus kokteilis beveik pakartojo praėjusių metų sėkmę. Tiriant 2012 m. naujai į rinką įvestus gaminius, kitas tos pačios kategorijos gaminys Utenos Radler Lemon tada figūravo pirmoje pozicijoje.Atėjus į rinką su vienu produktu, o kitais metais pateikus kitą, retai būna, kad vartotojai taip pat palankiai jį vertintų ir noriai pirktų, kalba p. Ilkytė.Laimis Balčiūnas, Švyturio-Utenos alaus rinkodaros vadovas, įsitikinęs, kad jų sėkmę lėmė faktas, jog alaus kokteilį Radler darykla pirmoji pristatė Lietuvoje.Tai senų tradicijų Vokietijoje ir Austrijoje, Viduržemio jūros regione turintis gėrimas, tačiau Lietuvoje šios kategorijos visai nebuvo.2012 m. pristatydami pirmąjį skonį sukūrėme visai naują kategoriją Lietuvoje. Žinoma, tai neliko nepastebėta ir konkurentų, kurie vienas po kito startavo su panašiais kokteiliais, tad nesnaudėme ir mes 2013 m. pristatėme dar vieną skonį. Produktas buvo palankiai įvertintas ir sėkmingai augo abiejų pardavimai. Tiesiog stiprinome pačią kategoriją, džiaugiasi p. Balčiūnas. Vartotojai mėgsta ir bando naujoves, o mes pataikėme į naują vartotojų kategoriją, kuri ieško lengvesnio alaus. Pirmieji pristatėme šią naujovę ir tai įsirėžė vartotojų sąmonėje.Jis skaičiuoja, jog 2013 m., palyginti su 2012 m., alaus kokteilių segmentas padvigubėjo. Šiemet bendrovė pristato dar vieną skonį Utenos Radler Cola. Jis parduotuvėse pasirodys balandžio pabaigoje. Investicijos į Utenos Radler produkto palaikymą pernai siekė per 200.000 Lt.Latvijoje sėkmingiausio naujo greitojo vartojimo produkto titulą 2013 m. laimėjo Royal Unibrew alus Lačplesis Ekstra, Estijoje estiškas pienas Tere Piim D-vitamiiniga.TOP 3 sėkmingiausi greitojo vartojimo produktai, pristatyti vartotojams 2013 m., Lietuvoje
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkodara
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti