Sėkmingiausi nauji produktai: kava, alus ir kokteilis

Publikuota: 2014-04-17
Atnaujinta 2015-06-01 11:50
svg svg
„Verslo žinios“

Sėkmingiausias pernai lentynose pasirodęs greitojo vartojimo produktas Lietuvoje – malta kava „Jacobs Kronung Golden Edition“. Antroje vietoje, kaip rikiuoja rinkos tyrimų bendrovė „Nielsen“, yra „Kalnapilio“ alus „Grand Select“, trečioje – „Utenos Radler Orange“ alaus kokteilis.

Sėkmingiausius greitojo vartojimo produktus „Nielsen“ atrenka per kelis etapus. Iš pradžių pagal pardavimų duomenis atrenkami tų metų 3 sėkmingiausi nauji produktai 18-oje produktų grupių. Tiriami jų vidutiniai mėnesiniai pardavimai pagal vertę.Antrame etape atliekama vartotojų apklausa – kaip šiuos 54 naujus geriausiai parduodamus produktus vertina pirkėjai.„Tiriame šių produktų populiarumą ir skvarbą tarp vartotojų, klausiame pirkėjų, ar jie yra jį pastebėję, bent kartą pirkę, ar vėliau pakartotinai įsigijo“, – apie atrankos eigą pasakoja Inga Ilkytė, „Nielsen“ komercijos vadovė Baltijos šalyse.Vėliau abiejų etapų duomenys sujungiami ir apskaičiuojamas produktų sėkmės indeksas – išrenkamas kiekvienos produktų grupės lyderis ir trys geriausi nauji paskutinių metų produktai.„Kaip ir kasmet, Lietuvoje tarp TOP 3 naujienų 2 yra iš alkoholio kategorijos, – šypsosi p. Ilkytė. – Kita vertus, į pirmąjį trejetuką visada lengviau patekti kategorijų produktų lyderiams, kurie paprastai skiria daugiau investicijų rinkodarai, o ir vartotojai didžiuosius prekių ženklus labiau žino, jais labiau tiki ir bando jų pristatytas naujienas. Stipresnis prekių ženklo įvaizdis ir žinomumas čia svarūs.“

Naujovės – augimui

Pasak p. Ilkytės, tyrimai rodo, jog aktyviai ieškančių naujienų vartotojų yra apie trečdalis, tačiau dar daugiau, net 80% žmonių, teigia norintys matyti naujų produktų.„Vartotojams patinka didžiulis asortimentas, ir ilgainiui tai tampa nemenku pliusu prekių ženklo įvaizdžiui, net jei tas vartotojas nepabandė vienos ar kitos pristatytos naujovės. Kita vertus, nauji produktai mažoje rinkoje padeda išlaikyti ir labiau pritraukti vartotojų. O jie šiandien labai išlepinti“, – priduria p. Ilkytė.Kalbėdama apie šiemetinę nugalėtoją Lietuvoje – kavą „Jacobs Kronung Golden Edition“, – p. Ilkytė mini, jog ši kategorija turi daug vartotojų.„Ir patį šį produktą, ir jo rinkodaros sprendimus, pristatant jį, palankiai įvertino vartotojai. Jie buvo pasiilgę naujovių kavos kategorijoje. Pavyzdžiui, 17% vartotojų teigė, kad bent kartą pirko šią kavą ir net 25% ją įsigijo pakartotinai. O antroje pozicijoje esančio „Grand Select“ alaus šie skaičiai yra 16% ir 11%“, – pasakoja p. Ilkytė.Beje, kava yra vienas iš produktų, kurį vartotojai, kaip ir arbatą, cukrų ar skalbimo priemones, dažniausiai perka tik per akcijas.

Kavos sėkmė

Vaida Jurkonienė, AB „Kraft Foods Lietuva“, priklausančios „Mondelez International“ grupei, prekių ženklo vadovė kavai, teigia, jog naujasis gaminys pasirodė pernai liepą.„Sėkmę pajutome, vos produktas pasiekė lentynas – pirkėjai iškart pastebėjo „Jacobs“ naujieną, noriai ją pirko. Tačiau svarbiausia, kad paragavę jie grįžo ieškoti šios kavos. „Golden Edition“ – šimtmetį pernai paminėjusios „Jacobs“ dovana vartotojams. Norėdami įprasminti šią progą, išsikėlėme tikslą kavos mėgėjams pasiūlyti naują, išskirtinį produktą. Nuolat sekame vartotojų poreikius, daug pastangų ir investicijų skiriame, kad suprastume, koks skonis atitinka kavos mėgėjų besikeičiančius lūkesčius“, – kalba p. Jurkonienė.Pristatant šį produktą buvo pasirinkta reklama televizijoje, įvairaus formato lauko stendai, spauda, internetas, komunikacija ir demonstracijos prekybos vietose. Ponia Jurkonienė priduria, kad naujasis gaminys labiausiai didino „Jacobs“ prekių ženklo kavos pardavimus 2013 m. ir pastarieji metai bendrovei buvo itin sėkmingi Lietuvoje.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Vartotojų palankumas

Trečiojoje pozicijoje esantis „Utenos Radler Orange“ alaus kokteilis beveik pakartojo praėjusių metų sėkmę. Tiriant 2012 m. naujai į rinką įvestus gaminius, kitas tos pačios kategorijos gaminys „Utenos Radler Lemon“ tada figūravo pirmoje pozicijoje.„Atėjus į rinką su vienu produktu, o kitais metais pateikus kitą, retai būna, kad vartotojai taip pat palankiai jį vertintų ir noriai pirktų“, – kalba p. Ilkytė.Laimis Balčiūnas, „Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas, įsitikinęs, kad jų sėkmę lėmė faktas, jog alaus kokteilį „Radler“ darykla pirmoji pristatė Lietuvoje.Tai senų tradicijų Vokietijoje ir Austrijoje, Viduržemio jūros regione turintis gėrimas, tačiau Lietuvoje šios kategorijos visai nebuvo.„2012 m. pristatydami pirmąjį skonį sukūrėme visai naują kategoriją Lietuvoje. Žinoma, tai neliko nepastebėta ir konkurentų, kurie vienas po kito startavo su panašiais kokteiliais, tad nesnaudėme ir mes – 2013 m. pristatėme dar vieną skonį. Produktas buvo palankiai įvertintas ir sėkmingai augo abiejų pardavimai. Tiesiog stiprinome pačią kategoriją, – džiaugiasi p. Balčiūnas.– Vartotojai mėgsta ir bando naujoves, o mes pataikėme į naują vartotojų kategoriją, kuri ieško lengvesnio alaus. Pirmieji pristatėme šią naujovę ir tai įsirėžė vartotojų sąmonėje.“Jis skaičiuoja, jog 2013 m., palyginti su 2012 m., alaus kokteilių segmentas padvigubėjo. Šiemet bendrovė pristato dar vieną skonį – „Utenos Radler Cola“. Jis parduotuvėse pasirodys balandžio pabaigoje. Investicijos į „Utenos Radler“ produkto palaikymą pernai siekė per 200.000 Lt.Latvijoje sėkmingiausio naujo greitojo vartojimo produkto titulą 2013 m. laimėjo „Royal Unibrew“ alus „Lačplesis Ekstra“, Estijoje – estiškas pienas „Tere Piim D-vitamiiniga“.TOP 3 sėkmingiausi greitojo vartojimo produktai, pristatyti vartotojams 2013 m., Lietuvoje

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Maxima LT“ nebėra vienintelė pelningiausia tarp TOP 5 lyderių Premium

Didžiausią Lietuvoje mažmeninės prekybos maisto produktais tinklą valdanti „Maxima LT“ visuomet pasižymėjo ne...

Prekyba
2022.08.18
D. Dundulis: kiekviena krizė kaip reikiant išjudina smegenis, o šiuo metu ir yra krizė Premium 4

Dainiaus Dundulio, „Norfos“ įmonių grupės pagrindinio akcininko, vertinimu, visos tinklo parduotuvės,...

Prekyba
2022.08.18
C. Eastwoodo advokatai dėl žalos atlyginimo kreipėsi į „Mediatono“ likvidatorių Premium

Klaipėdos apygardos teisme tęsiasi aktoriaus Clinto Eastwoodo atstovų ir UAB „Mediatono“ likvidatorių...

Rinkodara
2022.08.17
IKEA likviduoja antrinę įmonę Rusijoje

Švedijos baldų milžinė IKEA nusprendė likviduoti savo antrinę įmonę Rusijoje „Ikea Dom“, kuriai priklauso...

Prekyba
2022.08.17
Siekdama valdžios dėmesio „Norfa“ valandai išjungs šviesas 37

Trečiadienį 18.00 val. visose šalies „Norfose“ valandai bus stipriai sumažintas apšvietimas, prekybos salėse...

Prekyba
2022.08.17
Į eterį grįžta žurnalistas Edmundas Jakilaitis 19

Didžiausia TV3 sezono naujiena – laida „Dėmesio centre su Edmundu Jakilaičiu“, į žurnalistiką po dviejų metų...

Rinkodara
2022.08.16
„Baltika“ rado investuotoją prekės ženklui „Ivo Nikkolo“ 2

Drabužių prekybos bendrovė „Baltika Lietuva“, kurios pardavimo pajamos 2021 m. sudarė 2,303 mln. Eur ir,...

Prekyba
2022.08.16
Pakeisti nepopuliarią technologiją: interneto slapukų galas Premium 1

Slapukai (angl. cookies) yra nedidelis teksto blokas, kurią svetainė siunčia į lankytojo naršyklę ir išsaugo...

Inovacijos
2022.08.15
Efektyvi komunikacija socialiniuose tinkluose: kartais verta laužyti taisykles Premium

Vis daugiau įmonių socialiniuose tinkluose bando papasakoti apie savo paslaugą ar prekę, pasidalinti kūryba,...

Rinkodara
2022.08.13
„Stiprūs kartu“ kviečia padėti sunkumų Lietuvoje patiriančioms ukrainiečių šeimoms 1

Iniciatyva „Stiprūs kartu“ kviečia gyventojus remti sunkumų Lietuvoje patiriančias nuo karo pabėgusias...

Verslo aplinka
2022.08.12
Agentūra „New!“ laimėjo „Lidl“ kūrybos partnerio konkursą

Vasarą vykęs trečio didžiausio Lietuvoje prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ kūrybos ir komunikacijos partnerių...

Rinkodara
2022.08.12
Didmenininkė „Norameda“ viršijo augimo prognozę, bet pelnas sumažėjo Premium

Didžia dalimi lietuviško kapitalo farmacijos įmonė „Norameda“, daugiausia užsiimanti didmenine vaistų...

Prekyba
2022.08.12
„About You“ ir „Zalando“ apyvartos Lietuvoje auga, bet „Aprangos“ neaplenkė Premium

Tarptautinių elektroninės prekybos įmonių „About You“, „Zalando“, „eavalyne.lt“ valdančios „Modivo“, drąsiai...

Prekyba
2022.08.11
Verslui remiant kuriamas lietuviškas serialas apie karą Ukrainoje

Siekdamas padėti kolegoms ukrainiečiams, žinomas aktorius Andrius Paulavičius ryžosi prodiusuoti pirmąjį...

Rinkodara
2022.08.10
K. Gečas. Artėjant krizės audrai. Žmonių psichologija ir verslo komunikacija

Viešojoje erdvėje vis daugiau kalbama apie artėjančią krizę, nors kol kas tai pavadinama ne tokiu ryškiu...

Nuomonės
2022.08.10
„Moki veži“: pirmą pusmetį pardavimai žymiai išaugo

Statybos, remonto, apdailos, šildymo ir sodo prekių parduotuvių tinklą „Moki veži“ valdanti bendrovė...

Prekyba
2022.08.09
Pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis liepą brango

Palyginti su birželiu, pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis birželį brango 0,4%, o palyginti su...

Prekyba
2022.08.09
Grūdų supirkimo kainos liepos pabaigoje mažėjo

Lietuvos grūdų supirkimo įmonėse liepos 25–31 dienomis kviečiai buvo superkami vidutiniškai po 316,8 Eur už...

Prekyba
2022.08.08
A. Dulkio atstovu spaudai tapo T. Bagdonas

Sveikatos apsaugos ministro Arūno Dulkio atstovo žiniasklaidai pareigas nuo pirmadienio pradeda eiti...

Vadyba
2022.08.08
TOP 50 didžiausių mokesčių mokėtojų prekyboje: vartojimas pradeda šlubuoti Premium 1

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos mažmeninės prekybos įmonės į Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) sąskaitą...

Prekyba
2022.08.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku