Regiono lyderiai – Rusijos uostai, bet įspūdingiausiai augo Klaipėda

Publikuota: 2014-03-04
Atnaujinta 2015-06-01 10:46
svg svg
„Verslo žinios“

Rusijos uostai – Primorskas, Ust Luga ir Sankt Peterburgas – pagal krovos rodiklius yra didžiausi rytinėje Baltijos jūros pakrantėje, tačiau Lietuvos, Latvijos ir Estijos uostai išlaiko tvirtas pozicijas ir visi kartu krauna 42% visų regiono krovinių.

Klaipėdos uostas kasmet stabiliai auga 10-11%, nuosekliai didindamas užimamą rinkos dalį rytinėje Baltijos jūros pakrantėje.Klaipėdos uosto privalumas – mažesnė priklausomybė nuo srauto iš Rusijos ir labiau išskaidyta krovinių struktūra nei kituose Baltijos šalių uostuose. Tačiau Klaipėdos uostas didesne dalimi priklausomas nuo baltarusiškų krovinių srauto, teigiama audito, mokesčių ir konsultacijų įmonės „KPMG Baltics“ naujausioje Baltijos šalių uostų konkurencingumo studijoje.„Rusiškų krovinių Klaipėdos uoste labiausiai sumažėjo 2000 m., nuo tada kasmet jų vis mažėjo ir dabar yra belikę 8%. Turime dalį rusiškų naftos produktų, trąšų, rūdos, tačiau apimtis nedidelė“, – apie mažėjančią priklausomybę nuo rusiškų krovinių kalba ir Artūras Drungilas, VĮ „Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija“ rinkodaros ir administracijos direktorius.Kaip VŽ rašė, 2013 m. Klaipėdos uoste krovinių sumažėjo 3%, iki 42,4 mln. t. Rezultatus lėmė kritusi naftos produktų ir baltarusiškų trąšų krovos apimtis, AB „Orlen Lietuva“ sprendimas daugiau benzino ir dyzelino į Ukrainą vežti geležinkeliu. Tačiau padaugėjo konteinerių. Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste perkrauta 33,4 mln. tonų krovinių, arba 5,2% mažiau nei 2012 m, o Būtingės terminale – 9,0 mln. tonų, arba 5,3% daugiau nei 2012 m.

Lyderiai pagal trąšas ir ro-ro

Klaipėdos uostas išsiskiria įspūdingu ro-ro (ratuotas transporto priemones pervežančio laivo tipas) krovinių srautu. Per pastaruosius dvejus metus šių krovinių daugėjo 14%, tokių krovinių lyderiu regione išlieka Klaipėdos uostas.„Ro-ro uoste daugiausia yra importo kroviniai, vartojimo prekės. Turime linijų į Švediją, Daniją ir Vokietiją. Regionas, kurį pasiekiame – Vakarų Europos Šiaurinė dalis – yra turtingas, o kitapus – Rytų Europos dalis, sparčiai besivystantis regionas“, – p. Drungilas įsitikinęs, kad prekybos potencialas išlieka didžiulis.Dar viena krovinių grupė, kurioje Klaipėdos uostas pirmauja, yra mineralinės trąšos, kurių per praėjusius metus regione padaugėjo 19%.Studijos rengėjai prognozuoja, kad 2015 m. pradėsiantis veikti suskystintųjų gamtinių dujų terminalas (SkGD) ne tik leis sumažinti Lietuvos priklausomybę nuo rusiškų energijos išteklių, bet ir suteiks teigiamą postūmį Klaipėdos uosto plėtrai.„Mūsų uosto konkurencingumas didės. Kanalą jau išgilinome iki 14,5 m., baigsime gilinimo darbus prie krantinių, išgilinsime Malkų įlanką, birželio 17 d. atidarysime naują keleivių ir krovinių terminalą, „Smeltė“ šį kovą atsigabens antrą didžiųjų konteinerinių laivų iškrovimo kraną, pradės veikti MSC konteinerių skirstymo centras į kitus Baltijos uostus“, – planais dalijasi p. Drungilas.

Pirmauja Rusijos uostai

Rusijos uostai – Primorskas, Ust-Luga ir Sankt Peterburgas – pagal krovos rodiklius yra didžiausi rytinėje Baltijos jūros pakrantėje, o pagrindinis Baltijos šalių Rygos uostas užima 4 vietą, rodo studijos duomenys (žr. paveikslą).Primorsko uostas pirmauja regione pagal naftos produktų krovą, tačiau naftos produktų krova sparčiai auga ir Ust-Lugos uoste. Šio uosto plėtra yra viena iš priežasčių, kodėl 2012 m. Talino uoste naftos produktų krova, palyginti su 2011 m. krova, smuko 26%. Ust-Lugos uostas regione pirmauja pagal akmens anglies krovą (37% visos regiono krovos), nuo jo nedaug atsilieka Rygos uostas (35%).Sankt Peterburgo uostas pirmauja pagal konteinerių krovą (59%), o tai sudaro 40% visos šio uosto krovos. Sankt Peterburgo uostas taip pat pirmauja ir pagal metalų krovą (60% visos metalų krovos regione).Pasak p. Drungilo, iš esmės regione krovinių augimo pastaruosius dvejus metus nėra, tie patys kroviniai persiskirsto iš vienų uostų į kitus.„Iš Peterburgo, Primorsko kroviniai perkeliami į besiplečiantį Ust Lugos uostą. Šį procesą lemia krovinių savininkų sprendimas ten įsirengti savo terminalus ir tokiu būdu sumažinti kaštus. Neturime jokių galimybių perimti tokių krovinių, nebent būtume pasiryžę dirbti nuostolingai“, – apie vieno pagrindinių konkurentų privalumus kalba p. Drungilas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Tikslas – toliau augti

Pagal žemės ūkio produkcijos krovą regione pirmauja Liepojos uostas, kuriame dėl pastarųjų metų regiono gero javų derliaus krova augo 60%. Pagal medienos krovos rodiklius pirmauja Latvijos uostai – vien Rygos uoste pervežama pusė visų medienos krovinių regione.Pasak p. Drungilo, Liepoja, Ventspilis, Ryga nuo seno yra medienos uostai. Iš šių uostų kroviniai keliauja į kartono ir celiuliozės fabrikus Suomijoje.„Liepojoje kraunama daug lietuviškų žemės ūkio produktų, nes mūsų uoste daugelį metų trūko pajėgumų. Tačiau AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ (KLASCO), „Bega“, „Malkų įlankos terminalas“, „Vakarų krova“ pastatė naują grūdų terminalą, kitos įmonės išplėtė pajėgumus, tikimės šiuos krovinius susigrąžinti“, – planais dalijosi p. Drungilas.Uosto patrauklumą lemia daugybė faktorių, tarp kurių – „Lietuvos geležinkelių“ ir Baltarusijos geležinkelių krovinių vežimo tarifai, uosto įmonių paslaugų įkainiai, uosto infrastruktūra – kanalo gylis, paslaugų kokybė.Tyrimas rodo, kad Talino, Rygos, Ventspilio, Liepojos ir Klaipėdos uostams pavyksta sėkmingai konkuruoti dėl krovinių iš Rytų, o tai rodo aukštą Baltijos šalių konkurencingumo lygį ir uostų plėtros potencialą.KPMG yra pasaulinis audito, mokesčių ir konsultacijų įmonių tinklas, veikiantis 155 pasaulio šalyse ir turintis 155.000 specialistų. KPMG Lietuvoje teikia mokesčių, audito ir konsultavimo paslaugas.Daugiau apie transporto sektorių kviečiame skaityti šiandien pasirodžiusiame "Verslo žinių" priede Transportas ir logistika. Jį rasite ir VŽ rubrikoje prenumeratoriams "Premium".

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Tarp Vilniaus ir Briuselio įsiliepsnojo disputas dėl Kaliningrado Premium

Kai Lietuva pradėjo stabdyti rusiškų metalų tranzitą į Kaliningradą, tuo pilna apimtimi įgyvendindama ES...

„Simitri“ patirtis ir milijoninė apyvarta pirmaisiais metais: kaip sukurti pelningą e. parduotuvę Premium

2020-aisiais įkurta e. parduotuvė „Simitri“ „nulūžo“ per 10 min. po to, kai jos įkūrėjai – influenceriai...

Gazelė
05:45
Neįtikėtini paralelinio importo nuotykiai Rusijoje Premium

Nutrūkus logistikos grandinėms tarp Rusijos ir Vakarų, šalies vyriausybė leido paralelinį importą – įvežti...

Pramonė
05:45
E. Lazauskas – apie LTG poreikį finansavimui ir diversifikacijai, Kaliningrado tranzitą ir tolimesnius planus

Naujasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) generalinis direktorius, 49-erių Egidijus Lazauskas tiki, kad jo...

Logistika
2022.06.28
„CityBee“ su JAV startuoliu „Qibus“ skina kelią nuotoliniam automobilių valdymui Premium

Nauja technologija jau sukurta ir patikimai veikia, bet jai dar trūksta daugiau bandymų ir parankaus teisinio...

Logistika
2022.06.28
VVĮ grynasis pelnas pernai smuko 19%, už 2021 m. išmokėta 183,7 mln. Eur dividendų

47 valstybės valdomų įmonių (VVĮ) grynasis pelnas pernai susitraukė 19%, iki 280 mln. Eur, kai 2020 metais...

Finansai
2022.06.28
„CityBee“ skolinasi ir iš privačios skolos fondo, kalbos sukasi apie aukštus vienaženklius skaičius Premium

„Modus Group“ priklausanti automobilių dalijimosi paslaugų įmonė „CityBee“ automobilių parko plėtrai...

Rinkos
2022.06.28
Elektromobilių pirkėjai birželį paprašė per 300.000 Eur kompensacijų 7

Stebimas augantis naujus ir naudotus elektromobilius perkančių fizinių ir juridinių asmenų aktyvumas.

Automobiliai
2022.06.27
Lietuvos vadovai sutarė „dėl pagrindinių principų“ su EK derinant pokyčius dėl Kaliningrado tranzito 16

Prezidentūroje pirmadienį susirinkę šalies vadovai sutarė „dėl pagrindinių principų ir pamatinių nuostatų“,...

Verslo aplinka
2022.06.27
Didesnės atsargos sandėliuose: ir brangiau kainuoja, ir domina Mokesčių inspekciją Premium

Nepatikimos tiekimo grandinės didina poreikį fiziškai turėti didesnes prekių atsargas sandėliuose. Nemažai...

Prekyba
2022.06.27
Infliacija pasauliui smogė ne vienodai – kai kurios šalys patiria mažesnį spaudimą Premium

Vakarų lyderiai dažnai pabrėžia, kad pastaruoju metu fiksuojamas kainų šuolis yra pasaulinis reiškinys,...

Verslo aplinka
2022.06.26
Kauno savivaldybė Kėdainių tilto konkursą planuoja skelbti liepą 3

Kauno savivaldybė vadinamojo Kėdainių tilto per Nemuną konkursą rengiasi skelbti jau liepos mėnesį.

Statyba ir NT
2022.06.25
Vytį bus galima naudoti ant transporto priemonių numerių

Kiek daugiau nei po metų ant motorinių transporto priemonių ir jų priekabų valstybinio registracijos numerio...

Logistika
2022.06.25
G. Nausėda: Vyriausybė turi skubiai konsultuotis su EK dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui 20

Vyriausybė turi skubiai pradėti konsultacijas su Europos Komisija (EK) dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui...

Verslo aplinka
2022.06.25
Pagrindiniame Amsterdamo oro uoste bus sumažinta skrydžių

Nyderlandai penktadienį paskelbė apribosiantys Amsterdamo Šipholio oro uosto naudojimą iki 440.000 skrydžių...

Logistika
2022.06.25
Šiemet registruota mažiau netaršių automobilių

Šiemet sausį–gegužę netaršių automobilių registruota šiek tiek mažiau nei pernai tuo pačiu metu, rodo...

Logistika
2022.06.24
„Modus Mobility“ žengia į Europą, ruošiasi devynženklėms investicijoms Premium 1

Automobilių nuomos ir prenumeratos paslaugas teikiantis „Modus Group“ padalinys ieško galimybių pritraukti...

Logistika
2022.06.24
Dėl kibernetinių atakų galimi „Lietuvos geležinkelių“ svetainių sutrikimai

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė susiduria su grupės bendrovių interneto svetainių sutrikimais. Bendrovės...

Logistika
2022.06.23
„Aston Martin“ žymi naują galios erą ir Gudvudo greičio festivalyje pristato galingiausius savo kūrinius Verslo tribūna 1

• Garsiosiose Gudvudo „hill climb“ lenktynėse „Aston Martin“ pristatys ribotos ir galutinės serijos „V12...

G. Landsbergis: galimi pokyčiai dėl Kaliningrado tranzito ribojimo – EK rankose

Europos Komisija (EK) teoriškai galėtų pakeisti savo nuomonę dėl Kaliningrado tranzito ribojimo, šie...

Verslo aplinka
2022.06.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku