Elektroninės prekybos iššūkiai pagal „Stilago“

Publikuota: 2014-03-04
Atnaujinta 2015-06-01 12:57
„Verslo žinios“

Antrajame „Prekybos forume“ dalyvavęs tarptautinės bendrovės „Stilago“ generalinis direktorius Axelis Steuernagelis išsakė savo įžvalgas apie grėsmes ir iššūkius, su kuriais per ateinančius kelis metus susidurs elektroninėje erdvėje dirbantys prekybininkai.

Pasak jo, kai e-prekybos mastai pasaulyje kasmet auga po 12%, iššūkiai neišvengiami. Ponas Steuernagelis skaičiuoja, kad Vidurio ir Rytų Europoje elektroninės prekyba nuo 2011-ųjų iki 2016-ųjų turėtų išaugti beveik 30%. Tokius rodiklius iš dalies gali lemti didelė interneto skverbtis.„Prekybos forumo“ pranešėjo žodžiais, geriausiai prekiaujantiems elektroninėje erdvėje sekasi mados ir gyvenimo būdo prekių segmente, kuris vis auga. Ponas Steuernagelis juokauja, kad jei pradžioje, tik pradėjus vystytis e-prekybai, 80% pirkinių būdavo vyrų, dabar tendencija išsilygino – 50% visų pirkinių yra moterų. Plėtra neišvengiamai kelia susirūpinimą dėl įrenginių, kuriais naudojasi klientai.„Jeigu ketinate pradėti veikti elektroninėje erdvėje, užtikrinkite, kad jūsų parduotuvė veikia ir kompiuteryje, ir telefone. Kadangi prekyba per išmaniuosius telefonus netrukus sudarys ketvirtadalį iš e-prekybos gaunamų pajamų“, – pabrėžia „Stilago“ generalinis direktorius.Dar viena tendencija, kurią pastebi p. Steuernagelis – noras, kad pirkiniai būtų pristatomi nemokamai. Tiesa, perspėja jis, tikėtina, kad klientams leidus kurį laiką džiaugtis nemokamu pristatymu, jie jo tikėsis visada, o negavę – bus nepatenkinti. Dėl šios priežasties verta kartais paskelbti nemokamą pristatymą, bet ne nuolatos. Jis skaičiuoja, kad jei 2014-aisiais norinčiųjų nemokamo pristatymo bus maždaug 44% klientų. Be to, didžioji dalis klientų tikisi greito prekės pristatymo – nuo vienos iki penkių dienų.„Mūsų klientai skundžiasi retai, tačiau dauguma besiskundžiančiųjų yra nepatenkinti prekės pristatymo laiku“, – pastebi „Stilago“ vadovas.Naršydami interneto parduotuvėje prikėjai tikisi ir įdomaus turinio, ne vien sausos informacijos apie produktą, tad, pasak „Stilago“ generalinio vadovo, prekybininkai klientams turėtų pateikti kuo daugiau informacijos.„Nebūtina būti greičiausiais, bet pateikite prekes tada, kai žmonės to tikisi, pateikite ne tik informaciją apie produktą, bet suteikite ir papildomų žinių. Turinys yra karalius mūsų darbe ir jį reikia išmokti pateikti tinkamai“, – neabejoja p. Steuernagelis.Kalbėdamas apie elektroninės prekybos laukiančius iššūkius, „Stilago“ vadovas pabrėžia, kad prekybininkai turi atkreipti dėmėsį į besikeičiančias kartas. Kitaip tariant, jei didžioji 18-35 m. pirkėjų (vadinamoji Y karta) dalis dar pamena laikus, kai interneto nebuvo, jaunesni – iki 18 m. pirkėjai (Z karta) nėra augę laikais, kai interneto nebuvo, tad jį suvokia visiškai kitaip, daug dažniau lankosi socialiniuose tinkluose, naršo ir t.t.„Jeigu jūsų tikslinės grupės jaunos, reikia atsižvelgti į tai, kad internete jos elgiasi kitaip“, – įsitikinęs „Prekybos forumo“ pranešėjas.Didžiausiu iššūkių dirbantiems elektroninės prekybos srityje taps stipraus prekės ženklo sukūrimas, kadangi jau 2012-ųjų metų pabaigoje visoje Europoje suskaičiuojama daugiau nei pusė milijono įvairių e-parduotuvių.„Stiprus prekės ženklas – labai svarbu. Ir visai nebūtinai, jei veikiate Lietuvoje, rūpintis, kad ženklas būtų stiprus Europoje, tegu jis būna labai stiprus tose rinkose, kur veikiate, o ne ten, kur jūsų nėra“, – pataria p. Steuernagelis.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Geriausios reputacijos influenceriai „Facebook“ tinkle Premium

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Facebook“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
16:30
Kaliningrado pramonė: patiriame kolosalius sunkumus Premium 1

Kaliningrado metalo apdirbimo įmonės susiduria su „kolosaliais logistikos sunkumais“. Europos uostuose...

Pramonė
07:30
Lašišos ir upėtakiai išplaukia iš Baltarusijos Premium 1

Viena didžiausių Baltarusijos maisto pramonės įmonių „Santa Bremor“, kurios žuvies gaminių dar visai neseniai...

Pramonė
2022.05.20
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
„McDonald's“ susitarė dėl savo verslo Rusijoje pardavimo

JAV greitojo maisto milžinė „McDonald's“ pranešė pasiekusi susitarimą dėl verslo Rusijoje pardavimo šios...

Prekyba
2022.05.20
„Baltisches Haus“ vadovas: 2021 m. buvo sudėtingi, bet pavyko išlaikyti stabilius rezultatus Premium

Komercinio nekilnojamojo turto plėtros ir valdymo bendrovė „Baltisches Haus“ praėjusiais metais, nepaisydama...

Statyba ir NT
2022.05.20
Išmanieji kasos aparatai: dvejų metų darbą bando įveikti per pusmetį ir apčiuopomis Premium 2

Dalis prekybininkų greičiausiai nebus pasirengę nuo 2023 m. sausio 1 d. teikti kasos kvitų duomenis...

Finansai
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
„Viados LT“ grupės pajamos pernai augo 36,4% 1

Ivano Paleičiko šeimos kontroliuojamos įmonių grupės „Viada LT“, valdančios degalinių tinklą, konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.19
Indonezija atšaukia palmių aliejaus eksporto draudimą

Nuo gegužės 23 d. Indonezija panaikins draudimą eksportuoti iš šalies palmių aliejų, praneša „Bloomberg“,...

Pramonė
2022.05.19
Lietuvos prekybos atstovas darbą Taivane turėtų pradėti po kelių mėnesių

Lietuvos prekybos atstovybės Taivano sostinėje Taipėjuje vadovas pradės dirbti vasaros pabaigoje ar rudenį,...

Verslo aplinka
2022.05.19
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19
Pandemijai nepavyko visos prekybos perkelti į internetą Premium

Elektroninės prekybos verslai, dar pernai džiūgavę dėl stipriai išaugusio klientų skaičiaus, dabar sprendžia...

Prekyba
2022.05.19
Konteinerių tinklo plėtra leis pasiekti stiklo pakuočių surinkimo tikslus Verslo tribūna

Nuo 2016 metų Lietuvoje vykdoma sparti stiklo rūšiavimo konteinerių tinklo plėtra, o iki 2023 m. rudens...

Pramonė
2022.05.19
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium 6

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
2022.05.18
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku